10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

EVROPA: Slepá ulička jménem Francie

Předevčírem mi nečekaně přisvištělo pozvání do pořadu 360 Michala Půra na CNN Prima News. Jednalo se o diskusi na téma “bezpečnostní situace ve Francii”, podnícenou dvěma kritickými dopisy francouzských vojáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Bowman 17.5.2021 20:56

Junta může vytrhnout trn z paty ale dlouhodobě je lepší reforma volebních privilegií. Kdo chce volit tj. vládnout, měl by prokázat, že je ochoten sloužit a nést osobní zodpovědnost za celek např. formou dobrovolné náročné vojenské služby otevřené každému. Vyfiltrujete tak maximum nezodpovědných.

Zabráníte tak návratu sociálního státu jako hlavního sponzora nezodpovědnosti, který si rád importuje voliče třeba z rozvojových zemí.

D. Bowman 17.5.2021 20:49

Nemusíte nikoho nikam deportovat.

Zrušte sociální dávky a zaveďte přísné tresty za kriminalitu s nulovou tolerancí.

Většina se přesune do míst, kde lze levně "vychovávat" 5 dětí a moc nepracovat (Severní Afrika).

Zůstanou jen ti, co se chovají zodpovědně a jsou schopni se uživit. S těmi žádné problémy nejsou.

Kriminálníkům nabídněte možnost zkrácení trestu výměnou za vystěhování.

Teroristy po smrti zašívejte do prasečích kůží. Když věří, že zabíjením nevěřích si vyslouží zkratku do ráje, tak tohle je nahlodá.

D. Bowman 17.5.2021 20:41

Chyba není v Liberalismu jako takovém ale jeho perverzi tzv. sociálním státem tj. socialismem.

Liberalismus je o individuální svobodě ruku v ruce s osobní odpovědností.

Můžete si dělat co chcete pokud tím nezasahujete do práv jiných.

Momentální pojetí, perverze je o právách skupin. Jednotlivec je nejen nad míru omezován a utlačován ale navíc sociální stát mu umožňuje přesunout následky svých špatných rozhodnutí na společnost resp. ty zodpovědné. Takže podporuje nezodpovědné chování viz blahoslavení kriminálníků, hedónismu a svobodných matek.

J. Nový 17.5.2021 6:48

Z čeho by tam žili? No kdyby se jim tam žilo špatně, museli by asi migrovat někam, kde by jim bylo lépe, ne? :)

L. Novák 17.5.2021 0:52

Zajímavý článek a informace v něm. Díky! ;-)

V. Církva 16.5.2021 23:20

No já myslím, že už je automatizace ve stavu, kdy by Evropa dokázala být bez imigrantů a uživit důchody. Takže malý počet potomků Evropanů není hlavní příčinou vítání.

V. Církva 16.5.2021 23:14

Tak pokud má někdo dům za 5 milionů, zaplatí měsíčně ca 4tisíce a za to má občanské vybavení a děti chodí do školy kde nejsou vši. To za to (teda v Amerických reáliích) stojí.

Co se týká důchodců, mají možnost a) předat dům dětem a žít jako vejminkář b) prodat velký dům či byt a koupit si takový jaký potřebují = menší.

U nás se toho kupodivu chytli Piráti a chtějí zato platit nefachčenkám NZP, to je fakt.

Co se týká nájmu, je samozřejmě diskutabilní jestli by se zvedl. Ten je tržní. Ono by to možná (netvrdím, že ve skutečnosti nefungují jiné mechanismy) snížilo ceny nemovitostí natolik, že by jste si koupil svoji, a navíc by byla konkurence. Takže si myslím že by se především snížil zisk pronajímatelů. Tím by lidé začali investovat do něčeho pořádného a rozjelo by se podnikání.

Takže se skřípěním zubů, že musít trochu dát za pravdu Pirátům. Větší zdanění nemovitostí je v Západní demokracii běžné a u nás nízké.

V. Církva 16.5.2021 23:03

NZP teď řešit nebudu. Co se týká daně z nemovitosti. Zpochybňujete teda že máme 50ti násobně nižší daň z nemovitostí proti USA? Osobně si myslím, že zdanění nemovistostí prodej nepotřebných nemovitostí skutečně urychluje. Já mám rád když se peníze točí. Jinak ale asi důležitější věcí toho zdanění je občanská vybavenost, školy. Díky tomu pak taky žijete ve čtvrti lidí své úrovně a neotravujete se s asociálními živly co Vám dělají na ulici binec celou noc.

USA nebývaly zrovna socialistickou zemí a přitom tam tu daň mají leta (NZP pochopitelně ne).

S. Zemitý 16.5.2021 21:17

Je jich kolem sedmi miliónů. To by bylo nějakých parníků. A z čeho by tam žili ? Místní orná půda by je uživila ? Tuším, že ne. Představuji si nekončící konvoje PQ a QP s potravinami (a pitnou vodou) na trase le Hávr na ony ostrovy a zpět.

J. Nový 16.5.2021 20:28

"! Jenže do přirozeně se nabízejícího Alžírska je nijak snadno nevyvezete.

Já bych řekl, že se přirozeně nabízejí zámořská území, která k Francii patří.

Mezi zámořské departementy a zámořské regiony - Départements et régions d'outre-mer (DROM, DOM, ROM) - patří Guadeloupe, Martinik, Francouzská Guyana, Réunion a Mayotte.

Tato ostrovní území jsou součástí Evropské unie a aplikují se zde unijní pravidla.

Mezi zámořská společenství a zámořská území - Collectivités et territoires d'outre-mer (CTOM, COM, TOM) - patří zejména Svatý Martin, Svatý Bartoloměj, Francouzská Polynésie, Nová Kaledonie, ostrovy Wallis a Futuna a ostrovy Saint Pierre a Miquelon.

Uvedené ostrovy či souostroví netvoří součást Evropské unie, i když jsou s EU úzce svázány.

V. Církva 16.5.2021 18:51

Jo, jo, buď je něco špatného na liberalismu, nebo není nutně vždy špatná taková junta.

Někteří lidé říkají, že střídání demokracie v Římě s diktaturou je nutnost.

Já myslím, že chyba je v liberalismu. Každý, kdo má v hlavě mozek ví, že Islám prostě s demokracií není kompatibilní a proto má být mimo zákon.

ale junta Chile skutečně od komunismu zachránila

V. Církva 16.5.2021 18:45

No, mám pocit, že pan Kelichbar se tentokrát dostal do začarovaného kruhu. Obávám se dokonce že nepřekročil stín liberalitického dogmatu. Trochu podobně se v kruhových důkazech plácali třeba marxisti.

Nerozsekli dogmatický uzel. Dogma komunismu, se zákazem soukromého vlastnictví, ůzkými mantinely a centralizované řízení tvořenými bez společenského konsensu.

Dnes je uzlem liberální dogma. Přistěhovalci ze zemí kteří nechtějí a neumí žít v Evropě do Evropy nepatří. Co se týká náboženství, Budhismus, Křesťanství, Židovství s určitými výhradami mohou být svobodná rovná náboženství. Islám, a manipulativní sekty ale ne! Svoboda náboženství a definice náboženství má svoje limity, za kterými už je v Evropě Islám dávno a dogmatici to nepochopili.

Žádný imigrant Muslim, žádné sponzorování Islámu (mešit) zahraničními nepřáteli a ideology, žádné dávky pro Mulimy. Asi je nutnost v Evropě zakázat Islám úplně. Nevzpomínám si, že by Španělé za conquisty řešili kam Muslimové odejdou. Když uměli přijít, umí i odejít.

Problém totiž není Islám a ten mimochodem už vyřešen byl. Ve Španělské rconquistě. Muslimové měli možnost konverze, vystěhování, zabití. Po 2..3 stoletích ve Španělsku prakticky nebylo Muslima. Islám neskončil v ilegalitě. On tam totiž (na rozdíl od prvních římských křesťanů, kryptokřesťanů na Balkáně) ani být neumí. Islám je takové "dobro", že bez násilné sebepodpory, fyzických výhružek i ekonomické nedrží při životé a zaniká. Anebo byli tehdejší Španělé tak velmi, velmi důslední. Tak jako tak, řešení tu bylo!

Islám se v Evropě nedrží proto, že je dobrý, ale protože je současné evropské liberální progresivistické dogma špatné. A lež politiká korektnost svobodu slova nenahradí. Normální společenský konsensus by byl už dávno Islám ne. To je deislamizace.

S. Sidlichovsky 16.5.2021 18:23

Souhlas s dopisem vojáků vyjádřilo 58 % respondentů průzkumu pro Harris Interactive, 49 % by podpořilo vojenskou akci i přes nesouhlas vlády

Jean-Yves Camus: "Obavy z pževratujsou přehnané, ale možnost krajně pravicového prezidenta je reálná (článek k je volně k dispozici)

https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/may/04/coup-france-far-right-president-marine-le-pen

https://www.reddit.com/r/neoliberal/comments/n1l2m5/poll_58_of_french_people_support_the_recent/

K. Křivan 16.5.2021 18:03

Nejsme na světě kvůli zákonům, aby se juristi měli dobře, zákony jsou tu kvůli nám, aby nám sloužili, ne my jim.

J. Kanioková 16.5.2021 18:00

R^R^R^R^R^

J. Kanioková 16.5.2021 17:58

R^R^R^

K. Křivan 16.5.2021 17:42

Junta ? Nemusí to být špatné. V Evropě Řecko, už párkrát, mám takový dojem, zachránila armáda Řecko přes prů serem socialismu. Vždy, když stabilizovala Řecko, předala moc zvolené vládě a ta zase po socialisticku vše zmrvila.

A v Chile zachránil Pinochet svou zem před krutým osudem Kuby. Takže Junta není apriori něco špatného.

J. Plzák 16.5.2021 17:37

Především jde o to, nemít u nás tak zvané podhoubí. Islámští imigranti jsou vesměs ne moc gramotní a nápisy v latince už vůbec neschopní číst.

Musí se tedy vždy zeptat, kde položit bombu, nebo někomu podřezat krk.

To právě se mohou zeptat jen svých soukmenovců z podhoubí.

Je potřeba preventivně v zemi takové lidi nemít.

M. Grundmann 16.5.2021 16:24

Dalším nešvarem francouzského soukromého sektoru jsou velmi špatné vztahy mezi dodavateli a odběrateli. Velké firmy obvykle tvrdě dusí menší subdodavatele a udržují je na pokraji krachu. Odběratelé rovněž přenášejí svá vlastní obchodní rizika na subdodavatele. Velké řetězce účtují dodavatelům nejrůznější položky jako je reklama, riziko neprodejnosti apod. Je zcela běžné, kdy subdodavatel musí sám prodávat zboží hypermarketu prostřednictvím svým vlastních zaměstnanců.

V této situaci je velká část malých a středních francouzských firem. Obávám se, že koronavirus tyto francouzské firmy, kterých je obrovské množství, úplně dorazí.

M. Grundmann 16.5.2021 16:13

Francouzský soukromý sektor je nesmírně neefektivní. Ve Francii je nesmírně těžké a nákladné propustit zaměstnance. Propouštění se řeší tak, že jsou zaměstnanci rozděleni do velkého množství malých firem, které propouští tím, že jednoduše zkrachují. Velké francouzské firmy mají malý počet schválených subdodavatelů a od nikoho jiného nechtějí nakupovat jakékoliv výrobky nebo služby. Tito subdodavatelé obvykle nevyvíjejí žádnou vlastní podnikatelskou činnost, ale mají také svůj vlastní seznam schválených subdodavatelů. Skutečný dodavatel je obvykle až někde na 4. úrovni a mezičlánky jenom inkasují provize a vnášejí do všeho chaos. Tento systém však chrání velkou francouzskou firmou před žalobami odborů a zaměstnanců a rovněž znemožňuje stávkování a podobné nepřátelské akce. Také umožňuje, aby skutečnou práci dělat nějaký nějaký cizinec bez pracovního povolení za velmi nízkou odměnu nebo nějaký pracovník pracující načerno.

Takto funguje např. francouzská společnost Airbus. Výsledkem je však neskutečné plýtvání a neefektivita celého soukromého sektoru. Cizinci ani nejsou ochotni uvěřit tomu, že by se něco takového mohlo dít.

M. Grundmann 16.5.2021 15:56

Odborníci pracující ve slušných povoláních jsou sociální skupina, která si ve Francii nejvíce pohoršila za posledních 40 let. Nominální výše nástupních platů absolventů řady oborů je dnes stejná jako před 25 lety, existuje obrovská nezaměstnanost mezi absolventy a není výjimkou, kdy čerstvě absolvovaný magistr pracuje jako prodavač na pokladně někde v supermarketu. Řada absolventů také pracuje úplně zadarmo na tzv. stážích, aby neměli díru v životopisu a aby se jejich šance na získání místa kvůli tomu ještě nesnížila.

Situace na pracovním trhu ve Francii je asi taková, že pokud je někdo propuštěn, tak je malá pravděpodobnost, že si tento člověk najde jiné místo za stejný nebo vyšší plat. Proto taky Francouzi zuřivě bojují proti zaměstnavatelům a tak často stávkují.

Ve státním sektoru reálné mzdy na stejné pozici u kvalifikovaných pracovníků za posledních 30 let poklesly asi o 30 %. Vládě se daří tento pokles tajit tím, že každému zaměstnanci roste s věkem a s různými povýšeními nominální plat individuálně a nikdo neporovnává svou pozici s podobnou pozicí v minulosti. Existují však výjimky, kdy státní zaměstnanec už dál tabulkově neroste a kdy se mu objevuje na výplatní listině zvláštní položka vyrovnání ztráty kupní síly. Tato položka je někdy i 25 % celého platu. Státní zaměstnanci bojují za různá osobní povýšení a neuvědomují si, že jejich osobní plat ve skutečnosti neroste a že je jejich osobní snaha zbytečná.

P. Milan 16.5.2021 15:47

Nás nebo vás?

J. Vintr 16.5.2021 13:48

Daň 1% z ceny nemovitostí znamená daň v desítkách tisíc ročně. Pro lidi s nízkými příjmy a pro důchodce to může být téměř likvidační. A pokud to nevadí lidem, kteří bydlí v nájmu, tak by si měli uvědomit, že tohle by jim samozřejmě o stejnou částku zvedlo nájmy.

R. Rampas 16.5.2021 12:44

Lepší už to nebude.

D. Bowman 16.5.2021 12:11

To máte jistě pravdu. Ale jako v každé jiné skupině 10% stačí naprosto bohatě na to strhnout celé stádo.

A u muslimů platí 'cizinec není našinec' o to víc. Mají daleko lepší vyhlídky sosat sociální stát ( plus pouličně kriminálčit) a podřizovat se silnějšímu tj. vlastní komunitě.

Jsou vítaným hlasovacím blokem pro Levici a ochránce status quo sociálního státu tj. všech momentálně etablovaných elit.

F. De Winter 16.5.2021 12:04

"Zdanění nemovitostí může přinést stovky miliard korun ročně a zlepšit dostupnost cen nemovitostí k bydlení. Efektivní zdanění nemovitostí v USA se pohybuje mezi 0,3- 2,21 % a v EU 0,05 – 1.93 % z ceny z nemovitosti. Současné efektivní zdanění v ČR se pohybuje kolem 0,01 - 0,04 % z ceny z nemovitostí (bez daně z nabytí nemovitých věcí), takže při zvýšení efektivním zdanění nemovitostí na 1 % lze získat 200-800 miliard korun ročně. Vedlejším kladným efektem vyššího zdanění nemovitostí je například lepší regulace trhu s bydlením a efektivnější využití nemovitostí ve smyslu vyřešení situace s neobsazenými byty a také posílení vlivu obcí prostřednictvím rozpočtového určení daní (na okraj podle sčítání lidu z roku 2011 je 651 937 bytových jednotek v rodinných i bytových domech neobydlených). Vyšším zdaněním nemovitostí můžeme odhadem navýšit NZP přibližně o 500-2000 korun. "

https://www.piratskelisty.cz/clanek-3940-financovani-nepodmineneho-zakladniho-prijmu-v-ceske-republice?fbclid=IwAR372j8BzrUAteuBCrQVKXKn3pgQLvBN4KpwKGfDC2nTo5vjGOplAlHX2lg

V Praze, kde vládnou Piráti, STAN, TOPka a KDU-ČSL plus Praha sobě, což je Čižinský poslanec za KDU- ČSL, už proti loňsku 100% navýšení daně z nemovitosti provedli. Takže to myslí vážně.

Opravdu chcete 25-100 násobné zvýšení daně z nemovitostí? Máte na to?

K. Křivan 16.5.2021 12:04

Přesně tak.

K. Křivan 16.5.2021 12:03

Snadné ne, ale prveditelné.

D. Bowman 16.5.2021 11:59

Obviňovat muslimy vám vyslouží mnohem méně nebezpečnou nálepku, než obviňovat levicovou "inteligenci".

Islamofob vs Antisemita

Pokud kritizujete obojí, tak jste white supremacist a je uplně jedno, že jste třeba libanonskej žid t.č. kanaďan (Gad Saad).

D. Polanský 16.5.2021 11:44

Kéž by to tak bylo snadné!