22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

EVROPA: Když komunisté přebírají moc

Některé věci rozum nevysvětlí. Kdysi se říkalo, že komunisté musí vymřít a tím postupně zaniknou. Vypadalo to logicky. Všichni viděli, že jejich ideologie nefungovala u nás, v Sovětském svazu, v NDR, KLDR, na Kubě ani v Etiopii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Církva 29.7.2019 13:06

Re: Je tady JEDEN velký rozdíl. Marx propagoval pracující

Ano, z tohoto hlediska jsou neomarxisté ještě víc mimo než komunisté, kteří ze začátku prosazovali především dobrou odměnu pro ty co se snaží a pracují. Nicméně rovnostářství - stejnost kultur, náboženství (neplést s rovností před zákonem) začalo minimálně za marxistů.

Proto termín neomarxisté je pro modernisty ne zcela ale dostatečně správný.

V. Novák 29.7.2019 12:50

Re: Sdílení je komunismus?

Nechcete tvrdit, že před zahájením intervencí ČNB koruna nezpevňovala, vidte že ne?

J. Lepka 29.7.2019 12:47

Re: Nenávist k autům byla vlastní i našim komunistům

takže ne že by nebyli zákazníci, bylo to stejné jako u jakéhokoli jiného spotřebního zboží, prostě lidi neměli prachy! To bylo alfou i omegou celého toho jejich plánovitého hospodaření, nedat lidem prachy, pak nebudou mít roupy a my se nebudeme muset stresovat s výrobou něčeho, co soudruzi v Moskvě ani neznají.

J. Lepka 29.7.2019 12:36

Re: Nenávist k autům byla vlastní i našim komunistům

Ještě si dovolím dodat postřeh z jakési reportáže v TV, sice až z let osmdesátých, ale to nesnižuje její význam. Jakýsi soudruh, možná dělnický ředitel Jawy Týnec se prsil, že Jawa nepotřebuje inovovat a podléhat módním výstřelkům italských a japonských motocyklů, protože má celou produkci umístěnu do SSSR !

J. Lepka 29.7.2019 12:32

Dovolím si zde překopírovat svůj komentář z jiné diskuze

Není sice zcela k problému, ale věci se docela dost dotýká:

"Jak se nám podobný přístup hezky stupňuje. Nejdřív to bylo : cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly, pak to bylo: kam šlápne noha komunisty, ani po sto letech tráva neroste, teď : za realizaci jakéhokoliv názoru humanisticky orientovaných ekologistů, zelených a podobných MAŠÍBLů si připravte miliardy a rozlučte se se starým životem. Otázkou ovšem je, zda to vůbec bude stačit, za šumavskou líheň kůrovce, biopaliva, FVE je nejmenší trest propadnutí majetku a máčení v koši ( řeka i most mohou být libovolné, nejsem pragocentrista)."

J. Lepka 29.7.2019 12:29

Ani ta Čína neporoste do nebe. Už teď mají pěkně zaděláno

na občanskou válku, Hongkong je takový pěkný příklad ideodiverze demokracie do feudálních tradic.

E. Pawlica 29.7.2019 12:26

Re: elektřina je ze zásuvky - přeci

Ale Číňanů je dost. Jen jestli mají dostatečně chlupaté ohony ...

:-D

E. Pawlica 29.7.2019 12:24

Re: Sdílený komunismus

Vousáči, aspekty provozu sdílených kolobrnd jsou stejné, jako aspekty provozu nesdílených kolobrnd.

Kromě toho tématem mého příspěvku je buzerace jiných forem podnikání, než těch starých, zaprděných, úředníkům vyhovujících, nikoliv ztrácení času nad problémem, který straší jen v tvé vousaté hlavě ...

M. Prokop 29.7.2019 12:14

Re:

Nemyslí. Není čím.

M. Prokop 29.7.2019 12:13

Re: Nenávist k autům byla vlastní i našim komunistům

Utlumena nebyla, ale nebyli zákazníci.

O autech sice kdekdo kecal, ale bylo jich notoricky málo, navíc drahé.

M. Prokop 29.7.2019 12:12

Re: Paní Šichtařová má v lečems pravdu,

Nejste celý obolavělý?

J. Jurax 29.7.2019 12:05

Ano.

A v klenutých sklepeních starých domů i ve sklepních kójích paneláků se masově pěstují žampiony, neboť vesele ržající koně produkují dostatek trusu k tomu potřebného. Navíc sušeným koňským trusem lze i ryze ekologicky topit.

J. Jurax 29.7.2019 11:58

Ono na chodce séřou i nesdíleči těchže přemísťovadel. Zde bude problém jinde.

J. Jurax 29.7.2019 11:55

Myslíte?

J. Jurax 29.7.2019 11:54

No jo, ten taky říkal, že v Brzku bude všecko, i maso, toaletní papír a gumičky do stěračů.

J. Jurax 29.7.2019 11:51

Ano.

Nejlepší a nejefektivnější systém vlády je osvícená diktatura. Ovšem osvícení diktátoři v reálu neexistují. Takže v nejlepším případě žijeme v něčem jako je demokracie. Která už z principu má k osvícenosti daleko.

K. Zelený 29.7.2019 11:46

Re: Sdílení je komunismus?

Pro vás asi jo, co já s tím?

J. Jurax 29.7.2019 11:45

Nikoliv, spíš z praxe.

Díky zeleně inspirovaným nařízením z EU jsou auta stále dražší, a vnucované elektrické samohyby nejen dražší, ale taky s nižší užitnou hodnotou. Takže na nové, ekologické, bezpečnější, elektronikou prošpikované auto mnozí prostě nedosáhnou. A udržují čtvrtstoletí starého favorita nebo prastarý šrot dovezený že západu, emise neemise. Přitom nebydlíte-li ve městě, nýbrž někde na dědině a nemůžete-li pracovat doma, je auto téměř nezbytností, abyste se dostal do práce. To je jedna strana mince.

Druhá je v tom, že auta jsou jaksi lokálně přemnožena, někde jich vlastně nelze rozumně užívat - centra velkých měst začasté umně rozkopaná a věčně rozkopané dálnice, najmě D1. Navíc je trend auta všelijak ve velkých městech omezovat - diesely třeba. Což taky svým způsobem omezuje přístup ke kvalitním dopravním prostředkům, resp. dopravě.

No a veřejná doprava je bohužel přes všechny dotace a slevy pro mnohé drahá, přičemž o její kvalitě lze dlouho diskutovat. Taky na dědině, kam zabloudí autobus třikrát denně, jen obtížně využitelná. A nejen tam - ono taky ploužit se městem přes hodinu MHD s třemi přestupy nebo dvacet minut autem dává též jednoznačnou volbu.

R. Tesařík 29.7.2019 11:35

Re: Sdílení je komunismus?

že je to na pytel..

M. Rozbořil 29.7.2019 11:10

Možná

Že by v některých výjimečných případech regulace osvícenými hlavami nebyla zcela špatná, ale kde vzít ty osvícené hlavy?

I. Širůček 29.7.2019 11:00

Re: Po převratu ti charakternější komunisté

Upřímnou soustrast, zjevně ve vašem případě oboje...

I. Širůček 29.7.2019 10:59

Re: Paní Šichtařová má v lečems pravdu,

Moudrému napověz, hloupého trkni!

I. Širůček 29.7.2019 10:58

Re: elektřina je ze zásuvky - přeci

Ještě že ne medvědím ocasem - to by (vzhledem k průměrné délce medvědího ocasu) vedlo k naprostému vyhubení medvědů! A stejně by bylo elektřiny málo!

J. Jurax 29.7.2019 10:58

Nikoliv.

Čistý elektrický proud se vyrábí výhradně třením ohonu zeleného cvoka ebonitovou tyčí, přičemž dotyčný se upíná myšlenkami ke svaté Grétě a zadržuje dech, aby neemitoval skleníkový CO2.

M. Prokop 29.7.2019 10:47

Re: Po převratu ti charakternější komunisté

Úpal, nebo pád na hlavinku?

M. Prokop 29.7.2019 10:47

Re: Sdílený komunismus

Ty sdílené kolobrndy i kola dost často někde překážejí, protože sdíleči na nějaké chodce serou. Chtělo by to nějak dořešit.

I. Širůček 29.7.2019 10:45

Re: Po převratu ti charakternější komunisté

Zelené? Kdepak, založili ODS!

I. Širůček 29.7.2019 10:44

Re: Nenávist k autům byla vlastní i našim komunistům

To je blbost! Výroba motocyklů byla přece utlumena, neb v komunismu budou všichni pracující jezdit v automobilech. Tak pravil soudruh Novotný!

M. Prokop 29.7.2019 10:44

Re: Šichtařová studovala na univerzitě akreditované pro minulost

No, čím, českým bankovním úředníkem (reformátorem české ekonomiky).

:-P

Sere ho, že ekonomiku (naštěstí) reformoval Klaus a ne Pivoda, kterého vyhodili skoro odevšad, kam vlezl.

M. Prokop 29.7.2019 10:41

Re: Po převratu ti charakternější komunisté

Zelení a Piráti jsou většinou mlaďasi, takže s největší pravděpodobností neprošli průpravou členstvím v KSČ. Jsou jim ale podobni habituálně.