2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

EVROPA: Moji asistenti

Pohled Kateřiny Šafaříkové z Lidových novin nebo pohled Pavla Svobody z KDU-ČSL na euroskeptiky je zjednodušeně takový: Euroskeptici nemají právo v Evropském parlamentu na svůj klub, nemají právo na asistenty, mají mlčet. Naopak budovatelé spojené Evropy mohou mít své kluby, mohou mít své asistenty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Papež 20.10.2014 15:17

Autor

Autor si neuvědomil, že Česko začíná být Babišovsko (neuvěřitelné množství voličů, skákajících na lep Babišova populismu a věřící všemu, co tento bývalý lobbista a kmotr řekne) a jakýkoliv odpor vůči němu musí napadnout všichni z výplatních babišových pásek, bohužel teď i placených z našich peněz.

R. Brzák 20.10.2014 15:02

ad. pan Šafránek - "Principielně pokládám za morálně...

...sporné samotné "rozkládání zevnitř" instituce, kterou se nechávám živit."

Pane Šafránek, to jste demokrat? Říká Vám něco "Nesouhlasím s tím co říkáte, ale až do smrti budu hájit vaše právo to říkat"? A k chápání morálky, kdo že to živí kteréhokoliv ze členů jakékoliv státní či mezinárodní instituce? Nejsou to snad daňoví poplatníci? I ti, kteří pana Macha volili?

Evropský parlament je jen lidská instituce. Jako taková není neomylná. Proto potřebuje co nejširší spektrum názorů na veřejné věci (což je celá agenda této instituce). Jen díky diskuzi nad co nejširším spektrem názorů na konkrétní jeden problém, diskuzi s oponenty a protiargumenty z nejširšího možného úhlu pohledu (zaručeného i takzvanými "rýpaly" - koncept skupinové dynamiky - ve skutečnosti často nadanými schopností analýzy) lze se nadít omezení potenciální chybovosti rozhodování. Takže za Svobodné, UKIP či libovolné zástupce nejrůznějších "extremistických" skupin zvolených do svých řad by měl Evropský parlament děkovat bohu. Díky nim může (avšak nemusí) rozhodovat lépe. Bez nich však bude rozhodovat chybně s vysokou pravděpodobností.

J. Šimek 20.10.2014 15:39

Re: ad. pan Šafránek - "Principielně pokládám za morálně...

Myslíte, že se díky Machově první praktické práci v europarlamentu už něco zlepšuje? Myslím tím to, jak se na společné akci otáčel zadkem napřed.

R. Brzák 20.10.2014 15:55

Re: ad. pan Šafránek - "Principielně pokládám za morálně...

Takže polopaticky.

Když budu mít kolem sebe jen souhlasící stádo přikyvovačů a budu se s nimi radit, jak se v konkrétní věci rozhodnu - nedozvím se od nich nic, co bych už nevěděl. Možná, že jsem neomylný génius - a pak všechno dobře dopadne. Jestliže ale nejsem - pak chviličku před tím, než rozhodnu, se rozhlédnu po svém kolektivu a budu pátrat po známce nesouhlasu. Nemusím být génius, abych takovýto nesouhlas vnímal jako věc hodnou rozebrání - tedy zjištění, zda na argumentu oponenta není něco důležitého. Pokud tak neučiním, nebude to nic nového - jen se mi, jako každému, kdo má moc, stane věc přísně vzato biologická. V mozcích savců se v okamžiku, kdy se dostáváme do vedoucí pozice, začne nadmíru produkovat hormon, který vybuzuje produkci testosteronu. Ten ale má za následek zvýšení sebevědomí až za hranici zdravé sebekontroly. To vede obvykle k riskování, odmítání názorů kohokoliv jiného, a dokonce i k paranoidní představě, že mne chce někdo ohrozit a z mého místa sesadit...

Takže otočená záda pana Macha, chcete-li symbolicky, znamenají - nesouhlasím s Vámi a jsem tady proto, abych svým názorem pomohl Evropě a lidem v ní žijícím rozhodovat na půdě této instituce pokud možno bez provozní slepoty.

Evropský parlament není posvátný kráva. "Posvátný" je jen život jedince a jeho svoboda, které se zříká ve věcech, na kterých se dohodne s ostatními jedinci.

J. Šimek 20.10.2014 17:29

Re: ad. pan Šafránek - "Principielně pokládám za morálně...

Já nepotřebuju grafomanské cvičení, jako odpověď.

Navíc, ta nezahrtnuje to důležité - je ta správná politika vystrčený zadek? To je ta politická kultůra, to vrátí důvěru voličů v politiku a politické strany?

R. Brzák 20.10.2014 19:05

Re: ad. pan Šafránek - "Principielně pokládám za morálně...

Tak jde Vám o politickou "kultůru", nebo o hledání co nejméně chybové cesty ke spolužití různých lidí v Evropě? Pro mně je řada věcí prosazovaných a konaných v zájmu EU nepřijatelných a moji důvěru politici, kteří je prosadili, nemají právě na tomto základě - a na tom, že při diskuzích nad těmito život všech Evropanů ovlivňujícími rozhodnutími se chovali k sobě navzájem jako gentlemani, ba i ručku dámě políbili a klobouk na pozdrav vlajce EU smekli či při poslechu "hymny" EU slzu v oku zamáčkli, mi vůbec nezáleží.

Ale jen pro Vás, vysvětlím Vám, jak funguje komunikace menšinového subjektu v tělese, které má vůči jeho názoru ostentativní nezájem, či dokonce jej označuje za extremistický. Chcete-li v rámci takovéhoto, na demokratickou diskuzi si jen hrajícího, o své jediné pravdě přesvědčeného, mocenského uskupení být alespoň viděn - protože poslouchán stejně nebudete - musíte být schopen nějak zaujmout. V EU parlamentu je cca 750 poslanců. Většina z nich je pevně srostlá se současným způsobem fungování EU. Je potřeba je dostat k diskuzi - o kterou oni nemají zájem, neb jsou přesvědčeni o své pravdě a mají tu možnost se jí vyhýbat, neboť jediný korektiv jejich jednání - jejich volič - je příliš daleko. V takovém případě je téměř nutné zvolit si nějaký symbolický akt, jímž ty spokojené usazené zadnice nadzvednete. Myslím, že P.Mach byl ještě docela kultivovaný...

Co se týče mé grafomanie - vím o ní... Ale chci-li přesvědčovat, musím argumentovat (to se mnohým nechce, namísto toho osočují...).

J. Šimek 20.10.2014 19:59

Re: ad. pan Šafránek - "Principielně pokládám za morálně...

Zase dvakrát - nechte se léčit ...

J. Kuka 20.10.2014 12:18

Nechapu ...

Nechapu co je na tom , co udelal mach spatneho . Ja to povazuji za mnohem lepsi reseni . Vysvetli me to nekdo ?

J. Tachovský 20.10.2014 12:20

Re: Nechapu ...

Mach nedrzi eurohujerskou linii, tak je treba si kopnout nebo alespon plivnout.

M. Prokop 20.10.2014 13:23

Re: Nechapu ...

Ano.

M. Malovec 20.10.2014 12:01

Lidové noviny

jsou  od změny majitele obzvlášť k poblití. Ale to se táhne již delší dobu, babiš to jenom zesílil.

M. Prokop 20.10.2014 13:22

Re: Lidové noviny

Zlámalová, Zrno, Kohout byli celkem ke čtení, jako komentátoři.

J. Tachovský 20.10.2014 11:59

Dalo se to cekat

Dokud byl pan Mach za exota, ktery nechce EU, dalo se to shovivave tolerovat. Ted ziskal podporu casti volicu, tak je treba vuci nemu pritvrdit. Pokud bude ve sve praci uspesny, tak se, predpokladam, najde i nejaka ta korupce, milenky, nemanzelske deti, pedofilni skandaly a buhvi co jeste. Pokud eurohujer rika neco osobniho proti euroskeptikovi, tak to je s nejvetsi pradepodobnosti jen sprosta pomluva.

J. Šimek 20.10.2014 15:42

Re: Dalo se to cekat

To je zbytečné, stačí se podívat na  výsledky SSO v komunálních a senátních volbách a je vymalováno. Podpora voličů se nekoná, je z toho jen osobní finanční zabezpečení jednoho exota, jak o něm píšete.

M. Prokop 20.10.2014 16:07

Re: Dalo se to cekat

Podpora voličů roste pomalu, ale přece.

Vy zřejmě neumíte číst.

J. Šimek 20.10.2014 17:33

Re: Dalo se to cekat

No to tyhle dvoje výsledky nenasvědčují, je to čistý propadák.

M. Prokop 20.10.2014 18:15

Re: Dalo se to cekat

Však píšu, neumíte číst.

P. Boublíková 20.10.2014 11:58

Je smutné

že své kroky musí obhajovat člověk, který žádná pravidla neporušil.

Na druhou stranu, jestli u nás není žádný politik, koho by mohly Lidovky rozcupovat po zásluze, tak je to vlastně fajn :-)

J. Kombercová 20.10.2014 12:02

Re: Je smutné

Z pohledu toho, že Svobodní poprvé přelezli pětiprocentní hranici a bohužel jen jedním člověkem, je od pana Macha hezké, že pamatuje na své kolegy... teď to až tak ironicky nemyslím, hledám podstatu toho, že má hodně asistentů, pravděpodobně (je to malá strana) chtějí tu Evropu bourat kolektivně.

J. Vyhnalík 20.10.2014 18:39

Re: Je smutné

Většina těch asistentů (12 ze 14) pracuje v ČR na částečný úvazek za několik málo tisícovek (méně než činí minimální mzda). Každý z nich se tak soustředí na oblast, které rozumí a přitom žádný z nich není na této funkci existenčně závislý.

J. Kombercová 20.10.2014 19:35

Re: Je smutné

No, však taky píšu, že v penězích to nebude. :)

R. Tichý 20.10.2014 11:49

Vydržte

a ať je o Vás slyšet alespoň v nostream médiích.

J. Růžička 20.10.2014 11:33

Petra Macha jsme my voliči

poslali do EP, aby dělal přesně to, co dělá. Že se to nelíbí Babišovi, je samozřejmé. Takže Šafaříková tím hatchet jobem jen plní zadání.

J. Kombercová 20.10.2014 11:36

Re: Petra Macha jsme my voliči

Zatím jsem viděla pana Macha hrdinně zády k vlajce, to bylo jeho vstupní gesto... pak ještě, jak nastrčil svou italskou kolegyni při Jourové grilovačce (tady už váhám, proč se nezeptal sám?), jinak nevím, ale ona ta drobná mravenčí práce vidět není, novináři o ní nepíší, tak si počkám.

M. Prokop 20.10.2014 13:25

Re: Petra Macha jsme my voliči

A nastrčil?

Stačí, že to někdo z politických protivníků napsal? Nemohla se ho třeba jen zeptat?

J. Kombercová 20.10.2014 14:07

Re: Petra Macha jsme my voliči

Mohla... ale nevěřím, že na to přišla sama. Mmch. pan Mach hezky pomluvil (byla to pravda?) tu Lotyšku, co jim cukla z klubu. Zdá se mi ten mladý muž trošku podrazák. Ale může to být opravdu jen zdání.

M. Prokop 20.10.2014 16:09

Re: Petra Macha jsme my voliči

Může ......

Že se jim ten klub budou snažit rozpustit, to se dalo očekávat.

J. Vyhnalík 20.10.2014 18:46

Re: Petra Macha jsme my voliči

Pokud byste se věc zajímala, snadno byste zjistila, že evropští lidovci rozbití klubu EFDD na sociálních sítích radostně ohlašovali dříve, než dotyčná poslankyně svůj odchod z klubu oznámila svým kolegům.

J. Kombercová 20.10.2014 20:32

Re: Petra Macha jsme my voliči

No, pravda, nezajímám se.

Tak bych snad asi ani neměla dutat

J. Vyhnalík 20.10.2014 21:33

Re: Petra Macha jsme my voliči

Nejhorší je mít jasno a přitom nic nevědět.