6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Kraft durch antiatom

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 6.6.2011 20:43

Re: Jedním z dnešních

Izrael zaslouží obdiv také proto, že dokáže využít minimální vodní zdroje. Izraeli nezbývá nic jiného než odsolovat mořskou vodu. Která arabská země to umí? A zeptám se,existují v Izraeli uhelné elektrárny? Vím o jaderných a slunečných... Na uhelných jsme závislí my a Němci...

B. Rybák 7.6.2011 16:55

Re: Jedním z dnešních

Oni o tom mlčí (jak prasátka v žitě), což je horší než kdyby lhali.

O. Löbl 6.6.2011 12:10

Horáček

ArchivyArchivní čísloArchivující útvarProblematikaOB-1038SEO VOS FMV

S. Netzer 6.6.2011 12:21

Re: Horáček

Ten zelený Horáček se narodil 30.10.1946 (http://cs.wikipedia.org/wiki/Milan_Hor%C3%A1%C4%8Dek), a ten ze seznamu 07.10.1946. Takže se asi jedná o jinou osobu. Horáčků bude i v Německu  poměrně dost.

O. Löbl 6.6.2011 12:31

Re: Horáček

ale ten tam je také....... takže pozor.  Posedával ve Frankfurtu v "české"  hospodě s pány šedivém obliku a na věšáku byli šustáky. 

S. Netzer 6.6.2011 12:57

Re: Horáček

To jste někde četl, nebo u toho byl? Tak blbý snad nemůže být ani Horáček, aby se s takovými individui setkával na veřejnosti, a navíc v nějaké české hospodě!

O. Löbl 7.6.2011 23:53

Re: Horáček

jo já u toho byl, ale to bylo ještě před 89

V. Vlk 6.6.2011 14:21

Re: Horáček

Gnädige Frau Netzler, Vaše posedlost Izraelem je skutečně symtomatická- viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Symptom

V. Vlk 6.6.2011 14:24

Re: Horáček

entschuldigen Sie bitte ,   Netzer

H. Lukešová 6.6.2011 14:50

Re: Horáček

Pane Vlku, nemyslím si, že by paní Netzer byla posedlá Izraelem, není antisemitského založení. Kdybyste četl diskuse na serveru aktuálně, tak byste se musel zděsit. Takový antisemitismus, nadávání odpůrcům do "smradlavých židáků" "icikům"... košerákům... Zatímco útoky na muslimy či cigány pravidelně maže, útoky na Židy nemaže, ne-li skrytě podporuje. Jinak by nemohla takové svinstvo tam nechat...

V. Vlk 6.6.2011 15:00

Re: Horáček

Máte pravdu, milá poaní, však taky Aktuálně neopomenou pravidelně napsat nějaký článek o "zločinech čechounů " na nevinných Němcích a vyloženě antisemitských článků je tam "milion" . A výkřiky  idiotů ,  nacistů a antisemitů jsou obyvklou , Aktualitami prakticky podporovanou záležitostí.

J. Tejkl 6.6.2011 15:11

Re: Horáček

můžete uvést nějaký odkaz na článek o "zločinech čechounů" z aktuálně.cz? Jinak souhlasím s p. Lukešovou, některé články a diskuzní příspěvky na aktualně.cz jsou skutečně otřesné... 

H. Lukešová 6.6.2011 15:41

Re: Horáček

A vznik Izraele líčí zločinci z akutuálně jako "nakbau, katastrofu", údajné "vyhnání palArabů"... Nenapíší pohled, že konečně po 2000 letech mají krutě pronásledovaní a téměř vyvraždění Židé stát, kam přinesli pokrok,průmysl, vzdělání na půdě, kterou si koupili. Navíc půda lokálním Arabům, co si říkají "palestinci" nepatřila, patřila syrským šejkům,Turkům... Většina arabské přistěhovalecké vlny přitáhla do Svaté země v 19. století, před vznikem Izraele byla tato země pustá a zatracená plná močálů, malárie a bažin, tak to líčil Mark Twayn... Vznik Izraele byl požehnání a pokrok, všichni bychom měli slavit, kdo říká opak je antisemitský dobytek a vrah.

J. Tejkl 6.6.2011 16:39

Re: Horáček

paní Lukešová, však já vím, mně to vysvětlovat nemusíte ale jsem rád, že o tom píšete, protože je třeba to stále dokola opakovat... (-: Shalom

M. Starý 6.6.2011 11:35

Chci být optimistou

S autorem plně souhlasím, že všechna ta "zelená hnutí" sílí, když je silná ekonomika a lidé nemají starost o své živobytí. Pak slyší na ideu typu "Ty si žiješ v blahobytu, ale co zvířátka, mají kde spát ??" Na tyto nálady ve společnosti zareagují různí obchodníci s deštěm a najednou je z toho byznys a máme pole posetá řepkou a solárními panely... Německo je nejsilnější ekonomikou Evropy a proto tam tyto tendence jsou také nejsilnější. Odpor k jádru souvisí se strachem Němců ze závislosti na reaktorech a jaderném palivu z USA. Vědí, že tam by museli jednat jako rovný s rovným. Oni se nebojí Ruska, s ním se vždy dokázali dohodnout, a Rusko jsou hlavně obrovské trhy (které jsme my tak ochotně vyklidili, že pane Havle) a Němci budou vyvážet technologie a Rusko bude platit surovinami - ropou, plynem..., je to v podstatě jejich kolonie. A konec konců, když se podaří Němcům sjednat výhodnou cenu plynu, rádi ho pak budou prodávat i k nám... Cunami v Japonsku jim přišlo jako na zavolanou - "normálním" Němcům je potřeba vysvětlit, že v rámci jejich ochrany před radiací je potřeba něco obětovat - připravit je na závislost na Ruském plynu...

J. Kanioková 6.6.2011 21:54

Naprosto racionální komentář, taky to tak vnímám

S. Netzer 6.6.2011 10:46

Titulek odpovídá obsahu

Demagogická, protiněmecká agitka, jak je u autora zvykem, která se snaží novodobému ekologickému hnutí přisoudit kořeny, které nemá, a ke kterým se nehlásí.

Vzorem a předchůdkyní evropského hnutí zelených kteří se začali organizovat začátkem sedmdesátých let, byli američtí ochránci přírody, kteří v roce 1872 založili Yellowstonský národní park.

V. Kraus 6.6.2011 12:39

Re: Titulek odpovídá obsahu

Já autorův postřeh o paralelách mezi nacismem a dnešním zeleným hnutím v Německu sdílím.

Možná že průkopníky hnutí zelených byli američtí ochránci přírody v 19.století. Ale jen v Německu se zelení politicky dlouhodobě etablovali v parlamentu a dokonce se stali významnou vládní stranou ovlivňující politiku státu (u nás to byla víceméně jen epizoda). Stejně tak i v jiných západních zemích existovala a existují různá rasistická hnutí, ale jen v Německu získali nacisté masovou podporu a ovládli stát.

Nacisté byli posedlí budováním "rasově čisté" Evropy a nemilosrdně fyzicky likvidovali všechny "špinavé podlidi". Dnešní němečtí zelení jsou zase posedlí budováním "ekologicky čisté" Evropy a za tímto účelem brutálně zasahují do ekonomiky - dotují "čisté zelené energie" a naopak zakazují či silně zdaňují "špinavé energie".

V obou případech se jedná o vítězství šílené ideologie nad zdravým rozumem a přirozeným vývojem společnosti.   

F. Eliáš 6.6.2011 13:30

Re: Titulek odpovídá obsahu

Jistě, máte pravdu, článek je zbytečně dlouhý a výmluvný. Tomu, kdo pozorně sleduje rétoriku zelených není třeba tak složitě vysvětlovat, jak málo se liší nacistická a ekologistická ideologie.

J. Anděl 6.6.2011 13:50

Re: Titulek odpovídá obsahu

Souhlasím. Respektive - já nevím, jak se to má přesně, ale ten článek je tak trochu moc násilně naroubován na tu nacistickou kostru, místy to opravdu skřípe.

J. Tejkl 6.6.2011 9:25

pár poznámek

1.dávám autorovi za pravdu, že paraela současného světa s pohasínající Řeckou, a nastupující Římskou kulturou je výstižná, i když asi trochu jinak. Je všeobecně známo, že jedním z důvodů úpadku Řecké kultury bylo vyčerpární přírodních zdrojů. Dnešní návštěvník Řecka většinou netuší, že Peloponés byl v době trojských válek zalesněnou krajinou...Dále nebudu rozvádět, informace si může každý dohledat sám.

2.Omezit vztah Němců k přírodě pouze na období nacismu, s několika odkazy na německý romantismus, a položit rovnítko mezi dnešní zájem o ekologii a ochranu přírody vůbec a nacismus je ovšem čirá demagogie. Ano, uvedené skutečnosti jsou pravdivé,  nacisté skutečně zákony na ochranu přírody formulovali, ale to nic neznamená. Podobně se už v 18 - 19. stol. v  Anglii legislativní cestou, snažili např. bránit kácení lesů, coby přírodních zdrojů nutných k fungování britského loďstva. (na jeden řadový křižník bylo potřeba cca 4000 vzrostlých dubů). Angličtí básníci opěvovali venkovský život jako protiklad ke zkaženému městu, jako zdroj přirozené síly národa, obdobně jako ti němečtí. O francouských romanticích a jejich vztahu k přírodě netřeba mluvit.(Chateaubriand). Romantismus devatenáctého století opěvoval přírodu všeobecně a omezovat tento vztah pouze na Německo je hodně nefér. Mimochodem: první přírodní rezervace nevznikly v Německu ale ve Francii...Ale to vše bych autorovi ještě odpustil.

3. Co je ovšem daleko důležitější, že autor vůbec neuvádí, jak důležitý je pro Německou kulturu a její vztah k přírodě období klasiky: Goethe, Shiller atd. Tedy něco, co nemá s nacionalismem, natož s nacismem cokoliv společného. Není náhodou, že nacisté Goetha, a vše co reprezentoval, bytostně nesnášeli. Pominout tuto kardinální fasetu německého vtahu k přírodě a vůbec ji nezmínit, je velká škoda. Do obrazu zlých Němců, kteří se pouze jinými prostředky snaží ovládnout Evropu to samozřejmně vůbec nezapadá..

B. Rybák 6.6.2011 13:20

Re: pár poznámek

To podstatné je, že jenom u německých intelektuálních elit se výrazně prosadila idea boje mezi (západní) civilizací a kulturou, do níž byla zahrnuta i krása německé přírody. Proto na rozdíl od jiných národů, kde byla příroda chráněna v zájmu člověka, byla u nacistů (u nichž většina lidí neměla ta práva, která poskytovali zvířatům) a na ně navazujících ekologistů (v Kambodži Rudých Khmerů) příroda chráněna (i) proti zájmům většiny lidí (proti civilizaci). U nich je láska k přírodě jenom zástěrkou pro nenávist k lidem, nezměrnou touhu po zbohatnutí (z dotovaného ekobyznisu) a získání trvale udržitelné moci. Především podle nenávisti k lidem (civilizaci) poznáte je!!!Takže pan Vlk st. vystihl podle mne to podstatné a patří mu za to můj dík.

J. Tejkl 6.6.2011 13:52

Re: pár poznámek

koho míníte tím "oni"? Pokud mluvíte o německých Zelených, pak nebudu polemizovat, protože tenhle fenomén zvlášť nesleduji. Pokud ale zelenou ideologii autor spojuje s Němci jako celkem, a naznačuje tak, že tito Němci tímto spůsobem vlastně jen pokračují v nacistické snaze ovládnout  Evropu, tak se musím ohradit. A když navíc tuto tezi opře o velice laický historický exkurs do 19. století, a vědomě nebo nevědomě vynechá zcela zásadní fakta, která nejsou v souladu s jeho tezí, pok nemohu jinak, než označit jeho článek za tendenční.  Samozřejmně, obrovské státní subvence plynoucí do tzv. obnovitelných zdrojů nijak neschvaluji, ačkoliv na druhou stranu  ochrana vlastních přírodních zdrojů podle mého patří  k úhlavním úkolům každé rozumné společnosti.

Dále: které "německé intelektuální elity" máte na mysli? Pokud považujete Nacisty za německé intelektuální elity, tak není  dál o čem mluvit. Pokud míníte německé intelektuální elity 19. století, tak se dopouštíte naprosto kardinálního zjednodušení.

  

 

F. Eliáš 6.6.2011 13:34

Re: pár poznámek

Vztah Němců k přírodě je umělý. Nepřemýšlí o něm, jak nepřemýšleli o nadvládě své rasy. Kdyby zapojili mozky, bylo by jim jasné, že jedině ekologická je energie jaderná.

J. Tejkl 6.6.2011 13:58

Re: pár poznámek

Vztah Němců k přírodě je umělý? Hmm, a jaký je podle vás ten "správný" vztah k přírodě?

R. Langer 6.6.2011 14:39

Re: pár poznámek

No určitě ne ten, který je napsaný v příručce NSDAP...

J. Tejkl 6.6.2011 14:44

Re: pár poznámek

ano, to bezesporu..

B. Uhlich 6.6.2011 8:50

Teutonie je sice odporná země :-), ale nějak

nemohu pochopit, že když se pro něco rozhodnou, tak to taky udělají a podle mně bez vyloženě plošných sociálních otřesů....jak to????  Je tady někdo z Vás, kdo opravdu něco ví o německých poměrech? Mě třeba fascinuje, že v Německu zlikvidovali topení uhlím, uhlí se tam prý nedá ani koupit (tedy pominu-li dřevěné uhlí na wurstíky...) a přitom i poměrně chudé obyvatelstvo má na to, aby topilo plynem, elektřinou nebo topnými oleji..... To je třeba tady naprosto nepředstavitelné....  Já se Německa rozhodně nezastávám, mě ten současný vývoj taky hodně vadí, ale kladu si některé otázky, které asi s celou záležitostí souvisí.... stále si nějak myslím, že oni asi opravdu nechtějí spáchat hospodářskou sebevraždu a tak nějak nejsem schopen zaujímat tak jednoznačné závěry....

B. Rybák 6.6.2011 13:26

Re: Teutonie je sice odporná země :-), ale nějak

Těm, co tam teď vládnou žádná sebevražda nehrozí. Do příštích voleb přežijí a snad po nich zabrání tomu, aby se k moci dostali zelení. Rok 1921 je tak strašně daleko.

J. Schwarz 6.6.2011 7:29

Mám ze "zelenosti"

na německý způsob stejný pocit jako pan Vlk...