23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

EVROPA: Tato krize potrvá dlouho

Čas plyne strašně rychle. Zdá se mi, že se naše minulé setkání nekonalo před rokem, ale před několika týdny. A nejen to. Chce se mi říci, že by bylo možné mé loňské vystoupení zopakovat, protože mám strach, že se základní charakteristiky – jak situace v naší zemi, tak situace v Evropě – za ten rok nezměnily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kombercová 17.12.2012 15:19

Re: není

Já? Proč bych měla. Všimněte si smajlíka, humor se s histerií neslučuje. Navíc, ta moje poznámka skutečně mířila spíš vedle vás, pane Prokope, jen jsem ji napsala pod vás.

J. Šimek 17.12.2012 15:00

Re: Postavme se zase na pevnou zem.

Jo tak tuhle spikleneckou teorii ještě neznám, zatím jsem slyšel jen tu s Rumlem a Pilipem :o)))) No hlavně, že Šrajbr byl reálnej :o)))

M. Prokop 17.12.2012 14:49

Re: není

Pokud se mýlí, klidně jí to napíšu. Zde ne.

Stejně tak, zatím sem nikdo nenapsal žádný skutečný Klausův omyl, jen různé fámy, lži a situace, nemající dobré řešení.

Takže hysterčíte dost zbytečně.

M. Prokop 17.12.2012 14:47

Re: Postavme se zase na pevnou zem.

Jo, Sylvika lže velmi zapáleně.

M. Prokop 17.12.2012 14:46

Re: Postavme se zase na pevnou zem.

Kdepak zlobr, jen podrazák non plus ultra.

Ale nevyhnutelný, asi jako dnes nejdřív VV, potom LIDEM.

To jsou ty "výhody" poměrného systému.

M. Prokop 17.12.2012 14:43

Re: ... politika může diktovat ekonomiku

Nevyvedl, prodloužil a prohloubil krizi. Tedy to, co z něj zbylo, Kongres naštěstí hodně zákonů neschválil.

M. Prokop 17.12.2012 14:42

"Jeho působení na domácí i zahraniční společnost lze přirovnat k chronickému nehojícímu se vředu."

Souhlas, pokud je míněn zelený zloděj Bursík.

M. Prokop 17.12.2012 14:41

Re: Pane Klausi

Moc znalostí o našem politickém systému nemáte, že?

V. Němec 17.12.2012 14:40

Pane Klausi

a co tak vyjádřit a snažit se realizovat nějaké řešení? Měl jste na to víc jak 20 let! A i tato řeč nepostihuje základní: zničena byla i Vámi morálka.

J. Vyhnalík 17.12.2012 14:31

Re: Postavme se zase na pevnou zem.

jžš

J. Vyhnalík 17.12.2012 14:26

Re: Sdílím názor Dr. Bursíka, že

Nebo lépe někam do lágrů ke konečnému řešení, co?

Mám pro Vás nepříjemnou zprávu, ekonomickou situaci EU to nezlepší.

J. Vyhnalík 17.12.2012 14:24

Re: Jistě,

Špatný je nekritický obdiv, ještě horší je nekritická nenávist. Ovšem spravedlivé zhodnocení toho, co kdo skutečně dělal je na místě.

Václav Havel byl ve své době symbol boje proti komunismu a pro řadu lidí je dnes symbolem jejich nadějí, které s pojovali s pádem komusmu. Problém je v tom, že tyto naděje byly do značné míry nereálné. Jak sám Václav Havel ve svém výborném novoročním projevu řekl, tato země nevzkvétala.

J. Václavíková 17.12.2012 14:20

Re: Postavme se zase na pevnou zem.

Pro inspiraci zde:

Milý Astone, se vším bych souhlasila, nikoliv však s větou:

Autor: S. Vaněček Šauerová Datum: 17.12.2012 01:06

"Jak budeme vzpomínat na Klause, který jenom kradl plnicí pera!".

To přece není pravda ! Zapomněl jste na Klause, jenž porušoval prezidentský slib (v rozporu s ním udělal nepřátele z celých skupin obyvatelstva), na Klause, který opakovaně vzdoroval rozhodnutí obou komor parlamentu, na Klause, který si nikdy nedělal starost s právem, který znevažoval rozhodnutí Ústavního soudu a veřejně zesměšňoval i jednotlivé představitele soudní moci, na Klause, který přirovnával církve ke spolku zahrádkářů, který odmítal privatizovat banky a upřednostňoval naši energetickou závislost na Rusku, na jeho zbabělé postoje (stávka železničářů), poklonkování Rusku (okupace části Gruzie), bagatelizaci okupace Československa v r. 1968 (neobsadili nás Rusové, ale komunistická ideologie), na jeho neúctu k základní konzervativní hodnotě, jíž je nepochybně úcta a respektování soukromého vlastnictví (squeeze-out podepsal bez mrknutí oka) a další a další průšvihy ? Ne, na to se zapomínat nemá a nedá. Vy, Astone falšujete skutečnost ještě dříve, než se stane historií. Řekla bych, že takhle nějak vznikají i falešné mýty a použila bych skoro i slovo FUJ (jakkoliv je pravda to, že se Zemanem to může být podobné a možná ještě horší).

J. Václavíková 17.12.2012 14:14

Re: Sdílím názor Dr. Bursíka, že

Jenže co s jeho fans? Poslat za ním? :-)

J. Vyhnalík 17.12.2012 14:14

Re: Postavme se zase na pevnou zem.

Myslíte Rádžíva Sinhu a Lájose Bácse, které vymyslela Hana Marvanová, později velká bojovnice proti neprůhlednému financování ODS?

V. Vlach 17.12.2012 13:59

Re: Už zase staré lži, nejen o kuponovce...

...no a voda opadla a my dodnes nemůžeme dohlédnout konec této destruktivní komedie.

A to se najdou i tací, kteří by nad zloději mávli rukou a ty majetky a konta by jim nechali! To je přece nemyslitelné! Je to stejné sráčství, podlost a hrdelní zločin jako nechat komunistům ekonomickou moc. Panenko skákavá - jak tohle mohlo dopadnout, že?

Vrátí se nepokoje, vysoká kriminalita, neorevizionismus a hony na skutečné čarodejnice!

J. Heincl 17.12.2012 13:49

Re: Nerozumíte ekonomickým termínům,

Já jsem ze slov Václava Klause, že neléčená chřipka trvá týden a léčená sedm dní, vyvodil, že se vláda nemá pokoušet léčit krizi=chřipku, protože to stejně nebude mít žádný positivní účinek. Jen to bude dražší. Paní Kanioková má podle mého názoru naprostou pravdu.

K. Podhajský 17.12.2012 13:31

Sdílím názor Dr. Bursíka, že

Ing.VK je pokrytec/ farizej. Už méně, že je zbabělec zbabělec. Určitě však demagog, bezcharakterní a nebezpečně sebestředný pro Rusky orientovaný politik hrající špinavé hry s pomocí sých úředníků a aktivistů za peníze daňových poplatníků. Jím zmíněná emigrace by zajisté pomohla ozdravit zdejší ovduší. Jeho působení na domácí i zahraniční společnost lze přirovnat k chronickému nehojícímu se vředu.

V. Venc 17.12.2012 13:26

Re: asi jako kdyby zlodej napsal

Ad Schwarz

Bezvadný komentář!

P. Joch 17.12.2012 13:23

Re: ... politika může diktovat ekonomiku

Pane Fardo, zkuste si o tom něco nastudovat. New deal začal v roce 1933, Keynes svoje stěžejní dílo publikoval v roce 1936. Navíc je k dispozici dostatek prací, ukazujících, že USA by se zotavily z krize úplně stejně rychle, ale s menším dopadem na ekonomiku, kdyby se New Deal vůbec neaplikoval. Keynes sám prodělal při krachu burzy hromadu peněz a vyhojil se pak při odpoutání US dolaru od zlata a devalvaci. Tuším, že existují důkazy, že vydělal na informacích, které věděl předem. Dnes se tomu říká střet zájmů a šel by sedět. J.M. Keynes byl ale naopak jmenován lordem. Tragédie je, že jeho ekonomické slátaniny většina studovaných ekonomů sála jako mateřské mléko od svojí Alma Mater a nikdy nedopustí, že by se snad John mohl mýlit.

J. Šimek 17.12.2012 13:11

Re: Jistě,

Koukám, že absolutní obdiv u Vás střídá absolutní nenávist. To musí být těžký život, nebo choroba ?

J. Šimek 17.12.2012 13:08

Re: Postavme se zase na pevnou zem.

Máte na mysli ty drouboučké chybičky, jako černé financování ODS, po kterém by v civilizované zemi předseda partaje definitivně politicky skončil ?

J. Farda 17.12.2012 13:07

Re: Nerozumíte ekonomickým termínům,

Nebyla ta dobrá kondice našich bank v r. 2008 důsledkem sanace socanských vlád zahájené "loupeží za bílého dne" zásahem v IPB? Obávám se, že ano, a to v kontradikci páně Klausově premierské bankovní praxe. Tož tak.

J. Šimek 17.12.2012 13:06

Re: není

No to jste to ozřejmil a hlavně k věci :o))))

J. Farda 17.12.2012 12:56

... politika může diktovat ekonomiku

To snad aplikovala komunistická praxe. Ale co se Keynese týče, nebyla jeho ekonomická teorie základem Rooseweltova "New Dealu", který vyvedl USA z krize 30. let?

J. Kombercová 17.12.2012 12:32

Re: není

...pak se nedivte, že Hájkovi rupne v bedně.

:)

J. Kombercová 17.12.2012 12:31

Re: není

Když se nemýlí Klaus, nemůže se mýlit ani paní Kanioková, protože je věrným stínem toho vašeho génia... co štve mě je to, že vy máte pravdu vždycky, i kdybyste ji neměli... i ten Klaus prohlásil, že se občas mýlí, protože je jenom člověk - ale co vy, jeho nekritičtí adoranti, z něho děláte, to je proti přírodě.

J. Václavíková 17.12.2012 12:02

Re: Postavme se zase na pevnou zem.

A ještě ten zlobr Lux.... :-)))

M. Prokop 17.12.2012 12:01

"2. Druhé stanovisko je, že ekonomické cykly vznikají jen díky chybné ekonomické politice a praxi. "

To je základní omyl. Příčina je v lidech, v jejich střídání optimismu a pesimismu (poloprázná, poloplná) a proto je možná lze s velkými obtížemi mírnit, ne eliminovat. Jak už ti rozumnější ekonomové zjistili.

Vláda to má těžké, jiné, než socialistické řešení "všeholid" nepřijme a zároveň socialistická řešení nefungují.

O nějakém Friedmanovském řešení si můžeme jen nechat zdát. Kalousek by ho nenavrhl a Parlamentem by neprolezlo, Senátem už vůbec ne.

M. Prokop 17.12.2012 11:56

Re: Už zase staré lži, nejen o kuponovce...

Ovšem zapomněl jste dodat, jaké byly alternativy. IMHO podstatně horší.

Nebo politicky neprůchodné, viz "rodinné stříbro".