1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EVROPA: Rebelem snadno, rychle a beztrestně

Už hoří Paříž, hlásaly novinové titulky. Ale nijak výrazně, na to, že se odehrává něco, co tu ještě nebylo a co jedni nazývají výtržnostmi a jiní "výbuchem spravedlivého hněvu". Francie hoří a nikoho to ani nijak zvlášť nevzrušuje. Je to sice o něco větší výtržnost, než byly ty dřívější a jiných městech moderního světa, ale konec konců zase jen výtržnost. Tolik veřejné mínění. Hoří auta, hoří domy, hoří školy a vybrané obchody (kdosi organizuje, aby nehořely obchody muslimské), hasiči hasí a policie se bojí. Jinak se totiž to, co dělá, nedá nazvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lubos 9.11.2005 14:59

Re: Zrušit Muslimské listy

Ty "listy" sem tam procitam ... je treba se seznamit s jejich obsahem a dikci - abychom vedeli ...
Ali Ahmad Horáček 9.11.2005 17:04

Re: Zrušit Muslimské listy

Ale Krtku, opravdu by ses podepsal? Když se nepodepisuješ ani na Psu, kde jsi mezi svými hnědomodrými bratry? S muslimským pozdravem
                                                       Ali Ahmad Horáček
 
budhista krtek 10.11.2005 11:08

Re: Re: Zrušit Muslimské listy

Pane Horáčku,
až uznáte, že Hizballáh je teroristická organizace, a že vraždit nevinné a podřezávat bezbranné lidi  militantními muslimy je zvrácenost, tak se rád podepíšu.
S pozdravem umírněný budhista krtek
Ivo 9.11.2005 20:37

Re: Zrušit Muslimské listy

bohužel, spíš se dočkáme zákazu mluvit o zákazu muslimských listů.
Vodník 9.11.2005 22:24

Re: Zrušit Muslimské listy

"Zrušit, zakázat... " Čecháčkům by měl někdo zakázat číst Huntingtona! Pak se jim o tom zdá, vykřikují ze spaní a v každém, kdo nevypadá na první pohled jako severo- nebo středoevropan, vidí teroristu...
krtek 10.11.2005 10:59

Re: Re: Zrušit Muslimské listy

 
Nebojte se Vodníku, netrpím stihomamem. Zrovna když  padali věže v NY, seděl jsem se svým kamarádem z Tunisu u televize, a když říkal, že si za to Američani vlastně mohou sami, nějak mi přejel mráz po zádech. Je tomu pár let, ale semínko nedůvěry bylo zaseto.
tse tse 9.11.2005 14:37

:-)

Problémem Francie je neschopná dvojka deVillepin - Sarkozy.Chtělo by to dvojku Paroubek - Bublan a taky toho tachovského policejního ředetele.
Buvol 9.11.2005 13:36

Výborný článek! Děkuji.

Zajímavý pohled je také v tomto článku http://pravo.novinky.cz/p262a16b.php ....
Lubos 9.11.2005 15:03

Re: Výborný článek! Děkuji.

 ... treba rici, ze pohled diametralne odlisny ... skoda, ze nemaji misto na komentare jako NP - asi bych panu Havlovi napsal neco VELMI nepekneho ... no nic, evidentne ten platek neztratil nic ze sveho razeni "a la leta padesata". Jinymi slovy, pri cetbe tech zvastu se mi obracel zaludek.
Jiri Janecek USA 9.11.2005 21:44

http://pravo.novinky.cz/p262a16b.php

urcite trochu hlubsi nez fejetony Neffasitu zde -
Společným jmenovatelem všech těchto patologických jevů je chudoba a sociální vyloučení. Nikdo z nás si nedovede představit něco podobného v Norsku, Švédsku nebo Finsku. Společenský model těchto zemí totiž něco podobného vylučuje. Nejde o žádný zázrak. Jen o trpělivou sociální práci a vysokou výkonnost vzdělávacího systému.
zcr 9.11.2005 13:16

BTW

Uz horela i knihovna.
Bud obsahovala to same co Koran, a pak byla zbytecna, nebo obsahovala neco jineho, a pak byla nebezpecna...
 
JJ 9.11.2005 16:21

Re: BTW

Uz se snazili zapalit i nemocnici - plnou pacientu.
marty 9.11.2005 12:15

jen mi to připomíná jeden výrok

zabiješ jednoho člověka a si vrah, zaniješ 1000 lidí  si masovej vrah a když jich zabiješ milióny jsi dobyvatel....
... 9.11.2005 13:49

Re: jen mi to připomíná jeden výrok

Autor výroku?
Adolf Hitler.
J. T. 9.11.2005 14:31

Re: jen mi to připomíná jeden výrok

To je jinak. Smrt jednoho člověka je tragédie, smrt tisíců je statistika. A autor byl snad Stalin.
janabok 9.11.2005 15:11

Re: Re: jen mi to připomíná jeden výrok

ano, byl to Stalin...
Skepticus Maximus 9.11.2005 16:48

Re: jen mi to připomíná jeden výrok

Zabiješ-li všechny, jsi Bůh :-)
Jiri Janecek USA 9.11.2005 21:47

Zabiješ-li všechny, jsi Bush

Bush = Buh
ticha@dohoda 9.11.2005 12:13

autor to pise prisne

z ceskeho pohledu, stejne reaguji komentare/vetsina/, osobne Araby nemam rad, jenze z vetsiny mluvi neznalost mistnich pomeru, nejen francouzskych ale i britskych nebo americkych a dalsich, takze vychazi z jednoduche vlasni reality, ze na urade jednaji z 99 % s Cechem, tak je to s policii, soudy, politiky atd. V zemich s kolonialni minulosti ale i jinde je uz dnes naprosto bezne, ze na urade vas obsluhuje arabska, indicka, cernosska urednice, kontroluje policajt puvodem ze Senegalu, zuby vam spravuje Pakistansky doktor, podobne je to v USA a Kanade. To je zatim pro bezneho Cecha tezko stravitelna prdstava ale i on si zvyka a dnes uz hodne lidi ztratilo prdsudky o Vietnamcich. Taky by mi vyhovovalo, kdyby ve Francii tvrde zasahli a klidne par tech arabskych spratku odpraskli, jenze demokracie takto nefunguje, nejvetsi prednosti demokracie je jeji byrokraticka kontinuita, az se situace zklidni /a ona se zklidni/ nastoupi bezna rutina, policajti zacnou zatykat pachatele identifikovane kamerovym systemem, soudy je budou posilat do vezeni, nebudou zadne demonstrace za jejich osvobozeni, nekteri z tech soudcu a policajtu dokonce budou Arabove, ano demokracie je zdlouhava a casto funguje zoufale, jen je jako parni valec, pomalu ale porad, prave ta pomalost zabranuje revolucim, vetsina se nakonec adaptuje, spousta Turku v Nemecku vam rekne, ze jsou Nemci, potkal jsem evidentni Araby , kteri rikaji, ze jsou Francouzi, stejne jako jsem slysel Cikana, ktery po vitezstvi CR ve fotbale rikal, ze vyhrali "nasi". Jen predstava, ze nas kontroluje cikansky policajt, nebo vedouci odboru je Vietnamec, je pro nas zatim tezko stravitelna :-)) .
mirek 9.11.2005 12:19

Re: autor to pise prisne

Jedno je nutno uznat francouzsti policiste se zatim nedopustili, resp. neslysel jsem ze by se dopustili, nezakonnosti. A to je situace podstatne vaznejsi nez u nas pri MMF.
cb 9.11.2005 12:42

Re: Re: autor to pise prisne

francouzsti policiste se zatim nedopustili ani zakonnosti.
JJ 9.11.2005 12:24

Re: autor to pise prisne

Pokud to vsak policie necha prilis dlouho, zacnou se lide na ulicich branit sami a potece daleko vic krve.
 
UK by mohla vypravet - v reakci na IRA vzikla obdobne militantni protivaha.
Neo 9.11.2005 12:33

Re: Re: autor to pise prisne

Uprimne...ale to ze lidi zacnou jednat sami je jedina moznost jak nechat procitnout obyvatele z omameni pseudohumanismem. Pokud vlada zasahne razantne ted, vsichni ji to budou predhazovat jak je na ty "frustrovane" zla a jak pro ne nic neudelala. Kdyz bude "spolecenska objednavka", nikoho to trapit nebude
MF 9.11.2005 12:29

Re: autor to pise prisne

To je hezké vysvětlení ale co je to platné těm, kteří mají vypálené domy a zničená auta, nebo jsou dokonce mrtví. Demokracie vůbec nemá být zdlouhavá. Má vždycky chránit slušné občany, a to hned a všemi odpovídajícími prostředky. Pokud tomu tak není, systém je špatný. Předválečné demokracie chránily občana lépe. Dnes jsou pokřivené všlijakými -ismy.
Rudý Baron 9.11.2005 12:32

Re: autor to pise prisne

Ano, tak by to mělo fungovat.
Ovšem zatím moc nefunguje !!!
Stařenky 9.11.2005 12:54

Re: autor to pise prisne

Oni to jsou Francouzi, ale nejsou to Francouzi... Zažila jsem to, i Ti na dobrých místech, s prestižním vzděláním, jsou především Arabi s jejich pohledem na společnost, ženy, výchovu... Moc obdivovali Chomejního a odsuzovali S. Rushdieho, ženy přehlížejí.. Nemůže to v Evropě klapat, když se jim tu nelíbí, ať se vrátí do "otčiny"!
Sudetentscheche 9.11.2005 13:52

Re: autor to pise prisne

V zásadě souhlasím, ale demokracie má své varianty. V US kde mají nulovou toleranci a leckde pravidlo třikát a dost (see www.threestrikes.org) by takovýto bordel byl stěží možný. V kalifornském 3x a dost je žhářství listováno mezi vážnými/násilnými zločiny - serious/violent felony. V praxi každý, kdo recidivuje zločinem z tohoto seznamu http://www.threestrikes.org/tscrimes.html dostane pět let "bonus" za každé předchozí odsouzení. Při třetím trestu i za banální tr. čin jako je krádež pizzy (v Čechistánu přestupek) - obdrží recidivista doživotí. Za 10 let platnosti poklesla zločinnost o 32,7%.
V Kalifornii je obtížné dočíst se v černé kronice, že "21-krát trestaný recidivista..."
To by ale bylo u nás zatím ošklivé a neevropské - musíme si tak 1 generaci počkat.
Hawk 9.11.2005 15:08

Re: Re: autor to pise prisne

Ono je to ale dost drahé vydržovat v lapáku prakticky nejvyšší počet vězňů na světě.
ticha@dohoda 9.11.2005 15:16

Re: Re: autor to pise prisne

bohuzel ani v USA to nefunguje, myslim v momentu kdy krizova situace nastane, velkomesta v USA uz zazila nejednu rasouvou bouri, vetsinou v podstate podle stejneho scenare jako ve Francii, grazlove z nejake narodostni mensiny neco provedou, policie zasahne, dopadeny provinilec to odnese na zdravi, nekdy na zivote , pote radeni davu, pleneni, niceni a teprve po uklidneni situace nastoleni poradku a prava, oni Americane maji vyborny system reseni male kriminality a prstupku, rychly a ucinny ale v ghetech panuje stejna situace jako ve Francii nebo Liverpolu. Californie by mohla vypravet o mexikanskych ghetech. Skoda, ze pan Ondrejat je trochu na hlavu, ten by nam o situaci ve Francii mohl poskytnout relevantni informace, treba jaky je podil arabskych studentu na strednich, resp. vysokych skolach, zamestnanost Arabu ve statni sprave , policii ale osobne si myslim, ze mimo ty grazly z ghet budou ve francouzske spolecnosti Arabove take casto na strednim a vyssim spolecenskem zebricku, coz je zase v rozporu s ceskou zkusenosti s Cikany, s Vietnamci se to jiste v prubehu pristi generace radikalne zmeni, podobne to bude s Ukrajinci a Rusy, jenze tam uz v dalsich generacich splynou s ceskou vetsinou, takze to nepozname
Vera 9.11.2005 18:09

Re: Re: autor to pise prisne

Ne nezbytne. V prumeru jednou za rok po fotbalovem zapase nam tu mistni, ponejvice bili studenti vymlati par ulic, zapali nekolik aut, policie to uklidnuje a v nejlepsim pripade chytne par kluku, kteri, mozna! budou na semestr vylouceni ze skoly.