18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

EVROPA: Zabíjí pocit viny Západ zevnitř?

„Pocit viny“ za kolonialismus ničí Západ zevnitř a podle profesora Bruce Gilleyho z této slabosti profitují autoritářské režimy jako Írán, Rusko, Čína a Turecko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 24.7.2018 21:50

"Sýrii hynou civilisté při ruských náletech jako mouchy,"

Chudinkové... uff..

To vaše komentáře bývají "jedním slovem" - hrůza !

J. Hanzlík 24.7.2018 20:25

Re: Amok kulturní sebehany

Osvěžte si definici civilizace aspoň tak ze střední a zjistíte k překvapení, že kult a potažmo kultura byly a jsou její nedílnou součástí. Civilizace není pouze jen jakýsi technokratický konstrukt, který vyžaduje pouze vnější slupku civilizovanosti.

J. Brunner 24.7.2018 18:54

Re: Nikdo vás do ničeho nenutí,

Přece si nezkazí svůj profil tam kde bydlí.

H. Lukešová 24.7.2018 17:52

Re: Nikdo vás do ničeho nenutí,

Přesně. Běžte si zvracet na německé servery, na českých serverech nejste vítaná.

S. Netzer 24.7.2018 17:36

Re: Nikdo vás do ničeho nenutí,

Uff, brrr, chicht, hahaha, :)))))))))))), KRISTOVANOHO !!! Fuj !

K. Janyška 24.7.2018 17:19

Re: Amok kulturní sebehany

Jde o civilizaci a civilizovanost, ne o kulturu... Dzp.

J. Kanioková 24.7.2018 17:09

Nikdo vás do ničeho nenutí,

natož abyste sem lozila. Proč si nemachrujete v Německu ?

V. Novák 24.7.2018 17:01

Re: Ano - křižáci město založili, a pojmenovali,

BTW - "Královec" se Königsbetg jmenoval jen v české nepříliš poučené literatuře. Od založení to byl Königsberg.

V. Novák 24.7.2018 16:59

Re:

Ale aspoň byl Byron konzistentní a co hlásal, to plnil. Od svedení nevlastní sestry po pomoc řeckým povstalcům.

To britská vláda sice hubou podporovala Řeky a křesťany protoi muslomským Turkům, ale hlavní pro ni bylo udržet Rusy mimo.

Takže když Rusové v r. 1812 vyhnali Turky z celého dnešního Rumunska, britská dipplomacie se postarala, aby jim připadla jen Besarabie. Turci tam mohli o několik desetiletí déle terorizovat Valašsko, Sedmihradsko, o Řecku a Bulharsku nemluvě. A když to Rusko zkusilo znova - tak si zaválčili Britové a Francouzi na Krymu. Bulharské oběti bulharského povstání tak jdou za nimi.

Byron byl romatický básník, takže bytost navýsost nesnesitelná (jako Mácha, ovšem vysteroidovaný majetkem a titulem) - ale na ty Řeky obětoval nejen peníze, ale i život.

J. Kanioková 24.7.2018 16:56

Jo, nebo jen prachsprostě machrují..

S. Netzer 24.7.2018 16:37

Re:

Nutíte mě, abych se opakovala.

Jste blbá jak tágo.

J. Kanioková 24.7.2018 16:33

A toto je naprosto přímé, přesné ..

Měl by se konečně najít myslitel a/nebo politik prosazujíci heslo Europa first.

Takže zatím máme jenom sebemrskačské po$ránky kořící se vlastním nepřátelům, kteří jimi na oplátku právem pohrdají.

H. Lukešová 24.7.2018 16:20

Re:

Za to můžeme číst vaše kváky obhajující islám a muslimy.

J. Jurax 24.7.2018 16:17

Ale kuš ... a třeba Togo nebylo německou kolonií, nýbrž součástí německé říše. A Keňa byla součástí britské říše, nikoliv kolonií, není-liž pravda.

A jinak - užívejte mozek. Citovala jste výrok romantického veršotepce na podporu svých argumentů; jest mi tedy zpochybnit správnost toho výroku poukázáním na to, že dotyčný, ač velký básník, nemá věrohodnost, z níž Vy dedukujete nezpochybnitelnou správnost jeho výroku. Prostě že to byl excentrický romantik ...

J. Kanioková 24.7.2018 15:52

Přesně ...... SEBEMRSKAČSTVÍ, brrr

J. Kanioková 24.7.2018 15:50

Hmm,

"když tamní vládci už konečně civilizačně vyspěli natolik, že je nerozkradou nebo nezničí."

???????

Kdo tomu věří ?

J. Hanzlík 24.7.2018 15:20

Amok kulturní sebehany

Degradace evropské civilizace na kořistnickou bestiální mašinu, která vychází z dílny ideologických flagelantů, kteří chtějí svými padělky historie vytřískat moc a svůj význam ve společnosti. Ten samozřejmě nemají v důsledku odmítnutí vzdělanosti jako přežitku minulosti a naopak sází na revoluční ideologii destabilizace, a to vykořeněním místní kulturní identity masívními geografickými přesuny obyvatelstva.

Ryze utopickou multikulturností jen maskují snahu po antagonistické a tudíž snadno ovladatelné společnosti. Tyto praktiky jsou jako na potvoru velice podobné komunistické metodice, kterou jsme už zažili ve východním bolševickém balení.

Co se týká materiálně-kulturních komodit, které objevila, ocenila a zachránila západní kultura, není důvod je nevrátit do zemí původu, když tamní vládci už konečně civilizačně vyspěli natolik, že je nerozkradou nebo nezničí. Je načase pochopit, že kolonizace nebyla jen „drancováním a znásilňováním“, ale že to bylo jedno z imperiálních šíření jedné civilizace, jejíž materielní plody chtějí dnes bez výjimky česat všichni. Vy, kteří nesouhlasíte, uveďte jednu jedinou civilizaci, která se šířila pouze nezištnými úmysly. Bohužel, takový je člověk (vás nevyjímaje). Je to už v povaze samotné existence jednotlivce. Bůh nám odpusť!

V. Novák 24.7.2018 15:18

Ano - křižáci město založili, a pojmenovali,

ovšem celá křížová výprava, jíž se Přemysl Otakar II. postavil do čela, byla vyhlášena na podporu a získání území pro řád Německých rytířů. A Němečtí rytíři si dali velký pozor, aby jim právo na ty země přiznal (písemně a s pečetí!) každý, kdo do toho měl co mluvit, včetně papeže a knížat Mazovských, již jim ty země postoupili - ovšem s podmínkou, že si je vybojují. Prusové nějak nechtěli rozumět tomu, že by knížata Mazovská někomu dávala jejich zemi...

Ti rytíři už zažili, že je maďarský král pozval a věnoval jim zemi za to, že ji budou bránit před pohanskými Kumány - ovšem když zjistil, že oni tu zem považují za svou, vytvářejí si stát ve státě a "věnovali" ho papeži (takže teoreticky do toho neměl maďarský král co mluvit) štandopede se dohodl radši s těmi Kumány a rytíře společně vyhnali.

Ostatně, Přemysl Otakar II. pobyl na výpravě nejvýš 42 dní - Hod Boží Vánoční slavil ještě s ostatními ve Vratislavi, pak táhli na Sarmii a 6. února už byl v Opavě. Protože cestou do Opavy těžko velel křížové výpravě, tak i těch 42 dní se jeví přehnanými. Tak měsíc možná byl v čele...

Ale nepatřilo jemu nebo českému království na dobytých (ostatně nedostatečně) územích ani malé ň...

V. Student 24.7.2018 14:34

Re:

Tak!

S. Netzer 24.7.2018 14:29

Re:

Musím vás zklamat, milá lebko.

Slyšet mě zde nemůžete.

S. Netzer 24.7.2018 14:26

Re: Můžeme jen doufat,

Nezoufejte, takových je vás zde většina, milá lebko.

S. Netzer 24.7.2018 14:23

Re:

Řecko bylo součástí Osmánské říše a ne "tureckou kolonií", všeználku.

A co má Byronův "způsob života" společného se snad nejstarší pří o restituci uměleckého díla, víte pravděpodobně jen vy, "znalče Byrona".

J. Lepka 24.7.2018 14:19

Re:

Skvělý postřeh, ale raději bych od vás slyšel reakci na odstřelení Budhových soch v Bamjánu.

J. Lepka 24.7.2018 14:17

Re: Můžeme jen doufat,

Ano, milá Sybille, prostým (duchem) to nedochází.

J. Jurax 24.7.2018 14:06

Kolik je takových zemí?

J. Jurax 24.7.2018 14:03

Jistě.

Ale blbům a vyčuránkům využívajícím ono uměle vyvolané flagelantství ku svému prospěchu tohle nevysvětlíte.

J. Jurax 24.7.2018 13:57

Vaše svatá prostoto, jistě ... :-)

J. Jurax 24.7.2018 13:55

Ehm - Řecko bylo kolonií tureckou.

A Byron byl jistě veliký básník, ale z druhé strany taky romantický veršotepec. A takoví se nezřídka dopouštějí různých pošetilostí; ostatně Vy jako znalkyně Byrona zajisté víte, že jeho způsob života by se dal diplomaticky označit za extravagantní.

V. Novák 24.7.2018 13:48

Re: Můžeme jen doufat,

Myslíte, že projde?

Nebo doufáte?...

J. Jurax 24.7.2018 13:44

Ehm, kdože to založil Kaliningrad, předtím Königsberk a ještě předtím Královec?

"Křižáci město založili v roce 1255 na počest českého krále Přemysla Otakara II., který se postavil do čela křižáckých vojsk během jedné z jejich výprav proti pohanským Prusům" - praví Wiki ...