19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

EVROPA: Šikana

Když euroskeptická strana jako Svobodní kandiduje do Europarlamentu, pokaždé slyšíme výrazy údivu. Proč kandidujete do něčeho, v čem nechcete být? Proč se snažit ovlivnit EU, když z ní stejně co nevidět chcete vystoupit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 10.2.2014 15:41

Re: Pánové, blíží se volby, předpokládám, že to té EU spočítáte!

Zaručeně ......

V. Kremlik 10.2.2014 10:42

Reakce na diskusi

a) Prestup z EU do EFTA nas od klimaticke legislativy nezachrani. Na druhou stranu odchod par zemi do EFTA by snad primel EHP, aby se zacala reformovat po vzoru EFTA. Bez takove Perestroiky se bude Evropa dal ekonomicky propadat... To ale nase vec - to musi rozhodnout obcane v referendu.

b) EP muze delat pasivni opozici, odmitat nektere navrhy. Bohuzel nema legislativni iniciativu a nemuze navrhnout zadny zakon ani zruseni zadneho zakona. To je ten demokraticky deficit.

c) Straseni Ruskem je smesne. My prave naopak potrebujeme zbavit se zavislosti na upadajicim evropskem trhu. Potrebujeme se dostat na lepsi a rostouci trhy BRIC (Brazilie, Indie, Rusko, Cina)...

d) Proc nas strasi Ruskem a Cinou? To se zapadoevropske korporace boji, aby neprisly o odbytiste, ktere "dobyly" po roce 1989. Nebo si opravdu myslite, ze nas chteji "chranit"z dobreho srdce?

e)Nadavky do "narodovcu" jsou hloupoucke. Nasim vzorem je Masaryk. Ten dospel k nazoru "Byli jsem pred Rakouskem, budeme i po nem". Ale odmital vlastenceni a narodovecke fanglickarstvi (viz Rukopisy). Tak jako my. Pokud nekdo hazi vsechny odpurce imperialismu do jednoho pytle, mel by si dostudovat politologii.

J. Jílek 10.2.2014 13:42

Re: Reakce na diskusi

ad a) přestup k EFTA nás nezachrání od ničeho ani od pravidel EU ani od pravidel WTO, ani od bilaterálních ujednání EU-USA

ad b) 1. monopol EK platí kromě případů, kdy tuto pravomoc sdílí s členskými státy (viz. návrhy členských států) nebo s Evropskou centrální bankou. 2. čili o těch návrzích spolurozhodují volení poslanci, ne jak se dosud tvrdilo, že ti nikým nevolení bruselští úředníci

ad c) co nám brání? Je to snad vykoupeno politicky? :-)

ad d) proč nás strašíte muslimským světem?

ad e) Pokud někdo hází všechny "eurohujery" (pravdoláskaře atd.) do jednoho pytle, měl by si dostudovat politologii.

J. Jílek 10.2.2014 13:46

Re: Reakce na diskusi

"dobrý národovec" je terminus technicus, který do politologie zavedl nejlepší ministr školství historie Dobeš (Klaus: Dobeš je nejlepší ministr školství po listopadu), když jí hájil vašeho Bátoru....bacha na ty vidle :-)))

M. Tichý 10.2.2014 10:10

Norsko

Pokud jde o mne -- chci být v situaci Nora. Zatím ale žiju v ostudném prostoru.

M. Prokop 10.2.2014 10:16

Re: Norsko

Oni Norové dost blbnou nejen z EUnijního příkazu, ale i ze své hlavy - viz nedávný nedostatek másla. Domácí nebylo, zahraniční (plné sklady) nesměl nikdo dovézt.

P. Maleček 10.2.2014 10:08

Česko má jedinou svobodu - vybrat si Brusel nebo Moskvu

A kdo lže o možnosti naprosté svobody jako Svobodní, žene Česko na vidle Rusákům. Takže nezbývá než s tím Bruselem sebevědomě vyjednávat a koexistovat. Ne tedy jen potupně přijímat jakoukoliv bruselskou koninu, ale účinněn se jim přímo v Bruselu bránit.

A vzpomene si někdo na nějakou efektivní a mediámně zaznamenanou aktivitu třeba našich antibruselanů z ODS? Doma mají antibruselských keců plnou hubu, ale přímo v Bruselu ani neceknou. A se Svobodnými to jiné nebude. Důvod jsou bruselské peníze, kterých tito echt antibruselané mají plné kapsy. Prostě se nechají bruselskou administrativou prachobyčejně zkorumpovat.

M. Prokop 10.2.2014 10:17

Re: Česko má jedinou svobodu - vybrat si Brusel nebo Moskvu

Tuhle jedinou volbu si nechte pro sebe, lháři Malečku.

Nikdy nejsou jen dvě (obě špatné) možnosti.

F. Vokurka 10.2.2014 11:57

Re: Česko má jedinou svobodu - vybrat si Brusel nebo Moskvu

bohuzel se mylite, viz druhe kolo prezidentske volby (nevolit nebyl volba pouze rezignace, kterou jsem take vyuzil).

J. Jílek 10.2.2014 13:47

Re: Česko má jedinou svobodu - vybrat si Brusel nebo Moskvu

ano, ještě je tu neutrální EFTA :-))))

V. Novák 10.2.2014 15:04

Které další?

...

J. Schwarz 10.2.2014 10:18

Re: Česko má jedinou svobodu - vybrat si Brusel nebo Moskvu

A v tom je snad ten hlavní problém, ne? Odkud bere "Brusel" ty korupční peníze? Tady se furt žvaní o korupci / ne že by nebyla / ale Brusel, to je korupce v krystalické podobě. Zbytečná EK, zbytečný EP - všichni ti šašci  berou neskutečné peníze za prosazování agendy posílající stovky miliard do kapes úzkých zájmových skupin a ožebračujících zbytek obyvatel. Totéž platí pro "Evropské fondy". Korupci je možné zatnout tipec jedině tak, že se radikálně omezí bruselské dotace i požitky euroúředníků - to pokud jde o korupci na úrovni EU, a přerozdělování včetně "veřejných zakázek" na úrovni jednotlivých států. Pokud totiž nemá úředník vodítko, jak posoudit efektivitu "veřejné zakázky" zbývá mu jediné - kolik je eventuelní korupčník ochoten za přiklepnutí zakázky vysolit.

J. Jílek 10.2.2014 14:06

Re: Česko má jedinou svobodu - vybrat si Brusel nebo Moskvu

EU čerpá % HDP a zemím vrací víc jak 1% HDP (má i své zdroje z cel atd)...Národní vlády přerozdělují 40% hdp se stejnou hospodárností, s jakou nakládají s oním vráceným jedna celá něco procentem....to jen abyste si už konečně laskavě uvědomili proporce problémů a kde nastávají

P. Götze 10.2.2014 11:04

Re: Česko má jedinou svobodu - vybrat si Brusel nebo Moskvu

Pekna blbost.

M. Malovec 10.2.2014 9:46

Velký problém

je v tom, že takovéto informace nemá devadesát procent voličů.

Protože zveřejnění v našich médiích (snad pouze Reflex) není průchodné, doporučuji zveřejnit formou inzerce. Rád přispěji.

R. Gramblička 10.2.2014 7:25

hergot

Tak to jste mi vzal poslední naději a iluze. 1984 se blíží, pomalu ale jistě

M. Šejna 10.2.2014 7:25

pane Kremlíku

nejen EU má své euronormy. Normy máme a měli jsme i my (ČSN). Splachovací hajzly můžete klidně vyrábět takové, aby neodpovídaly evropské normě. Nikdo Vás za to nezavře. Jen to od Vás nikdo nekoupí. Rozhodnutí je na Vás.

Přimíchávat FAME do nafty také nemusíte. Jen tu čistou naftu nesmíte nabízet pumpám a pumpy ji nesmějí prodávat. Moderní automobily s naftovými motory jsou totiž na tu Vámi nenáviděnou euro-naftu nastavené. Ovšem jako distributor a jako producent PHM můžete čistou naftu prodávat třeba zemědělcům nebo soukromým odběratelům. Nikdo Vás za to nezavře.

Mimochodem pro české distributory nafty je přimíchávání FAME zcela zanedbatelným problémem. Mnohem větší problém mají s povinnou kaucí 20 milionů. Tu nevymyslela EU ale Kalousek.

P. Zeman 10.2.2014 8:09

Re: pane Kremlíku

Vy jste skutečný demagog! Kam až s tou obhajobou blbosti jste ochoten zajít?

J. Jílek 10.2.2014 8:27

Re: pane Kremlíku

a konkrétnější být umíte? :-) S biopalivy a jejich dotacemi začala jako první už Klausova vláda na počátku 90. let

M. Prokop 10.2.2014 10:19

Re: pane Kremlíku

Pravý EUnijní věřící do zelena. :-P

Čím víc jim to chcípá, tím více lžou a buzerují.

M. Šejna 10.2.2014 12:34

Prokope

tak si něco, Vy soudruhu euroskeptický, přečtěte o tom, jak se obchoduje s FAME. Nejdřív si o FAME něco ale nastudujte, ať tu nejste za vola.

Pak si mužete vyrobit doma v dílně nějakej splachovací hajzl. K velkému překvapení zjistíte, že do něj můžete kadit dle libosti bez zákazu. Jen do té EU ho nebudete smět vyvážet. Mimochodem český výrobce hajzlů s těmi euronormami na žádný problém nemá. Problém má jen pan Kremlík a Vy.

Můžete společně kandidovat do voleb s programem za svobodnou výrobu hajzlu po celé EU.

V. Halašta 10.2.2014 14:37

Re: Prokope

Za vola je spise nekdo, kdo tvrdi "muzete sito vyrabet ale nikdo to od vas nekoupi".

J. Jílek 10.2.2014 14:13

Re: pane Kremlíku

ano, jak na to správně narazil Molotok Osrpenič Prokopopov, jenom EU má své normy. Normy nemáme a nikdy jsme neměli. Splachovací hajzly nesmíme vyrábět takové, aby neodpovídaly evropské normě. Jinak nás zavřou. A každý to rád koupí. Rozhodnutí není na Vás.

Přimíchávat FAME do nafty také musíte. Tu čistou naftu smíte nabízet pumpám a pumpy ji smějí prodávat. Moderní automobily s naftovými motory nejsou totiž na tu Vámi oblíbenou euro-naftu nastavené. Ovšem jako distributor a jako producent PHM nemůžete čistou naftu prodávat třeba zemědělcům nebo soukromým odběratelům. Jinak vás zavřou....

Mimochodem pro české distributory nafty je přimíchávání FAME obrovským problémem. Vedle toho je problém s povinnou kaucí 20 milionů brnkačka. Tu vymyslela EU se Sobotkou...

P. Rada 10.2.2014 8:15

Re: pane Kremlíku

Jo s tím, že kauci na obchod s LTO Kalousek zavedl máte pravdu. Jen na doplnění - zavedl to  proto, aby se přiskříplo překupníctví a čachry s lechkými topný oleji a to byla právě zas česká specialitka. 

Takovýchto legislativních triků, obchodních machinací ... si často všímáme jako vody ve které plavem. Někdy spíše už topíme. Na to kam nás ale proud unáší už jaksi nemámíváme dostatečný nadhled a pan Kremlík se v té své klimatické louži velice rád cachtá jak malé děcko ale povyku u toho nadělá víc kak mnozí velcí.

M. Mýval 10.2.2014 9:21

Re: pane Kremlíku

Pane Rada, uvědomte si, že LEvicové šeJNO se živí coby daňový optimalizátor, takže cokoli co brání daňovým čachrům mu bere chlebíček

J. Václavíková 10.2.2014 9:59

Re: pane Kremlíku

To jste na tom vy klimaskeptici opravdu špatně, když musíte takhle blbě pomlouvat.

M. Prokop 10.2.2014 10:21

Re: pane Kremlíku

Dvojka Šejna & Rada se snaží poctivě......

M. Mýval 10.2.2014 11:10

historie se opakuje

Jsem realista. Takže jsem toho názoru, že ani EU nemůže svými předpisy změnit fyzikální zákony. Takže například CO2 má jisté pásové spektrum pohlcování IR záření. Pokud dnešní koncentrace CO2 zachycuje dejme tomu 5% IR, je to nějakých 80-90% ve svém spektru. Pokud se zvýší koncentrace na desetinásobek, klimatolog vám statisticky spočítá že zachytí 50% IR. Fyzik vám spočítá, že dnes propustí 20%, po zvýšení desetkrát méně, takže 2%. To je záchyt 5,5%. Naopak halogenované uhlovodíky z výroby fotovoltaiky nebo N2O z pálení biopaliv zachycují v jiném spektru a jejich vliv je řádově vyšší. To je ale kacířské tvrzení stejně jako popírání odpustků. Jak zatočila Evropa s Janem Husem víme. Ještě že se dnes neupaluje. Zkorumpovaná média to zvládnou bez hranice obnovitelného paliva

P. Rada 10.2.2014 13:05

Re: historie se opakuje

Pane Mývale mám za to, že máte realismus pomýlenný s Vaší reálnou schopností si něco představovat. To je ale zjevně něco jiného jak realita - tedy skutečnost. Realita je přeci o nezávislé shodě v pozorování.

Předně jsem nikde nediskutoval vliv EU na celosvětové klima a Vy na toto jak vidno reagujete - proč?. Dále i kyž by jste zde reagova na nějaký můj jinde vyslovený názor, pak by jste měl umět "reálně" zdůvodnit své tvrzení o míře vlivu CO2 a měl by jste dát odkaz na onoho fyzika, který údajně dokáže spočítat při desetinásobné koncentraci 20% pohlcení.

Já takového dnes žel neznám. Nyní to za ně pravidelně modelují superpočítače naprogramované celými týmy různých specialistů. Jeden takový to ale odhadl už před stoetím - Svante Arrheius  ... (http://en.wikipedia.org/wiki/Svante_Arrhenius) ... ale došel k jiným výsledkům než uváíte. Docela se kupodivu trefil do dnešních sofistikovanějších odhadů citlivosti na zdvojnásobení kncentrace CO2. On ale speekuloval ad tím jak oteplit podnebí Skandinávie. Netušil však, že tak ohromná množství uhlíku která by potřeboval do atmosféry doplnit by lidstvo bylo schopno nějak vyprodukovat. Od roku 1986 do dneška jme ale skonzumovali tolik fosilů jak za všechny věky předtím a tak na jeho úvahy posléze došlo.

Jestli toto dokládání pro nezávislé otestování hypotézy nedokážete jste nikoli realista ale nejspíše FANTASTA, který o fyzice i klimatologii moc neví a dává to sebeostudně na odiv veřejnosti.Jen k tomu vlivu CO2 by jste si mohl dohledat adekvátnější údaje alespon ke skleníkovému efektu: .... http://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%BD_efekt

M. Dvořák 10.2.2014 15:16

Re: historie se opakuje

Přestaňte se ztrapňovat Wikipedií pane Rada. Co2 pohlcuje IF ve třech druzích spektra. Dohromady to nejsou ani tři procenta. 97% IF pohlcuje vodní pára a zbytek jsou ostatní plyny mezi které CO2 patří. Neohánějte se Arrheniem. Ten vychází jenom z hypotézy že CO2 může ovlivnit teplotu, ale nikdy nic přesně nespočítal. IPCC si to jenom "přisvojila" a přeformulovala na to že CO2 teplotu ovlivňuje. Navíc sem vůbec nedávejte scénáře které "vypočítal" Hansen.  Pokud by jste vzal jako on jenom Co2 tak to bude fungovat, ale bohužel tak to vůbec není. (Bond, 2001).