14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

EVROPA: Lidstvo v současné podobě nemá šanci přežít

Uvažovat o civilizaci jiné, než je ta naše, bylo obvyklé v každé době. Někdy to mělo podobu zlatých časů v dávné minulosti, jindy zase podobu utopického ráje na konci věků. Avšak vesměs bylo takové uvažování pouze planým sněním o tom, co by bylo krásné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Šimáček 27.6.2012 9:48

Autor je vyjma názvu úplně mimo mísu

pevné jádro jak ho nazývá bude kopírovat vývoj okolo jen s určitým časovým posunem,(bez exportu nemohou růst, proč si myslíte že nás do eu chtěli? ) nebo bude muset totálně změnit a/ sociální politiku (vázanou na tezi stálé expanze systém MLM) b/přistěhovaleckou politiku (dovoz poživatelů sociálních dávek rozhodně neslibuje nic dobrého) c/toleranci vůči islámu (musí si uvědomit že tady opravdu probíhá invaze)

A. Kofroň 27.6.2012 9:40

Zánik jedné civilizace dle dr. Paynea

Dr. Payne se nechal slyšet se svými "myšlenkami" o tom, proč Cromagnonci sežrali Neandrtálce a proč dnes Velká Evropa je jediná šance pro přežití civilizace jak ji známe. A je to v komunikaci, soudruzi!

Ti Cromagnonci vlastně Neandrtálce nesežrali, ale ukomunikovali,podle dr. Paynea zřejmě tak, že vždy banda Cromagnonců obstoupila chudáka osamělého Neandertála a čtením závěrů MCCMXXXIII sjezdu a Poučení ke krizovým událostem třetí doby ledové ho ukomunikovala k smrti.

Tato strašlivá smrt nás tedy čeká také, tedy pokud se nesjednotíme pod zářnou rudou, pardon modrou vlakou s hvězdami a pod moudrým vedením předsedy Mao Ce Barrosa a charismatického (s charismem mokrého hadru na nádobí) politika Rampuly, vlastně van Rompuye a nenakročíme pod onou  modrou vlajkou k zářným zelenorudým zítřkům!

P. Rada 27.6.2012 9:22

Trochu jinak.

S autorem souhlasímc jen v nadpisu.

To ostatní jsou jeho spekulace které hloubjeji nedokládá a v tom je jeho slabina ba skrytý omyl. Konkrétně tvrzení o nejsilnějším státě světa vzniklého s "jádra" evropy je takovou fikcí. Síla států dosud je a v nejbližší době (min. dlouhá desetiletí) bude odvozena od velikosti surovinové základny a schopnosti ji technologicky využít. Právě v té surovinové základně je ale prakticky celá Evropa na dně a většinu surovin a energií proto musí dovážet. Tato okolnost proto evropany pojí už pro potřebu další vnitřní redistribuce a nutnost efektivního využití technologie - včetně energovodů.

Nejsilnější proto zůstane USA s Kanadou ale připojí se k nim Čína, Rusko, Brazilie... které mají ještě velice mnoho surovin a stačí jimrozvinout známé technologie i infrastruktru. Síla totiž dosud znamená de facto schopnost uvolnovat a zaměřovat toky energií a surovin. Dokud se zdá zdroj bezedný pak záleží jen na ovládnuté technologii a méně pak na člověku.

Teprve v další fázi, až se ve většině zemích dostane do konfliktu příjmová a výdajová složa lidského technologického metabolismu - pak dojde k radikálnější celosvětové přestavbě ale už radikálnějším směrem s podstatnějším důsledkem. Teprve pak bude pojem síla tkvět v bytostných schopnostech jedinců jak efektivitě využívat obnovitelné zdroje. Pak to bude opravdu o jiném světě, kde víc bude záležet na každém jedinci i kultivovanosti a efektivitě jeho vazeb ve společnosti. Pak začne být vedle materíálního zázemí, infrastruktůry a technologické vyspělosti rozhodující silou osobnostní rozvoj a trend tímto směrem vnímám jako velmi pozitivní naději.

B. Uhlich 27.6.2012 12:44

Re: Trochu jinak.

V kostce: Rada pochopil nadpis a pak je tu uz furt stejné... Rada mimo mísu..... hele a co takhle zkusit EroEi... V tom jste dobrej..... :-))))

R. Langer 27.6.2012 14:19

Re: Trochu jinak.

Ne, ani v EroEi není dobrej, píše jenom o těch EroEi, které se mu hodí do krámu. Ty ostatní jsou jen pomluvy a lži, špatné EroEi, špatné... :-D

P. Rada 27.6.2012 19:05

Re: Trochu jinak.

Pánové Uhlich s Lengerem si notují a pokřikují jak kluci na pískovišti ale argument do diskuse z nich nevypadne.

K té efektivitě těžby energií - které se tak rádi posmívají - k tomu energetickému zisku jen dodávám, že celá ekonomika je postavena nikoli exaktně ale jen na empirii několika století a v té hraje podstatnou roli měřování zisku finančního.

Nebýt toho, že si spoustou kliček a triků - jako je tištění peněz, ústup od směny oproti zlatu a dalším aktivám...  nadrobila veliké potíže se svou věrohodností  - asi by nevznikla potřeba najít jinou srovnávací metodu. Tou je právě poměřování energetického zisku - ERoEI.

Pánům Uhlichovi či Langerovi ale o věrohodnost pravidelně nejde - tak mohou zůstávat u tradičních pojmů a novotám se povýšeně pošklebovat.

E. Tocháček 27.6.2012 9:04

Co mi to jen připomíná ?

Cituji: " Kdo bude takto dál pokračovat, skončí v apokalyptických hrůzách ". Naštěstí jsme ale souputníci autora, takže : " Zde udělám pouze hrubý a poměrně konkrétní náčrt toho, kam jít ". Pane Payne, vystrašit apokalypsou a pak nabídnout spásu pro všechny pravověrné ( Pravda pravda, něco bude to " spasení " stát, ale to snad "dá rozum", ne ? ). Tak to je nejstarší trik kdejakého náboženství.

P. Zeman 27.6.2012 9:04

Agitka?

Obecně nemám nic proti integraci Evropy, ale podle autora jsem tupý, neboť se mi nelíbí centralistické a naprosto nekompetentní úřednické vedení unie. Až se jádro oseká a zůstane bez jižních zemí, opět se mi to nebude líbit, neboť třeba taková Francie má do severské země sakra daleko a pod jejím socanským vedením půjde leda ve stopách svých jižních sousedů.

Ale tohle Paynovo věštění je stejně k ničemu. Vývoj půjde tak, jak si to autor nejspíš nedovede ani představit :-P.

P. Brodský 27.6.2012 12:30

EU neřídí žádné úřednictvo, ale

předáci členských států, pro které by opravdová federace znamenala vypuštění jejich mocenského rybníka. S mírnou nadsázkou lze říci, že integraci provádějí poloeuroskeptici. Proto vypadá, zak jak vypadá.Kdyby takto integrovali Přemyslovci Česko, neexistovalo by dodnes.

K. Kužel 27.6.2012 16:13

Re: EU neřídí žádné úřednictvo, ale

Předáci členských států tvoří Evropskou Radu. Nevolení úředníci tvoří Evropskou Komisi, která má, alespoň podle mých vědomostí, větší iniciativu. Právě ona předkládá různé bohulibé směrnice a regulace, které pak europoslanci svorně odkývají.

P. Brodský 27.6.2012 17:19

Re: EU neřídí žádné úřednictvo, ale

Evropské rady(nevolené).Ty právě musí návrh kpmise schválit, jinak jse návrf do kopru.

J. Kočí 27.6.2012 8:16

Trochu to připomíná Švejka

Mám na mysli, když v první kapitole předestře scénář první světové.

Ale všechna čest, jistá myšlenka v tom je. Zejména přimknutí se k Německu.

P. Lenc 27.6.2012 8:26

Re: Trochu to připomíná Švejka

Nehaňte Švejka, tohle je Payne.

P. Brodský 27.6.2012 12:34

Švejkové jsou euroskeptici

Jenom se furt pošklebují a sami vymysleli pouze vládu rozpočtového škrtání, která zmrazuje ekonomiku a nadělá opravdově neúnosnou zadluženost.

J. Rechnovský 27.6.2012 8:09

Co to proboha je?

Považuji se za eurofederalistu, ale tenhle článek mi připomíná venkovskou agitku z 50. let pro vstup do družstva...:-/

H. Grúbr 27.6.2012 8:03

Teď by ještě scházelo, aby se toho někdo chytil

a dokonáno jest. Tak že bychom se snad konečně vrátili k osvědčenému socializmu? Po dvacetiletém kroku stranou a připomenutí si, že tudy(kudy jdeme nyní)cesta nevede, a že přes všechny třísky, které létaly kolem, když se kácel les, byl socialismus, jako nedokonalá forma komunismu, oproštěného od náboženské zátěže, od institucionálního sobectví a s relativně spravedlivým přerozdělením vlastně jediný směr, který asi někam povede.

P. Rajman 27.6.2012 7:50

Diskvalifikovat se předem

znamená přiznat, že jsou lidé a následkem toho civilizace vyspělé a vyspělejší, rovné a rovnější a svobodné a svobodnější. Což je základní teze všech reakčních systémů a států ( které se z přemíry reakce pak rády vydávají za pokrokové - bolševici místo socialistů, fašisté místo konzervativců ). Přiznat si pravdu, že to jinde dělají lépe by nemělo být doprovázeno "logickou" tezí, že na to prostě nemáme. 

J. Štrobl 27.6.2012 7:40

Pěkné autore.

Trochu darwinismu, trocha sociálního inženýrství a hned tu máme levicový guláš jak z partesu. Jen bych ještě trochu přikořenil environmentalismem, to se přece dneska také hodí. Už osudy krvavých diktátorů Hitlera a Stalina by Vám měly napovědět, kam by pod Vaší taktovkou civilizace došla. Všechny ty tisícileté říše všelijakých nácků a proletářů to přivedly zu grunt, přestože povraždily miliony lidí. Jediná naděje pro Evropu a snad i celý svět je svaz nezávislých, svobodných a demokratických států, vedených odpovědnými politiky. Uznávám, že to je také utopie, ale nehrozí alespoň udělat z lidí bezprávné otroky. Všechny velké říše se nakonec zhroutily vlastním přičiněním. To máte jako takové sluníčko. Ono vám roste a roste, až jeho gravitace přeroste únosnou mez a ono zhroutí do sebe. Pak vybuchne a rozmetá všechno kolem. A to je přesně to, co nám nabízíte.

J. Hejna 27.6.2012 7:23

Hrůza

Autor si buď myslí, že jsme všichni blbí nebo ...

Za takovou nesmyslnou slátaninu by se styděl i Pepek Vyskoč.

P. Zeman 27.6.2012 8:57

Re: Hrůza

Nejspíš šlo jen o to, nazvat odpůrce eurohujerů tupci. Dalo se to jednou větou :-)

J. Schwarz 27.6.2012 6:50

Umění dohodnout se

je skvělá věc, přesto je občas ještě potřebnější schopnost stát si na svém a nepovolit. Hlasatelé hesel jako "dohodli jsme se že se dohodneme" se většinou dokáží dohodnout jen na nějaké zlodějně. A o kolektivu nejneúnavněji žvanil bolševik - a k jakým "civilizačním výšinám" to dotáhl? Jestli bude "tvrdé jádro" EU pořád s maoisty osmašedesátého roku v čele budovat a rozvíjet svůj socialismus, skončí v p... a ne jako "nejmocnější stát světa".

J. Urban 27.6.2012 7:29

Re: Umění dohodnout se

Tak v tomto máte naprostou pravdu. Ono nechat padnout na dršťku nějaké Řecko jde ajn cvaj. Nechat padnout na dršťku Německo holt bude vyžadovat vytvoření toho tvrdšího jádra.

J. Heincl 27.6.2012 6:27

Autor nevidí trend vývoje EU?

Tvrdit o lidech, kteří nevěří současné EU, že jsou tupí a omezení, je naprostá pošetilost, nebo zlý úmysl. Všimněte si autore, že každý summit EU slavnostně vyhlásí opatření, kterými pokoří dluhovou krizi a nastartuje hospodářský růst. Efektivivnost práce vrcholných hodnostářů EU není bohužel  nulová, to by se alespoň nezvyšovalo zadlužení. Šéfové EU pracují s výsledkem negativním. Výše zadlužení je po každém předchozím summitu totiž vyšší a stále více členských států žádá o finanční pomoc, protože své dluhy už nedokážou zvládnout. Ty státy EU, které se v dluhovém oceánu ještě drží nad hladinou, si samy půjčí, aby mohly pomoci potápějícím se.

P. Rajman 27.6.2012 7:53

Re: Tvrdit, že mi jde o reformu,

když mi jde o devastaci je podlé.

P. Jášek 27.6.2012 6:14

Pokud tam

budou Francouzi, tak za max padesát let budou tam kde nyní! Nebo znáte nějakou historickou situaci od bitvy u Wagramu v které byli úspěšní???

Z. Kulhánková 27.6.2012 5:51

Švýcarům už se klepou kolena v lédrhóznách

a strachy zapomněli jódlovat.

S. Netzer 27.6.2012 6:55

Re: Švýcarům už se klepou kolena v lédrhóznách

Jste poněkud vedle s Vaším rádobyvtipným příspěvkem. Švýcaři je totiž nenosí.

P. Zeman 27.6.2012 9:06

Re: Švýcarům už se klepou kolena v lédrhóznách

Vy znáte všechny Švýcary? :-P

S. Netzer 27.6.2012 9:29

Re: Švýcarům už se klepou kolena v lédrhóznách

A Vy znáte nějakého, který je nosí? :-P

Z. Kulhánková 27.6.2012 19:59

Re: Švýcarům už se klepou kolena v lédrhóznách

Ale nosí, třeba pro Appenzell a Toggenburg jsou typické.