17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EVROPA: Řecký únik z pasti

Po sobotním referendu v Řecku, které bylo de facto celonárodním hlasováním o důvěře Tsiprasově vládě a o nedůvěře politice lídrů EU, se v našich médiích objevují komentáře se závěrem, že Řecko páchá ekonomickou sebevraždu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 12.7.2015 22:40

Výborná anlýza !

Ekonomický kolaps Řecka je nejviditelnější součástí těžké hospodářské recese celého jihu eurozóny, která byla vytvořena jako nástroj hospodářského a politického ovládnutí jihu eurozóny jejím převážně německým "jádrem" (kterému parametry eura vyhovují).

Řecko v dohledné době eurozónu nebude moci opustit, ani kdyby chtělo, protože by to byla precedentní a proto nepřijatelně nebezpečná politická porážka celého procesu shora vynucované, národů se na mínění neptající EU-integrace!

V této tragikomické hře jde především o zachování tváře mocných věřitelů, takže premiér Tsipras bude (podle EU-médií) souhlasit s podmínkami věřitelů a ti mu rychle splní většinu jeho požadavků. Ve hře jsou samozřejmě i silné strategické zájmy USA, které se obávají posílení ruského a čínského vlivu, francouzské obavy z mocného Německa a blížící se španělské volby se sílící stranou "Podemos"... blíží...

P. Vaňura 12.7.2015 22:40

Portugalci už krizi zvládli a nemají důvod euro

opouštět!

P. Vaňura 12.7.2015 22:39

Odchod z Finska z Eurozóny si dovedu představit daleko

snadněji, než odchod Řecka. Finové by za eura dostali domácí měnu a fakové "finské euro" by mělo vyšší cenu, než euro normální. Finové by byli spokojeni. Jenže v Řecku by vláda musela lidi okrást (řecká drachma by platila méně než drachma normální a co by udělala vláda s vklady v eurech je otázka!)

Z. Baldova 12.7.2015 18:40

Re: Proč se vlastně někdo(všichni) tak bojí

souhlas

Z. Baldova 12.7.2015 18:39

Re: Baldová, chovej se slušně !

No jo nekdo podle tebe burane dela primitiva,ale ty uz primitiv ses a poradne ty Mrazek  Donat  a pod ti co opevuji klause jsou verejni trotlove o tom neni pochyb burane

S. Donát 12.7.2015 17:42

Re:

No jo, asi máte pravdu. I když jeklíček určitě není troll, tedy aspoň podle toho, jak já chápu tento pojem.

J. Kanioková 12.7.2015 16:01

Re:

http://jdem.cz/bp2df9

S. Donát 12.7.2015 15:45

Re: Zase jeden pucflek se ozval jmenem V. Kusý

To je slabý. Musíte přitlačit :).

J. Kanioková 12.7.2015 15:45

Re: Nejreálnější by bylo zrušení jednotné měny

Euro bylo vždy odsouzeno a bylo nám to řečeno už před 40 léty - http://jdem.cz/bshuu2

Tato Evropa je nad rámcem záchrany! - http://jdem.cz/bsju45

Překvapení na severu: ve Finsku diskutován odchod od eura - http://jdem.cz/bsjvb4

J. Kanioková 12.7.2015 15:39

Nejreálnější by bylo zrušení jednotné měny

vznik Eura byl nejnedomyšlenější projekt..

Z. Baldova 12.7.2015 14:16

Re: Zase jeden pucflek se ozval jmenem V. Kusý

Ale donatku ty vis ze ses blbej tak co.... Ty tvoje perlicky co sem pises mluvi za vse  jsi uslapnutej chudacek co v zivote nic neznamena a kdo vi jestli si vubec mel nejakou zenskou vlastne jestli nejsi na chlapecky dilinko

S. Donát 12.7.2015 12:20

Re: Zase jeden pucflek se ozval jmenem V. Kusý

Máte pocit, že se mi něco nelíbí? Naopak! V poslední době byly ty vaše urážky a nadávky jakési ploché, nudné a už okoukané. Ovšem dnešní jazykovou perlou jste mě po ránu skutečně pobavila. Děkuji :)

Z. Baldova 12.7.2015 12:20

Re: Zase jeden pucflek se ozval jmenem V. Kusý

Jsem rada donatku ze si muj clanek pozorne prectes  burane

Z. Baldova 12.7.2015 12:17

Re: Zase jeden pucflek se ozval jmenem V. Kusý

Copak trumpetko donate copak se ti nelibi trubicko??

Z. Baldova 12.7.2015 12:17

Re: Zase jeden pucflek se ozval jmenem V. Kusý

Vy to nejak znate uz te ustavni pece vyuzivate v plne hodnote ze ano Vy a vas debilek Donat  pane Z. Rychlý

L. Křivan 12.7.2015 11:15

Re: Proč se vlastně někdo(všichni) tak bojí

No tak by následovali. Někteří politici by prohráli pak volby, třeba Merklová,..   nic hrozného. Evropě by to prospělo.

L. Křivan 12.7.2015 11:14

Re: Baldová, chovej se slušně !

Děláš ze sebe primitiva.

S. Donát 12.7.2015 10:36

Re: Zase jeden pucflek se ozval jmenem V. Kusý

Jeklíček se dnes překonává. "prispevky s desitky chybami". Looool :)

S. Donát 12.7.2015 10:34

Re: přeji si aby pan Weigl neměl pravdu

:-)

J. Kulheim 12.7.2015 8:44

Re: Proč se vlastně někdo(všichni) tak bojí

1/Protože zavedení Eura byl politický projekt. Politici to berou jako prohru.

2/Mohli by následovat další velcí dlužníci např. Španělsko, Portugalsko a p.

B. Volarik 12.7.2015 8:38

Proč se vlastně někdo(všichni) tak bojí

odchodu Řecka z eurozony? Přijetí Eura snad bylo dobrovolné....či ne? Když to v jedné zemi s Eurem nezvládli, ať si natisknou drachmy. Bude holt v eurozoně o jednu zemi míň. Nějaká škoda?

Z. Rychlý 12.7.2015 8:01

Re: Zase jeden pucflek se ozval jmenem V. Kusý

Máte plný nárok na ústavní péči.

Z. Rychlý 12.7.2015 8:00

Rozumná EU ????

Protimluv.

Z. Rychlý 12.7.2015 7:57

Re: přeji si aby pan Weigl neměl pravdu

:-)

Na té mazlavé hmotě omítka nebude držet.

Z. Baldova 12.7.2015 5:27

Zase jeden pucflek se ozval jmenem V. Kusý

Mam plny narok v demokratickem svete na svuj nazor  a nadavky ?jen tem co me urazi a nadavaji me za muj nazor na Klause  Nejhorsi jsou lide ti kteri pisi ( Klause Nemusim ale s nem souhlasim) to jsou ti pucfleci kteri to hraji na vsechny strany tak jako Vy sam debilku... S tou cestinou si napred prectete svoje ubohe prispevky s desitky chybami  trumpetko

V. Kusý 11.7.2015 21:17

Re: Weigle, ošidné je říkat HOP dokud nepřeskočíte

Nejsem fandou ani V.K ani jeho kohorty, ale to, co zde vy, Baldová, předvádíte je vskutku na pováženou.Nic než nadávky a dehonestace.Ale upřímně, od tvora, jehož duševní život je na úrovni prvoka nelze ani nic jiného očekávat.Vím, že si to od vás (píšu schválně s malým v) schytám, ale já to budu považovat spíš za poctu, nežli za urážku.To jen k obsahu, o formě hanba mluvit.Gramatika bídná, interpunkce za čtyři mínus.

J. Urban 11.7.2015 21:13

Autor je poněkud mimo. Právě díky desítky let trvajícímu

populismu a uplácení voličů v rámci řecké "demokracie" došlo už dávno k tomu, že řecký stát utrácí více než vydělá. To vytvořilo dluhy (které - jak autor neuvádí - přece dle Paroubka netřeba platit), které v současné době díky neochotě věřitelů sypat do té žumpy čím dál víc zapříčinily jednak krizi, jednak daly Řekům pocit - vcelku oprávněný - že je nikdo nemá rád. Možná by se IVlajKaři mohli pokusit Řecku vysvětlit, že utrácet mohu jen tolik, kolik vydělám a nikoli tolik, kolik mi kdo hloupý půjčí.

L. Harvánek 11.7.2015 20:40

Řecký únik z pasti ...

Řešení připomíná starou židovskou anekdotu?Jak prosté a jednoduché!

J. Kanioková 11.7.2015 17:07

Přesně !

Euro vzniklo jako politický nástroj určený k tlaku na integraci, na což žádný z členů nebyl připraven, aby dobrovolně .... jediný stát..

už z 2011 - Krize eurozóny - vysvětlení v 5 jednoduchých grafech - http://jdem.cz/bsjtv5

Důvod, proč má euro na kahánku - http://www.zerohedge.com/news/2015-07-04/why-euro-finished

Je čas na Británii a Německo, aby spojily síly - a tlačit Řecko z eura - http://jdem.cz/bsjts7

Trojka říká řecký návrh nestačí ke splnění cíle, slouží jen jako "základ pro jednání" - http://jdem.cz/bsjtf3

Z. Baldova 11.7.2015 16:48

Re: přeji si aby pan Weigl neměl pravdu

A ty skoc  se rika po Brnensku Klausovi na cara :)_:):)