8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

EVROPA: Politizace internetu

V březnu Evropská komise - nevolený výkonný orgán Evropské unie - informovala společnosti vlastnící sociální média o nutnosti odstranění nezákonného online teroristického obsahu během jedné hodiny - nebo budou čelit riziku, že tuto oblast vyřeší legislativně sama EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 30.10.2018 12:31

Re: Paní je právnička

Hm, pokud máte o svobodě (nejen slova) takovouhle představu, tak se už nedivím. Každopádně mně se svoboda hodila, hodí a bude hodit VŽDYCKY, v tom je mezi námi rozdíl.

M. Valenta 30.10.2018 13:49

Re: Paní je právnička

Překrucovat by vám šlo dobře.

M. Prokop 30.10.2018 15:19

Re: Paní je právnička

Jemu?

P. Grigar 30.10.2018 15:35

Re: Paní je právnička

..pane Valento, se svobodou slova a vůbec s jakoukoli svobodou se to má stejně jako s graviditou, buď je nebo není, nic mezi tím. Ale to lidé vaší kategorie neradi připouští, jakási regulace přece musí být, ono se to může někdy hodit, že ano..

V. Novák 30.10.2018 17:56

Re: Paní je právnička

To vám načiřikali brabci - váš milovaný zdroj?

J. Vintr 30.10.2018 20:17

Re: Paní je právnička

Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda jiného. Tedy každý ať má svobodu napsat si co ho napadne a já mám zase svobodu to nečíst.

P. Han 30.10.2018 10:34

Re: Paní je právnička

Věřím, že si paní bude vědět rady. Pokud takové e-maily dostává. Vy jste jí nějaké posílal? Já bych je házel do koše a odesílatele bych si zablokoval.

P. Lenc 30.10.2018 8:58

Včera jsem si poslechl

eukomisařku Jourovou.Nepůjde dle ní o cenzuru, ale "o dobrovolnost".Ta hrůza EUelit ze šíření pravdy začíná být panická.

P. Han 30.10.2018 13:13

Re: Včera jsem si poslechl

V ČSSR se také noviny autocenzurovaly dobrovolně. Kdo neprojevil dostatek dobrovolnosti a uvědomění, ten letěl.

P. Lenc 30.10.2018 13:50

Re: Včera jsem si poslechl

Ano, pamatuji.Potom, že se dějiny neopakují.

K. Janyška 30.10.2018 8:57

Já bych s tou svobodou projevu zase tak nešermoval.

Ona musí podléhat soukromému právu stejně jako cokoliv jiného. Jinak může být důvodem katastrof nebývalého rozsahu, zejména zneužita na na internetu. Otázkou ovšem zní, co si kdo pod tímto pojmem představuje. Vy, kteří meznáte kompozitivní teorii, samé kraviny. To vám garantuji... Dzp.

J. Hejna 30.10.2018 10:00

Re: Já bych s tou svobodou projevu zase tak nešermoval.

Nemohl byste, pane Janyško, už jít se svou kompozitivní teorií do pryč?

Je to únavné.

K. Janyška 30.10.2018 15:58

Re: Já bych s tou svobodou projevu zase tak nešermoval.

Já vím, že je. Zejména pro vás - jednoduché... Dzp.

R. Brzák 30.10.2018 10:23

Re: Já bych s tou svobodou projevu zase tak nešermoval.

Však také svoboda slova i na internetu soukromému právu podléhá - každý může podat podnět k soudnímu přezkoumání, zda nebyl poškozen slovem někoho druhého. To však neznamená zákaz slova předem...

J. Fridrich 30.10.2018 12:14

Svoboda slova je skvela vec - jen si myslim, ze ne za kazdou cenu - tedy ne, kdyz nekdo diky ni HLASA SPROSTOU LEZ a osocuje slusneho cloveka...

Tak asi tak, vazeni...

R. Langer 30.10.2018 12:33

Re:

Sprostou lež můžete hlásat, a taky se proti ní můžete bránit.

J. Fridrich 30.10.2018 13:15

Re:

" Sprostou lež můžete hlásat, a taky se proti ní můžete bránit " - píšete - a myslíte, že je to ten správný a žádoucí vývoj civilizované lidské společnosti ?

R. Brzák 30.10.2018 14:38

Re:

Chcete snad organizovat nějaký ten správný vývoj? Nebo je lepší se smířit s tím, že člověk se rodí chybující (tudíž i lží a pomluv schopný) a že jediné, co se s tím dá dělat, je vyvozovat osobní odpovědnost pro toho, kdo něco konkrétního spáchal - tedy například před soudem. Ano, žádoucí by bylo jistě mnoho věcí - ale rozhodně pro mne není žádoucí, aby mne pro moji ochranu před "ošklivým slovem", které by mi potenciálně mohlo ublížit (což u sebe dost pochybuji) někdo zavedl zákaz ošklivých slov jako preventivní opatření.

K. Janyška 30.10.2018 16:01

Re:

Internet musí podléhat soukromému právu jako cokoliv jiného. Dnes to není možné, neboť v mnoha případech nedohledatelné. Zákaz anonymity na internetu je jedinou cestou... Dzp.

R. Brzák 30.10.2018 16:27

Re:

To je zajímavý pohled. Ano, souhlasím s první větou. S druhou již méně. Zakazovat anonymitu je dle mého názoru chyba. Ale mohu jako jednotlivec pro sebe odmítat informace pocházející z anonymního zdroje. Tedy, nemusím jim přikládat žádnou hodnotu pro své uvažování a rozhodování. A jinou cestu považuji za riskantní.

J. Fridrich 30.10.2018 19:46

Re:

Neměl jsem na mysli - " aby někdo zavedl zákaz ošklivých slov jako preventivní opatření " - ale například daleko závažnější LŽI typu popírání holokaustu nebo milionů nevinných obětí komunismu v Ruských gulazích...

R. Brzák 30.10.2018 21:06

Re:

Já bych s Vámi i souhlasil - jenže problém se tímto zákazem nevyřešil - popírači jsou o to populárnější, že jejich blbé nesmysli nikdo nevyvrací, neb nejsou vůbec připuštěni do veřejné diskuze - a tak jsou v diskuzi neveřejné, které se zúčastní mladý pitomec a protože bude zrovna v období vzdoru, přijde mu zakázané ovoce sladké...

Nebezpečné jsou ta slova, která zakážeme - ony nezmizí, jen si seberete možnost o nich seriózně diskutovat...

J. Fridrich 31.10.2018 5:42

Re:

Ano, v naší podivné době je za idol zločinec typu Kajínka..

Třeba ho pomatené ženy dostanou na náš Hrad..

J. Chaloupka 30.10.2018 8:54

Považuji za užitečné, když se nenávist vyvalí na netu,

než v ulicích. I proto jsem proti zakazování diskusí, i když jsou někdy dost vulgární.

P. Kubáč 30.10.2018 8:28

Kdyby volby mohly něco změnit

dávno by je zakázali.

Internet se ukázal jako účinnější v prosazování změn, takže jsme právě svědky procesu jeho zakazování.

Doporučuju opatrovat papírové knihy a nezahazovat krátkovlnné rádio.

M. Prokop 30.10.2018 9:48

Re: Kdyby volby mohly něco změnit

Dost rozšířené heslo, obvykle používané těmi, kdo buďto nic změnit nechtějí, nebo preferují krvavější revoluční cestu.

J. Kanioková 30.10.2018 19:04

Přesně !

J. Vintr 30.10.2018 7:26

Je to jasná snaha o cenzuru

A je jasné proč. EU provádí zločinnou politiků vůči občanům Evropy a pochopitelně si nepřeje, aby o tom byli občané informováni. Samozřejmě tuto snahu maskuje za "ušlechtilé" fráze, kterým ještě hlupáci (viz níže) tleskají.

R. Tichý 30.10.2018 7:33

Ano.

P. Rada 30.10.2018 8:13

Re: Jasná snaha o cenzuru?

Pane Vintr zločinnou politiku dělá dnes kdejaká lidská společnost. Kde kdo s lidí uvnitř také denodenně své postoje s rozumem cenzuruje.

Míru zločinosti - zlých činů - lze pak hodnotit různě. Osobně se přikláním k poměřování souladu společenské a přírodní zákonitosti. Podobným kritériem může být míra či četnost falešného poznání a jednání podle toho.

Jsouli konkrétně společenské zákony nastavené tak, že se za společensky akceptovatelné pokládá žití na nesplatitelný dluh, poměřování hodnot penězi odtrženými od přírodní reality nebo přisvojování si přírodního bohatství na úkor ostatního života a to dokonce dědičně... - pak to pokládám za obecné projevy společenské zločinnosti.

Jinak řečeno zločinnosti jako rozporů reality lidského konání vůči přírodním zákonům a zákonitostem. Rozporu vůči principům života. Dlouhodobé důsledky mohou být pro takovou společnost neudržitelné - chceteli opravdu zlé. Okolí takových si ale může naopak oddechnout a to bývá dobré.

Zkusme si tedy podle takovýchto měřítek porovnat různá společenská či ekonomická uskupení dneška. S tohoto srovnání mi EU zas nepřijde tak špatná (odechl jsem si když jsme tam vstoupili - nechtěl bych pokračovat v područí sovětů...). Odechl jsem si i když jako celek se dlouhodobě udržitelně rozhodně nechováme a to může být potenciálně velmi zlé.