19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

EVROPA: Ne prohlubovat, ale rozvolnit

Míra integrace v rámci Evropské unie je vždy dána smlouvami. Různé země a různá území EU mají smluvně sjednánu různou míru integrace. Třeba na Gibraltar se nevztahuje ani společná zemědělská politika, ani společná daňová politika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 13.11.2011 23:42

Klausova opička

už zase blinká :-/

B. Rybák 13.11.2011 11:33

Dobrý nápad

Možnost vyvázat se z povinnosti přijmout Euro, dosáhnout snížení odpustků za CO2, zvýšení diskriminujících limitů pro naše výrobce (např. cukru)..., jako protiváha za náš souhlas se změnou smluv v EU, je skutečně dobrý nápad.

J. Schwarz 11.11.2011 20:42

Re: Mimochodem - smlouvy jsou vždy nejméně dvoustranné.

Nikdo nechce, Herr Novák,  aby mu bejvalka byla nadále "k dispozici" u stolu i v loži. Úplně postačí, pokud mu "bejvalka" předá v předepsaných terminech potomky, pokud ho coby prodavačka obslouží jako jakéhokoli jiného zákazníka a pokud on jako automechanik jí opraví auto jako komukoli jinému. Pro vás, koukám,  je běžné se urazit a když už jsem se rozvedl, pak "exmanžela" do smrti nenávidět až za hrob a dělat mu naschvály kdykoli je to možné. Pokud  počítáte se stejnou reakcí "vyspělých evropanů", pak včera vypadnout z Unie bylo pozdě.

S. Vaněček Šauerová 11.11.2011 20:41

Haha, volit rudou Bobo, placenou funkcionářku SSM, kandidátku bolševika, nyní "opravdovou Vlastenku", která vzorně zasedá na svatováclavské mši v 7 ráno, a začerstva o tom vydá tiskovou zprávu, "bílý Čechu", ?

Myslíte, že hodně lidí spadlo z višně ? :-)

J. Schwarz 11.11.2011 20:36

Re: Pravidla

A právě tohle - zavést stejnou strukturu daní, aby nebylo výhodné pracocvat v jedné zemi a žít v jiné - je problém. Pokud je zemí víc,  mále šanci najít takovou, kde byste chtěl jak pracovat, tak i žít. Pokud  budou platit všude stejná pravidla odhlasovaná většinově těmi, co stejně daně neplatí, jste bez šance na slušný život a co vám stát ukradne "legálně" na daních,  si musíte brát zpátky nelegálně pomocí korupce, podvodů a zlodějny.  Lidé většinou pracují v jedné zemi a ve druhé žijí proto, protože se v jedné narodili, mají tam známé a rodinu a ve druhé si našli obživu. Velice málo je těch, co účelově žijí tady a pracují tam jen kvůli "daňové optimalizaci".  Kdyby byly daně nízké, nebylo by jednak co optimalizovat, druhak pak co krást. Howgh.

P. Novák 11.11.2011 18:36

Re: Jsou síly odstředivé a dostředivé

Co má gravitace společného s odstředivou a dostředivou sílou?

M. Heisler 11.11.2011 18:06

Pravidla

Po pravdě řečeno, ty pravidla eurozóny bychom se měli snažit plnit tak jako tak. A že by nás tak tlačili násilím, to v současné době není moc pravděpodobné.

Jinak smluv máme s EU celou řadu a v tom je možná jeden z problémů. Jak to má fungovat, když to je složité, stát od státu různé a psané jazykem, kterému nerozumí ani autoři. Pan Mach nechce EU, protože se mu nelíbí centrální politika v některých oblastech. Což sice chápu, na druhou stranu tohle sjednocení je třeba. Například sjednocení dopravních předpisů by bylo moc fajn. A hlavně by bylo fajn donutit firmy, aby přešly na nadnárodní distribuční model a panEU záruky a ne tvrdě národní model, kdy pobočka v jedné zemi odmítá dodávat do jiné, protože to dělá jiná dcera. Bylo by fajn sjednodit velikost a strukturu daní, aby nebylo výhodné pracovat v jedné zemi a žít v jiné. Atd.

M. Heisler 11.11.2011 18:00

Re: aby Řecko mohlo znovu zavést národní měnu

Ehm, a ono se to nedělo už před tím? Není potřeba ani užívat penězovody (ty můžou banky stopnout), stačí prostě vybrat peníze z bankomatů. Být Řekem, tak už mám úspory pod polštářem.

Jinak Řecko už nastoupilo - je zákaz platit faktury z neřeckých bank. A to co potřebují je, devalvace vyplácených platů a důchodů, protože snížit částku jen tak nejde (masové bouře těch nepracujících, co jim berou přijmy). Na dluhy to vliv mít nebude, ty zůstanou v EUR. Plus se tou devalvací zvýší i konkurence schopnost řeckého zemědělství a turistiky.

K. Drobková 11.11.2011 17:13

Re: Pane, Machu, právě od Vás bych očekával více o spontánním řádu Evropy a jeho nepřekročitelných mezích. A - nic !!! Dzp.

 :-))  Případně si ho povařit a dát k večeři.

V. Mlich 11.11.2011 15:52

Re: Jsou síly odstředivé a dostředivé

To jsou právě ty kecy, kterými se mlží lidem, kdyby se jim náhodou začínalo vyjasňovat.

V. Mlich 11.11.2011 15:36

Členství v EÚ nepřináší ŽÁDNÉ výhody.

Zkuste vyjmenovat aspoň jednu.

Médiá u SSO zdůrazňují hlavně "to jsou ti exoti, co chtějí vystoupit z EÚ", ale pro hodně lidí je to zatím nepochopitelné, když jsme jen nedávno zvonili klíči, že chceme do Evropy a teď bychom měli "vystoupit"? Jenže Evropa a EÚ nejsou jedno a to samé! Až toto voliči pochopí, bude SSO ve sněmovně. Ovšem jak to udělat nevím.

J. Slanina 11.11.2011 15:18

Re: Pane, Machu, právě od Vás bych očekával více o spontánním řádu Evropy a jeho nepřekročitelných mezích. A - nic !!! Dzp.

Umí. Vyvenčit psa.

T. Blecha 11.11.2011 14:55

Re: Nikdo nám EUro nevnucuje,

Přečtěte si celý článek ještě jednou(pokud jste ho teda vůbec četl) a pozorně.

J. Kanioková 11.11.2011 13:59

fix... shoda

J. Kanioková 11.11.2011 13:59

Euro nemůže dobře fungovat bez fiskální unie,

tudíž tuhší centralizace a už jen to schází k celkové schodě s RVHP, což je faktický protektorát.

A to odmítám absolutně !  To už nejde o integraci, ale o unifikaci a stagnaci !

J. Kanioková 11.11.2011 13:55

Ano, fascineje mě,

jak mnozí uvádějí nějaké výhody eura oproti koruně, já vidím jedinou výhodu, že se menusí měnit peníze. O jiných nevím.

J. Kanioková 11.11.2011 13:49

Jenže ohlížet se pořád na to,

že SSO dostává málo hlasů už nejde. Stejně předpokládám, že dost lidí ze strachu, aby úbytek u ODS nezapříčinil vládu levice, nakonec to hodí ODS, i když by už dávno raději volili SSO. Je velká škoda, že nemají charismatického lídra, který "umí oslovovat davy". Přesto je budu volit, protože sdílím jejich pohled na ekonomiku, Dluhovou Unii i jiná témata..

J. Kanioková 11.11.2011 13:24

Přesně !

J. Charvát 11.11.2011 13:24

Re: Volte SSO

Jsem pro, ale obávám se, že je nás nějak málo. Ono to chce kritické myšlení, stádu více vyhovují ty zavedené partaje. Nebo je místo argumentů zaujme nějaký krysař á la R. John... A to je vlastně ještě ta lepší z možných alternativ. Takže jak si prosím představujete kampaň, která by přivedla k Vámi preferované volbě 5+ % voličů?!?

J. Kanioková 11.11.2011 13:24

Blábol,

paranoické strašení.  Stačí se vrátit k EHS nebo vstoupit do EFTA.

Dám sem komentář odjinud, se kterým bytostně souhlasím : Kdy bude na titulních stranách Francie?

"Itálie je tak jako tak mrtvola... ECB předvedla optické snížení yields, ale pořád se to pohybuje nad kritickou hranicí 5.5%... Žádné rozpočtové škrty ani reformy nemohou vytvořit dostatečný růst a rozpočtový přebytek, aby dluh Itálie dále nerostl... Nakonec zkolabuje, dojde k ekonomické depresi, banky budou nesolventní, a CDS položí celý systém. A další problémek se rýsuje ve Francii, která na tom není o mnoho lépe... Růst výnosů francouzských dluhopisů akceleruje a i když spready nedosahují výše italských, ale co není může být... 50% haircut řeckých bonds odstartoval přirozenou reakci trhu... To je údivu na Starém Bělidle milí eurobolševici, že vaše politická rozhodnutí market nepřetlačí...  V prasátku je málo a černý humor v podobě EFSF také nepomůže, když se položí tyto dvě ekonomiky"

A že se momentálně podařil Itálii husarský kousek s obrovským balíkem dluhopisů pod 7% ? Kdopak začal šéfovat ECB? Ital ! protekční  Dluhová Unie !

J. Charvát 11.11.2011 13:16

Re: Pane, Machu, právě od Vás bych očekával více o spontánním řádu Evropy a jeho nepřekročitelných mezích. A - nic !!! Dzp.

Hlásím se k těm slabomyslným debilům, kteří kydům p. Janyšky nerozumí. Proboha, člověče, odkud jste k nám spadl? Umíte i něco jiného než spontánní řád a kompozitivní teorii? Pokud ne, už jste nás všechny dost poučil a do budoucna si své rozumy prosím nechte. Silně s nimi unavujete.

J. Charvát 11.11.2011 13:11

Re: Mńo, pane Machu, hezky sice od VK

Plný souhlas. Původní EHS bylo tak akorát to, co Evropa ke svému úspěšnému rozvoji potřebovala. Mělo-li jít o zabránění válkám a podporu obchodu, fungovalo to dobře v rámci koncepce zóny volného obchodu bez absolutního podřízení hospodářského života členů rozhodnutím centra, které má být výsledkem současných snah o větší "integraci". Přitom už euro bylo zjevně krokem do bažiny, původní rychlý růst států EU jim kupodivu neurychlilo, ale - jak vidno ze statistik - spíš zpomalilo. Dokonce, kdybych byl tak demagogický a předstíral, že statistickým hausnumerům a prognózám plně věřím (jako že ne), zlomyslně bych poukázal na včerejší zprávy z EU/EK o prognóze růstu HDP v eurozóně a "zbytku" EU pro roky 2011 a 12. Světe div se - oni očekávají, že eurozóna poroste o chlup pomaleji než ti neintegrovaní zpozdilci. To je ten zázračný efekt hlubsí ekonomické integrace? Prostě, vážím si toho, že nejen president, ale i jiní významní představitelé naší ekonomické obce (viz názory ČNB resp. členů bankovní rady na toto téma) pohlížejí na téma eura a hlubší ekonomické integrace realisticky a necpou nás do experimentů, které Bůh ví jak dopadnou a zatím se nám daří ekonomickými úskalími proplouvat obstojně i bez nich. Ano, podnikatelé mají pravdu, že silná koruna jim ztěžuje vývoz, ale co si myslí? Že euro neodhalí nedostatky v jejich konkurenceschopnosti a nebude to s ním ještě horší? Samozřejmě že opak je pravdou. Takže ať jsou rádi, že mají ještě čas na přizpůsobení. Tak zbývá hlas z ulice - ono je to tak pohodlné nemuset si směňovat peníze při zájezdu na nákup za hranice. Jenže, jako makroekonomický argument je to fakt dost slabé. Leda jako argument pro hlasování v referendu o euru, na to je samozřejmě při případné kampani třeba dát pozor...

K. Janyška 11.11.2011 12:54

Re: Pane, Machu, právě od Vás bych očekával více o spontánním řádu Evropy a jeho nepřekročitelných mezích. A - nic !!! Dzp.

Samotný výraz, že melu o spontánním řádu Evropy Vás zcela diskvalifikje z toho, abyte věc pochopil... Dzp.

P. Brodský 11.11.2011 12:37

Volte SSO

Bílí Češi. Přestaňte volit zrádnou ODSku, která jenom předstírá věrnost Václavu Klausovi. Volte opravdové vlastenecká strany. Volte Stranu svobodných občanů nebo Suverenitu paní Bobošíkové.

V. Novák 11.11.2011 12:00

Mimochodem - smlouvy jsou vždy nejméně dvoustranné.

Představa, že ČR vystoupí z EU a "ponechá si" jakési výhody členství, je směšná. Je stejně směšná, jako představa manžela, že se sice rozvede, ale bejvalka mu bude i nadále k disposici u stolu a lože, dle jeho výběru.

Po případném vystoupení z EU si ČR "ponechá" právě tolik výhod, kolik jí bude EU ochotna poskytnout. Kolik jí jich ponechá EU.

Chápu, že pro stoupence VK, jenž se vždy tvářil jako by EU vstupovala do ČR, je to nemilé poznání. Ale když už zmiňujete realismus...

V. Novák 11.11.2011 11:53

Nikdo nám EUro nevnucuje,

nikdo nám je ani nenabízí. Neplníme podmínky, abychom se vůbec mohli pokoušet EURo zavést a dlouho je plnit nebudeme - tak o čem je řeč?

P. Hlosta 11.11.2011 11:47

Jsou síly odstředivé a dostředivé

Nejen ve fyzice platí zákon o gravitaci. On platí všeobecně. Jsou síly odstředivé a dostředivé. Pakliže jsou v rovnováze, je objekt stabilní. Zvětší-li se hmotnost, objem či množství, pak se objekt dostane do nerovnovážné podoby a má tendenci se rozpadnout. Musí se zrychlit jeho děj, aby nezvítězila odstředivá síla. Při převaze dostředivých sil pak hrozí objektu zhroucení se dovnitř a k následnému explodování, kterým je rozmetán.

Možná kostrbaté vysvětlení mého pohledu, ale tak nějak si já představuji nutnost rovnovážných tendencí v EU. Možnost rozpadu EU je pravděpodobnější, než její zachování. Jen je problém v tom, že státy, které do ni už vstoupily jsou rozpadem, ať už vlivem sil odstředivých, či nárůstem objemu a silami dostředivými, silně ohroženy. Ohroženy více, než kdyby nikdy do EU nevstoupily.

Tak existence EU pro náš stát je víc než potřebná a vystoupením z ní spustíme děje, které ohrozí především Česko. Je pro nás životně nutné udržet EU společně s ostatními pohromadě. Že budeme při tom na dějích v EU závislí víc, než kdybychom do ni nevstupovali, je jisté. Samozřejmě, že musí být neustále diskutovaná podoba EU, její fungování a směřování. Rozbíječské tendence a i příliš integrační jsou na škodu všem v EU a mohou znamenat daleko víc, než je pouhý zánik EU. Daleko víc ve smyslu špatném.

Koho se chceme stát vazaly při případném rozpadu EU? Nebo si snad kdo myslí, že je možné být naprosto suverénním státem bez závislosti na silných? Že si tu budeme debužírovat na svém maličkém písečku a zbytek světa nás nechá na pokoji? Naivita!

D. Streit 11.11.2011 11:15

Souhlas

Rychle bychom měli jednat v rámci Visegrádu a s VB o spolupráci na zásadách bývalého EHS. Nečekejme, až se EU rozpadne!

http://streit.blog.idnes.cz/c/228623/Odklonme-se-z-Evropske-unie.html

O. Uživatel 11.11.2011 10:51

Uživatel požádal o vymazání