19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

EVROPA: Ne prohlubovat, ale rozvolnit

Míra integrace v rámci Evropské unie je vždy dána smlouvami. Různé země a různá území EU mají smluvně sjednánu různou míru integrace. Třeba na Gibraltar se nevztahuje ani společná zemědělská politika, ani společná daňová politika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 11.11.2011 12:54

Re: Pane, Machu, právě od Vás bych očekával více o spontánním řádu Evropy a jeho nepřekročitelných mezích. A - nic !!! Dzp.

Samotný výraz, že melu o spontánním řádu Evropy Vás zcela diskvalifikje z toho, abyte věc pochopil... Dzp.

J. Charvát 11.11.2011 13:16

Re: Pane, Machu, právě od Vás bych očekával více o spontánním řádu Evropy a jeho nepřekročitelných mezích. A - nic !!! Dzp.

Hlásím se k těm slabomyslným debilům, kteří kydům p. Janyšky nerozumí. Proboha, člověče, odkud jste k nám spadl? Umíte i něco jiného než spontánní řád a kompozitivní teorii? Pokud ne, už jste nás všechny dost poučil a do budoucna si své rozumy prosím nechte. Silně s nimi unavujete.

J. Slanina 11.11.2011 15:18

Re: Pane, Machu, právě od Vás bych očekával více o spontánním řádu Evropy a jeho nepřekročitelných mezích. A - nic !!! Dzp.

Umí. Vyvenčit psa.

K. Drobková 11.11.2011 17:13

Re: Pane, Machu, právě od Vás bych očekával více o spontánním řádu Evropy a jeho nepřekročitelných mezích. A - nic !!! Dzp.

 :-))  Případně si ho povařit a dát k večeři.

J. Urban 11.11.2011 2:41

Mńo, pane Machu, hezky sice od VK

opisujete, ale bylo by dobré, kdybyste Vy něbo někdo stejně chytrý ráčil sdělit, co bude následovat po rozpadu EU. Myslím, že opakem evropské integrace bude opětné vytvoření svébytných národních států. Každý bude sice kohoutem na svém smetišti, staronové problémy ale znovu vyvstanou - mimo jiné otázka německo-polských a německo-českých hranic. To už tady bylo v roce 1918 a víme, kam to dospělo. Bylo by dobré současně s demontáží EU - byť zatím jen tou verbální - začít i budovat nějakou alternativu na úrovni doby. NATO to nespasí - zvlášť kdyby se třeba Německo rozhodlo z něj jednostranně vystoupit.

J. Urban 11.11.2011 2:43

Re: Mńo, pane Machu, hezky sice od VK

A už vůbec nezmiňuju ambice Ruska na (středo)evropský prostor!

S. Vaněček Šauerová 11.11.2011 9:11

Nevidí si ani na špičku nosu, pane Urbane.

Jenže, kdo chce kam, etc. a každý má to, co si zaslouží. Ono se to ale panu Klausovi nepovede. Tohle už ne.

Z. Rychlý 11.11.2011 7:50

Re: Mńo, pane Machu, hezky sice od VK

Myslím, pane Urbane, že strašíte různými válkami. Národnostní státy tu stejně jsou, nic nového. A snaha o vytvoření federace řízené dvěma státy, stejně není nic jiného, než anexe evropského prostoru jinými prostředky. Copak například požadavkům sudetských Němců zabránilo nějaké členství v EU v opakovaném vznášení požadavků ? Dokud budou žít účastníci - bude to živé.

Nedělejte si iluze, že nějaká forma federace států bez společného jazyka, bez znalosti života v jiném koutě Evropy, než ve vlastním zaprděném prostoru, bude to správné ořechové. Různojazyčné federace bez jednotného úředního jazyka prostě nefungují a nebude fungovat ani USE. Alternativa je jasná - návrat k takové EU, do které jsme chtěli vstoupit a vstupovali. Volný pohyb osob a zboží je naprosto dostačující a vyhovující. S různými relikty předchozích válek se musíme naučit žít ať v nějaké formě EU, nebo i bez ní. Politické integrace a politické zavádění eura je na houby.

J. Charvát 11.11.2011 13:11

Re: Mńo, pane Machu, hezky sice od VK

Plný souhlas. Původní EHS bylo tak akorát to, co Evropa ke svému úspěšnému rozvoji potřebovala. Mělo-li jít o zabránění válkám a podporu obchodu, fungovalo to dobře v rámci koncepce zóny volného obchodu bez absolutního podřízení hospodářského života členů rozhodnutím centra, které má být výsledkem současných snah o větší "integraci". Přitom už euro bylo zjevně krokem do bažiny, původní rychlý růst států EU jim kupodivu neurychlilo, ale - jak vidno ze statistik - spíš zpomalilo. Dokonce, kdybych byl tak demagogický a předstíral, že statistickým hausnumerům a prognózám plně věřím (jako že ne), zlomyslně bych poukázal na včerejší zprávy z EU/EK o prognóze růstu HDP v eurozóně a "zbytku" EU pro roky 2011 a 12. Světe div se - oni očekávají, že eurozóna poroste o chlup pomaleji než ti neintegrovaní zpozdilci. To je ten zázračný efekt hlubsí ekonomické integrace? Prostě, vážím si toho, že nejen president, ale i jiní významní představitelé naší ekonomické obce (viz názory ČNB resp. členů bankovní rady na toto téma) pohlížejí na téma eura a hlubší ekonomické integrace realisticky a necpou nás do experimentů, které Bůh ví jak dopadnou a zatím se nám daří ekonomickými úskalími proplouvat obstojně i bez nich. Ano, podnikatelé mají pravdu, že silná koruna jim ztěžuje vývoz, ale co si myslí? Že euro neodhalí nedostatky v jejich konkurenceschopnosti a nebude to s ním ještě horší? Samozřejmě že opak je pravdou. Takže ať jsou rádi, že mají ještě čas na přizpůsobení. Tak zbývá hlas z ulice - ono je to tak pohodlné nemuset si směňovat peníze při zájezdu na nákup za hranice. Jenže, jako makroekonomický argument je to fakt dost slabé. Leda jako argument pro hlasování v referendu o euru, na to je samozřejmě při případné kampani třeba dát pozor...

J. Kanioková 11.11.2011 13:55

Ano, fascineje mě,

jak mnozí uvádějí nějaké výhody eura oproti koruně, já vidím jedinou výhodu, že se menusí měnit peníze. O jiných nevím.

J. Kanioková 11.11.2011 13:24

Přesně !

J. Schwarz 11.11.2011 8:33

Re: Mńo, pane Machu, hezky sice od VK

To, co jste napsal jsem léta slýchal o "úloze tábora míru" a varšavské smlouvě. Kdyby jí nebylo,  imperialisté by tu všechno spálili, "Lid" zotročili, ten by hladověl a umíral bez pomoci na nemoce... Co byste řekl chlapovi, který by se tvářil velmi přátelsky, měnil by s váma na zahradě jablka za třešně, půjčoval vám sekačku a vyjemu zase drtič větví - ale do všeho by vám žvanil, chtěl určovat kolik trávy a třešní smíte pěstovat, čím hnojit, jestli stříkat, popřípadě že k sobě na zahradu musíte pustit jeho kozy. A když byste cokoli odmítl tak by vám řekl - dobrá, ale ode dneška nedostanete žádné třešně i když mi ty moje shnijí, sekačku nepůjčím i když mi stojí v kůlně a větve si budu řezat pilkou raděj sám než si od vás půjčit drtič výměnou na sekačku. Tak takového souseda bych nemohl považovat za přítele ani omylem - šlo by o diktátora, který chce prostě prosadit svoje, ať to / i jeho/ stojí co to stojí. A takové "přátele" ať vezme čert.

J. Kanioková 11.11.2011 13:24

Blábol,

paranoické strašení.  Stačí se vrátit k EHS nebo vstoupit do EFTA.

Dám sem komentář odjinud, se kterým bytostně souhlasím : Kdy bude na titulních stranách Francie?

"Itálie je tak jako tak mrtvola... ECB předvedla optické snížení yields, ale pořád se to pohybuje nad kritickou hranicí 5.5%... Žádné rozpočtové škrty ani reformy nemohou vytvořit dostatečný růst a rozpočtový přebytek, aby dluh Itálie dále nerostl... Nakonec zkolabuje, dojde k ekonomické depresi, banky budou nesolventní, a CDS položí celý systém. A další problémek se rýsuje ve Francii, která na tom není o mnoho lépe... Růst výnosů francouzských dluhopisů akceleruje a i když spready nedosahují výše italských, ale co není může být... 50% haircut řeckých bonds odstartoval přirozenou reakci trhu... To je údivu na Starém Bělidle milí eurobolševici, že vaše politická rozhodnutí market nepřetlačí...  V prasátku je málo a černý humor v podobě EFSF také nepomůže, když se položí tyto dvě ekonomiky"

A že se momentálně podařil Itálii husarský kousek s obrovským balíkem dluhopisů pod 7% ? Kdopak začal šéfovat ECB? Ital ! protekční  Dluhová Unie !

P. Sulc 11.11.2011 1:37

A nejen Euro !

Kde je vyroba bileho zlata ?  Co spousta volovin jako emisni povolenky atd. Ono je toho spousta , z ceho by se republika mela vyvazat, i z toho blbeho zakazu zarovek. Jenze to by narod musel prestat cumet na TV ci fotbal a nekde se politikum "ukazat". A to Cechackove neudelaji, jednak nevedi jestli se to smi a potom: to studene pivko, to je neco.