21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

EVROPA: Když komunisté přebírají moc

Některé věci rozum nevysvětlí. Kdysi se říkalo, že komunisté musí vymřít a tím postupně zaniknou. Vypadalo to logicky. Všichni viděli, že jejich ideologie nefungovala u nás, v Sovětském svazu, v NDR, KLDR, na Kubě ani v Etiopii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fridrich 29.7.2019 15:40

Katka Konecna to konečně přebírá ? Tak ne muslimáci, ale Káťa... Tak to se budeme mít jak v nebi, ale pozor - v tom KOMUNISTICKEM NEBI...

M. Pivoda 29.7.2019 15:38

Pro diskutujícího E. Jank

1. Vážený pane E. Jank, zmínil jste ve svém textu i moje jméno, ale svůj dlouhý případ zde proto nebudu zveřejňovat. Do diskusního příspěvku by se ten případ ani nevešel. Svůj příběh jsem už sepsal, na cca 200 stranách textu (včetně naskenovaných dokumentů), a je dostupný na webové stránce.

2. Pozoruhodné je, že diskutující "Milan Prokop" zde reaguje na každý můj diskusní vstup, přestože já na jeho osobní výpady zásadně neodpovídám. Milan Prokop je zřejmě nasazen, aby mne zde soustavně nějak diskreditoval. Má určitě výdrž. Ale já také. Budu pokračovat, mám poměrně dobrou paměť.

J. Svoboda 29.7.2019 15:26

Re: Následníci komunistů

Je velmi zajímavé, až zarážející, jak člověk může sepsat takový zdánlivě fundovaný blábol jako pan vydra.

Vyštrachat na internetu několik čísel dokáže leckdo. Správně ke vyhodnotit, velmi málokdo. Je vidět, že toho není schopen ani pan Vydra.

M. Prokop 29.7.2019 15:24

Re: Mají to v genech.

Oni to zvládnou za vás, stačí je jen (z)volit.

M. Prokop 29.7.2019 15:24

Re: Následníci komunistů

"Je jen potěšující, že se ti mladí, kteří o těch dobách ví, ale sami je nezažili, snaží jejich opakování zamezit. "

Kdepak zamezit. Pouze otočit penězovod směrem k sobě.

Zamezit (spíš omezit) to v našich končinách lze jen omezením přerozdělování a dotování. Což není zrovna zelená ani pirátská myšlenka.

Z. Koutecký 29.7.2019 15:08

Následníci komunistů

Myslím, paní Šichtařová,že ti Zelení, či Piráti apod.mají s komunisty málo společného,stejně jako současný globalismus se svobodou.Jinak si nepamatuji, že by si komunisté u nás za své éry nějak lámali hlavu se znečišťováním ovzduší a ochranou přírody. Nedělá to ani dnešní komunistická Čína.Takže v tomto směru přirovnávat třeba Zelené ke komunistům není zrovna na místě.

Zažil jsem velkolepé svobodné tunelování devadesátých let i dost velkolepých rozkrádaček pozdější doby, které porodily naší dnešní miliardářskou chloubu úspěšnosti. Je jen potěšující, že se ti mladí, kteří o těch dobách ví, ale sami je nezažili, snaží jejich opakování zamezit. Faktem ovšem je, že komunisté byli na rozkrádačky dost citliví. Rittig tehdy skončil v base za necelý milion, dnes se na nás svobodně usmívá s pár desítkami miliard v kapse. A není sám.

Dnes, kdy auto má u nás i na Západě kde kdo, už zdaleka není předmětem závisti a symbolem majetku, leda snad s výjimkou těch přepychových modelů. Faktem ovšem je, že už je aut někde tolik, že stále častěji je rychlejší jít pěšky nebo jet veřejnou dopravou, než autem. Hlášení jako „vyhněte se dálnici, je neprůjezdná“ slýcháme stále častěji i z Německa. Symbolem bohatství je dnes spíše, při jeho ceně a dojezdu, vlastnictví právě elektromobilu.

Pokud jde o minimální mzdu, tak nejde o žádné novum. Pokud se nepletu, tak v EU ji má zavedenu 22 států. Nejsem ekonom, ale pochybuji, že západní státy, zejména Německo by se snažily zvednout mzdy u nás, když jim patří většina velkých firem.Zvýšením mezd by se snížily zisky plynoucí do jejich kapes. A kdopak by třeba v Německu dělal ty montáže, když ani za trojnásobný plat nemají dost pracovníků?

Rovněž mi nepřipadá, že by koruna nějak extra posilovala. Podle ECB průměrný kurz euro za posledních 11 let je 26,054 Kč s minimem 23,875 Kč a maximem 28,59 Kč. Za poslední rok je průměrný kurz 25,71 Kč s minimem 25,43 Kč a maximem 26,03 Kč.

J. Nový 29.7.2019 15:07

Re: Ani ta Čína neporoste do nebe. Už teď mají pěkně zaděláno

Mám dlouholetého kamaráda a občas u piva přijde řeč i na Čínu. Já konstatuji její vývoj, ač nechápu, že je to jediná komunistická země, kde to jde. Kamarád na to vždy řekne, že jim určitě brzo dojde dech. Říká to už cca 20 let a pořád jim dech nedošel. Spíš naopak...

J. Pokoutný 29.7.2019 15:06

Re: UBER vs sdílená kolobrnda.

uvěřit jevěcí věřících a různých druhů parteigenosse, což jsou také věřící, leč nikoli v božstva, leč zbožštěné "myšlénky". Schopnost ověření a analýzy stejná. Tedy užijte si:

https://colorofchange.org/

J. Nový 29.7.2019 15:02

Re: Mají to v genech.

Tak, tak. Užitečných idiotů je plno :-(

J. Nový 29.7.2019 15:01

Naprosto přesně

!Kdyby člověk nezažil svobodu devadesátých let, ani by nevěděl, jaké to je být volný. "

.

Tesat do kamene!

E. Pawlica 29.7.2019 14:59

Re: Dovolím si zde překopírovat svůj komentář z jiné diskuze

Ty si vymyslili podobní kofři jako Babiš z nějakej světovej bussines organizace, a tak mají poněkud větší kalibr, než ukňučený Babiš ...

Jinak - máš snad něco proti imisím?

E. Pawlica 29.7.2019 14:56

Vytrvalej Klaus

Není reforma jako reforma. Klaus především organizoval úprk před právníky, pak účelově ztratil paměť a též bil na poplach a mobilizoval proti levicovému nebezpečí.

Nakonec právníkům vytřel zrak, po ztrátě paměti nechal do tepláků místo sebe poslat nějakého Libora Nováka, s levicovým nebezpečím uzavřel nemravný, škůdcovský pakt a nakonec osvobodil podvodníky i toho nejhrubšího zrna svou nemravnou amnestií.

Zkrátka Klaus byl tak neodbytnej, jako nějakej Boušek z Libně, kterého vosumnáctkrát vyhodili od Exnerů a dycky se jim tam vrátil a byl by se jim tam spustil i komínem, kdyby jej hasiči nesundali ze střechy. Zkrátka byl tak vytrvale, že by se moh stát ministrem nebo poslancem a rozdíl mezi tím Bouškem z Libně a Klausem z Vinohrad je takovej, že Klaus se tím ministrem a dokonce i poslancem skutečně stal ...

Pokud by tak činil Pivoda, byly by výtky oprávněné. Za nepohodlný názor se však naštěstí ještě nezavírá, přičemž vysmívat se mu je pohodlnější, než jej vyvracet.

M. Moravcová 29.7.2019 14:48

Re: Komunismus zase v Evropě

Ano, anonymové jsou pod úroveň, to je pravda. Proto s vámi nebudu ztrácet čas.

P. Zinga 29.7.2019 14:47

Re: Dovolím si zde překopírovat svůj komentář z jiné diskuze

Takže matička EU chce pouze naše dobro, ale my nejsme hodní. Taky hezká pohádka.

A co ty z palce vycucané emisní limity? Ty si taky vymyslel Babiš?

P. Zinga 29.7.2019 14:43

Re: Mají to v genech.

I členové Výboru pro veřejné blaho (např. Robespierre) byly jen občané.

R. Brzák 29.7.2019 14:43

Re: Mají to v genech.

V DNA máme všichni miliony strategií řešení libovolných životních situací - takže i náklonnost k levicovým řešením. VŠICHNI máme tedy v genech potenciální levicovost, ale i pravicovost.

To, zda zvolíme při svém rozhodování spíše ochranářské, rovnostářské, stádní či etatistické (zjednodušeně levicové či socialistické) řešení závisí především na našem podléhání strachu. Existuje například reálné riziko ze zhoršení životního prostředí. Každý to chápe - ale jen tehdy, když podléháme strachu z takového rizika příliš, volíme spíše řešení ve velké moci, které odevzdáme své peníze a moc nad svými životy - a doufáme, že lidé, které touto mocí budou nad námi vládnout, budou schopni takové riziko dobře ošetřit.

Pokud strachu nepodlehneme, tak si rovněž uvědomujeme, že případní mocní (kterým dáme oprávnění za nás jednat) jsou jen lidé, že nejsou nijak zvláště lepší, než my sami a především, že nejsou schopni odolat benefitům s mocí spojenými a nakonec svou moc zneužijí. Že jejich řešení bude dražší, než když své peníze vydáme za své konkrétní řešení situace sami o své vůli, že dokonce bude jejich řešení příliš omezené vzhledem k nesmírné členitosti reality - a že se tudíž může nejen míjet s účinkem, ale dokonce může být kontraproduktivní (viz například biopaliva/řepka)... A to je pravicový náhled na realitu.

P. Zinga 29.7.2019 14:35

Re: Mají to v genech.

Každej je blbej svým způsobem. A ani o tom neví.

K. Zelený 29.7.2019 14:35

Re: Sdílení je komunismus?

Nechcete tvrdit, že nevíte kdy byly svobodné devadesátky a kdy intervence, kvůli kterým nejsme teď podle Šichtařové vyvatění jako Němci, viďte, že ne!?

P. Harabaska 29.7.2019 14:34

Re: Nenávist k autům byla vlastní i našim komunistům

To, co píšete, má něco do sebe. V plzeňské lokomotivce Škoda (dnes Škoda Transportation) soudruzi dělníci v 60. letech usoudili, že povalečů v konstrukčních a projekčních kancelářích je až příliš mnoho a archivy jsou plné výkresů, podle nichž lze napořád vyrábět. Vedoucí soudruh na dílně prosadil, že značný počet konstruktérů byl propuštěn resp. převeden do výroby. Heslo dílenských novátorů znělo: Dejte nám délku lokomotivy mezi nárazníky a zda má být na střídavý či stejnosměrný proud a my už si poradíme. Vydrželo jim to asi čtvrt roku a pak zase převáděli ty konstruktéry zpátky o dvě patra výše v přilehlé kancelářské budově. Neosvědčily se ani novátorské metody, kdy kvůli zrychlení svářečských prací soudruzi svářeči mezi úkosy pro svary částí hlavního rámu lokomotivy z plechu tloušťky 24 mm naskládali svařovací elektrody, jež pak byly zakryty jediným svarem. Na pohled to bylo hezké, ale lokomotiva dojela z Plzně jen do Nymburka a tam se rám lokomotivy rozlomil. A takových příhod byla spousta.

E. Pawlica 29.7.2019 14:28

Re:

Ano - Smetana. I smetana bude. I máslo bude.

E. Pawlica 29.7.2019 14:26

Ani ta Čína neporoste do nebe. Už teď mají pěkně zaděláno

Pane Zingo - ideodiverze demokracie, nikoliv demokratická diverze.

Ale vyjde to asi nastejno. :-)

E. Pawlica 29.7.2019 14:24

Re: Dovolím si zde překopírovat svůj komentář z jiné diskuze

Oprava - estébácká špína tehdy na ministerstvu FINANCÍ (nikoliv kultury).

E. Pawlica 29.7.2019 14:23

Re: Dovolím si zde překopírovat svůj komentář z jiné diskuze

Na problém s kůrovcem bylo zaděláno před sto lety, když se vysazovaly monokultury po kalamitním řádění bekyně mnišky, biopaliva už dávno mohla býti out, kdyby si je estébácká špína tehdy na ministerstvu kultury vzdor doporučení EU neprosadila do roku 2020 (je to jeho skvělý byznys, hlavně chémie, kterou řepku na polích vyllejvá) a FVE je zase bussines především tehdejeích našich politiků (nyní solárních baronů) napříč politickým spektrem, zelené nevyjímaje.

Za vším lze nalézt konkrétní lidi a jejich konkrétní zájmy. Což sice nevylučuje, že si z klimatických změn nelze udělat další bussines, což ovšem fakt klimatických změn samotný v žádném případě nevyvrací ...

P. Harabaska 29.7.2019 14:21

Re:

Ano, maso, soudruzi, maso bude! Najmě vepřové.

E. Pawlica 29.7.2019 14:17

Re: Mají to v genech.

Jako volič Pirátů mám geny (i duši) zcela černé. Ale nepozoruji, že bych chtěl být aktivistou, poručníkem, kontrolorem, plánovačem nebo regulovčíkem či transmisním řemenem.

Ba ani diktátorem.

Jsem jen občanem.

M. Prokop 29.7.2019 13:55

Re: Nenávist k autům byla vlastní i našim komunistům

O motorky, nota bene u nás vyráběné, fakt moc zájem nebyl. Jako denní dopravní prostředek už lidi chtěli spíš embéčka, na plezír a sport ty u nás vyráběné nebyly vhodné. Tak holt opravdu šla většina do SSSR a jiných států, kde zítra znamenalo včera.

J. Jurax 29.7.2019 13:39

Inu, auta pro plebs byla všude malá, tedy kromě USA, kde byl pojem malého auta proti zbytku světa poněkud posunut.

Pamatujete Fiaty 500 a 600, Renaulty 2CV a 4CV, britské tříkolky nebo Goggomobil, BMW Isettu, Messerschmitt KR175/200 a Heinkel Kabine? Evropa byla po válce zchudlá.

Koneckonců VW Brouk původně byl opravdu lidové, spartánské auto nijak veliké.

Jiná věc byla tuzemská cenová politika, kdy auto pro plebs bylo drahé jak jinde limuzína, a neschopnost průmyslu východního bloku poptávku po autech uspokojit. Z toho pohledu byla orientace na malá, levná auta racionální.

V. Církva 29.7.2019 13:16

Re:

Ano pravda je obojí. Motocykly byly nejdří propagovány, pak utlumeny na úkor automobilů. Automobily pro plebs ale měly být pomalé malé. Hlavně kolem toho bylo hodně keců, zatímco američtí "soudruzi" jezdili s osmiválcovými limuzínami. Třeba Tatra T57 byla po válce utlumena jako příliš luxusní auto. Teprve později vznikly po tatrálánu T603 a T613 pro papaláše.

P. Zinga 29.7.2019 13:12

Re: Ani ta Čína neporoste do nebe. Už teď mají pěkně zaděláno

Naivko. Ale líbí se mi demokratická diverze.

Co když se jedná o pár (v Číně!) pomatenců?

P. Zinga 29.7.2019 13:10

Mají to v genech.

"Riziková dispozice zelených,totiž jejich náchylnost k výchově, poručnictví,zákazům, kontrole a regulaci v souvislostí s odpovídajícími daněmi a velké důvěře v moudrost státních plánovačů, je, jak známo,značnou součástí jejich DNA.

Jak byly pro Lenina odbory a později i jiné organizace transmisním řemenem, přenášejícím ideologii ve straně organizované avantgardy do zaostalých částí dělnictva a společnosti, tak jsou to u zelených různí zástupci takzvané občanské společnosti (vivat Havel!), tudíž "neziskovek", vědeckých institucí, iniciativ, určitých podnikatelů, spolků a aktivistů, tudíž ten celý mlžný okruh, který se v poslední době vytvořil kolem tématu klimatické změny a jehož existence silně až úplně závisí na udržování hysterie o klimatické změně a ochraně klimatu a tím i nadále tryskajícím proudu státního zdroje financí.achgut.com 29.7.