10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

EVROPA: Právo z dob raného středověku

Ideologové islámu nepřestávají mezi Evropany všemi možnými prostředky propagovat svůj třináct set let starý zákoník, který svou krutostí připomíná časy chetitského vládce Chammurapiho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nový 16.8.2019 7:51

Ovšem je zde zázadní rozdíl

" Italští fašisté, němečtí nacionální socialisté a nakonec i sovětští komunisté hovořili navlas stejným jazykem"

.

Ale tenkrát ještě nebylo zakázáno hanobení nebo nenávistné komentáře vůči náckům, fašistům a komunistům. Tedy samozřejmě v zemích které byly mimo ně. Nynější paragrafy toto zakazují a kupodivu bez výjimky a tudíž z toho vyplývá, že můžete být potrestání za "hanobení" vůči jakékoliv skupině. Viz:

§ 355Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob

(1) Kdo veřejně hanobí a) některý národ, jeho jazyk, některou rasu nebo etnickou skupinu, nebo b) skupinu osob pro jejich skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že jsou skutečně nebo domněle bez vyznání, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta. (2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 a) nejméně se dvěma osobami, nebo b) tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.

J. Anděl 16.8.2019 7:51

Re: Pan Chrastina to vystihl velmi přesně.

Takže umírnění jsou možná spíš ti třetí, co jsem zmiňoval :).

Schvalovači bez koulí.

I v Čechách máme umírněné Čechy. Nehezká, leč plně lidská, nikterak pro islám specifická, stádní vlastnost.

J. Anděl 16.8.2019 7:46

Re: Pan Chrastina to vystihl velmi přesně.

Druhá věc je, že "umírněný" není možná přesný nebo vhodný pojem. Sami se myslím považují za správné, nikterak umírněné, muslimy. Plní své úkoly svědomitě, včetně toho, že kam nedosáhnou svým vlivem bez násilí, nechávají (správně) na Alláhovi, aniž by trpěli (egoistickým a arogantním) pocitem křivdy, že není po jejich a hned.

Sám bych nesouhlasil u sebe s označením "umírněný" jen proto, že jsem odpůrcem vraždění a terorismu. Jsem v tom odporu dost radikální :-).

Zbývá otázka, kolik je kterých.

K. Salajka 16.8.2019 7:45

Re: Mýlíte se.

Piráti jsou sofistikovaně cvičení darebáci a myslím, že je podceňujete - ví moc dobře co dělají a dělají to pro peníze. Všimněte si, jak aktuálně upozadili podstatný rys svého programu pololegalizaci drogového trhu.

Znám z vlastní zkušenosti komunisty, kteří odpovídají Vašemu popisu.

Vedení této strany se ale vždy vyznačovalo oportunismem se kterým se s rozkoší podílelo na destrukci demokracie podobně jako národní socialismus nebo italský fašismus.

J. Anděl 16.8.2019 7:37

Re: Pan Chrastina to vystihl velmi přesně.

Existuje ještě třetí přístup. Ten vámi popsaný umírněný je v pohodě, pokud metody radikální aktivně odmítá. Pokud je však schvaluje, podporuje, ba oslavuje, až uctívá, jen aktivně nekoná, není už podle mě "umírněný".

Mimochodem představy umírněného křesťana jsou v zásadě podobné.

P. Dvořák 16.8.2019 7:30

Re: Mýlíte se.

Nebudu slovíčkařit se slovem "demokracie", ale na příkladu londýnského starosty vidíme, jak to v některých státech zcela demokraticky dopadne za dvě generace nebo i dřív. Tedy volbami se tento proces opravdu nedá zvládnout.

Možná řeknu něco troufalého. Piráti, což je kategorie ve věku 40mínus, na rozdíl od komunistů většinou 40+ neví, kterou stranou ze samopalu létají kulky.

A možná řeknu něco ještě troufalejšího. Mezi komunisty, na rozdíl od Pirátů, najdete vlastence. Dnes se jim říká nacionalisté.

Tím chci říct, že při obraně našeho právního systému a našeho způsobu života je prospěšnější pětašedesátiletý deděk a možná bývalý komunista, než nadšený demokrat, vítač a zelený LGBT sluníčkář z řad Pirátů.

B. Volarik 16.8.2019 7:24

Pan Chrastina to vystihl velmi přesně.

Malá poznámka:

Jaký je rozdíl mezi radikálním a umírněným muslimem (upozorňuji - myšleno vážně, jako definice, nikoli jako vtip)?

V první řadě, co je spojuje = oba věří, že nastolení světového chalifátu je nutné, nevyhnutelné.

Radikální muslim je přesvědčen, že za nastolení chalifátu je nutno bojovat všemi prostředky - rozvracením nemuslimské společnosti, terorem, lhaním (takija), aktivní džihád.

Umírněný muslim také podporuje ustavení světového chalifátu ale považuje to za dlouhodobou záležitost. Hlavně je potřeba být dobrým muslimem, modlit se, dodržovat zákony šarija a Alláh už to nějak zařídí, takže ten chalifát bude sice později ale bude.

K. Salajka 16.8.2019 7:03

Mýlíte se.

Volbami se tento proces nedá zvládnout. Řešit by to mohla jen domobrana, složená výlučně z osob uznávajících a respektujících evropské hodnoty. Odpůrce už je dávno za hradbami a má rozsáhlé a nekontrolovatelné zdroje (ekonomické a lidské).

Stojí za připomenutí, že proti Mnichovu jsme se nemohli bránit mimo jiné proto, že v armádě a především v pohraničí byl již pevně usazený nepřítel /pátá kolona/.

Nevím jak zabránit vzestupu vlastních nedemokratických sil, když demokracii vyloučíme a nevím také jak sjednotit politické spektrum, jsou-li jeho součástí komunisté nebo piráti.