7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

EVROPA: Věci se nevyvíjejí dobrým směrem

Tento manifest vznikl z textu, který jsem na téma liberální demokracie před několika měsíci napsal a poslal VK. On na něj reagoval SMS zprávou, že to není článek, ale definiční text, jakási deklarace našeho pohledu na dnešní svět. Přemýšleli jsme, co s ním udělat, a nakonec ho přetvořili v text, který máte před sebou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 6.7.2018 14:36

Re: Velmi výstižně popsána ta strategie .. 1***

Já to beru jako "všechno dovoleno". Tedy nikoliv všem, ale nové vrchnosti. Novým pomahačům vrchnosti. Kdepak svépravným voličům. Starovoličům, co si "pamatují něco z Řecka (a narodili se mamince s tatínkem)".

Vlastně souhlas, novomutace prašivého komunismu. Nebezpečnější. Je to jako se "starou nemocí". Proti starokomunistům lék vynalezen. Proti právařům liberálním, bourající občanské státy, se teprve řeší, jak na ně.

S. Netzer 6.7.2018 15:22

Re: Velmi výstižně popsána ta strategie .. 1***

:-))))

J. Svoboda 6.7.2018 16:13

Re: Velmi výstižně popsána ta strategie .. 1***

Paní Kanioková, liberální demokracie asi opravdu mají hodně, hodně společného.

Myslím však, že je pro jednoznačnost vhodné zůstat u jednoho označení a tím nechť je "liberální demokracie" a pokud možno tak vzít vítr z plachet sociálním inženýrům, kterým by nejasnost v termínech pomohla opanovat lidi, schopné jim naletět. Zmatek v termínech je prostředkem salámové taktiky jako vyšitým.

M. Prokop 6.7.2018 17:32

Re: Velmi výstižně popsána ta strategie .. 1***

"Liberální demokracie" je právě takový pokus sociálních inženýrů omezit jimi neoblíbenou demokracii.

J. Svoboda 6.7.2018 17:34

Re: Velmi výstižně popsána ta strategie .. 1***

Samozřejmě ano!

V. Klepetko 6.7.2018 20:26

Takže to řeknu stručně :

Ano, všemi námi oblíbená demokracie vždy byla, je a bude jistě i v budoucnu omezena - omezena vůlí předchozích generací lidu, zhmotněné v Ústavě, Listině práv a v institucích právního státu!

To OMEZENÍ je tu od samotného počátku existence velkých demokracií Západu. Není to dílo "sociálních inženýrů", ale spíše těch praotců naší svoboduy - "klasických liberálů"...

Celý problém je v dodržení harmonické rovnováhy mezi demokratickým a liberálním prvky systému. Není možné, aby vůle mrtvých v neadekvátní proporci převažovala nad vůli živých!

Lid - to je pojem časosběrný a promlouvá k nám silou všech svých generací!

S. Sidlichovsky 6.7.2018 11:30

Zrada demokracie konaná dnes

Další zrada demokracie se koná právě v těchto hodinách v Chequers - venkovském sídle britských premiérů. Theresa May zde seznamuje ministry své vlády se svojí parodií na Brexit (když už před seznámením ministrů s dokumentem to byla konzultovat s pí Merkel)

Ještě bych jakž takž chápal, že před vstupem musí ministři odložit mobily, "chytré" hodinky, zajímavostí ale je, že ti, kteří po jednání podají demisi (cca 7 potencionálnch kandidátů) už nebudou moci na zpáteční cestu do Londýna použít ministerská auta. Naštěstí vlaky jezdí velmi často.

Liam Halligan dnes v Daily Telegraphu to říká přesně:

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/07/06/anything-clean-brexit-would-economically-disastrous-betrayal/

J. Lepka 6.7.2018 10:37

IVK by si měl vzít za vlastní nejznámější citát Boethia :

Si tacuisses, philosophus mansisses.

M. Prokop 6.7.2018 10:57

Re: IVK by si měl vzít za vlastní nejznámější citát Boethia :

Možná ano, ale ne kvůli tomuhle článku. Ten celkem sedí.

I. Mertl 6.7.2018 13:08

Re: IVK by si měl vzít za vlastní nejznámější citát Boethia :

Na IVK/Klause to platí nejpozději od roku 2012.

J. Kanioková 6.7.2018 14:12

Bolí paranoia, marxisto ?

I. Mertl 6.7.2018 15:00

Re: Bolí paranoia, marxisto ?

Kuš, milá paní! Celý život od maturity bojuji pasivním způsobem, jak jen to do osmadevadesátého šlo, aby se člověk nedostal do kriminálu a nepoškodil své děti, s komunisty, a teď mi ženská, co tvrdí, že "neomarxismus je antimarxismus" a doprovází to obraty jak z bolševického RP, publikující denně až desítky protizápadních pamfletů nebo katastrofických zpráv, jejichž příprava je celodenní prací několika profesionálů, může ... .

J. Kanioková 6.7.2018 15:31

Špatně čtete,

a urážíte lidi

Z. Čábelka 6.7.2018 18:11

Re: Bolí paranoia, marxisto ?

Pane Mertle, teď jsem pochopil Vaše myšlenkové pochody. Vy jste ve všech problémech, tak nějak ještě devět let potom, mimo.

M. Prokop 6.7.2018 14:28

Re: IVK by si měl vzít za vlastní nejznámější citát Boethia :

Holt nevyznává vaši (neo)marxistickou filosofii, naštěstí.

J. Kanioková 6.7.2018 15:28

Ne, to je moje reakce na jeho včerejší stejnou

nadávku vůči mě.

Š. Hašek 6.7.2018 14:28

Re: IVK by si měl vzít za vlastní nejznámější citát Boethia :

A to proč? Pane Lepko?

Možno se ale na IVK kliďánko vyfláknout a čísti myšlenky z "listopadhodnotné" Knihovny Václava Havla. Tam jest filosofů!

Až zas budete něco psát třeba o migrantech (tedy inženýrech z Afriky), bruselenápadech, homosňatcích, ....... tak si laskavě vzpoměňte, co k tomu špitnul IVK. Co to do Vás vjelo???

P. Horak 6.7.2018 18:08

Re: IVK by si měl vzít za vlastní nejznámější citát Boethia :

Agree. Jinak se to take necha rict jako: " Nechte to konum, maji vetsi hlavy".

V. Klepetko 6.7.2018 10:31

Mám jednoduchý dotaz:

Když si přečteme Ústavu ČR, třeba zde: https://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html

tak je jasné, že ta ústava popisuje nějaký režim: ten, ve kterém teď právě žijeme, a nejen popisuje - také "určuje pravidla hry". A když se po přečtení odpoutáme od svých politických názorů - levicových, pravicových, liberálních, konzervativních atd. - a soustředíme se jen na ty "pravidla hry", na podstatu stávajícího režimu, tak CO VIDÍME?

1) "Liberální demokracii?" 2)"Demokracii bes přívlastků"? 3) "Parlamentní demokracii"? Já v tom vidím "liberální demokracii". Vy "TO" můžete pojmenovat jiným jménem. Podstata "TOHO" se ale nezmění - a já si docela konzervativně myslím, že "TO" bychom měli ve své podstatě zachovat a předat dalším generacím.

A teď ještě jedna jednoduchá navazující tázka. Myslíte si že Václav Klause chce "TO" nějak zásadním způsobem modifikovat, nebo zachovat? Až donedávna jsem si myslel, že platí ta druhá možnost, "zachovat"... Ale... pokud by to byla pravda, tak proč hledá pro "TO" nějaké nové jméno? Když to staré on sám PO VELMI DLOUHOU DOBU TO STARÉ JMÉNO BEZ PROBLÉMŮ AKCEPTOVAL"? Jen protože si to jméno snaží prisvojit banda podivných levičáckých exotů?!

Vždyť slova se dnes kradou běžně... "Demokracie"... Demokratická republika Kongo, "liberální demokrat" Žirinovskij...Vždyť dnes pomalu každý druhý lidožrout sám sebe označuje za "demokrata", tu "liberálního" tu "přímého"!:-))))) Necháme si opravdu ta slova ukradnout tak lehce - a vyhlásíme jim boj? Je to opravdu dobrý plán? Co když nás ti lidožrouti sežerou, mezitím co se mezí sebou budeme hádat o JMÉNA?

M. Prokop 6.7.2018 10:56

Re: Mám jednoduchý dotaz:

V článku se dost jasně píše o tom, že VK i IVK reagují na snahy demokracii pozměnit (IMHO k horšímu).

V. Klepetko 6.7.2018 11:28

Re: Mám jednoduchý dotaz:

A v tom s ním vřele souhlasím.

Potíž je v tom, že aktuálně se nacházíme právě v té "liberální demokracii" kterou, jak říkáš, chce Klaus chránit.

Dokaž opak - vyhledej někde zde v Evropě definici "liberální demokracie", která by odpovídala tomu, na co Klaus a jeho institut útočí!

Já zatím vidím jen záměrnou záměnu pojmů na úrovni "strawman".

To, že kdejaký blb typu Žirinovského nebo té krávy Anne Applebaumové sám sebe označuje za "liberálního demokrata" ještě nic neznamená!

M. Prokop 6.7.2018 11:59

Re: Mám jednoduchý dotaz:

Jak už jsem psal, souhlasím s tím, co Klaus napsal o obsahu pojmu. Dohadovat se o pojmu samém mne nebaví, to je zbytečné.

V. Klepetko 6.7.2018 15:19

Re: Mám jednoduchý dotaz:

Tomu rozumím. Ani já nemám nějaké zásadní námitky k obsahu. Chtěl bych jen ještě upozorní na dvě věci:

1) Záměna pojmů - to byla obvyklá taktika bolševika!

2) Pokud jde o mě, tak já kritizuji EU zejména proto, že nedostatečně naplňuje ideály liberální demokracie: je nesvobodná a nedemokratická. Pokud bych se měl vzdát pojmu "liberální demokracie", který jsem včera v diskuzi mimochodem velmi přesně a exaktně definoval, tak přijdu o základní zbraň své kritiky. Něco takového snad ode mne nikdo rozumný nemůže očekávat! :-)))))

M. Prokop 6.7.2018 15:41

Re: Mám jednoduchý dotaz:

" je nesvobodná a nedemokratická. "

To celkem souhlasím.

Ovšem, v duchu svých glos bys měl napsat " je nesvobodná a neliberálně nedemokratická." Nebo "liberálně nedemokratická"? :-P

Prostě, jak už jsem podotkl několikrát, mně slovo demokracie stačí a na jeho omezování různými adjektivy hledím podezíravě.

V. Klepetko 6.7.2018 17:30

Re: Mám jednoduchý dotaz:

A co je vlastně na tom vlastně tak podezřelého? :-)

Když se podíváš třeba do té naší Ústavy, tak vidíš, že v ní je demokracie zcela jednoznačně omezena svobodou... Pokud by tomu tak nebylo, tak by tě parlament mohl většinou hlasů třeba prodat do otroctví nebo zbavit volebního práva! :-))

Nemůže.

No a když říkám že EU je "nedemokratická" tak právě že žádné přívlastky nepotřebuji - ona je nedemokratická v tom základním slova smyslu, neuplstňují se v ní základní principy většinového rozhodování. Nadpoloviční většina poslanců europarlamentu NEMŮŽE odvolat exekutivu (EK). Vláda (EK) na svých jednáních o svých rozhodnutích vůbec nehlasuje, místo demokratické soutěže všude panuje duch korporativistického konsensuálního přístupu, jak za Mussoliniho, atd., atd. Chybí dokonce i ta základní "demokracie bez přívlastků" a když něco vůbec není, tak to nemůže být ani "nesvobodné", alias "neliberální":-)).

Pokud jde o ten deficit svobody EU, o neoliberální charakter naší Unie, tak ten není tak výrazný, jako pokud jde o deficit demokracie. Základní Listina práv by tu byla, a dokonce se snaží pod levicovým tlakem expandovat někam kam (dle mého názoru) již nepatří. Chybí ale klíčové instituce jako ústavní soud, chybí vynutitelnost práva - i ta nejmenší země může zablokovat "zbavení hlasovacích práv" hříšníka, který by třeba v národní legislativě zavedl právo šaría nebo zbavil blondýny hlasovacího práva :-)))))

V. Klepetko 6.7.2018 17:33

Re: Mám jednoduchý dotaz:

"neliberální charakter naší Unie"

J. Svoboda 6.7.2018 16:59

Re: Mám jednoduchý dotaz:

Většinou s vámi souhlasím, ale ne v tom, že dohadování o pojmu je zbytečné. Naopak si myslím, že je nanejvýš potřebné, sjednotit terminologii. Aby nikdo nemohl říkat, já jsem to myslel jinak. Víme přece, že politici dovedou umně bazírovat na maličkostech, v tomto případě názvoslovných a o toto privilegium je třeba je co nejsilněji připravovat.

M. Prokop 6.7.2018 17:34

Re: Mám jednoduchý dotaz:

To sjednocení pojmů by bylo krásné, ale nějak na něj nevěřím. Snaha slovně kamuflovat je příliš rozšířená i oblíbená.

J. Svoboda 6.7.2018 17:51

Re: Mám jednoduchý dotaz:

Ano, možná je sjednocení termínů těžko realizovatelné, ale házet flintu do žita už teď je chyba. Je to jako s blbostí; nelze ji porazit, ale boj s ní je nutný.

J. Kanioková 6.7.2018 14:16

Znamená,

protože tzv. "liberální demokracie" je pouze maska pro neomarxismus.