19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

EVROPA: Migrace zpochybňuje legitimitu EU

Do očí bijící neschopnost Evropské unie rozhoupat se tváří v tvář současné migrační krizi k nějaké společné akci vyvolává pochopitelně sílící kritiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 4.9.2015 22:06

EU je invazorům pro srandu svou slabostí

Ta invaze je evropská tragédie už proto, že invazoři jsou jednak převážně ekonomičtí migranti a jednak z 99 procent muslimové z titulu islámu z evropskou kulturou a způsobem života naprosto nekompatibilní.

A i uprchlíci před reálným nebezpečím (Sýrie, Irák, Afghánistán) se stěží budou chtít masově vrátit do rozvrácených zemí, až tam nebezpečí pomine (pomine-li v dohledné době vůbec) a pochybuju, že by byla kdy politická vůle je k tomu nutit, když se tu díky štědré sociální pomoci za ta léta etablují.

A jak to dopadá, když se v nějaké evropské zemi muslimové přemnoží přes kritickou hranici, je už příkladů dost - kriminalita obecná, drogová a specielně sexuální, agresivita podšprajcovaná islámem, obrovská zátěž pro sociální systém, prosazování muslimských norem (zákaz vánočního stromu v bruseli zbabělými tamními notábly, aby nejitřili city moslemínů - na to že jitří city domorodých Evropanů séřou, jak se v bruseli ostatně sluší; zákaz křížů ve školách v katolické Itálii, neboť muslimská robátka urážejí;, vynucování si extra zacházení a extra ohledů atd.), nerespektování zákonů hostitelské země a civilizační propad neitegrovatelnými muslimy obývaných regionů, z nichž původní obyvatelé odcházejí a kam se i policisté obávají vstoupit. A kde se kostely mění v mešity, jako když Turci dobyli Cařihrad. A jak je patrno, integrovatelná, neřkuli asimilovatelná je jen malá čast muslimů, pokud jejich množství překročí kritickou hranici v nějakém regionu či státě. Vědí to Francouzi, Britové, Němci, Dánové, Švédové i Belgičané - ale nesmí se o tom mluvit a psát - to by bylo politicky nekorektní, nábožensky nesnášenlivé, rasistické a vůbec špatné. Ve Švédsku je už kritika imigrační politiky oficiální trestný čin.

A v neposlední řadě ssebou invaze nese infiltraci muslimských teroristů z ISIL či jiných podobných organizací, kteří se mezi invazory lehce ztratí a v muslimských společenstvích naleznou základnu a podporu dobrovolnou i vynucenou.

J. Jurax 4.9.2015 22:08

EU je invazorům pro srandu svou slabostí II. část

EU je invazorům pro srandu svou slabostí - měl bych napsat naše EU, protože jsme do ní pošetile vlezli - ale skutky EU mne ubezpečují v tom, že za "svou" EU se můžeme akorát stydět. Nedokáže bránit své občany před invazí a dokonce kárá ty, kdož se o to pokoušejí, nedodržuje v tomto punktu ani vlastní legislativu a strká hlavu do písku, přičemž hordy invazorů povzbuzených evropskou sebevražednou humanitou se chystají přes nestřežené hranice prosáknout do zaslíbené Evropy.

J. Jurax 4.9.2015 21:51

No, ono EU měla v poslední době k řešení

tři vážné krize

Řeckou - a tu vyřešila jak prase branku - lije do bezedné díry další peníze, sama sobě tím podkopávajíc politický a tudíž špatný, nedomyšlený a přinejmenším předčasný projekt eura.

Ukrajinskou - neobratnou politikou vyvolala na Ukrajině neoprávněné naděje a přifoukla pod už nějakou dobu latentně doutnající ohýnek; a od té doby dává ruce pryč

Krizi nelegálních invazorů - tady EU projevila neschopnost vpravdě obludnou, potenciálně sebevražednou; a ani do budoucnosti to nevypadá, že by se to vylepšilo. Neschopnost, nekompetentnost, zbabělost a naivita evropských komisařů v tomto punktu bije o nebesa. EU není ochotna (protože schopna by jistě byla - zbraní a jiných potřebných prostředků má dost) bránit své hranice před invazí - dokonce Němci kritizují Maďarsko, že vůbec brání svou hranici, jak mu ukládá smlouva o Schengenu (a to ještě naprosto nedostatečným plotem, který překonávají za blahovolného dohledu policie a před TV kamerami malé děti i vetché stařenky, o statných mužích nemluvě).

D. Polanský 4.9.2015 18:59

Ono to je vždy tak, když je

mír, mluví politici s oblibou o výzvach doby.  Teď tu taková výzva konečně je. A kurwa nic.

L. Bouše 4.9.2015 17:16

Blok vlastizrádců se krok za krokem drolí

Prakticky každý den opustí eurounijní vlastizrádný blok sluníčkářů a havlistů nějaká významná figura. Dnes tak učinil dizident a člen ODS Alexandr Vondra. Dobrá zpráva, jenže ekonomická a politická síla USA a moc jejich pražského ambasadora je veliká.

J. Schwarz 4.9.2015 19:54

Re: Blok vlastizrádců se krok za krokem drolí

Drobná politicky nekorektní poznámka - kdyby se přívalu cizinců bránil indiánský kmen v brazilském pralese, taky by sluníčkáři, levičáci média spustili řev o xenofobii, rasismu a nacismu?

J. Mrázek 4.9.2015 15:01

centrum.cz-nevezmete uprchlíky-zaplatíte!

Kdo nevezme uprchlíky, ať zaplatí, žádá šéf Komise Juncker

DNES 11:51 AKTUALIZOVÁNO DNES 14:46

Předseda Evropské komise chce přerozdělit 160 000 běženců, na ČR připadá 4800. Plán představí příští týden.

J. Fridrich 4.9.2015 14:20

Myslím, že je to takto : Němci, doufám že většina

Myslím, že je to takto : Němci, doufám že většina, se nezbláznili. Zbláznila se Merkelová a část levicové inteligence ( jestli se za inteligenci vůbec dají považovat ).

Přirovnání - ona, Merkelová, si pozve návštěvu, ale po sousedech - čili nás - chce, abychom je pohostili a dokonce začíná tlačit a odsuzovat nás za to, že její hosty domů nechceme. Myslím, že by se její předchůdci, počínaje Adenaurem, za takovou krávu styděli. Vždyt' ona pracuje intenzívně na tom, aby jejich poválečné, skvělé dílo totálně zničila. Ta návštěva čítá jen letos cca 800 000 lidí, ve většině případů lidí nepřátelských, nepoužitelných - a hlavně nebezpečných. Jak se chová druhá a třetí generace těch ještě pracovitých, co přišli po II. světové válce vidíme v jejich městech, ale i v jiných zemích západní Evropy víme a mnohdy i vidíme.

L. Bouše 4.9.2015 17:20

Re: Myslím, že je to takto : Němci, doufám že většina

Podle amerických plánů jsme jako Evropané povinni každý rok přijmout min. 1,5 milionu černochů a Arabů. Proto je Merkelová nervózní a spěchá, aby úkol svého protektora s německou důsledností a do puntíku splnila, jinak.....

J. Schwarz 4.9.2015 19:57

Re: Myslím, že je to takto : Němci, doufám že většina

Ti američtí černoši si to alespoň odpracovali v bavlnářském průmyslu, ale proč je máme importovat my? I když amíci je museli od arabů koupit a my je dostaneme zadarmo.

D. Stirský 4.9.2015 13:57

A já bych měl potíže s jazykem, to ano.

Ale do budoucna jsou - podle mého názoru - větší státní celky nezbytné. Já opravdu dost nemám rád angličtinu, i když ten jazyk za to nemůže, samozřejmě. Nemám ji rád proto, že jí je moc a  že se používá (třeba u nás) tam, kde to vůbec není nutné. Jen z frajeřiny a z módního frikulínství. Všimněte si: Třeba většina nápisů na tričkách je v angličtině. Někdy to jsou strašlivé hovadiny, ale když ono anglicky to vypadá tak nějak "in". Nebo čeština mnohých novinářů: často promořená anglickými výrazy, vazbami, floskulemi pocházejícími z angličtiny... Jenže zároveň je to jazyk relativně jednoduchý (až na výslovnost), v Evropě vcelku známý - mladým už tolik potíží nedělá, takže ano, angličtina by z čistě utilitárních důvodů byla společným jazykem. Byť by samozřejmě platilo, že národní jazyky jsou jí zcela rovnocenné. Ostatně pokud v něčem staré Rakousko fungovalo, byly to jazyky. Každý občan monarchie měl právo jednat ve svém jazyku, a dosti se na to v praxi dbalo (třeba u soudů), císař uměl maďarsky, vcelku obstojně česky, italsky... To, že dominovala němčina, bylo asi stejné, jako je tomu dnes s anglinou. Kdo to chtěl někam dotáhnout, musel holt německy umět. A dneska, při nebývalém rozvoji komunikačních prostředků, by se angličtinu stejně časem většina tu lépe, tu hůře, naučila. Ale rozdrobená Evropa resp. EU regulující kde co, jen ne věci zásadní, nemá budoucnost.

Ś. Svobodová 4.9.2015 13:55

žvanílci

Že lidé sedící v Evropské komisi nic nemohou se ukázalo jasně už na Ukrajině. Mohli jedině žvanit, slibovat a mazat tamním politikům med kolem pusy. Kam ty jejich kecy vedli jsme viděli v reálu na Majdanu a vidíme dodnes. Když se odtrhnul Krym, nezmohli se na nic, jen na neuznání referenda a následné sankce. (m.j. o platnosti nebo neplatnosti referenda vůbec neměli kompetenci rozhodovat, to by mohl jen soud.)

J. Kanioková 4.9.2015 14:51

:)))))

J. Vintr 4.9.2015 12:40

Není pravda

že by se EU nerozhoupala ke společné akci. Například organizované "zachranňování" imigrantů na moři a jejich dovážení do řeckých a italských přístavů funguje bezchybně. Předpokládám, že dalším logickým krokem bude (po zveřejnění tragického případu malého syrského chlapce) nakládání zájemců o život na útraty evropských daňových poplatníků přímo na břehu (čímž se zároveň vypálí rybník pašerákům lidí. kteří doteď provozují část lodní dopravy).

J. Vintr 4.9.2015 14:00

Re: Není pravda

Ještě jsem zapomněl na další věc. Když bude doprava do Evropy po moři zadarmo, stane se evropský sociální ráj dostupnější i méně majetným zájemcům, takže jich nejspíš násobně přibude. Což jistě udělá evropským pachatelům dobra radost.

D. Stirský 4.9.2015 10:41

Ano, v tomto souhlas.

Já vždy tvrdím, že EU (mám na mysli její orgány) se chovají jak malé děcko, když dává podepsat žákovskou. Popotahuje ji, jeho hlavním zájmem je, aby rodič vše a bez zkoumání podepsal. A když je tam "matematika 5", začne vám potomek překotně vysvětlovat, že to vlastně pětka vůbec není, že vona to ta učitelka dala všem jen jako, atd. atd. Stejně se EU chovala např. u Lisabonské smlouvy.  Současná podoba Unie je těžkopádná, lidem těžko srozumitelná, koneckonců: kdo z nás zná jména alespoň některých evropských poslanců, komisařů - já třeba vlastně ani nevím, kdo je v jejím čele nebo kdo má na starosti zahraniční politiku. A myslím, že nejsem výjimka. Řešení? Já bych začal, ale bez vytáček a postupů "a la děcko a žákovská" uvažovat o vytvoření Spojených států evropských. Kde by měl každý stát paradoxně více pravomocí než má nyní. Stejně jako za Rakouska: Společná musí být minimálně měna, obrana a zahraniční politika, ostatní si každý stát může řešit sám. V občance bych měl: státní příslušnost SSE, národnost česká, bylo by jedno hlavní město, jedna hlava státu, jedna vláda a parlament. Právě zde bych se inspiroval u USA, zde by to bylo namístě a nikoli v bezduchém přejímání amerického stylu života, jazykových floskulí, atd., atd.

H. Balzám 4.9.2015 11:04

Re: Ano, v tomto souhlas.

Ano, to má logiku. Přílišný tlak na federalizaci a vykleštění principů národních států pomalu pokládá celý projekt EU na lopatky, tak je potřeba ještě zrychlit a přitvrdit!

Z. Rychlý 4.9.2015 11:53

Re: Ano, v tomto souhlas.

Pane Stirský, fungující federaci znám v podstatě jedinou - USA. Sto let jeden úřední jazyk, volič v Manitobě rozuměl kandidátovi z Iowy, takže to fungovalo.  Fungující federace s různými jazyky neznám - Vlámové Valoni, Slováci Češi, nic z toho nefunguje. Je to evropská chiméra - tá federácia.

P. Vaňura 4.9.2015 12:57

Společná obrana? Nenechte se

vysmát! EU je neschopná dokonce třeba jen slovně podpořit členský stát v územním sporu se státem nečlenským, který je navíc v daném případě agresorem. Příkladem je válka o Falklandy a nedávný územní spor Španělska a Maroka o nebydlený ostrov ve Středozenmním moři, který nakonec musel vyřešit americký!! president Bush!!!!!

J. Heincl 4.9.2015 13:51

Re: Ano, v tomto souhlas.

Společná měna se osvědčila hlavně u Řecka, není-liž pravda? A který (zejména velký) stát  EU se dobrovoně vzdá své zahraniční politiky a samostatné armády? Pane, vy jste neuvěřitelně naivní.

J. Kanioková 4.9.2015 14:52

:)))))))))))

F. Kusák 4.9.2015 10:01

EU není nic,

je to prázdný pojem, pokud není její existence živena zájmem členských států, potažmo občany těchto států. EU nemá samostatné bezpečnostní a silové struktury a teď, jak jsme se přesvědčili, ani společnou hranici. A němečtí politici, ti řeší situaci s imigranty nebo s neposlušnými členy EU na základě svého vnímání problému, snad humánně, ale iracionálně a dnes je zřejmé, že i proti zájmům značné části německého obyvatelstva. Je to past, z které vede jen jedna cesta - ideologizace problému. A tak se taky děje. Můžeme jasně slyšet pouze politiky Francie a Německa a několik ze zemí tzv. Beneluxu. Ty tam jsou strachy o francouzské instalatéry, ohrožené těmi polskými nebo ochrana pracovního trhu v Německu a Rakousku. Těď je potřeba šlapat podle jiné písničky, a kdo nechce, bude mít problémy. No, nevím jestli se tímto způsobem dá budovat nová, společná a demokratická Evropa. Je mně to upřimně líto, ale fakta jsou fakta.

K. Janyška 4.9.2015 9:59

Nezpochybňuje. EU nikdy žádnou neměla.

Neměla, rozumíte ? Dzp.

K. Luboš 4.9.2015 9:31

Neschopná EU?

A čemu se p. autor diví? Krize nejlépe zvládají jednotné státy s centrálním řízením, a to nejlépe diktatury. I demokratičtí Římané si v době krize volili dva diktátory... A když na sebe v 17. století vojensky narazila absolutistická monarchie Švédsko a stavovská demokracie Polsko, tak to taky dopadlo celkem jednoznačně...

P. Vaňura 4.9.2015 13:07

S tím Římem to máte špatně.

Republika byla normálně (a normální bylo i to, že se pořád válčilo) spravována dvěma konzuly. V případě kritické situace, např. obklíčení římské armády, nařídil senát konzulům aby jmenovali JEDNOHO diktátora s téměř absolutní pravomocí. Konzulové losovali a kdo vyhrál řekl jméno diktátora a to platilo. Jmenovaný diktátor si ještě vybral "velitele jízdy," ale ten mu byl podřízen. Jinak, celá správní a velitelská struktura zůstala ale v nevyšší pozici rozkazoval diktátor. Diktátor měl funkční období půl roku, ale mnohdy se funkce vzdával dříve, protože to jmenování bylo vázáno na nějaký důvod, třeba "Válka s Volsky." Pokud je porazil dříve a pak složil funkci, byl o to slavnější.

Jmenování Sully a pak Caesara na konci republiky doživotními diktátory s tímto ovšem nemělo nic společného, byl to výraz krize republiky, která krátce poté přešla v císařství.

L. Florner 4.9.2015 9:28

Díky

"Zlaté

časy, kdy unijní politici mohli léta pracně pilovat kompromisní dohody o

tom, kolik závitů bude mít standardizovaný eurošroubek, tak nyní

evidentně končí. "

Děkuji, po záplavě zpráv k pláči jsem se při čtení konečně pořádně zasmál. Dílem to bylo i tím, že jsem slovo "eurošroubek" nejdříve přečetl coby "eurošourek". Pak mi ale smích trochu ztrpknul na jazyku, když jsem si uvědomil, že tohle bylo to jediné, co politici při budování EU kdy vůbec dokázali...bavit se o nepodstatných hovadinách, protože na ty není potřeba ani vize, ani touha a síla tu vizi naplňovat.

L. Bouše 4.9.2015 9:15

Autor měl snad zatmění mozku

Psát o Evropské unii a nevědět, že jde o americkou vazalskou strukturu, bych přirovnal k autorovi detektivek, kde se na konci nedozvíte jméno vraha. Autor tohoto článku musel utrpět úplné zatmění mozku.

Vždyť každý trošku inteligentnější komentátor dobře ví, že současná invaze agresivních imigrantů je naplánovaná za oceánem za účelem rozvratu Evropy a jejího pokoření. Pro letošek je naplánováno do Evropy 1,5 milionu přistěhovalců, takže proto okupované Německo spěchá, aby americký plán do puntíku splnilo.

J. Fleiszner 4.9.2015 9:35

Re: Autor měl snad zatmění mozku

Stále přemýšlím, jestli je nájezd nelegálů na EU záležitostí naprosté neschopnosti (tedy i zbytečnosti) EU nebo jestli je to věc nějak globálně řízená. Komu by prospěla zdecimovaná Evropa? Rusku? Číně? To mi nedává žádný ekonomický (ani bezpečnostní) smysl. Takže USA? To už mi částečně smysl dává. Problémy, které většinově USA vytvořilo vývozem "demokracie", zůstanou v Evropě. Muslimskej humus se bude věnovat islamizaci Evropy a nebude mít tolik času připravovat další 11. září. Německo má asi největší sílu měnit EU, ale Merkel musí hloupě poslouchat, protože jinak by USA vytáhlo nějakou zajmavost ze svého odposlechnutého repertoáru a tak se do Evropy valí miliony nelegálů. Do toho skoro všechny vlády v EU o vážnosti situace (kterou nezvládají a nesmí zvládat) lžou a lidem zakazují pod pohrůžkou trestu mluvit to, co cítí.

Až v Německu povstane nový Hitler, bude to vina lidí jako je Merkel (u nás třeba Dienstbier).

L. Bouše 4.9.2015 10:42

Re: Autor měl snad zatmění mozku

Ano, jak se říká, kdo seje vítr, sklízí bouři. Často v diskuzích cítím tu nekonečnou bezmoc, zklamání a frustraci našich lidí z toho, jak je eurosocialistické "elity" zradily. Lidé se zaklínají, že budou volit třeba i toho nejradikálněšího politika, jen když bude po vůli většiny národa a imigranti z naší vlasti vypadnou.

Euroameričtí neobolševici však jdou dále agresivně vpřed bez zastavení a bez ohledu na mínění drtivé většiny voličů, třeba i přes mrtvoly. Komunismus jsme sice vyhnali dveřmi, ale on se nám zanedlouho vrátil oknem....

J. Vlček 4.9.2015 9:14

Než Evropskou Mumii, to radši ...

...hospodářsky kooperující samostatné státy, fungující na zásadě já pán, ty pán.

Bezradnost a nečinnost EU ochromuje rozhodování a konání i jejích jednotlivých členských států, neboť ty se obávají jednat samostatně a neustále spoléhají na kolektivní řešení unie, které ovšem nepřichází a jak je vidět asi ani nepřijde.

Druhou otázkou je nutnost existence uskupení NATO. Pokud toto se vyhýbá své zodpovědnosti vůči členským státům v otázce masové imigrace, k čemu potom je jeho opodstatnění? Nemělo být po rozpuštění Varšavské smlovy rozpuštěno i NATO? Neslouží jen jako zástěrka pro různé, jakoby kolektivní, zásahy neobraného charakteru?