Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EVROPA: Odborník na Řecko? Každý z nás
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Krátký 7.10.2011 10:54A z neprůhledných státních firem se financují politické strany, u nás Lesy ČR, ČD, ČEZ atd. Kdo nevěří je vůl. Hezký den |
P. Skřivan 7.10.2011 17:52Re: A z neprůhledných státních firem se Tomu možná i věří hodně lidí. Problém je, že si ale moc neumí představit, že jejich šéf, vždyť je na ně tak hodný, v tom taky jede, když sedí v komisi, která řeší zakázky. Neumí si představit, že prakticky neexistuje nezmanipulovaná zakázka, tj. že i v jejich úřadu, státní firmě nebo soukromé firmě dodávající státu, to jede taky ... . |
J. Skotnica 7.10.2011 10:40Pan Robejšek jako vždy skvělý. http://zpravy.idnes.cz/kavarna.aspx?c=A111003_172329_kavarna_chu |
Z. Rychlý 7.10.2011 23:51Re: Pan Robejšek jako vždy skvělý. Opravdu perfektní ! Jo Robejšek je hlava. |
V. Dostál 7.10.2011 10:29Historie ukazuje, že věci se opakují, například Anglie počátkem 20 stol. opakovaně vybrala vhodného kandidáta na řecký trůn, štědře ho zafinancovala a on peníze utratil místo na armádu, tak sám pro sebe |
P. Fiala 7.10.2011 9:59Jste odborník, napište, prosím, základní fakta "" Prakticky každému občanovi, kterého neminula zpráva o Řecku, je jasné, že ať už jsou detailní důvody řeckého pádu jakékoliv, ten podstatný je zřejmý. Je jím život na dluh a navíc dluh získaný podvodným účetnictvím státu."" Specifikujte ty detaily: 1) Na CO všechno byly jednotlivé státní finanční půjčky v posledních 5-10 rocích použity? 2) Od koho byly finanční prostředky půjčeny (či šlo o zbrojení armády a jaké bylo úročení? 3) Jaký je stav "splácení" jednotlivých půjček? Též informace o příjmech jednotlivých skupin obyvatel je třeba uvést. A také nějaké údaje o cenách zboží spotřebního koše. Či kolik Euro dluží každý řecký občan (ten český dluží 150000,-Kč na hlavu nemluvněte či důchodce nad hrobem). Takové informace znázorněné v nějakém grafu, řeknou každému občanovi mnohem více, nežli, že "ať už jsou detaily důvodu pádu jakékoliv, . . .". |
J. Skotnica 7.10.2011 9:34Vydržovaná obstarožní kráska je Řecko. Odeberte všechny peníze, které se tam napumpovaly a uvidíte chudou balkánskou zemi, která díky rozmařilé pomoci EU není schopná stát na vlastních nohou. Země bez významnějšího průmyslu, se zemědělstvím a rybářstvím rozbitým kvótami EU, země, které byla přiřknuta úloha turistické velmoci (sezóna jen od května do začátku října) dnes strádá v konkurenci turecké riviéry. Na zavedení drachmy nebudou peníze, už dnes se Eura vyvádějí ze země. Takže co? Návrat před rok 1981? Já si myslím, že Řecko v Eurozóně zůstane, protože bude jednodušší uživit 11 milionů Řeků, než mít za humny občanské nepokoje, nebo občanskou válku a třeba plukovnickou juntu. Tak signifikantní prů ser si EU asi nedovolí. A omlouvám se je to pasta z včerejšího příspěvku, ale myslím si, že se to hodí i sem. |
L. Orlita 7.10.2011 9:28takže zhnilá, zkorumpovaná Evropa s rozplizlou identitou bude "léčena" islámem? Asi si nic jiného nezaslouží. (to je reakce na citát na konci, který je zřejmě pravdivý). |
I. Schlägel 7.10.2011 8:04Kdy to těm lidičkám dojde, že socialismus opravdu, ale opravdu nefunguje? |
P. Skřivan 7.10.2011 21:35Re: Kdy to těm lidičkám dojde, ... asi jste nepochopil, že to není o lidičkách, ale o mocných, kteří mají poněkud vysokou spotřebu proti nic moc výsledkům jejich vedení ... . Volby jsou stejně jenom iluze, protože to je souboj přes média a za velkou spoustu peněz. Když nemáte ani jedno, těžko v nich můžete uspět ... . |
K. Janyška 7.10.2011 8:01Proto mistr Hayek kritizuje demokracii anavrhuje demarchii... Dzp. |
J. Urban 7.10.2011 7:34Demokracie může existovat jako forma vládyi déle, důkazem je Švýcarsko. Je to všem veliká - a zřejmě jediná - výjimka. Mohli bychom se od Švýcarů učit - ale my nechceme. Naše demokracie má s tou jejich společný asi jen ten název. |
J. Schwarz 7.10.2011 9:23Re: Demokracie může existovat jako Demokracie by mohla fungovat, kdyby měl každý právo od řešení, která považuje za špatná, byť i byla "odhlasovaná většinou" odstoupit. Nebránit většině jít si dál svou cestou, ale nepodílet se ani na nákladech, ani na přínosech. Pak by se všechny ty zlodějské instituce, co jsou tu údajně "pro lidi" položily samy, protože by v nich ve finále zlstali jen zloději a i pro ty by to ztratilo smysl. Současný stav je takový, že vás "většina" nepustí a ještě vám tvrdí, že to je i pro vaše dobro. Takovou "většinu" ať vezme čert, ať ji zničí válka, svrab a neštovice. Howgh. |
T. Blecha 7.10.2011 10:35Re: Demokracie může existovat jako Jenže Demokracie pro většinu lidí u nás znamená jednou za 4 roky odevzdat hlasy tomu kdo jim slíbí víc. Dokud se lidi nebudou o dění ve státě zajímat aktivněji, demokracie nikdy nebude fungovat. |
L. Černín 7.10.2011 7:19Mno Podstatné není v tuto chvíli Řecko samotné, nýbrž stabilita evropského bankovního systému. EU musí proto co nejdříve rekapitalizovat banky, a to nejlépe odkupem toxických aktiv, tj. řeckých dluhopisů. Řecko pak může žít dál svým bídným životem, aniž by to znepokojovalo investory a podrývalo ekonomický růst. Dále by bylo vhodné, aby ECB přiznala chybu, a snížila úrokové sazby. MMF by pak mohl vypomoci s nákupem dluhopisů ještě zachránitelných zemí PIIGS. Pokud nebudou politici pasivní, dá se z toho ještě vyváznout s relativně malými šrámy... |
Z. Rychlý 7.10.2011 7:14Pane Fialo ! Že je ten autor strašný lhář ! Vždyť přece EU za mocného přispění Řecka již předehnalo USA v GDP. A to jsme teprve na začátku. Až to konečně rozjedou ve Španělsku a Itálii, jen se třeste, Vy zlotřilí bankéři z Volstrítu, jak vám to my JÚROpané nandáme v GDP !!! Jen jestli už nejsme v tom stadiu bezmocné závislosti :-(( |
J. Kanioková 7.10.2011 10:34:)))))))) |
K. Kužel 7.10.2011 6:13Citát na konci článku raději nečtěte To, co říiá skotský právník a historik, Sir Alex Fraser Tytler o demokracii, je hnusné, podlé a nelidské. Je to bohužel pravdivé. |
J. Poláček 7.10.2011 9:05Re: Citát na konci článku raději nečtěte Dobrý den pane Kužel, hnusné ? - možná, podlé? - možná, nelidské ? - NE, je to lidské. Je to v soladi s lidstvím. Lidství má i temné stránky. Potlačení těchto jevů to je jako poručit větru dešti. Nedá se to, 100% lidí (občanů, voličů ...) nikdy nepochopí mechanizmy procesů vedoucích ke krizím. Ty krize, pády , bankroty jsou jevy které neodvratně přicházejí aby i těm pomalejším dali pocítit kde je správnýá směr. Oddalovat nevyhnutelné je jako ucpat ventil na papiňáku. Bouchne později - ale s o to větší razancí. |
K. Kužel 7.10.2011 9:21Re: Citát na konci článku raději nečtěte Ale ano, máte naprostou pravdu. Asi bych měl příště více šetřit ironií. V každém případě souhlasím s Vaším chápáním temných stránek lidské povahy, dávám Vám zapravdu i v hodnocení krizí jako ozdravného procesu. |
F. Svoboda 7.10.2011 10:08Re: Citát na konci článku raději nečtěte Pokud je to ironie slušná, tak můžete pokračovat. Zejména s tím " dynamitem " se Vám to povedlo, srdečně jsem se zasmál. |
M. Krátký 7.10.2011 11:00Re: Citát na konci článku raději nečtěte připojuji svůj souhlas. K tomu papiňáku : můj kamarád kdysi vařil v papiňáku vepř. uši ( ty miluje - já nemusím )a když to po logickém ucpání pojistného ventilu bouchlo, tak měl na stropě v kuchyni ( on byl vedle v pokoji ) krásnou krápníkovou jeskyni - nádhera. Hezký den ( i víkend ). |
K. Kužel 7.10.2011 6:08Tak tedy nositel Nobelovy ceny za ekonomii Joseph Eugene Stiglitz tvrdí, že Řekové krizi zvládají na jedničku. Kdyby to nebožík Nobel viděl, tak by ho místo cenou poctil kusem svého velkého vynálezu - dynamitem. |
J. Šejnoha 10.10.2011 23:44Re: Tak tedy nositel Nobelovy ceny za ekonomii Z jejich pohledu opravdu na jedničku. Šetřit začali jen na oko, vydírají půlku světa a s klidem pokerového hráče čekají na další bilionový dárek. A ono jim to opět vyjde. A v následujích letech znovu. Žádný stres a šetření. |
J. Kanioková 7.10.2011 3:20Nej problém TEĎ není Řecko (tam to je jasné), jak nás bombardují EUpolitici a eurohujeři solidaritou, ale evropské banky ! Máme se bát krachů bank? - Britský deník Iliad Telegraph uvádí, že zhruba 91 největších bank angažovaných v eurozóně potřebuje jenom během příštího roku na pokrytí svých dluhů 4 biliony eur, přičemž celkový HDP eurozóny je 12 bilionů. Znamená to tedy, že banky potřebují odčerpat třetinu z celkového hrubého domácího produktu eurozóny. A to ale pouze na to, aby byly solventní 1 jediný rok. Je jisté, že pokud by padla třetina celkového hrubého domácího produktu eurozóny na uspokojení požadavků bankovního systému, bude to znamenat zruinování evropské reálné ekonomiky. Evropský záchranný fond EFSF počítá se 700 miliony eur, což zdaleka nestačí na pomoc bankovnímu sektoru angažovanému v Evropě, který by potřeboval jenom během příštích 2 let 8 bil. eur celkem," A tak se investoři postupně prý stahují, peněžní trh je zmrazený. Nezbývá, než požadovat peníze od daňových poplatníků prostřednictvím krachu eurozóny, nebo vytvořením systému euroobligací, což problém nevyřeší. Ekonomka Lauterbachová - "Dosáhlo by se však toho, že by většina národů Evropy byla zbavena i těch posledních zbytků svobody, které ještě zbývají. Proto tak silné volání po vládě jedné pevné ruky ve formě centrální evropské vlády, což pochopitelně většina informované evropské veřejnosti odmítá akceptovat. " |
J. Kanioková 7.10.2011 3:37Ale přiznám se, že bych rádši relevantnější informace o počtu těch bank, než má ekonomka z britského článku. U nás se už mírně přiznává, že asi 2 bil.... (?) |
P. Skřivan 7.10.2011 2:10Nevím, ale nebylo by správnější napsat, že nepodváděli Řekové, ale jejich politická reprezentace ?! Ono takto to vypadá, že se všichni Řekové domluvili, že budou šálit EU. Tak to ovšem není: řečtí občané byli podvedeni také. Těžko se tedy divit, že stávkují a demonstrují proti tzv. reformám, když u vesla jsou ti samí, co to dovedli tam, kde to je. Jakou záruku mají, že úspory povedou z dluhů a že to nebude jen další podvod ? Jak pravdivé je tvrzení o tom, že občan volí vždy snadnou cestu, se dá ukázat na příkladu ČSSD v minulých volbách. Vládne ? ... asi ne, takže to tak nejspíš nebude ... . Je hloupé, když mám platit dluhy po vládách, kterým jsem jako volič svým hlasováním uložil, aby je nedělaly ..., že pane Kalousek ?! |
P. Sulc 7.10.2011 2:36Re: Nevím, Je to tak, recti obcane byli podvedeni take. Jenze jim se to libil a dodnes jim to nevadi. Ale Unii to zrejme vadi a projevuje jakousi nelibost. A ti podvedeni obcane se vzpouzeji jakekoliv naprave, misto aby se rozhorlili nad podvodem. Takze......... |
J. Schwarz 7.10.2011 9:36Re: Nevím, A když Řecký volič volil šíbry, kteří mu rozdávali, na ty dárky si vypůjčili a jako záruku dali budoucí příjmy právě onoho obdarovaného, obdarovaného který jim ze samé radosti nad štědrostí svých "politických reprezentantů" přiřkl vysoké, nepodmíněné prebendy - takový volič ovšem za nic nemůže, že. Protože hloupej kdo dává, hloupější kdo nebere. Ale když si někdo nechá zvát "zdarma" do hospody, dárce ho přiměje zaručit se hospodskému za dluhy vlastním domkem a ještě dárce dává za vzor štědrosti a organizační schopnosti, je prostě blb a basta. A Kalousek? To je blb, který se snaží zabránit krachu "sociálního státu" a ještě si k tomu nechá od levičáků nadávat. |
J. Kanioková 7.10.2011 10:38ale né, už i propleskne :))))) |