29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Už nikdy sami

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Bílý 2.8.2011 21:50

Proč nemůže fungovat EU plyne ze zásad Systémové analýzy a syntézy.

Jenže to není čtení večer před spaním. (viz na př. Habr, Vepřek, Systémová analýza a syntéza). Pro člověka, který má trochu pojem o organizaci podniků a je schopen problémy algoritmizovat, je to snáze pochopitelnější, než spisy F.A. Hayeka. Dojde se ale ke stejným závěrům.

M. Bílý 2.8.2011 22:08

Re: Proč nemůže fungovat EU plyne ze zásad Systémové analýzy a syntézy.

http://axpsu.fpf.slu.cz/projekt-vpk/download/kurzy/opf/03_systemova_analyza.pdf

J. Kanioková 2.8.2011 18:32

Jestli vy, autore, Potřebujete Spojené státy evropské.

tak já rozhodně ne. Už mě stihli probrat z veškerých iluzí, které jsem stejně nikdy neměla. Možná, kdyby v čele byli pravidoví politici a nestalo se to, co se stalo, nový socík, tak by to možná nebylo až tak špatné. Ale to, k čemu to dovedli evropští levičáci, to je naprostá katastrofa a doufám, že se to rozpadne. Stačilo EFTA

M. Bílý 2.8.2011 19:19

Čtu si Vaše příspěvky, paní Kanioková, velmi často a vždy s nimi souhlasím. Podle mne jste první dáma diskuze na NP.

J. Schwarz 2.8.2011 20:34

Re: Jestli vy, autore, Potřebujete Spojené státy evropské.

Sypu popel na hlavu a trhám roucho za to, že jsem hlasoval pro vstup do EU. Pokud by se objevila jakákoli možnost si hlasování zopakovat /vznik "Spojených států Evropských" / neváhám a volím proti. Dosť boľo glajchšaltování!

M. Bílý 2.8.2011 21:04

Také jsem hlasoval pro vstup do EU. Jenže to vypadalo (až na několik blbostí) docela přijatelně.

Dnes už bych hlasoval pro odchod.

J. Láníček 2.8.2011 21:27

Já bych byl pro to,

abychom se stali padesátým nevímkolikátým státem USA, nebo aspoň jejich vojenskou základnou v Evropě. Máme pro to všechny předpoklady - jsme příkladní patolízalové a rány bičem po zádech od nějakého velkého bratra snášíme vždy velmi statečně. Ale ještě bych s tím chvíli počkal, až tam bude prezidentovat nějaký neokonzervativec, jako třeba Mc Caine, takový  tu  Ameriku dovede opět na výsluní. Obama to tam vede na buben. Soudruzi pánové Číňané by jim ale měli dát nějaký slušný splátkový kalendař na tu svoji megapohledávku, jinak bych to moc optimisticky neviděl. A už se těším, až se konečně dostaneme ze spárů těch evropských bolševiků a začneme hnedle dohánět a než by pak jeden švec řekl -  předhánět Švýcarsko. Možná nebudeme ani muset vystupovat sami, Němci, Francouzi a Angličeni se co nevidět udělají pro sebe, protože už je to nekonečné sponzorování  východňárských pracantů přestává bavit !        

M. Stuchlik 2.8.2011 23:59

Re: Já bych byl pro to,

A nás zas přestává bavit pracovat v EU firmách, kde zisk poboček v ČR danný nižší cenou pracovní síly v ČR dražšími službami pro občany ČR jde do krachujících matek mimo území ČR.

A. Reček 2.8.2011 17:38

Pouze liberálové mají zájem o vznik SSE

U nás vloni s tím také šli do parlamentních voleb.  Jejich představa jak by měla Evropa v příštích letech vypadat je odlišná značně od představ konzervativců nebo socialistů.  Bohužel oni opomíjejí jednu věc, totiž tu, že jestli má být něco dlouho trvalé, musí mít to zdravé a hluboké kořeny!  A liberály prosazovaný multikulturní způsob života nemá kořeny žádné, mravními počínaje.  Nemyslím tím jen liberály naše, ale všechny v Evropě.

J. Kanioková 2.8.2011 18:35

Kde to je - u nás, VB? Jinak souhlas..

M. Bomar 2.8.2011 14:33

samozrejme evropa

pred silene moc roky jsem byl evropan a stale doufam, ze i pres soucasne potize se dockam sjednocene skutecne evropy. jsem si jist, ze mam pravdu, nebot opak znamena sebevrazdu pro evropu.dnes jsem cetl, ze havarie japonske elektrarny zpusobuje obrovskou radioaktivni kontaminaci zeme. az bude nas maly dolicek radioaktivni, bude konec, i tech husitskych bojovniku.

R. Langer 2.8.2011 15:48

Re: samozrejme evropa

Tak to jste o té Fukušimě četl špatně... :-P

P. Urban 2.8.2011 14:33

Spojené státy evropské ?

Problém je, že Bavorsko bývalo kdysi pouze chudé, kdežto Řecko je především stát bordel. Řekové by to rádi změnili, ale nedokáží to. Dokáže to vláda Spojených států evropských ?

Němci jsou národem, který sdílí stejnou identitu, která má pro většinu Němců přednost. U naprosté většiny Evropanů tohle chybí. A ta trocha společné identity by asi nevydržela neustálé upřednostňování politiky před ekonomikou na úkor těch, kteří na to momentálně mají.

Politická vůle je důležitá, ale má své meze. Hitler byl člověk nadaný velkou politickou vůlí, s ní dokázal zdánlivě nemožné v bleskových válkách. Když se blesk zadrhnul a válka přešla do dlouhodobé, vyčerpávající formy, ukázalo se, že ani taková vůle nezmůže vše. Hitler o ní mluvil ještě v roce 1945. Ale přesto to prohrál. Němci ho, chudáka, zklamali.

Myšlenka Spojených států evropských je hezká. Ale obávám se, že obyčejní Evropané by zklamali své elity podobně, jako svého času občané Spojených států jihoslovanských. Asi nepochopili, že rozdíly mezi jugoslávskými republikami a národy jsou ve své podstatě politické. Je ovšem pravda, že národy Bosny a Hercegoviny může dodnes hřát myšlenka, že nejsou ve svém státě sami. Podobně, jako v Kosovu Srbové a Albánci.

Z. Rychlý 2.8.2011 10:35

Musel jsem to přečíst třikrát,

je to dost zmatený článek. Je jasné, že novinář pléduje pro spojené státy evropské. Zakončil to textem: "Pravdou je jedno: Úplně samotným by se nám dařilo hůř.".

Tak novinář píše nejprve o spolupráci států, o unii, o nutnosti spojených států, atd. Pak přeskočí na opačný pól. Úplně sami, ta hrůza. Pokud tím myslel - sami proti všem ostatním - pak by se jim jistě dařilo hůř. Ale takhle to ve skutečnosti není. A není třeba si vybírat mezi černým a bílým. Mezi: Buď úplně sami, nebo všichni zajedno.

Myslím, že o Spojené státy evropské se silnou federální vládou a mocensky okleštěnými národními vládami nikdo nestojí, jen snílci a sociální inženýři. Evropská spolupráce JE velmi žádoucí, ale přikazování a regulace, to přece není ten správný typ spolupráce !

Uvedená situace v dotování regionů slabších má své klady a zápory. Může pomoci jednorázově, na startu, pokud je vedena do vzdělání a infrastruktury. Jinak se ale vytváří návyk na dotace a zkreslují se tím (mimo jiné) tržní informace. Ocenění zboží a služeb je dotacemi zkresleno, zdravá konkurence je oslabena. A nejhorší - aktivita občanů klesá. Jestli si myslíte, že obyčejní Řekové jsou hrdí na to, jak do nich EU cpe peníze horem a dolem, tak to se mýlíte. Pocit ponížení pak potlačují vztekem na cizáky, protože podvědomě tuší, že to budou oni, kdo to nakonec zaplatí. Zaplatí ovšem za svoje rozhodnutí vydat se k blahobytu nikoli pracným a dlouhodobým pěstováním své společnosti, ale zkratkou za pomoci laciných evropských peněz a s tím spojeného Eura.

Nekonečné přerozdělování řízené kýmsi moudrým tam nahoře nemá perspektivu. Ani v SSE, či po anglicku  USE.

I. Klepáček 2.8.2011 8:41

tož nevím

Jde o smrtonosný omyl nešťastného německého novináře. Neví, že už jeden pokus zhora pospojovat různé státy byl - RVHP a Varšavská smlouva. Obě nařizovaly jednotná pravidla  a tvrdily, že bude bezpečnost a blahobyt.  Jednota v různosti je sebevražedný a blábolný nesmysl politikářů a nadmoralistů už taky vzhledem k okolním civilizacím, které nás nepotřebují, a které naše hodnoty nezajímají. Pokud nám tedy není jedno, jestli se naše děti stanou třeba "Marťany".

Přece nejprve musíme obstát proti okolním ať už ekonomickým či politickým hrozbám odjinud (tzv. třetí svět třeba) a pak můžeme parlamentně tlachat . Spojování, ano, ale chtěné zdola, a na chtěných a vybraných zájmech ( a ty se tvoří věky) při národním a státním respektu je snad naděje. Ale ten hurá  glajšalt EU může vést i k obnově nenávisti a závisti mezi násilně pospojovanými členy.

J. Rechnovský 2.8.2011 9:19

Re: tož nevím

V tom článku zazněl názor "mladého člověka" a komentátora deníku Zeit Online. Čili přesně hlas "zdola" o kterém píšete.

Jinak s článkem celkem souhlasím. Osobně se považuji za politického Evropana a jsem přesvědčen, že sjednocení na principu "každej z toho urve nějaký prachy navíc" nemůže skončit jinak než špatně. Občany EU musí spojovat společné hodnoty.

Východiskem je podle mne vytváření celoevropských politických stran.

M. Stuchlik 2.8.2011 23:54

Re: tož nevím

Hmm, tak to pak rozdělíte EU na sever a jih.

R. Jonák 2.8.2011 8:38

Tak nevím

co tímto článkem autor vlastně chtěl říct.