3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

EVROPA: Zabíjí pocit viny Západ zevnitř?

„Pocit viny“ za kolonialismus ničí Západ zevnitř a podle profesora Bruce Gilleyho z této slabosti profitují autoritářské režimy jako Írán, Rusko, Čína a Turecko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hanzlík 24.7.2018 15:20

Amok kulturní sebehany

Degradace evropské civilizace na kořistnickou bestiální mašinu, která vychází z dílny ideologických flagelantů, kteří chtějí svými padělky historie vytřískat moc a svůj význam ve společnosti. Ten samozřejmě nemají v důsledku odmítnutí vzdělanosti jako přežitku minulosti a naopak sází na revoluční ideologii destabilizace, a to vykořeněním místní kulturní identity masívními geografickými přesuny obyvatelstva.

Ryze utopickou multikulturností jen maskují snahu po antagonistické a tudíž snadno ovladatelné společnosti. Tyto praktiky jsou jako na potvoru velice podobné komunistické metodice, kterou jsme už zažili ve východním bolševickém balení.

Co se týká materiálně-kulturních komodit, které objevila, ocenila a zachránila západní kultura, není důvod je nevrátit do zemí původu, když tamní vládci už konečně civilizačně vyspěli natolik, že je nerozkradou nebo nezničí. Je načase pochopit, že kolonizace nebyla jen „drancováním a znásilňováním“, ale že to bylo jedno z imperiálních šíření jedné civilizace, jejíž materielní plody chtějí dnes bez výjimky česat všichni. Vy, kteří nesouhlasíte, uveďte jednu jedinou civilizaci, která se šířila pouze nezištnými úmysly. Bohužel, takový je člověk (vás nevyjímaje). Je to už v povaze samotné existence jednotlivce. Bůh nám odpusť!

J. Kanioková 24.7.2018 15:50

Hmm,

"když tamní vládci už konečně civilizačně vyspěli natolik, že je nerozkradou nebo nezničí."

???????

Kdo tomu věří ?

K. Janyška 24.7.2018 17:19

Re: Amok kulturní sebehany

Jde o civilizaci a civilizovanost, ne o kulturu... Dzp.

J. Hanzlík 24.7.2018 20:25

Re: Amok kulturní sebehany

Osvěžte si definici civilizace aspoň tak ze střední a zjistíte k překvapení, že kult a potažmo kultura byly a jsou její nedílnou součástí. Civilizace není pouze jen jakýsi technokratický konstrukt, který vyžaduje pouze vnější slupku civilizovanosti.

J. Jurax 24.7.2018 13:24

Kulturní elita trpící v článku popsaným blbnutím si zaslouží označení kulturní jelita. Navíc blbá, a pokud jde o domorodé Evropany, blbá přímo sebevražedně.

Měl by se konečně najít myslitel a/nebo politik prosazujíci heslo Europa first. Společenská poptávka by po takových byla, ovšem nesmí se to říkat nahlas, natož dostat do médií; nebylo by to politicky korektní a protievropská pátá kolona tzv. intelektuálů a všelikých cvoků by vztekle pištěla a aktivisté by dělali bordel v ulicích, rvali se s policisty, rabovali a zapalovali auta (ne svá, cizí), bojujíce tím proti rasismu, fašismu a tak vůbec.

Takže zatím máme jenom sebemrskačské po$ránky kořící se vlastním nepřátelům, kteří jimi na oplátku právem pohrdají.

J. Kanioková 24.7.2018 15:52

Přesně ...... SEBEMRSKAČSTVÍ, brrr

J. Kanioková 24.7.2018 16:33

A toto je naprosto přímé, přesné ..

Měl by se konečně najít myslitel a/nebo politik prosazujíci heslo Europa first.

Takže zatím máme jenom sebemrskačské po$ránky kořící se vlastním nepřátelům, kteří jimi na oplátku právem pohrdají.

V. Student 24.7.2018 13:07

Nezpracovaný pocit viny.

Nechci se opakovat, ale znáte to, když někdo na něco přijde, tak to holt pořebuje druhým sdělovat. Jako pan Janyška kompozitní teorii.

To já se takhle z ničeho nic začal zamýšlet nad pocity viny. Respektive nad mocí, kterou získávají nad druhými ti, kteří se obsadí do role morálních arbitrů společnosti, na základě specifických znalostí, týkajících se myšlení a prožívání o své morální převaze přesvědčili druhé a šikovně jim podstrčili pod nos vinu. Za špatnou výchovu svých dětí. Za sexuální nemorálnost. Za lhaní, za nevěru, kariérismus, nepoctivost...

Problém je v tom, že mají pravdu. Opravdu takoví jsme. Totiž...i o oni, naši morální karatelé, takoví jsou. Takový je prostě člověk. Kdysi tady byl atribut, jak zacházet s vinou. Vyznat ji - a odpustit! Ano, odpustit. Tak prosté to je. Jenže naši noví majitelé pravdy a morálky zjistili, jak šikovný karabáč je taková neodpuštěná vina. Zbraň se stala z našich provinění,důvod se trápit. A nikoli pokorné přiznání že takoví jsme, nikoli prostředek k růstu.

"Sami nevstupujete, a druhým bráníte!", vznesl Ježíš jedno z nejstrašnějších obvinění vůči tehdejším majitelům víry. O to strašnější, že měl pravdu. Nejsem Ježíš, ale neodpustím si - "Z našich provinění, nedokonalé sexuality i běžné lidské nemorálnosti jste si udělali kšeft, ač máte plná ústa pomáhání! Vydíráte, obviňujete, nepomáháte, lidi rozdělujete!"

Nezpracovaná vina Němců, s takovým gustem dávaná jim k sežrání, svědčí o nás a proti nám. Ani jiné viny, ani sobě, nebudeme umět odpustit. Ale víte, zašít si díru do zadku, aby to vypadalo, že nekadíme, to je opravdu hodně, hodně krátkozraký model!

M. Dvořák 24.7.2018 13:13

Re: Nezpracovaný pocit viny.

Tak !

J. Jurax 24.7.2018 13:39

A co horšího, pocit viny byť i virtuální kruší jen ty morální a slušné. A nemorální hayzlíci toho využívají ku svému prospěchu, vytvářejíce další vymyšlené viny.

V. Student 24.7.2018 14:34

Re:

Tak!

J. Kanioková 24.7.2018 16:56

Jo, nebo jen prachsprostě machrují..

M. Krátký 24.7.2018 11:59

Můj stručný pocit jak z článku, tak i diskuse je :

Rusové nám budou za víření bubnů vracet Kaliningrad + penále ( spotřebu zemního plynu pro celou ČR na příštích 100 roků ). Hezký den všem

V. Novák 24.7.2018 13:12

Re: Můj stručný pocit jak z článku, tak i diskuse je :

Kaliningrad nemohou vracet "nám", tedy ČR, neb ČR ani žádnému jejími předchůdci nikdy ani píď kaliningradské/königsberské/sarmijské země nepatřila.

J. Jurax 24.7.2018 13:44

Ehm, kdože to založil Kaliningrad, předtím Königsberk a ještě předtím Královec?

"Křižáci město založili v roce 1255 na počest českého krále Přemysla Otakara II., který se postavil do čela křižáckých vojsk během jedné z jejich výprav proti pohanským Prusům" - praví Wiki ...

V. Novák 24.7.2018 15:18

Ano - křižáci město založili, a pojmenovali,

ovšem celá křížová výprava, jíž se Přemysl Otakar II. postavil do čela, byla vyhlášena na podporu a získání území pro řád Německých rytířů. A Němečtí rytíři si dali velký pozor, aby jim právo na ty země přiznal (písemně a s pečetí!) každý, kdo do toho měl co mluvit, včetně papeže a knížat Mazovských, již jim ty země postoupili - ovšem s podmínkou, že si je vybojují. Prusové nějak nechtěli rozumět tomu, že by knížata Mazovská někomu dávala jejich zemi...

Ti rytíři už zažili, že je maďarský král pozval a věnoval jim zemi za to, že ji budou bránit před pohanskými Kumány - ovšem když zjistil, že oni tu zem považují za svou, vytvářejí si stát ve státě a "věnovali" ho papeži (takže teoreticky do toho neměl maďarský král co mluvit) štandopede se dohodl radši s těmi Kumány a rytíře společně vyhnali.

Ostatně, Přemysl Otakar II. pobyl na výpravě nejvýš 42 dní - Hod Boží Vánoční slavil ještě s ostatními ve Vratislavi, pak táhli na Sarmii a 6. února už byl v Opavě. Protože cestou do Opavy těžko velel křížové výpravě, tak i těch 42 dní se jeví přehnanými. Tak měsíc možná byl v čele...

Ale nepatřilo jemu nebo českému království na dobytých (ostatně nedostatečně) územích ani malé ň...

V. Novák 24.7.2018 17:01

Re: Ano - křižáci město založili, a pojmenovali,

BTW - "Královec" se Königsbetg jmenoval jen v české nepříliš poučené literatuře. Od založení to byl Königsberg.

J. Rechnovský 24.7.2018 10:39

Smutné, ale asi přesné

Hlavní viníkem neschopnosti EU účinně řešit problém s migrací, vztahy s okolními státy nebo jen rozpočtovou kázní vlastních členských států nejsou zdaleka jen politické reprezentace. Je to v první řadě nastavení majority společnosti.

Drtivá většina lidí chce činit dobro a mít s ostatními jen krásné vztahy. Proto se chová (alespoň na veřejnosti) příjemně, tolerantně a vstřícně. Dělá to už nejméně 3 generace a s pádem bolševismu ztratila poslední zábrany. Tenhle přístup vztahuje dokonce i na minulost. Na tehdejší dobu aplikuje současné vnímání a povrchní, čítankovou znalost historie. Výsledkem je pohádkové vidění světa jako střet dobra se zlem. Pokud zjistí, že se jeho předkové někdy postavili na tu zlou stranu, má tendeci se za ně stydět, omlouvat a odčiňovat jejich zlé chování.

Je nesmírně těžké s tímto přístupem bojovat, protože i náznak realismu chápou jako zadávání si se zlem. Naopak jasné zlo jejich "hodných" přehlíží nebo omlouvají. Potřebují pomoc od někoho komu mohou důvěřovat. My, postkomunistické společnosti, jsme v této roli bohužel katastrofálně selhali. Neseme proto za jejich sebevražedný romantismus významný díl odpovědnosti.

Teď už s tím zmůžeme jen málo. Změna bude pomalá a můžeme se jen modlit aby přišla dříve než bude pozdě.

A. Alda 24.7.2018 10:27

My jsme žádné kolonie nikdy neměli.

A Rakousko, jehož podmaněnou provincií jsme byli, mělo jako kolonii jen soustroví Země Františka Josefa. Lední medvědi se však vykořisťovat nedali a nepřijali ani žádné správní uspořádání a obchodu nikdy neporozuměli, takže tuto kolonii bez valného zájmu Rakušanů obsadili Rusové. Dnes už tam nejsou ani oni. A lední medvědi se na kolonizátory zatím nikde nestěžovali.

S. Netzer 24.7.2018 10:36

Re: My jsme žádné kolonie nikdy neměli.

Bylo snad Řecko britskou kolonií? Už lord Byron označil krádež parthenonských kamenů za barbarský čin.

Podle místních znalců musel být lord Byron příslušníkem "neomarxistiké fašizující spodiny". :-)))

J. Jurax 24.7.2018 13:55

Ehm - Řecko bylo kolonií tureckou.

A Byron byl jistě veliký básník, ale z druhé strany taky romantický veršotepec. A takoví se nezřídka dopouštějí různých pošetilostí; ostatně Vy jako znalkyně Byrona zajisté víte, že jeho způsob života by se dal diplomaticky označit za extravagantní.

S. Netzer 24.7.2018 14:23

Re:

Řecko bylo součástí Osmánské říše a ne "tureckou kolonií", všeználku.

A co má Byronův "způsob života" společného se snad nejstarší pří o restituci uměleckého díla, víte pravděpodobně jen vy, "znalče Byrona".

J. Jurax 24.7.2018 16:17

Ale kuš ... a třeba Togo nebylo německou kolonií, nýbrž součástí německé říše. A Keňa byla součástí britské říše, nikoliv kolonií, není-liž pravda.

A jinak - užívejte mozek. Citovala jste výrok romantického veršotepce na podporu svých argumentů; jest mi tedy zpochybnit správnost toho výroku poukázáním na to, že dotyčný, ač velký básník, nemá věrohodnost, z níž Vy dedukujete nezpochybnitelnou správnost jeho výroku. Prostě že to byl excentrický romantik ...

V. Novák 24.7.2018 16:59

Re:

Ale aspoň byl Byron konzistentní a co hlásal, to plnil. Od svedení nevlastní sestry po pomoc řeckým povstalcům.

To britská vláda sice hubou podporovala Řeky a křesťany protoi muslomským Turkům, ale hlavní pro ni bylo udržet Rusy mimo.

Takže když Rusové v r. 1812 vyhnali Turky z celého dnešního Rumunska, britská dipplomacie se postarala, aby jim připadla jen Besarabie. Turci tam mohli o několik desetiletí déle terorizovat Valašsko, Sedmihradsko, o Řecku a Bulharsku nemluvě. A když to Rusko zkusilo znova - tak si zaválčili Britové a Francouzi na Krymu. Bulharské oběti bulharského povstání tak jdou za nimi.

Byron byl romatický básník, takže bytost navýsost nesnesitelná (jako Mácha, ovšem vysteroidovaný majetkem a titulem) - ale na ty Řeky obětoval nejen peníze, ale i život.

S. Netzer 24.7.2018 10:06

Velmi "poučný" článek

Zatímco v Sýrii hynou civilisté při ruských náletech jako mouchy, účinkuje Putinův kámoš Sergej Roldugin ("Panama papers") v propagandistické show v Palmyře a užitečný id*ot Meotti to vydává za "triumfální koncert".

Rovněž překlad tohoto článečku stojí opět za to. Čtenář se dozví o existenci záhadných věcí jako "pediment Parthenónu" (ve skutečnosti štítové průčelí), "koloniálních předmětů", "postkoloniálního materiálu" a "banální kopii".

Jedním slovem - hrůza.

V. Novák 24.7.2018 13:39

Re: Velmi "poučný" článek

Nu, dostávají vaši kámoši z IS v Sýrii na huby i na... druhé konce.

Kocajdank!

Bez Rusů by nejspíš už v Sýrii vládla svoboda a demokracie islamistického, vahhábitského střihu, který by se vám líbil...

Už jste se omluvila za označení syrského patriarchy za rusáckého propagandistu?

Aspoň v duchu?

J. Kanioková 24.7.2018 21:50

"Sýrii hynou civilisté při ruských náletech jako mouchy,"

Chudinkové... uff..

To vaše komentáře bývají "jedním slovem" - hrůza !

P. Lenc 24.7.2018 9:57

Můžeme jen doufat,

že rýsující se kolektivní sebevražda Evropy pod taktovkou neomarxistiké fašizující spodiny díky vzrůstajícímu odporu občanů neprojde.

S. Netzer 24.7.2018 10:06

Re: Můžeme jen doufat,

Svatá prostoto.

V. Novák 24.7.2018 13:48

Re: Můžeme jen doufat,

Myslíte, že projde?

Nebo doufáte?...