29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

EVROPA: Lidstvo v současné podobě nemá šanci přežít

Uvažovat o civilizaci jiné, než je ta naše, bylo obvyklé v každé době. Někdy to mělo podobu zlatých časů v dávné minulosti, jindy zase podobu utopického ráje na konci věků. Avšak vesměs bylo takové uvažování pouze planým sněním o tom, co by bylo krásné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rajman 27.6.2012 7:53

Re: Tvrdit, že mi jde o reformu,

když mi jde o devastaci je podlé.

P. Rajman 27.6.2012 7:50

Diskvalifikovat se předem

znamená přiznat, že jsou lidé a následkem toho civilizace vyspělé a vyspělejší, rovné a rovnější a svobodné a svobodnější. Což je základní teze všech reakčních systémů a států ( které se z přemíry reakce pak rády vydávají za pokrokové - bolševici místo socialistů, fašisté místo konzervativců ). Přiznat si pravdu, že to jinde dělají lépe by nemělo být doprovázeno "logickou" tezí, že na to prostě nemáme. 

J. Štrobl 27.6.2012 7:40

Pěkné autore.

Trochu darwinismu, trocha sociálního inženýrství a hned tu máme levicový guláš jak z partesu. Jen bych ještě trochu přikořenil environmentalismem, to se přece dneska také hodí. Už osudy krvavých diktátorů Hitlera a Stalina by Vám měly napovědět, kam by pod Vaší taktovkou civilizace došla. Všechny ty tisícileté říše všelijakých nácků a proletářů to přivedly zu grunt, přestože povraždily miliony lidí. Jediná naděje pro Evropu a snad i celý svět je svaz nezávislých, svobodných a demokratických států, vedených odpovědnými politiky. Uznávám, že to je také utopie, ale nehrozí alespoň udělat z lidí bezprávné otroky. Všechny velké říše se nakonec zhroutily vlastním přičiněním. To máte jako takové sluníčko. Ono vám roste a roste, až jeho gravitace přeroste únosnou mez a ono zhroutí do sebe. Pak vybuchne a rozmetá všechno kolem. A to je přesně to, co nám nabízíte.

J. Urban 27.6.2012 7:29

Re: Umění dohodnout se

Tak v tomto máte naprostou pravdu. Ono nechat padnout na dršťku nějaké Řecko jde ajn cvaj. Nechat padnout na dršťku Německo holt bude vyžadovat vytvoření toho tvrdšího jádra.

J. Heincl 27.6.2012 7:28

Re: Lidstvo ma dobrou sanci prezit,

Souhlasím.

J. Hejna 27.6.2012 7:23

Hrůza

Autor si buď myslí, že jsme všichni blbí nebo ...

Za takovou nesmyslnou slátaninu by se styděl i Pepek Vyskoč.

S. Netzer 27.6.2012 6:55

Re: Švýcarům už se klepou kolena v lédrhóznách

Jste poněkud vedle s Vaším rádobyvtipným příspěvkem. Švýcaři je totiž nenosí.

J. Schwarz 27.6.2012 6:50

Umění dohodnout se

je skvělá věc, přesto je občas ještě potřebnější schopnost stát si na svém a nepovolit. Hlasatelé hesel jako "dohodli jsme se že se dohodneme" se většinou dokáží dohodnout jen na nějaké zlodějně. A o kolektivu nejneúnavněji žvanil bolševik - a k jakým "civilizačním výšinám" to dotáhl? Jestli bude "tvrdé jádro" EU pořád s maoisty osmašedesátého roku v čele budovat a rozvíjet svůj socialismus, skončí v p... a ne jako "nejmocnější stát světa".

J. Heincl 27.6.2012 6:27

Autor nevidí trend vývoje EU?

Tvrdit o lidech, kteří nevěří současné EU, že jsou tupí a omezení, je naprostá pošetilost, nebo zlý úmysl. Všimněte si autore, že každý summit EU slavnostně vyhlásí opatření, kterými pokoří dluhovou krizi a nastartuje hospodářský růst. Efektivivnost práce vrcholných hodnostářů EU není bohužel  nulová, to by se alespoň nezvyšovalo zadlužení. Šéfové EU pracují s výsledkem negativním. Výše zadlužení je po každém předchozím summitu totiž vyšší a stále více členských států žádá o finanční pomoc, protože své dluhy už nedokážou zvládnout. Ty státy EU, které se v dluhovém oceánu ještě drží nad hladinou, si samy půjčí, aby mohly pomoci potápějícím se.

P. Jášek 27.6.2012 6:14

Pokud tam

budou Francouzi, tak za max padesát let budou tam kde nyní! Nebo znáte nějakou historickou situaci od bitvy u Wagramu v které byli úspěšní???

Z. Kulhánková 27.6.2012 5:51

Švýcarům už se klepou kolena v lédrhóznách

a strachy zapomněli jódlovat.

I. Schlägel 27.6.2012 5:46

To je zase výpotek

prognostika amatéra. Velké celky slavně vítězí nad těmi malými. Říše římská i Velkoněmecká nechť jsou nám, povinným Evropanům, skvělým integračním příkladem. Pachatelé dobra pod ušlechtilými hesly integrují, až se z nich kouří, plánují "růst" a "dohnat a předehnat" a věří, že prosperitu a konkurenceschopnost si pouze stačí odhlasovat v Bruselu. Potu a slz netřeba, krev se časem dostaví sama.

S. Sedlák 27.6.2012 4:53

Re: Není celek, jako celek

Takovou hloupost ovšem nikdo nenavrhuje na rozdíl od autora článku.

P. Kolář 27.6.2012 4:52

Je přece jenom trochu rozdíl

v tom,jestli chceme jít do EU v podobě,jak ji plánuje současný socialistický Brusel,nebo do Evropy,která se zbaví toho současného balastu.Euroskepticismus je přímo úměrný neochotě vlézt do této pasti.Pokud si někdo myslí,že máme povinnost pořád někoho při našich současných problémech zachraňovat,tak riskuje,že se sami potopíme.My jsme nenastavovali parametry tohoto shluku nesouměrných ekonomik a tudíž jsme nemohli ani předpokládat,kam to až povede.Odpovědnost za současný stav má výlučně Brusel v současné podobě.Není to euroskepticismus,ale pud sebezáchovy.A ještě poznámka.To co Němci udělali sami pro sebe v případě sjednocení,nemůžeme očekávat,že budou dělat stále.A to chápe už i Merkelová.

S. Sedlák 27.6.2012 4:52

Re: Možnost spojit se

Podle autorovy logiky zcela jistě.

S. Sedlák 27.6.2012 4:50

Ano, takové nějaké ESSR

Rozepsáno Evropský svaz socialistických republik.

Přečetl jsem si tu "úvahu" celou, ačkoliv stačilo zůstat u utopie, že by do onoho "silného" evropského státu, kde bude Francie, vlezlo i Švýcarsko.

Státy se málokdy sdružovali dobrovoně, ale naopak v tom bylo vždy dost násilí. Asi nás, bohužel, nic lepšího nepotká, pokud se budeme starat o ptákoviny a vynakládat prostředky na každou žížalu.

Pokud se ještě mám dotknout onoho sdružování. Japonci se nikdy nesdruží dobrovolně s Čínou. Ekonomicky by na tom třeba vydělali, ale věděli by, že nakonec by mluvili jen čínsky. Jakpak asi budou mluvit naši potomci?

Z. Jaromír 27.6.2012 4:23

Re: O tom, jaké byly vztahy mezi neandertálci a cromagnonci

Jak se mnozí domýšlejí, neandrtálci takříkajíc dojeli na špatně vyvinuté řečové centrum, v důsledku tedy na chabé možnosti přenosu informací a na obtíže při organizovaní společného postupu komunit. V českém prostředí atd.... Článek filozofujícího neurologa má jasné znaky člověka vidoucího.   

J. Jurax 27.6.2012 2:11

Ale kuš

Hned na začátku vece autor naivně, že oproti dobám minulým My jsme na tom poněkud jinak. Máme budoucnost ve svých rukách a je na nás, kterou cestou se vydáme.

Nuže, mýlí se. Vždycky měli lidé budoucnost ve svých rukách. Proto to teď taky tady i jinde vypadá, jak to vypadá.

Z. Rychlý 27.6.2012 1:50

Re: Tak Robejšek a nějaký Švýcar jsou Vaše autority?

Věřit finančnímu žralokovi bez skrupulí - to už raději dávejte Čínu za vzor občanských práv. To je věrohodnější. G.Soros zřejmě zase spekuluje proti nějaké měně a skáčete mu na špek.

P. Sulc 27.6.2012 1:23

Re: Lidstvo ma dobrou sanci prezit,

Diky, za 44 let za velkou louzi mi ta gramatika vynechava, a nejen ta.

P. Brodský 27.6.2012 1:12

Re: Lidstvo ma dobrou sanci prezit,

Hlavně ten humanizmus. To je opravdová hrůza.

P. Brodský 27.6.2012 1:10

Re: Lidstvo ma dobrou sanci prezit,

Prolezlými humanizmem.

P. Brodský 27.6.2012 1:04

Tento článek je zcela klidný,

jenom se neklaní názorům euroskeptiků.

P. Brodský 27.6.2012 0:59

Není celek, jako celek

Nejlepší by bylo se asi spojit se Stranou Svobodných Občanú. Ta má hezké jméno, a fandí ji pan president.

P. Brodský 27.6.2012 0:55

Tak Robejšek a nějaký Švýcar jsou Vaše autority?

Já myslím, že důležitější je, když již bychom se chtěli odvolávat na autority,namísto na vlastní argumenty, co říká G.SOROS. Ten se v tom tržním hospodářství orientuje lépe než nějaký ministr, o Robejškovi nemluvě.

P. Brodský 27.6.2012 0:44

O tom, jaké byly vztahy mezi neandertálci a cromagnonci

toho mnoho nevíme, ale jinak autore to máte na výbornou. Nicméně zdejší euroskeptiky by z toho mohlo klepnout.Neměli bychom takto šlapat po jejich suverenních snech.

P. Ryšavý 27.6.2012 0:35

Možnost spojit se

Také jsme měli možnost se spojit s SSSR ve velký věčný celek. Bylo by to dle logiky článku dobře???

V. Skalová 27.6.2012 0:35

Tento článek je čirá hysterie

zcela ignorující realitu...

P. Sulc 27.6.2012 0:34

Lidstvo ma dobrou sanci prezit,

jen zalezi na tom, koho tim "lidstvem" myslite. S civilisovanymi lidmi, prolezlimu "humanismem", politickou korektnostia zvanicich o ppravech deti, homosexualu, zvirat a ja nevim jeste ceho,to vypada velice spatne. Ale primitivni povl prezije. docela dobre.Cernochu hodne vymre, nebude-lli jim Zapad dodavat jidlo, al ti co zbydou, preziji docela dobre.Arabove jak by smet.

J. Kanioková 27.6.2012 0:26

No.... s tou omezeností a tupostí bych šetřila, autore, aby to nebylo naopak...

Jen blázen by teď chtěl do EU, naznačil švýcarský ministr...Vstoupit do EU může chtít jen někdo, kdo nemá "všech pět pohromadě". Řekl to švýcarský ministr obrany Ueli Maurer v rozhovoru s německým týdeníkem Die Zeit. EU podle něj ztratila důvěryhodnost......Ne, EHP by zemi způsobil hluboký propad," dodal Maurer. - http://jdem.cz/vpa69

p. Robejšek - Moje prognóza. Podstatně dříve než Německo dojde na hranici svých ekonomických možností ohledně financování zaostalého Jihu, dojde ke změně německé politiky vůči eurozóně.

Ne proto, že by vláda byla tak prozíravá, nýbrž proto, že si to němečtí a evropští občané vynutí. Němečtí občané tím, že odmítnou platit Jihu bez konce a protihodnoty a občané na jihu Evropy, tím, že odmítnou platit onu protihodnutu, spočívající ve ztrátě suverenity a v růstu německého vlivu.

Chápu teoretickou hodnotu sjednocení. Praxe je bohužel jiná. Radil bych proto k opatrnosti ohledně pojmu „žádná cena není dost vysoká“. Současní vládci Evropy nás totiž zatím vedou směrem, kdy pojem „cena“ může znamenat diskreditaci a zánik myšlenky sjednocení v kontinentálním šovinistickém chaosu.

Máte pravdu, že evropské státy slábnou. Když se však spojí slábnoucí státy tak není automatickým výsledkem větší síla, nýbrž spolek slabých, kteří navíc právě z důvodů své slabosti nejsou schopní/ochotní koordinovaně fungovat a simulovat chybějící sílu. Doporučil bych také přemýšlet o tom, že převládající tendence procesů ve světě dnes nejde směrem k jednotě, nýbrž naopak směrem k fragmentaci. Flexibilita je dnes cennější než masa. - http://jdem.cz/vpa79