6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Snění o integraci

To první je „islám“. Jeho kouzlo spočívá zejména v tom, kolik lidí se mu vyhýbá úplně, nebo je aspoň používá nesmírně opatrně. Jako by bylo tak trochu výbušné. O tomhle slově ale dnešní komentář nebude. Snad někdy jindy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 8.8.2016 21:07

Re: Zabít Sekala...

Bohužel se jí to nedaří.

Tak to osttně má dělat každý politik.

J. Václavíková 8.8.2016 15:11

Re: Zabít Sekala...

Víte, že o Angele se říká, že vždy stojí před úkolem, vybrat ze všech špatných řešení to nejméně škodlivé?

V. Klepetko 8.8.2016 7:17

Re: Zabít Sekala...

Nemám žádné dobré řešení. Přemýšlím o celé té situaci a je mi z toho nevolno.

J. Vintr 8.8.2016 0:29

Re: asimilace

Politici zřejmě (bohužel asi správně) předpokládají, že občané se v žádném případě hromadně nevzepřou a nechají se vmanipulovat do čehokoliv. Máme na to mnohaletý trénink, kdy jsou nám salámovou metodou stovkami nových zákazů a příkazů postupně očesávány nejzákladnější svobody. Takže to nejspíš skončí tak, že se většina trpně smíří i s tím, že nám budou vládnout muslimové.

J. Václavíková 7.8.2016 23:48

Re: Zabít Sekala...

Co navrhujete?

V. Klepetko 7.8.2016 22:08

Zabít Sekala...

Má - li autor pravdu, jako že asi má, pak je to smutná výpověď nejen "o nich", ale i o nás.

Říkáme si tu vlastně navzájem něco jako ti sedláci v tom starém filmu:

"Je třeba zabít Sekala!" A máme i stejné zdůvodnění: "Protože v těžkých dobách mají slušní lidé držet při sobě"...

M. Prokop 7.8.2016 21:03

Re: Integrace je manipulace

Ti "sudeťóni" vám dobře straší ve věži.

J. Kanioková 7.8.2016 20:47

1*

K. Novák 7.8.2016 19:43

Integrace je manipulace

a je přirozené, že se lidi nechtějí nechat manipulovat. Integrace není potřebná. Imigranti jsou do EU zváni, aby zvýšili spotřebu (mluvit se bude o ekonomickém růstu apod.), a spotřebovávat musí i neintegrovaní imigranti. Naopak nutnost podstoupit duševní masáž integrace by mohlo imigranty odrazovat. Německo je pro ně zaslíbená země právě proto, že si představují, že se tam budou mít dobře a budou moci žít si po svém. Řeči o integraci slouží jen k uklidňování veřejnosti, řeči o multikulturalismu jsou jen zástěrka. Dominik Feri je sudeťáky nastrčená figurka, která říká to, co říkat má (pamatuji si, jak nás poučoval u příležitosti pochodu z Pohořelic do Brna, jak se máme postavit k odsunu, a jak mu ČT k tomu poskytovala prostor). Doporučuje přijímat imigranty, protože to je linie našich sudeťónů, kteří propagují přijímání imigrantů, protože je přijímá Německo, a nadávají nám do rasistů a xenofobů, protože k tomu prostě mají příležitost.

J. Jurax 7.8.2016 19:35

Re: Je v zájmu lidí,

Ale kuš ... kapitalisté spolu s těmi, jimž dávají práci, hlavně zajišťují, aby bylo co přerozdělovat.

J. Jurax 7.8.2016 19:20

Ano. Tak to je

A přitom integrace je jen první stupeň.

Žádoucí je úplná asimilace. Aby připrchlík nejen dodržoval normy a zákony - což je integrace - ale aby ty normy a zákony bezvýhradně přijal za své. Jenže to by musel odvrhnout islám; nebo by se musel stát muslimem naprosto formálním, jenž z příkazů islámu nedodržuje nic, co se příčí zvykům země, která ho přijala, a ani neví, kde je ve městě mešita; ta by v něm, chce-li se dosáhnout integrace, vlastně ani být neměla.

Což je ale naprostá utopie. Protože třeba americký melting pot kdysi fungoval ekonomicky - nepřizpůsobíš se, zahyneš hlady; a navíc šlo ve zdrcující míře o Evropany, navyklé na evropské normy. Nebo pracovité Asiaty, kteří s integrací nemají problém a asimilace jim taky jde.

Dnes je ekonomické přinucení nepředstavitelné - socdávky hlady trápit nenechají a střecha nad hlavou se taky zajistí, výchova dětí poevropsku třeba internátně proti vůli rodiny nemožná (neboť posvátná kráva náboženských svobod a všelikých práv) a všechno to završí šílená multikulti ideologie.

Prostě - integrace těch, kdož se integrovat nechtějí, neboť nutně nemusí, nemůže být v demokracii úspěšná, protože připrchlíky k ní nelze moc nutit, nelze jim přikázat místo pobytu, aby se zabránilo vzniku ghett, nelze pod sankcemi vyžadovat naučení se jazyka a hlavně neintegrované ani po dlouhé době nelze vrátit zpátky - aspoň ne masově.

J. Kanioková 7.8.2016 17:22

Souhlas, ..... jenže.... "lidská práva",

na to se budou politici vymlouvat do skonání našeho světa..

Kde najít dostatek voličů NEzbabělých politiků ??? V tom je jádro pudla !

J. Minarčík 7.8.2016 17:13

asimilace

Mám velikou obavu,že tohle sluničkářství skončí velikým masakrem,všech proti všem,soužítí lidí ze 13.století s fanatickou vírou-proti demokraticky/možná pseudo/smyšlejícím, zákonitě vyústí v obrovský konflikt,napjatá struna praskne-nevěřím,že si to sluničkáři neuvědomují-pujdou pro svou víru proti vlastním lidem?,vznikne nová diktatůra?nebo se to rozpadne jako Řím a budeme postupně asimilování-neb se nebudeme moci bránit-no,ještě před 10lety se mi takové scifi ani nesnilo!

J. Kanioková 7.8.2016 17:11

V. Vondruška - "Teď ty přistěhovalce pošleme na kurs

a budou z nich civilizovaní Evropané. Historik se chytil za hlavu a sepsal, jak podobná školení vždycky v minulosti dopadla" - http://jdem.cz/caz9n5

Abych nemluvil abstraktně, vraťme se k etnografii a teoriím o síle tradice. Základní postoje k nejbližšímu okolí se u každého jedince formují v prvních rocích života. Na to navazuje formování sociálních postojů v dětství, a to jak v rodině, tak i ve škole, sledováním světa dospělých dětskýma očima. Psychologové samozřejmě zvednou prst a dodají spoustu vysvětlujících pouček, ale v principu je ten proces takový, jak jsem ho právě pojmenoval. Právě tyto postoje tvoří základ jednání, na kterém funguje každá společnost, vyspělá, ale i ta primitivní.

Záleží také na tom, jakou podobu mají tradice, které se snaží vládnoucí elity nahradit. Pokud jde o niterné věci, především náboženskou víru, pak obvykle ani tři nebo čtyři generace nestačí. Copak se u nás podařilo komunistům vymýtit navzdory represím katolickou a protestantskou víru? Copak se podařilo komunistům v Sovětském svazu zlikvidovat pravoslaví? Copak v Číně zanikl v běsu kulturní revoluce buddhismus? Ať se nám to tedy líbí, či nikoli, je faktem, že duchovní a morální hodnoty, postoje k světu, pohled na rodinu a stát, to nelze změnit ani během desítek let, natož několika hodin školení. A to samozřejmě platí i o islámu.

Jsme na historickém rozcestí a měli bychom místo lektorů nesmyslných kurzů zaměstnávat více policistů a vojáků. A politika by měla respektovat generacemi prověřené zkušenosti lidí a místo žvanění si přečíst analýzy společenských věd.

V. Vaclavik 7.8.2016 16:32

Re: Socialni davky nici zostaly

To vami nastinene reseni se realne nebude konat, to bychom se museli my sami zmenit k lepsimu, a to je nerealne (jako v tom rceni, ze komuniste nazor nezmeni a musi vymrit... nebo jak to rceni jde).

Jedno reseni jsem uz napsal v odpovedi panu Hlostovi vyse - zastavit socialni platby vsem obcanum a tedy logicky i neobcanum, nebo minimalne vsem, kteri nemaji plne obcanstvi. Zminil jsem v te odpovedi cikany, jak se s nimi Kanada vyporadala (vizovou povinnosti, nikoli zastavenim tech socialnich plateb), ovsem takove reseni by v dnesnim problemu tech najezdniku nefungovalo (lze sem priplout jen na nejake barce, ne jako do Kanady jen s oficialnimi leteckymi a lodnimi spolecnostmi, ktere si vas bez dokladu a pripadneho viza na palubu nevezmou, protoze by vas pak museli na sve naklady prepravit zpet), zbyva jen moznost zastaveni jakychkoli vyhod, plateb, pomoci... nechat to jen na dobrovolne vuli jednotlivych obcanu.

Nas hlavni problem je, ze kdyz date na stul nezakryty med, tak drive nebo pozdeji vcely priletnou a mravenci pripochoduji a vime jak ti funguji - daji vedet zpatky v ulu a mravenisti a pak teprve zacne ten pravy najezd. A presne to se dnes deje s temi najezdniky. A nebezpeci skryva i prijeti jen nejakeho maleho mnozstvi, protoze kazdy nukleus zacina malym mnozstvim a ma potencial rust. A cim vetsi nukleus, tim spise se z nasi zeme stane dalsi lakava destinace tech najezdniku, protoze tu budou mit prostredi 'sve' kultury. Vzdyt i v tom Nemecku to muselo nekdy zacit, s temi Turky a muslimy. A jestlize bude EU federalizovana, dojde ke sjednoceni socialnich davek a to da rozum, ze to bude sjednoceni na 'nemecke vysi', tedy dorovnani nahoru, i jen ocekavat zprumerovani je navysost posetile. Jak se kolektivistum nastrci prsticek, vlamou se do dveri a vezmou si vse, jako jezinky v pohadce.

V. Vaclavik 7.8.2016 16:12

Re: Socialni davky nici zostaly

... leda az po ziskani obcanstvi a to nejdrive po peti, ci vice letech, a jeste by to ziskani obcanstvi nemelo byt automaticke, ale podminene. Napriklad v osmdesatem roce jsem byl pul roku ve Svycarsku a od tamnich emigrantu z osmasedesateho roku jsem zvedel, ze obcanstvi tak po patnacti az osmnacti letech a to pod kontrolovanymi podminkami a jeho ziskani vubec nebylo jiste, jsou tam lide, kteri ho nikdy neziskali (ovsem nevim jak se ta politika zmenila za to ctvrt stoleti, mozna je to dnes jine). Napriklad sem do Kanady by tenkrat vubec neprileteli nasi cikani, kdyby tu nebyla podobne pomylena socialni politika jako ji mame v Evrope a Cesi by byvali nemuseli jezdit do Kanady jen s vizy... ani nevim jestli to uz padlo, asi ano, kdyz o tom neni slechu vidu.

V. Vaclavik 7.8.2016 16:10

Re: Socialni davky nici zostaly

Dekuji za reakci. 'Dilo' jsem napsal behem soboty, ale neslo odeslat, asi server byl momentalne nejak 'vadny', tak jsem to zkopiroval do notepadu (to delam vzdy pri delsich komentarich prubezne tak jako tak, protoze cert nikdy nespi) a nalozil to sem vecer. Ovsem tohle leto pobyvam v Kanade a cas je tu o sest hodin posunuty (-6h z pohledu z Cech), takze to vypada, jako bych to sem nalozil nekdy nad ranem...

Ted je tu nedelni rano, deset hodin, u vas tedy ctyri odpoledne.

Tentokrat jsem sel az na filozofickou uroven a proto se to bude lidem zdat pritazene za vlasy, taky samozrejme nevylucuji financni zainteresovanost na urcite urovni, v jistych pripadech, ale to je dle meho nazoru okrajova vec, ktera se tyka vselijakych na tom se prizivujicich jednotlivcich a i organizacich. Ale ti, od kterych to vse vychazi, od intelektualu, tak ti to delaji z hlubokeho presvedceni, byt presvedceni objektivne pomyleneho. A takovi jsou fatalne nebezpecni, ve srovnani s temi, kteri se na tom vezou za ucelem vydelku. Napriklad u nas po sametove revoluci jsem se nejvic obaval premiera Spidly, protoze to patri mezi nejnebezpecnejsi typy altruistu (ty poctive, kteri to mysli doopravdy a jen na tom nerejzuji, ci vubec...). Vsak je taky priznacne, ze jsme si ho poslali do Bruselu, myslim ze je tam jako komisar (mozna se mylim, zajem o deni tam mam jen okrajovy, podkud vubec nejaky), tedy jeden z tech, kteri nas tam nejvic pali, odkud vychazi veskere Bruselske zlo.

Jsem stridave skeptik a optimista, i kdyz vetsinou skeptik, to kdyz prave nesnim a jsem realista. A nesnazil jsem se tu o nejake reseni, ale jen o odhaleni protivnika, tedy odhaleni jeho prave, te nejhlubsi motivace. A jak jsem uz napsal, ta bude vetsine lidi dnes pripadat nerealna, protoze lide ve sve vetsine jsou pochopitelne a taky bohuzel vice prakticti, nez intelektualni.

Jedno kladne, castecne reseni problemu by bylo zastavit veskere socialni platby vsem, anebo alespon nic pro neobcany zeme, leda az po ziskani obcanstvi a

L. Popovský 7.8.2016 16:05

Naděje umírá předposlední, poslední umírá černý humor.

R. Tesařík 7.8.2016 15:30

Re: Velice dobře vystiženo.

Naprosto přesné.

J. Kulheim 7.8.2016 12:06

Re: Je v zájmu lidí,

Nevím jak to můžete vědět. Pochybuji o tom, že je to pravda. Levicoví voliči jsou většinou lidé napojení na státní kasu. Také ti, kteří si myslí, že stát se o ně postará, uvěří slibům. Těch je víc než lidí v produktivní sféře. Ti kteří ví, že socialistický stát jim sebere na daních téměř 80% jejich peněz, socialismus nevolí.

J. Kratochvíl 7.8.2016 11:22

Re: ŽASNU, KOLIK ODBORNÍKŮ NA VÝCHOD MÁME

Pro vás ještě jednou. To co jste napsal je názor materialistické Marxistické filosofie, tedy levicové. Materiálnu dává přednost před duchovními hodnotami. Potom, jestli si to uvědomujete jste pěkný levičák nebo v tom máte bordel.

J. Kratochvíl 7.8.2016 11:13

Re: Je v zájmu lidí,

Kdo si myslíte, že v těch fabrikách nebo na polích pracuje a vytváří materiální hodnoty? Kapitalisti určitě ne ! Myslím si, že hlavně mezi dělníky na polích i v továrnách jsou hlavně levicově smýšlející voliči ČSSD a KSČM. Můžete mi vysvětlit, proč??

J. Kratochvíl 7.8.2016 11:01

Re: ŽASNU, KOLIK ODBORNÍKŮ NA VÝCHOD MÁME

Ano pochopitelně. že je to naopak. Máte pravdu toto tvrdí materialisté včetně Marxistů, ale jsou názory, které to vidí přesně naopak. Sytý hladovému nevěří.

J. Vintr 7.8.2016 10:44

Re: Socialni davky nici zostaly

Chyba je v tom, že Evropská populace žije už přes sedmdesát let v míru a bezpečí. Praktický nikdo z dnes žijících Evropanů se osobně nesetkal s násilím, ohrožením života a opravdovým nedostatkem základních životních potřeb. Proto si většina lidí nedovede představit, že nás obklopuje svět, kde tyhle věci nemusí platit a že pro lidi z tohoto světa je Evropa velice lákavým cílem. Ovšem pokud sem přijdou ve větším počtu, přinesou si sebou i ten svůj svět plný násilí, nespravedlnosti a bídy.

P. Smatlak 7.8.2016 9:26

Re: Islám v Evropě je jako liška v kurníku..

A jaká lidská práva máš na mysli.?A ty Evropské hodnoty to je co?Asi myslýš blbost a hloupost nebo aroganci evropských vládců a ty evropské hodnoty to už dávno díky těmto potentátům vzali za své a lidská práva jakbysmet. Merkelová a ji podobní rádoby humanisté ale spíše ničitelé Evropy a jejích hodnot to je dnes téma k zamyšlení a ne nějaké přihlouplé a nicnevypovídající filosofické žvásty.

V. Kolman 7.8.2016 9:20

INTEGRACE

No tak, integrace se nám tu "zdařile" rozjíždí.

Nenastal čas, začít konečně také i s derivací???

P. Aron 7.8.2016 8:59

Re: Zmatení pojmů

Souhlasím, je dobře ale vědět odkud pochází to zlo vítačství. Kulturní marxismus : tady je dobrý rozbor : https://www.youtube.com/watch?v=HvHvrMOQNxE

P. Aron 7.8.2016 8:58

Re: Velice dobře vystiženo.

Přesně tak !

P. Aron 7.8.2016 8:58

proč to Evropa toleruje ?

Protože jsme dovolili levičákům infiltrovat naše instituce a media .

Tady jsou kořeny zla :

https://www.youtube.com/watch?v=HvHvrMOQNxE

P. Kolar 7.8.2016 8:51

Velice dobře vystiženo.

Neuškodí se občas trochu víc rozepsat. Mnoho lidí tu stručnost přeskočí. Pouze neustálým opakováním jim snad něco uvízne v hlavě.