16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

EVROPA: Patřím k Západu

Česká reakce na dění na Ukrajině věru není jednotná – stačí přečíst si články na Neviditelném psu nebo porovnávat komentáře v hlavních českých denících. Ostatně, sám jsem rovněž napsal několik článků na toto téma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Krajíček 15.3.2014 5:02

Re: Chybná logika

To někomu těžko vysvětlíte. A už vůbec to nepochopí ti, kteří si myslí, že po volbách jimi označených jako svobodné, musí přijít spravedlnost a demokracie.

P. Boublíková 15.3.2014 6:57

Re: Chybná logika

Jj, van Rumpouy je dobrým příkladem totálního evropského degeneráta - vžyť on nemůže s Putinem ani jednat. Putin by ho rozplácnul jako mouchu. Valkýra Merkelová je pro Putina ještě jakás-takás partnerka.

M. Mýval 15.3.2014 9:43

Zamlžené zrcadlo

Podívejte se přes zamlžené zrcadlo na Rumpíka na Absurdáriu a vidíte Špidlu. Podívejte se na Babiše a vidíte Bilaka. Co je lepší?

M. Mýval 15.3.2014 16:31

sorry

Chybička se vloudila. ten Rumpík byl na Chtipu 8.3.

M. Kosejk 15.3.2014 8:04

Re: Chybná logika

Prosím, vzpomeňte si, jak dopadli G.W.Bush a Obama, kteří se z počátku oba snažili jednat s Kremlem jako s partnerem. Kreml jejich ústupků jen využil pro své mocenské a propagandistické cíle - a pak se jim cynicky vysmál. Už tenkrát jsem prorokoval, že to tak dopadne - a dopadlo to tak. Protože Ruko rozumí jen síle.

K včerejšímu příspěvku jste mi psal, že nic není černobílé. Ano, souhlasím. Ale ono to není ani tak jasné, jak píšete. Západ je sice směšný a ničemu moc nepomáhá (spíš platí opak), ale druhou stranou mince je, že Ruskou nemá o spolupráci se Západem na Ukrajině zájem - a okatě do dává najevo svými arogantními jednostrannými kroky.

My prý máme chápat a respektovat paranoidní postsovětské pojetí moci - ale Rusko neprojevilo ani stopové množství empatie k Západu. Vám se nelíbí levná protiruská mediální propaganda - a já proti tomu názoru nic nemám, protože se mi taky nelíbí povrchnost našeho mediálního světa. Ovšem ruská státní média na ruském obyvatelstvu předvádějí daleko větší masáž - protizápadní masáž. V této ruské mediální masáži je Západ líčen jako agresor, který chce zničit Rusko, a který je zároveň nechutný a dekadentní. 

Něco mi říká, že Vaše interpretace Putinových motivací vychází z toho, že dáváte Rusko do protikladu k neschopnosti západních představitelů.  Kroky Kremlu hodnotíte logikou Západu. A nemyslím, že takový přístup je správný - v Rusku nefunguje naše "západní" logika, Rusko je národ mužiků, který veškeré vnitrostátní problémy vždy řešil územní expanzí.

A budu se opakovat, Putinovi jde o obnovení impéria - a země střední Evropy by se toho měly obávat.

M. Kosejk 15.3.2014 8:05

Re: Chybná logika

blbé překlepy... :))

P. Lenc 15.3.2014 8:38

Re: Chybná logika

Vaše argumentace je naprosto přesná, myslím si totéž.Před pár dny jsem napsal něco, čeho si málokdo všimne.Zatím co Evropa a USA neustále snižují armádní výdaje, naše výdaje jsou již tragické, Rusko pod vedením Putina naopak výdaje za posledních deset let několikanásobně navršilo.Už toto by mělo být varováním, které prochází bez povšimnutí.

J. Heincl 15.3.2014 12:12

Upřesnění výdajů na zbrojení 2014

Výdaje prvních tří států na zbrojení v mld. USD a procentech HDP: 1. USA - 682, 4,4%, 2. Čína - 166, 2%, 3. Rusko - 91, 4,4%. Dalších 11 zemí v pořadí za USA vydalo celkem na zbrojení 684 mld USD.

J. Vyhnalík 15.3.2014 13:44

Re: Chybná logika

Obávám se, že mne nechápete. Do značné míry je to nejspíš kvůli omezené délce příspěvků. Mně jde o vyváženost a pokud je převážná část informací jednostranná, cítím potřebu tuto jednostrannost vyvážit dodáním informací i z druhého pohledu.

Jak jsem tu už dříve citoval Churchilla (a ten Aischyla), první obětí války je pravda, a pletí to nejen pro války, ale pro jakékoliv vyhraněné konflikty, kdy se lidé rozdělí do znepřátelených táborů. Místo toho, aby sami sobě položili otázku, co se dá dělat, abychom se dohodli, hledají si všechny argumenty proti druhé straně a cokoliv jiného odmítají vidět.

I mně běhá mráz po zádech, když vidím, že proruské síly se sdružují kolem soch Lenina. Sice rozumím tomu, že se pro ně jedná o symbol odporu proti změnám z posledních let, které je připravily o jistoty, na které byli zvyklí. Zároveň mne příliš nepobuřuje, že se někteří Ukrajinci hlásí k Banderovi, nakonec to byl jejich velký vlastenec, který napřed bojoval proti Rusům (ale i Polákům, Maďarům a Židům), ale který nebyl nakonec vhod ani Němcům. Je dobré si uvědomit, že mezi válkami jsme s Maďary bojovali i my a i vztahy z Polskem byly dosti napjaté. Přitom přirozené národní hnutí bylo na Ukrajině tvrdě potírané jak Rusy, tak Poláky, nebo Maďary. Jenže pro Rusy, ale i pro naše média je to automaticky "fašismus".

Osobně si nemyslím, že Putin má nějaké expansionistické snahy, jemu jde primárně o stabilitu a upevnění moci na stávajícím území Ruska a v nejbližším okolí. Což je pochopitelný cíl každého státu. Rusko je navíc lokální mocností a tak je jeho role patřičně větší. Navíc je i centrem ekonomické zóny vzájemných výhod a spolupráce. Mimochodem hlavním problémem Ukrajiny je, že nemůže mít současně výhody přidruženého člena EU a přidruženého člena Euroasijské unie. Dnes realizuje velké objemy obchodu se státy bývalého SSSR, příklon k EU je připraví o výhody na východních trzích a zároveň jim to přinese obrovské náklady spojené s přechodem na pravidla evropského společného trhu.

J. Vyhnalík 15.3.2014 13:51

Re: Chybná logika

Jednalo by se o ambiciózní plán pro prosperující zemi. Pro Ukrajinu, která je fakticky v bankrotu je to nemožné bez masivní finanční podpory.

To, že jsou proruská média tendenční a mají sklon překrucovat realitu je fakt. Smutné ovšem je, že to samé v opačném gardu předvádějí média naše. Co mne naprosto šokuje, jsou ovšem vystoupení některých amerických expertů (viz třeba dnešní článek na NP), kteří jakoby žili pořád v době studené války a nejsou schopni si při svých analýzách "otočit šachovnici" a vidět situaci očima druhé strany. Pokud někdo z nich vyčítá Rusku neochotu ke spolupráci a kompromisům, měl by se napřed podívat do zrcadla. Konflikt nelze vyřešit tím, že druhou stranu zatlačíme do kouta.

J. Kanioková 15.3.2014 20:38

1*****

absolutní souhlas..

J. Lukavsky 16.3.2014 11:04

Re: Chybná logika

"Rusko neprojevilo ani stopové množství empatie k Západu"

Neprojevilo ani špetku vděku za obrovskou materiální pomoc USA na začátku 2sv. války. USA jim dodávaly zbraně, auta, stihačky, konzervy, boty...... Kdoví jak by to dopadlo kdyby USA počkaly "až jak to dopadne". Nakonec bez nich by asi druhá fronta byla mnohem později, kdoví jestli vůbec. Přesto se ale SSSR (a naši řitolezci) tvářil jako že Hitlera porazil sám. I v Plzni jsme slavili "Osvobození Rudou armádou". Hned po válce Stalin nasadil konfrontační kurs zatímco Západ odzbrojil a lízal si rány.

J.L.

J. Vyhnalík 16.3.2014 12:13

Re: Chybná logika

To máte sice pravdu, ale co takhle něco k věci? Kolik vděku projevila taková Francie? Dodnes je v Evropě podobný názor poměrně běžný, a do bez ohledu na to, že USA Evropu zachránily v obou světových válkách a chránily ji v dobách studené války. Zároveň i USA často tahaly horké kaštany z ohně v různých lokálních konfliktech a fakticky tak hájily zájmy naší civilizace (Korea, Vietnam, Somálsko, Jugoslávie atd. atd.).

Jak to ovšem souvisí se současnou krizí na Ukrajině?

J. Svoboda 15.3.2014 16:57

Re: Chybná logika

Ano, Olympijské hry byly připraveny opravdu perfektně. Jen to chtělo pořádnou dávku politické korektnosti. Když jste přišel do pokoje a spadl na Vás kus stropu, nebo garnyž, když z vodovodu tekla hnojnice, to byly jen maličkosti. Nezapomeňte ale na to, že právě ty maličkosti dělají celek celkem. Také nezapomínejte na ty, kdož to všechno zaplatili. Nebyl to Putin s kamarády. Vzpomeňte i na ty, kteří si z OH udělali zlatý důl. Můžete si také představit, jak by to dopadlo, kdyby náš "Putin" - Bém prosadil OH v Praze.

S tím receptem, jak z Ruska udělat přes noc demokratickou zemi - nic nemožného. Myslíte, že pan Barroso se svými nohsledy není něčeho takového schopen? Na žárovkách jen trénoval. Chtěl pokračovat přes Ukrajinu a přišel o všechny zuby, i když si to nechce přiznat.

Řešení problému je pustá demagogie. Nejdříve je třeba pečlivě prozkoumat, co kdo považuje za ten problém a potom, zda ho opravdu chce řešit a nestavět se zbytečně do role blbce. To už jsem dělali dostatečně dlouho na to, abychom mohli chtít něco jiného. Z Ruska není třeba dělat problém, bylo by to nošením dříví do lesa. Rusko velkým problémem je! Jsem přesvědčen, že ke kotli krve a nenávisti tam tak jako tak směřuje, protože Putin nemůže ani jednotu názorů připustit. Stejně tak nemůže pustit rozhodování na patřičné úrovně. Velice dobře ví, že by se to obrátilo proti němu.To, jak to vidíte Vy, je kryto hustou mlhou. Zatím je to tak, že když přijde protestovat osm, deset, dvacet lidí, Putin si s nimi hravě poradí. Horší to bude, až si Rusové ve větší míře uvědomí svoji hodnotu a přijde jich deset milionů. Není mi jasné, co za problém byste s Putinem chtěl řešit, když on ho určitě není ochoten řešit s Vámi.

I. Teren 15.3.2014 3:25

Patřím k Západu

Fain. V tom najhorsom pripade, kto je ochotny natiahnut maskac, & Vz. 58 a ist na pozicie kdesi pri Michalovciach ? Asi malokto.

Podla americkej studie sa obyvatelstvo vychodnej Europy sa Rusom nebude branit a napokon ani nema s cim.

V tej zapadnej su plne bojaschopne len francuska Cudzinecka legia a 2 anglicke divizie. Tiez americka studia.

Well, na Belehrad..

P. Boublíková 15.3.2014 7:00

Re: Patřím k Západu

Tak.

Ostatní jsou plky.

S. Vaněček Šauerová 15.3.2014 3:06

Ne, pane Drápale, ještě nevidí, neb vidět nemohou.

Pro pořádek, je jich málo, jen jsou hlasití. Je jich ale bratru jen 15%, což se zhruba kryje s počtem voličů KSČM a všelijakých těch Suverenit, Národních demokracií, Protiproudů,D.O.S.T.ů, etc. (zde nula od nuly pojde). Řekla bych, že to s námi není až tak zlé, i když diskuse se zdají být dramatické. Jsou to ale pořád titíž lidé, to v zásadě na všech existujících českých webech a všude rozsévají Parlamentní listy a jeho klony, freeglobe, euserver, etc., případně gloria.tv, event. různé ruské zdroje, a ovšem také blogy býv. spolupracovníků jisté bývalé nechvalně známé zpravodajské služby.  Dohromady ale nic abnormního, z čeho by si měl člověk dělat starost. To, co ukazují dnes, se o nich přece ví už dávno.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/265403-rusove-na-krymu-okupace-soudi-dve-tretiny-cechu/

Sepsal jste to nicméně hezky.

J. Jukl 15.3.2014 6:58

Re: Ne, pane Drápale, ještě nevidí, neb vidět nemohou.

Byl to tuším Churchill, kdo říkal: Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval :-)

B. Michal 15.3.2014 7:47

Re: Ne, pane Drápale, ještě nevidí, neb vidět nemohou.

To tušíte špatně. Byl to Geobbels, který tento výrok podsunul Churchillovi.