8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

EVROPA: Pražské verbální peřeje – a nekonečno

Stalo se, co nikdo nečekal, stejně jako u anglického premiéra Davida Camerona, český vládní předseda Petr Nečas odepřel evropské nomenklatuře na summitu povinný souhlas s "fiskalunion" a nepodepsal. A co hůř, podmínil jej referendem o euru, čímž dostal do pasti opozici. A podruhé se vyjevila neplatnost veta primérního práva. Vlak evropské nomenklatury potížisty objede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rajman 6.2.2012 18:45

Co mají společného Nečas a Hitler

je evropský revizionismus, který se snaží zpochybňovat již uzavřené smlouvy. Toto zpochybnění nečiní ODS primárně odmítáním smluv nových, ale prosazováním vypsání referenda o závazcích přijatých v smlouvách již schválených. Pter Nečas jako šéf ODS by si měl na plnění neposlední vůle V. Klause  dávat pozor,  aby v jámě, kterou tento kope EU neskončil on sám. Zde je také rozdíl mezi ČR a V. Británií, která se k členství v EU tak jak učinila ČR dosud nezavázala. Bylo by paradoxem dějin, kdyby se novým hrobařem české politické angažovanosti v evropských a světových dějinách stal opět konzervativní předseda britské vlády.

T. Krystlík 6.2.2012 20:05

JIstě, Nečas skončí coby premiér,

vláda se rozpadne. Nečas se bojí narcise na Hradě, nacionálně socialistického křídla v ODS a kmotrů tamtéž - lépe řečeno: bez zákona o financování stran se bez nich neobejde. VV podle mého soudu stvořili kmotři napříč stranami a podsunili jako trojského koně do vlády, aby nenápadně hájily jejich zájmy, protože ve velkém týt se dá dnes pouze ze státního rozpočtu. Po několika zastavených EU-dotacích, je jasné, že přijetí fikálního paktu by jejich zisky v podstatě zlikvidovalo - EU by měla dohled i nad plněním jednotlivých položek státního rozpočtu.

S. Sedlák 6.2.2012 20:14

Re: Co mají společného Nečas a Hitler

Lžete, .... (oslovení).

Ten, kdo chce změnu nejsme my. To EU cosi mění včetně té své neslavné měny. Pokud tu přijde s návrhem ústavy, tu s paktem "stability" nemůže čekat, že mu to zbaštíme. Pokud to tak vy chcete, tak je více těch občanů ČR, kteří ne. Smůla, což?

J. Krásenský 6.2.2012 18:40

Timeo Danaos et dona ferentes

J. Urban 6.2.2012 17:10

EU netřeba bourat,

zbourá se nejspíš sama. Ovšem každý konec je zase něčeho začátek. Možná si to Nečas i Tomský uvědomují. S takovouto vizí by bylo potřeba přijít! Zatím jsem to ovšem od žádné partaje neslyšel, všichni se drží rozjetého vlaku, i když jede do šturcu :-(

L. Kubeš 6.2.2012 16:03

Nikomu z komentujících

zřejmě nevadí, že ostatní šéfové vlád ten dokument podepsali, aniž vůbec měli čas si ho pozorně přečíst. Až příliš podobné dobám minulým, s tou neochvějnou oddaností ke geniálním myšlenkám proudícím z Moskvy. Ostatně úspěšně jí zastupuje Merkosy centrum, taky se s nikým nebaví a rozhoduje podle toho, co je výhodné pro Francii, zemědělské dotace, a pro Němce zase dostatečně velký trh pro jejich zboží. Nebo si snad myslíte, že EU je nějaká dobročinná organizace??

J. Kanioková 6.2.2012 19:32

Přesně !

P. Rajman 6.2.2012 14:34

Nacionální parazité

mohou cizopasit pouze tam, kde k tomu mají podmínky. Tito - nikterak hloupí - správně cítí, že EU se svou společnou měnovou a nyní i rozpočtovou politikou je pro ně tím, čím antibitika pro jejich na nižším stupni vývoje přežívající souputníky.

S. Sedlák 6.2.2012 15:56

Re: Nacionální parazité

Příspěvek jak od Kojzara v Rudém Právu. Už tam chybí jen ten internacionalismus.

Jen naprostý ťulpas by mohl chtít, aby měly všechny státy EU společnou rozpočtovou politiku, protože mají zcela odlišnou ekonomickou výkonnost. Čímpak tak asi někdo cizopasí na tom, že stanovuje jinak rozpočet a jinak daně? To spíš cizopasí státy, které jsou v jedné měnové unii a hospodaří se schodky. Kdopak to tak asi dorovná??

Ach jo. A tohle to má volební právo.

P. Rajman 6.2.2012 23:33

Re: Nacionální parazité

Společná rozpočtová politika postavená na dohodnuté rozpočtové disciplíně  není totéž co společný rozpočet. Jednotnou rozpočtem myslím zkráceně dohadovaná pravidla rozpočtové disciplíny. Měnit Unii v unitární stát předmětem jednání není a nebylo, stejně jako není a nebude předmětem jednání schvalování již schváleného ( a to ani referendem ). Evropský revizionismus, totiž bude  v praxi vždy v minulosti jako nyní spojován s nacismem a fašismem.

L. Kubeš 6.2.2012 16:10

Re: Nacionální parazité

Ty lysohlávky jsou fakt prevít, někdo se pak posune v čase a myslí si, že právě pronáší projev na zasedání ústředního výboru KSČ místo Husáka. Ostatním přeji příjemný den =)), teda bylo by to k smíchu, kdyby podobných individuí nebylo víc...

B. Rybák 6.2.2012 16:40

Re: Nacionální parazité

Docela dobrý pokus charakterisovat parazitování "Merkozy" na EU a dosud přežívajících, na nich závislých jižních eurovládách. Nevím ale, co jste chtěl říct tím, když jste EU-politiku přirovnal k působení antibitik na cizopasníky. Na ně totiž dokonce ani antibiotika vůbec nepůsobí.

P. Gabriel st. 6.2.2012 14:29

Nejsme v jednom pytli pane Tomský!

Zdaleka ne každý kritik nešvarů a pochybení EU, eurozóny a institucí EU, z konzervativních pozic, by vám odhlasoval vaši nabubřelou pózu - vše zničit rozdupat zadupat a rozpustit. I když vy si to evidentně nepřipouštíte, je vždy lépe a jednodušší, napravovat chyby a nedostatky, což lze začít okamžitě, než začínat cosi, co tu bylo znovu z nuly. Pakt stability eurozóny, je nepochybně, byť nedokonalým, ale správným krokem žádoucím směrem z Maastrichtského komunizmu ke konzervativní fiskální politice. A je směšné, hloupé nezodpovědné a neumětelské,  když premiér, který přes odpor konzervativních bankéřů a konzervativní veřejnosti, vydrápal téměř 40 miliard Kč na půjčku MFF, přijede na jednání, na kterém nic nevyjedná, zřejmě se ani nepokusil ten pádný argument půjčky prodat a nafučeně odjede a tvrdí věci, které v textu smlouvy nejsou! Jsem přesvědčen, že kdyby madam Merkelové řekl, přes těžkosti mám půjčku, ale chci za ni sedět s právem hlasovacím u každého jednání signatářů, bylo by mu nepochybně vyhověno. Že něco takového není pro Nečase  pochopitelné a proveditelné, to mě nepřekvapuje. Vašemu dryjáčnickému stylu, pane Tomský, ale za mák nerozumím!

B. Rybák 6.2.2012 17:01

Re: Nejsme v jednom pytli pane Tomský!

Vy znáte nějaký důvod, proč by se Merkozi k nám teď chovala jako k rovnoprávným členům EU, když od samého počátku jsme pro EU objektem téměř "koloniálním" a právo jedině držet hubu už přisoudila i VB? To, že ani z části rovnoprávný podíl na jednáních eurozóny žádná ze zemí mimo eurozónu nesměla získat bylo jedním z důvodů, proč pan premiér takticky správně tuto otázku odložil.

P.S. Je zajímavé, že tento Vámi uváděný (velmi slabý) argument jsem četl už nejmíň třikrát. Oni Vám ty "idee" posílají do emailů nebo mobilů?

J. Kratochvíl 6.2.2012 14:06

Tomský lže,

jako nejhorší nacionální socialista křížený s ruským bolševikem. To je tak odorně hnusnej článek a na psu jsem již dlouho tak něco špatného nečetl.. Jenom krátce mohl by mi autor ukázat ty naštvané obyvatele a intelektuáli v Evropě. Já to spíš vidím opačně, že ti naštvaní jsou na Hradě a jejich řitolezci k nimž patří i sám autor. Euro je jedna z nejoblíbenějších měn na světě hned vedle dolaru, ať se to Tomskýmu líbí nebo né. Kdyby pro Německo, Francii, Rakousko a další vyspělé země nebylo výhodné tak už by dávno euro krachlo.ale opak je pravdou.  Euro je pro ně tak výhodné, že dokonce jsou ochotni stále držet krachující Řeky, což naši Klausořitci jako je autor a Nečas nejsou schopni pochopit.

S. Sedlák 6.2.2012 15:58

Re: Tomský lže,

Jo, tak tohle je úderné :))

Jinak intelektuál je od vzoru pán.

A. Richter 7.2.2012 0:05

Re: Tomský lže,

Intelektuál JE pán.       8-(

J. Kratochvíl 6.2.2012 13:55

Tomský lže,

L. David 6.2.2012 13:54

Tragické je to,

že se současné vedení EU již ani nesnaží své totalitní praktiky zakrývat.

A Eurohujerům spolu s panem knížetem to vůbec nevadí.

Jelikož vedení EU porušuje vlastní smlouvy nemělo by být problémem od smlouvy o našem přistoupení k EU odstoupit.

Tedy nikoliv žádat, zda nám bude milostivě dovoleno z EU vystoupit, nýbrž rovnou vedení EU sdělit, že odstupujeme od smlouvy o našem přistoupení k EU z důvodu jejího neplnění vedením EU.

P. Urban 6.2.2012 12:16

Nečas ovšem není disident

ale premiér členské země EU.

Dokud hrál na zdrženou, držel jsem mu palce. Pokud ovšem chce bojovat pro evropské federalizaci, pak by měl bojovat doopravdy a ne jen "zaujímat postoj" v duchu hesla : hlavně když já u toho nejsem. To znamená definovat alternativní evropskou politiku a hledat pro ni spojence v zahraničí. Nic takového nevidím. Takže to celé nakonec skončí podle hesla "o nás bez nás", aniž by se cokoli změnilo. Ba co víc, aniž by se cokoli mohlo změnit.

S. Sedlák 6.2.2012 16:00

Re: Nečas ovšem není disident

Do žádné federace jsme nevstupovali. Pokud EU chce být federací, musí být nové referendum. A pokud bude, pochybuji, že v něm názory, které hlásáte, vyhrají.

L. Šarina 6.2.2012 11:28

Pane Tomský

A co a kam budeme to naše slavné zboží ve svobodné republice vyvážet až se rozhodnou zahr, společnosti vyvést výrobní protředky a kapitál mimo toto zbědovanou kotlinu,kde si kdejaký pouliční filosof (a není jich málo) předvádí díla "coby,jakby,kdyby,kéžby",),ale chybí za co od koho a komu.KECI NEMAJÍ CENU

O. Zuckerová 6.2.2012 11:41

Re: Pane Tomský

p. Šarinovi: kapitál už dávno "mimo tuto zbědovanou kotlinu" je. O pouličních filozofech nic nevím - nejde snad o filozofující bezdomovce? Kecy se píší s tvrdým i, i když "cibule" s měkkým. Já vím, je to složité.

P. Novák 6.2.2012 19:49

Re: Pane Tomský

Mně učitelé tvrdili, že po "c" se v češtině píše vždy "i". Jinak totiž "ž,š,č,ř,c,j,ď,ť,ň" nemá smysl.Pan Tomský nemůže za to, že v tom češtináři dělají bordel

M. Stuchlik 6.2.2012 23:23

Re: Pane Tomský

a po h,ch,k,r,d,t,n se píše tvrdé Y, jako třeba ve slově kyno, viďte

A. Richter 7.2.2012 0:02

Re: Pane Tomský

Ale co tvrdili učitelé je passé, to chce cyt.

    ;-)

P. Novák 7.2.2012 18:56

Re: Pane Tomský

Proč ne? Zásady, které platí jen někdy, a nelze zjistit kdy, jsou na kočku. Vyňatá slova si už také můžete strčit někam. Pak už je všechno jen otázka nikoliv citu, ale paměti. Místo, abysme měli smysluplný jazyk, udělali z něj naši umělci z Ústavu pro jazyk český bordel. Další "angličtinu" .Závidím Polákům.

L. Severa 6.2.2012 11:03

Ano,

Nečas  odmítl bianko kývnut, což je podle jeho oponentů závažná chyba, protože   všichni souhlasili a my   teď budeme za to stát v koutě. Zdá se, že neplatí, než něco odkývneš přečti si to, protože platí : Kdo nejde s námi jde proti nám (což jsem zde již uvedl a byl za to patřičně pokárán)

T. Krystlík 6.2.2012 10:32

Autore, ve své nenávisti k EU

byste neměl zapomínat, že se ČR při vstupu do EU zavázala přijmout euro. Nyní Nečas požaduje o tom referendum. Češi vypadají tedy jako naprostí podrazáci.

I. Klepáček 6.2.2012 10:51

Re: Autore, ve své nenávisti k EU

Hezký den, máte pravdu, při vstupu jsme se zavázali přijmout EURO, ale za definovaných podmínek, nikoliv za každou cenu a jakékoliv EURO.

referendum není tedy nic zrádného. Navíc, je li tak skvělé, pak můžeme čekat v referendu jenom souhlas, tak jaký podraz ?