17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EVROPA: Korupce Evropské unie

Korupcia Európskej únie - V Bruseli vznikol byrokratický moloch, ktorý nikdy nepodliehal demokratickým voľbám a dávno sa odstrihol od občanov. Táto mašinéria Európskej únie so 60 tisíc úradníkmi a s 27 komisármi na čele, ktorých občania nevolia, si vystačí úplne sama. Demokraciu nahradila hrou na demokraciu a jediné, čo skutočne prekáža, je volič.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 12.9.2013 17:13

Výborný článek

Nejšpinavější je EU-korupce politiků, spočívající v tom, že za (multimiliardové) poškození vlastního státu (národa) dostanou multimilionovou (obvykle doživotní) odměnu v "chlívu" bruselském (guv. Tošovský, Pilip, Špidla, Fischer...).

P. Sulc 10.9.2013 21:21

Re: Jen se divim, ze zadne staty

Ano, referendum by melo byt uzakoneno. Ale to take chce proto massove demonstrace, nejen kecani u piva, alespon takove, jako kdyz se vyhraje hokej. A co se rozdeleni CSR tyce, v tomto pripade je referendum ci jakykoliv nazor u Cechu naprosto bezvyznamny, byla to jen a jen vec Slovaku. Ale tehdejsi dvoukomorovy parlament byl nesmysl. A ti Slovaci jsou dnes na tom lepe nez byli z Cechy.

J. Ryba 10.9.2013 19:18

Re: Čím více státu (a nadstátu),

Autor: M. Prokop Datum: 03.04.2012 22:45 "neúsporná opatření (na dluh) HDP zvyšují."

J. Ryba 10.9.2013 19:11

vy, mrcasi, to raději ani nezkoušejte :-)

Autor: M. Ilsner Datum: 03.04.2012 22:43 Žvaníte nesmysly, že zvyšující se výdaje zvyšují HDP. V roce 2009 a i v jiných letech tomu bylo právě naopak. Tak si necintejte pentli, kdy naposled byl HDP mínusový ? No ?? Nepamatuji ...

Autor: M. Prokop Datum: 03.04.2012 22:45 A nezvyšují? Takovou blbost snad .......no asi můžete, mea culpa, že jsem vás měl jen za hloupého agitátora. ...Čili neúsporná opatření (na dluh) HDP zvyšují.

P. Čech 10.9.2013 19:10

Re: K tomu, aby došlo ke korupci...

Úsměvná? Já bych řekl, že je spíše k pláči.

J. Ryba 10.9.2013 19:05

Re: Pánko Sulík

k politování je vaše totální neschopnost argumentovat...to, co tvrdím, umím dokázat

J. Ryba 10.9.2013 19:02

Re: Jak chrání rozkradače

a kde je ta ochrana zloděje ze strany Unie, fištróne? :-)))

že byste je nakonec chránil vy? :-)))

J. Ryba 10.9.2013 18:54

Re: Pane Sulíku, vy jste fakt legrační

Demagogie je ne/používání "argumentů". To mi sedí jak k panu Sulíkovi, tak Vám, pane Čechu.

J. Ryba 10.9.2013 18:51

Re: Pánové Rybo a Šejno,

argumentujete jako primitiv - totiž nijak

K. Luboš 10.9.2013 17:02

Re: K tomu, aby došlo ke korupci...

A teď mi vysvětlete, jak mě mohli za posledních 7 let pravicové vlády korumpovat místní „socialisté“.

P. Vaňura 10.9.2013 17:01

Jak chrání rozkradače

Pokud máte potíže s pochopením psaného textu, mohu to zopakovat. Dalo by se říci, že ručitel za peníze z eurofondů je občan. Pokud tedy KDOKOLIV z nich něco ukradne a přijde se na to, občan to celé zaplatí a to i tu část, která ukradnuta nebyla. Ergo, občan bude ze všech sil pomáhat rozkrádači krádež utajit.

J. Jurax 10.9.2013 16:34

Re: K tomu, aby došlo ke korupci...

Souhlas!!!

J. Jurax 10.9.2013 16:33

Re: K tomu, aby došlo ke korupci...

Souhlas! Ovšem představa smysluplně pracujícího bývalého europolitika (koneckonců politika vůbec) je úsměvná.

J. Jurax 10.9.2013 16:28

Re: Pánko Sulík

Jsem rád, že jsem Vás pobavil, nicméně i já se usmívaám nad tím, co dokážete najít v celkem prostém a nezáludném textu.

Já bych opravdu rád věděl, zda na těch dotacích fakticky neproděláváme; vygůglit se mi to v rozumném čase nepodařilo a nakonec nejsem profesí ekonom ani právník, abych se v tom vyznal ... a celkem oprávněně se mohu domnívat, že když se eurohujeři v médiích hlasitě nechlubí aktivním saldem bijíce se v nadmuté hrudě - do EU dáváme tolik a na dotacích jsme dostali a využili víc, (to by byl argument,, ba přímo kladivo na euroskeptiky) - že to bude nějaké spletitější.

P. Čech 10.9.2013 16:26

Re: Pane Sulíku, vy jste fakt legrační

Demagogie je používání zkreslených, zjednodušených argumentů. To mi nějak k panu Sulíkovi nesedí. Zato k Vám ano, pane Rybo.

P. Čech 10.9.2013 16:19

Re: Určitě by byl pan Sulík

Ono je to o tom, že těch hloupých a závistivých lidí je sice hodně, rozhodně jich však není většina. Pokud by u nás vládla většinová vůle občanů (většinový, dvoukolový volební systém obecně, referendum), tedy ryze demokratické instituty, oni hloupí a závistiví ovčané politických stran by neměli šanci.. Museli by se totiž změnit v občany a nebo by měli doživotní smůlu. A o tom to je.

P. Čech 10.9.2013 16:15

Re: K tomu, aby došlo ke korupci...

Vedou konkrétně ke společenskému systému, jak jej známe u nás. K socialismu, notně stříknutému anarchií, což je našimi nevědomými politiky drze nazýváno demokracie.

P. Čech 10.9.2013 16:12

Re: K tomu, aby došlo ke korupci...

Korumpují jej, ale i Vás i mne politické strany a to konkrétně svými předvolebními sliby za naše hlasy ve volbách. Korupce totiž není jen finanční, ale i slibující např. nějaké výhody.

P. Čech 10.9.2013 16:10

Re: K tomu, aby došlo ke korupci...

Poněvadž na eurofondech, eurodotacích a vůbec na všeobecném přerozdělování peněz Evropská unie stojí a s ním i padá. Pokud by ovšem padla, padli by s ní i ti europolitici. Potom by museli jít smysluplně pracovat. Ó, jaká to pro ně hrůza!

J. Vyhnalík 10.9.2013 16:07

Re: K tomu, aby došlo ke korupci...

Vždyť o tom ten článek přesně je!

Nechávají se korumpovat, protože na tom vydělají. Ať už přímo napojením na penězovody, nebo nepřímo tím, že se budou bušit v prsa, jaké vyjednali dotace. Pokud se lidí zeptáte na EU, tak 90 % si zanadává, ale nakonec řekne, ale ty dotace za to stojí, nebo alespoň ty dotace je třeba pořádně vyčerpat. Dotace je kouzelné slovo a lidé na ně slyší. ČR ročně má šanci čerpat až cca 55 mlrd Kč v EUdotacích. Přitom naše příspěvky do EU (přímé i třeba cla, která si EU automaticky ponechává) dosahují cca 2/3 této sumy. Dostáváme tedy ročně netto cca 17 mlrd, ale lidé vidí 55 mlrd. Navíc většina projektů financovaná z dotací vyžaduje spoluúčast a ta bývá typicky 50 %. Ve skutečnosti se tedy nálepkou "Vybudováno s využitím prostředků EU" mohou "pyšnit" projekty ve výši cca 110 mlrd ročně. Pokud si k tomu přidáme i to, že přes 80 % našeho rozpočtu tvoří mandatorní výdaje, vychází nám, že nálepka EU je na cca polovině nemandatorních projektů v ČR. Z marketingového hlediska je to husarský kousek, za 15-20 mlrd Kč ročně si koupit image největšího dobrodince v zemi, není špatný obchod a když k tomu připočteme to, že za stejné peníze si kupujete nevědomé voliče i až moc dobře "vědomé" politiky, tak je to politický obchod století.

Má jenom jednu chybu. Vede přímou cestou k plýtvání, korupci a neefektivitě, tedy k tomu, na co všichni tak často nadáváme.

P. Čech 10.9.2013 16:07

Re: Pane Schecku,

A navíc, Švýcarsko také není členem EU a nějak jsem si nevšiml, že by bylo obehnané nějakými dráty.. Totéž platí i pro Lichtenštejnsko.

M. Prokop 10.9.2013 16:03

Re: Určitě by byl pan Sulík

Nepřipadám si, že zrovna politická korektnost by byl můj největší problém.

Problém je hlavně v hlouposti a závistivosti, což je u většiny lidí neléčitelné.

J. Svoboda 10.9.2013 15:43

Pane Schecku,

Vaši písničku tady zpívá mnoho politiků, včetně Kalouska. Je to však obrovský nesmysl. Vaše primitivní strašení, že vystoupení z EU, znamená zpětné natažení drátů, postrádá logiku. Existuje ještš třetí cesta a to vystoupení např. Slovenska z EU bez natahování drátů a při tom zachování Slovenska jako suverénního státu. S celníky máte asi pravdu. Zatím bych je ponechal, aby chránili suverénní stát před útoky závistivých socialistických lenochů, kteří v EU zůstali. Mám dojem, že Vám mohu gerantovat, že po vystoupení prvního státu z EU by se spustila lavina dalších a potom by se mohli i ti celníci na něco rekvalifikovat.

J. Svoboda 10.9.2013 15:27

Re: Myslím, že pan Sulík je jedním z mála

Pane Vašátko, zkusme se k panu Sulíkovi přidat. Možná to pak bude snadnější. Fandění panu Sulíkovi u počítače je bezcenné. Za chvíli jsou volby. Což takhle zkusit volit např. Svobodné, případně i s rizikem, že náš hlas díky nízké úrovni voličského lelktorátu propadne?

J. Svoboda 10.9.2013 15:19

Pánové Rybo a Šejno,

mistři demagogie jste vy oba dva. Nechci vám brát právo psát vaše nebetyčné nesmysly, ale byl bych velmi rád, kdybyste se za ně alespoň vydatně styděli. Myslím, že všechno je v článku dsotatečně vysvětleno. Pokud tomu někdo nerozumí, nebo nechce rozumět, měl by co nejdříve a co nejintenzivněji pocítit na vlastní kůži socialistický podnik EU.

J. Svoboda 10.9.2013 15:10

Určitě by byl pan Sulík

užitečný. Daleko účinnější by však bylo, kdybyste se Vy, pane Prokope a s Vámi my všichni chovali tak, jako pan Sulík. Je třeba vyhodit na smetiště politickou korektnost. Pan Sulík sám by tady nic nespařil, stejně jako na Slovensku.

V. Venc 10.9.2013 12:13

Re: Pánko Sulík

Ad Scheck

Vážený, i když to nemyslíte zle, tak nevidím nic, co by bylo na komentáři Juraxe podezíravého. Je přece zcela normální být přesně informován o výdajích a příjmech a nežít v pouhém zdání.

Což asi Vy, bohužel, preferujete!

M. Prokop 10.9.2013 11:56

Re: K tomu, aby došlo ke korupci...

Korupce ovšem není jen v Bruseli (i když tam nejvíc), korumpují vás místní socialisté, jednotlivci, vy korumpujete je ......

M. Prokop 10.9.2013 11:55

Re: Pánko Sulík

Pokud se pokusí myslet, je to ještě horší.

K. Luboš 10.9.2013 11:54

Re: K tomu, aby došlo ke korupci...

Nepracuji pro EU, takže ani to, ani to!