24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

EVROPA: Za co (ne)kritizovat paní Leyenovou

Komisařka von der Leyenová vzbudila vlnu mediálního odporu poté, co vyšlo najevo, že proudovým dopravním letadlem absolvovala padesátikilometrový přelet mezi Vídní a Bratislavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Teren 10.11.2021 22:55

Nabuduce nech pouzije metlu (koste). ;-)

D. Šimáček 10.11.2021 18:11

hlavní otázkou zůstává, jeli třeba v dnešní době elektronické komunikace kamkoliv létat, obvzvláště jsteli tak "pracovně" vytížen jako lejno.vá

O. Kaucký 10.11.2021 18:26

Ideální by bylo, kdyby nelétala, nejezdila a mlčela.

D. Uhlár 10.11.2021 15:44

Ale my ji nekritizujeme kvůli tomu, že létá, ale kvůli tomu, že nám to zakazuje, protože je to fuj a přitom sama létá. A to je rozdíl

Š. Hašek 10.11.2021 18:08

R^R^R^

J. Vosicky 10.11.2021 13:20

Jeste jsem to cele necetl. Stydet bychom se ale meli za bezohledne, kapriciozni letani, kdyz ze sev.ameriky pri prodlouzenem vikendu, lide hromadne letali do Parize, aby tam nekolikrat poobedvali, povecereli .

J. Hejna 10.11.2021 13:47

Tak se, pane Vosicky, styďte.

Mluvte, prosím, jenom za sebe.

R. Langer 10.11.2021 14:28

Klidně se STYĎTE. Máte mou plnou podporu! ;-)

J. Jurax 10.11.2021 12:25

No, konání paní z Leyenu - ale nejen jí - lze přirovnat k řečníkovi, jenž pronese plamenný projev proti démonu alkoholu, žádaje úplnou prohibici a dosažení nulové výroby i konzumace alkoholu již v roce 2030, užije si frenetických ovací abstinentů a pak se odebéře do hospody na pár dvanáctek dobře chmelených, neboť mu při tom žvanění vyprahlo.

P. Brich 10.11.2021 14:04

R^;-€EU;-O

P. Molík 10.11.2021 11:49

Leyenová je podle mého názoru nekompetentní k výkonu funkce předsedkyně EU. Neodvažuji se hodnotit její osobnost i když bych měl k tomu dost podkladů. Je jisté, že Uršula nenajde v sobě tolik sebereflexe a vnitřní síly k tomu, aby zvážila svoji rezignaci.

P. Pepax 10.11.2021 11:57

R^

V. Kain 10.11.2021 13:11

Tak to ani náhodou.Pokud se pamatuji tak jediným poslancem který to složil dobrovolně byl náš Petr Mach za Svobodné.A pokud jde o komisařské posty,tak si myslím,že ani Jourová není tou pravou.Obrovské a málo zdaněné příjmy plus další mnohatisícové náhrady za všechno jsou tak silným magnetem který je nikdy nepustí .

O. Vašíček 10.11.2021 11:16

To, za co je nutné tyto "elity" kritizovat, je jejich přezíravost a sebestřednost.

V tomto sebezbožštění se dostali tak daleko, že se cítí mimo normální svět. Že bez jejich usilovné a vyčerpávající "práce" by se svět zastavil a nic by nefungovalo jak má.

Konkrétně tento přelet je nevýznamný. Jestli jet 3-4 auty tam a zpět nebo nechat přeletět letadlo a pokračovat dál není tak důležité.

Důležité je, proč tam letěla? Jaký to mělo přínos. Jela podat ruku spřízněné duši a vypít kafe. Bez toho by na Slovensku nevěděli, jak žít?

Vykecávat se na sympóziích (Symposion (řecky συμπόσιον, sympósion – „společná pitka“; ze συμπίνειν, sympínein – „pít spolu“; latinsky convivium) :) a navzájem se poplácávat po ramenech, jak se obětují pro záchranu světa.

Přitom, kdyby to letadlo spadlo (na volné prostranství), tak se svět nezastaví. Pro pozůstalé to bude tragédie, někdo by to možná oslavil, ale jelo by se dál.

Asi i stejným směrem, Na jednom člověku to nestojí. Obdobně by to bylo i kdyby popadalo všech 400 tryskáčů. Nikdo tam nebyl tak nenahraditelný, aby bez něj nefungoval svět.

Kdyby na těch svých cestách alespoň zdůvodňovali a obhajovali své jednání a svůj směr ekonomickými a vědeckými fakty, Možná by měli nějaký smysl a mohla se vést diskuse. Museli by reagovat na požadavky a dotazy "prostého" lidu.

Ale jim stačí nařídit a zastrašit!

Z tohoto pohledu jsou oni i jejich neekologické cesty absolutně zbytečné.

V. Novák 10.11.2021 9:50

A přesně to POKRYTECTVÍ kritizujeme na příkladu von der Layen a jejího nesmyslného 55 km letu. Tedy my - neaktivisté.

To POKRYTECTVÍ "elit", které se slétly na pokec 400 proudovými letadly - a vykládají nám, plebejcům, že se máme uskrovnit.

L. Beneš 10.11.2021 10:12

50 nebo 55 km dlouhý let představuje absolutní úsporu kilometrů. Třeba něco takového její sekretariát sleduje. Kdyby jela autem, byla by ta kilometráž - podle tisku - celých 60 km. Na webu cz.vzdalenosti-mesty.. mi vypočítali vzdálenost mezi Vídní a Bratislavou na celých 79 km. A pak že prý se v Bruselu nešetří.

V. Kolman 10.11.2021 10:20

Pokud jste to pane Beneši nemyslel ironicky, pak bych před kilometry upřesnostní LITRY!! spotřebovaného paliva na přesunutí se z Bratislavy do Vídně.

Před mnoha lety se o ekologii nekecalo, ale mezi Bratislavou a Vídní údajně (nežil jsem v té době) jezdila električka;-D

L. Beneš 10.11.2021 10:53

Tehdy se ale nejednalo o Bratislavu, ale o Pressburg eventuálně Pozsony. My jsme jako děti zpívaly Pod Prešpurkom kraj Dunaja....

V. Kučer 10.11.2021 20:07

Můj otec to pamatoval, narodil se v Bratislavě a jezdili električkou do Vídně.

J. Hrdlička 10.11.2021 12:07

Počítejte jen cestu od letiště Schwechat do Bratislavy. Protože z Vídně na Schwechat jeli v každém případě.

J. Jurax 10.11.2021 12:30

No, kdyby to paní z Lešení myslela se záchranou planety vážně, urazí těch 55 kilometrů na picyklu nebo nanejvýš koňmo, aby minimalizovala svou uhlíkovou stopu.

Z. Jiroušek 10.11.2021 9:49

Nesouhlasím s prvním odstavcem, že Leyenová mohla z Vídně do Bratislavy autem ale dál stejně letadlem.

Nemusela, nemusela vůbec nikam. I blbá ČT umí udělat videorozhovory. Takže Layenka mohla sedět na zadku doma a použíi PC.

Nejlepší by ovšem bylo, kdyby nedělala nic

P. Pepax 10.11.2021 10:14

Souhlas, kdyby nedělala nic.

P. Janoušek 10.11.2021 10:32

Přesné. A když už pohybovat tak jít příkladem. Po svých.

V. Chrastina 10.11.2021 13:31

Tak tak, paní Lejnová by udělala nejlíp, kdyb nedělala vůbec nic, alespoň by nic nepokazila. Ona je expert na konání zbytečností, ba co víc, třeba s nekompetentním vyhlášením creendealu nadělala víc škody než užitku.:-/

V. Kuhaj 10.11.2021 9:46

Kontejnerová loď Emma Maersk: každou hodinu plavby spotřebuje kolem 14 tun paliva. Je to dvoutaktní dieselový čtrnáctiválec. Jestli si sluníčka spočítají, kolik zplodin vyprodukuje během měsíční plavby, budeme se muset obejít s domácími zdroji. Myslíte že by šel v koupelně nebo na balkóně v paneláku chovat vepřík? Tak aspoň králíci... :-(

Š. Hašek 10.11.2021 9:56

Technická:

Mě to taky zajímá, ale pro pořádek je nutno napsat, kolik tun nákladu přepraví ta loď. To bude ve jmenovateli.

Ve škole jsme museli sypat z rukávu údaje o spotřebě spalovacích motorů (zážehový/vznětový), Bylo to v gramech na koně a hodinu. Základní technické parametry, nikoliv jednotlivosti ze Světa Motorů pro Trabanta.

Asi ta lodní doprava nebude úplně blbá. Okořeněno to je ale tím, že speciální lodě jednosměrně přepravují vodu, protože prázdné nemohou být a naložit do nich nic jiného nejde (ropa/plyn).

V. Kuhaj 10.11.2021 10:37

Ale já proti lodní ani jiné přepravě nic nemám. Jen si uvědomuji, jaká je to potenciální zbraň, ta čísla, v rukou našich progresivistů. A čeho jsou schopní.

Sázím na vývoj, i v ekologii. Tedy ne na revoluci.

I. Lyčka 10.11.2021 10:24

Nejdříve si přečtěte příručku Šimka a Grossmanna "Jak jsme chovali užitečné zvíře".

V. Kuhaj 10.11.2021 10:37

;-DR^