5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EVROPA: O švýcarském referendu

Češi plně respektují používání jednoho z nejdůležitějších prvků švýcarského ústavního systému, referenda, a nedomnívají se, že mají jakýkoli nárok komentovat jeho výsledky – bez ohledu na téma a výsledek referenda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 9.3.2014 12:08

Souhlasím s autorem...

Pro tvůrce neolevicové socialistické říše je každý prostředek k potlačení suverenity národních států v Evropě dobrý. Jenomže

s národními státy zákonitě slábne i demokracie (protože neexistuje politický EU-národ) a mizí rozmanitost, která byla zdrojem úspěchu západní Evropy (vždy aspoň jeden národ Evropy našel optimální řešení), který zákonitě nastal až po oslabení (rozkladu) Svaté říše římské národa německého!

"Zeleným" náboženstvím ospravedlňovaná a politicko-korektní inkvizicí spoutávaná, nově vznikající neofrancká říše (národa německého) je návratem k nejhorším tradicím západní Evropy!

F. Lesniak 7.3.2014 23:12

Osobne si myslím, že politiky z EU ne že názory lidí nezajím

ale mají z názorů lidí a potažmo referenda panický strach. Oni jsou zkrátka ti osvícení a nikdo jim do toho nebude kecat. Jak by asi dopadlo referendum v jednotlivých státech, jestli mají být v EU?

R. Hledík 7.3.2014 22:05

Samozřejmě

kdo souhlasí s přijímáním cizinců je zrádcem národa, jeho úhlavní nepřítel a měl by být doživotně izolován na klecovém lůžku, protože je duševně nemocný. Ať si každý udělá pořádek doma a nezatěžuje domorodce svou přítomností a cizími návyky, zlozvyky a nároky likviduje státní pokladnu Zvolí-li si lid ve svobodné volbě pana XY, je povinen, tohoto představitele podporovat a ctít. Zvolený musí však plnit své předvolební sliby, a neplní-li,-- měl by být ze zákona vyhozen bez nároku na jakékoli odměny.

J. Jurax 7.3.2014 21:21

No, přijde mi pozoruhodné,

jak někteří alternativněji inteligentní diskutéři dokážou do diskuze k článku o švýcarském referendu o uvolnění imigrace zaplést i Putina.

A k článku - europapaláši nejsou rádi. Ono Švýcarsko sice není v EU, ale co kdyby se nákaza rozšířila a bruselské gubernie se rozpoměly, že kdysi byly a formálně dokonce dodnes jsou suverénními státy. A jako suverénní státy by socialistické eurokomisaře a europoslance s jejich příkazy a nařízeními poslaly v případech, kdy to uznají za vhodné, direktně do perdele. Zejména když by tak učinily skrze všeholid v referendu - vůli lidu si ani EU nemůže dovolit zatím otevřeně zpochybnit.

M. Mařák 7.3.2014 18:43

Další Klausův kolektivistický pamflet,

vůbec mne nepřekvapuje, že je tento český národní socialista proti volnému pohybu osob, zboží, služeb a kapitálu v EU, tedy proti společnému trhu v EU.

J. Kanioková 7.3.2014 19:52

Čím dál víc mě utvrzujete v tom,

že neumíte číst, nebo cíleně nechcete rozumět významu napsaného.

M. Mařák 7.3.2014 19:58

Vzdělaná ženo, vysvětlete mně,

prosím Vás, proč má Václav Klaus radost z toho, že došlo k omezení volného pohybu zboží, osob, služeb a kapitálu mezi EU a Švýcarskem...

J. Stejskal 7.3.2014 20:29

Re: Vzdělaná ženo, vysvětlete mně,

Ale to jste to opravdu nepochopil.

M. Mařák 7.3.2014 20:39

Co jsem nepochopil,

můžete být konkrétní?

J. Stejskal 7.3.2014 20:41

Re: Co jsem nepochopil,

Podle toho, co píšete myslím, že by to nic nezměnilo. Zkuste to spíš přečíst ještě jednou.

J. Jurax 7.3.2014 21:25

Re: Vzdělaná ženo, vysvětlete mně,

A z čeho račte soudit, že došlo k omezení volného pohybu zboží, osob, služeb a kapitálu mezi EU a Švýcarskem?

Zatím došlo k odmítnutí bezbřehé imigrace. Další je věcí jednání - a je jisté, že k žádným omezením nedojde. I europapaláši mají prachy ve švýcarských bankách.

M. Mařák 7.3.2014 21:38

Víte vůbec, o co v tom referendu hlasovalo?

Švýcarsko mělo a má kvóty přistěhovalců, na tom se nic nemění. Jde o vztah k EU a k jednotnému evropskému trhu, do kterého patří volný pohyb zboží, osob, služeb a kapitálu.

Vy jste také stejně jako národní socialista Klaus proti principům pravicového liberalismu?

J. Jurax 7.3.2014 22:14

Re: Víte vůbec, o co v tom referendu hlasovalo?

Opakuju otázku - a z čeho račte soudit, že došlo, jak pravíte v této diskusi dne 7.3.2014 v 19:58, k omezení volného pohybu zboží, osob, služeb a kapitálu mezi EU a Švýcarskem?

Jsem zvědav na Váš názor.

M. Mařák 7.3.2014 22:34

Došlo k tomu, že občané Švýcarska

se postavili proti jednomu z liberálních základů, na kterých je postavena EU.

J. Jurax 8.3.2014 0:16

Re: Došlo k tomu, že občané Švýcarska

Pěkný názor. Myslíte, že proto došlo k omezení volného pohybu zboží, osob, služeb a kapitálu mezi EU a Švýcarskem? Mně to nějak nepřijde.

Přečtěte si níže příspěvek p. Kostelanského (7.3.2014 v 7:20).

Takže znovu - z čeho račte soudit, že došlo, jak pravíte v této diskusi dne 7.3.2014 v 19:58, k omezení volného pohybu zboží, osob, služeb a kapitálu mezi EU a Švýcarskem?

F. Vokurka 8.3.2014 7:07

Re: Došlo k tomu, že občané Švýcarska

odkdy je v eu volny pohyb lidi, sluzeb a zbozi prosim? mozna tak za dob ehs v rannych osmdesatych. dnes jsou na vse kvoty, regulace, dotace, narizeni, zadny volny trh pane maraku.

B. Rybák 9.3.2014 12:31

Vemte laskavě na vědomí, že...

V tom referendu přece vůbec nešlo o pohyb zboží, kapitálu a dokonce ani osob a zboží (pouze o zcela pochopitelnou regulaci imigrace).

Otázku omezení ekonomických vztahů z toho svým sankcemi udělala až pomstychtivá, nebezpečného švýcarského precedentu se oprávněně obávající "zelená" EU-říše!

B. Rybák 9.3.2014 12:21

Re: Další Klausův kolektivistický pamflet,

Je proti EU, protože je pro společný (svobodný) trh. Volnému pohybu osob zboží a služeb bránily v rozporu se zákony které sami prosadili právě státy "jádra EU". Oni totiž své zákony uznávají, jenom když jsou pro ně výhodné ("hrůza z např. polského instalatéra)!

Volný pohyb osob je dnes možný téměř v celém světě. Na to nepotřebujeme "zelenou", nenávistně politicky "korektní" EU!

Opravdu jste z "politiky" V.K. nic nepochopil, nebo jste za to placenej?

M. Prokop 7.3.2014 16:41

Jo, velmi přesné.

Pokud má mít někdo právo se někam nastěhovat, nemůže být vyšší než právo místních ho nechtít.

F. Kusák 7.3.2014 15:54

Jsem z názorů pana Klause již unaven,

vše kritizuje, řešení nenabízí. Schvaluje Putinovu arogantní politiku, jako kdybychom neměli zkušenosti s Mnichovem a Pražským jarem. Evropská unie mu nedává spát, jako kdybychom si  neužili do sytosti zadrátovaných hranic. Švýcarsko je ve vztahu k emigrantům vysoce liberální stát. Až tolik, že se pomalu v emigrantech ztrácí sami Švýcaři. Není tedy divu, že jejich přístup k emigraci se mění. Ale to neznamená, že se uzavírají hranice.

Nejvíce mi však na Klausovi vadí, že svými zlými a nebezpečnými názory rozděluje společnost.

M. Prokop 7.3.2014 16:42

Re: Jsem z názorů pana Klause již unaven,

Nejvíc mi na Kusákovi vadí, že svými zlými a nebezpečnými názory rozděluje společnost. :-P

Kdo je arbitr zlosti a nenávisti v něčem, co evidentně nechápete?

V. Mlich 7.3.2014 13:57

Bylo zlaté, jak si postesknul

Aniž by jmenoval, kulantně vyjádřil zklamání z toho, že jeho dítko ODS si do čela zvolilo eurohujera Fialu.

P. Gabriel st. 7.3.2014 9:56

Snůška Klausových omylů:

KLaus tvrdí a to je podstatou jeho omylů a polopravd:

"Chtějí, abychom všichni mysleli kontinentálně, což vyžaduje

- potlačovat národní státy; - snižovat roli a význam hranic; - podporovat likvidaci přirozeně existující sounáležitosti uvnitř jednotlivých zemí a národů; povzbuzovat hromadnou a neomezovanou migraci."

Naprosto nepochopil, že myslet kontinentálně vůbec není v rozporu s existencí národních států a přirozené sounáležitosti uvnitř nich. Naopak a je to v Evropské staleté tradici a je to zájem komplementární. Volný pohyb občanů respektujících demokratické hodnoty a právo unijní i jednotlivých národních států přece neznamená rušení hranic. To je velmi hloupé tvrzení. Klaus by si měl rovněž přiznat, že nápady, jako multikulturalismus, pochází z kuchyně jeho liberálních soukmenovců a dnes je tato idea mrtvá. Naopak roste důraz na to, že příchozí imigranti musí přijmout pravidla národní společnosti, do které se chtějí zařadit, včetně jazyka, tradic a kulturních reálií. Dokonce z toho žadatelé o dlouhodobý pobyt či občanství skládají zkoušky. Když se tak ohání svou do Švýcarska odstěhovanou sestrou , mohl by vědět, že na získání občanství se tam čeká 15 let, nejprve musí občanství udělit obec v níž imigrant žije, ta pak požádá regionální vládu o občanství pro svého občana a je-li uděleno, stává se dotyčný automaticky občanem konfederace. Imigraci nelze trvale vyřešit zákazem, jak se Klaus domnívá. Je třeba řešit příčiny emigrace v místech, kde vznikají. To znamená daleko perspektivněji přispívat řešení válečných lokálních konfliktů, ale i ke spravedlivému využití místních zdrojů a tím rychlému zlepšení životní úrovně. Samozřejmě to nebude ani levné, ani bez práce a komplikací, ale je to jedině možné.

M. Prokop 7.3.2014 16:44

Re: Snůška Klausových omylů:

Klaus to tvrdí a EU to dělá.

B. Rybák 9.3.2014 13:00

Snůška omylů pana Gabriela

Přestaňte číst EU-pohádky a zabývejte se skutečnou DEU! Vznikající nová "zelená" (francká) říše národa německého je návratem k historií nezpochybnitelně odsouzenému modelu. Úžasný rozvoj západní Evropy nastal až po rozkladu její předchůdkyně, "svaté říše římské národa německého"!

V.K. pochopitelně není pro zákaz imigrace! Představa, že krutě neokoloniální jádro EU se vzdá "svých" levných zdrojů ve světě bez nichž by nedokázalo financovat svůj "socialismus", je tragikomická. A nějaký příklad, že by zbabělé, trvalou nenávist vyvolávající "humanitární" bombardování něco vyřešilo nejspíš také neznáte.

F. Matousek 7.3.2014 9:23

o príspevcích k clánku

Pan V. Klaus napsal zajisté pekny clánek.

Pan Kostelansky nám ho krásne doplnil informacemi, které jsou málo známé. Jsou-li pravdivé nevím, ale já mu verím.

Paní Sochorová nám zase po pravde napsala, ze Václavovi koukají nohy z Putinovi řiti a já s ní také velmi souhlasím ! Paní Kanioková nám rovnez clánek pochválila, stejne jako já v úvodu.

Tím chci ríct, ze císt príspevky k clánkum muze byt mnohny mnohem sdílnejsí a zajímavejsí, nezli clánek samotny !

o. pospíšil 7.3.2014 8:55

Stále málo Klause....

Doporučuji na NP zřídit stálou rubriku pro pana Klause-nejlépe jako pobočku IVK.Později by mohl nahradit Astona.Psát azbukou,aby se to dostalo co nejdříve k Putinovi.Ruskou agresi nazývá ,,vstupem,, na Krym.Neuvěřitelné.

V. Vlach 7.3.2014 9:10

Re: Stále málo Klause....

Stále lepší než rubrika nějakého o.pospíšila.

O co lidem tohoto typu-prototypu vlastně jde? Mají nějakou obsedanci, blok v hlavě či neumí ventilovat osobní frustrace? Jakkoliv V. Klause, coby architekta vytunelování českého prostoru pomocí vykutáleného systému výroby boháčů a zparchantělé privatizace, nemusím, ba dokonce bych ho hnal k trestní zodpovědnosti,jakkoliv v něm spatřuji nabubřelého narcise, který téměř vždy nesouhlasí s jinými názory než s vlastními, tak umí pojmenovat plíživou smrt Evropy EU i se všemi jejími průvodními znaky a v tomto teritoriu se vše, co předpověděl a předeslal,bez vyjímky stalo a potvrdilo.

o. pospíšil 7.3.2014 10:38

Re: Stále málo Klause....

Vážený pane V.Vl.-nemám žádnou obsedanci ani blok v hlavě.Frustrovaný jsem,to jo.Jako mladíček jsem prožil rok 1968, zdůvodňování vstupu vojsk a následnou normalizaci.

Bohužel směr myšlenek V.Klause mně vrací do té temné doby. Jinak s Vašim hodnocením až na poslední dva řádky souhlasím.

E. Tocháček 7.3.2014 10:44

Re: Stále málo Klause....

Tak to klobouk dolu před vaší schopností přiznat pravdu i politikovi, kterého zjevně nemusíte. To se tady opravdu nedělá. Podle mně je vtip v tom, že Klaus je velmi schopný vědec na poli popisování a predikce dalšího chodu společnosti a velmi mizerný politik a diskutér. Jenomže místo abychom využili jeho schopnosti v tom co umí, instalovali jsme si ho na dlouhá léta tam, kde mu to nejde. Nejspíš to nějak souvisí s tím, že půlka toho národa se zuby nehty drží své představy, že někde přeci musí být schovaný ten úžasný politik, co jim zařídí takový život o jakém sní. A běda tomu koho si vyberou a on pak, světe div se, neobstojí.