5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EVROPA: Kdepak vánoční. Zimní trhy!

Katolický kněz a teolog Tomáš Halík v rozhovoru s titulkem Stoleté dědictví nás všechny zavazuje (LN 22. 12.) na otázku, zda má obavu o vývoj demokracie ve světě, sděluje, že v „době celosvětového nástupu populismu stále ještě demagogové zprava i zleva nedokázali u nás úplně zničit demokratický systém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 5.1.2019 21:07

Re: Číst budu až potom, ale už se ptám:

S ničím nepotřebují pomoci, pane Lapile.

Oni to tady chtějí. Všechno! Třeba ne teď všichni, ale zanedlouho všichni! Jako že jedna a jedna jsou dvě.

Z. Lapil 5.1.2019 23:08

Re: Číst budu až potom, ale už se ptám:

Já vím. Přesněji - předpokládám. Ale zajímá mě, co a jestli vůbec něco dokážou odpovědět.

I když - teď o tom přemýšlím, a nikdy jsem neslyšel "my potřebujeme pomoc". Vždycky jenom "ONI potřebují pomoc". Takže je to možná ještě horší: imigranti sem jdou za štěstím. To lze chápat a zároveň jim NEdat poslední košili. Ale Merkelová/neziskovky/sluníčkáři (jejich příslušné odrůdy), kteří by měli vědět a snad, probůh, vědí, která bije, bezostyšně lžou ve prospěch lidí, kteří mohou být pochopeni, ale nesmí (ne nelze; je to zákon, tak nesmí) jim být tolerováno jakékoliv nedodržování zákona, tím o státní hranici počínaje.

Zase se rozkecávám, ale ještě mě napadlo: v zemi, kde je každý provozovatel buřtstánku tak podezřelý, že musí být zavedena EET, je každý neidentifikovatelný cizozemec tak důvěryhodný, že sdělí jméno, věk a kdysibydliště a ne jen že je mu bez dalšího uvěřeno? A to ani nemusí "odevzdat" otisky prstů pro případnou další identifikaci??? Tomu se až nechce věřit, ale vidíte v tomhle odstavci nějakou chybu?

K. Janyška 5.1.2019 9:27

Největším, a to daleko největším, našim problémem je

nevzdělání v principech, na kterých vyrostl a stojí lidský svět. Lidé si prostě myslí něco jiného, než by si měli myslet... Dzp.

A. Pakosta 7.1.2019 6:56

Re: Největším, a to daleko největším, našim problémem je

A vy se, Janyško, cítíte být tím, kdo ví přesně, co by si lidé MĚLI myslet, že? Zbývá už jen najít cesty, jak lidi přinutit k tomu správnému myšlení - v zájmu Vyššího řádu a všeobecného blaha. To už tady bylo dvakrát, milý pane. Jednou s Hitlerem, podruhé se Stalinem. JO, a ještě jsem zapomněl na Mohameda. Tomu se to podařilo asi nejlíp....

D. Stirský 5.1.2019 9:22

Tak za prvné:

Nejsem si vůbec jist, zda ony trhy tak skutečně přejmenovány byly a pokud ano, jaký to mělo důvod. 2. Jsou u nás v Česku Vánoce pro většinu lidí skutečně křesťanským duchovním svátkem se vším všudy? A nebo jen svátky slunovratu, rodinných setkání či zimy? Kdo ze zdejších diskutujících byl v kostele (někteří jistě ano)? Kdo si připomněl prvomučedníka Štěpána? Kdo zítra oslaví Tři krále? Kdo ještě umí odříkat Otčenáš a Zdrávas a Věřím v Boha? Já třeba vánoce za oslavu narození Božího syna považovat nemohu, neb nejsem praktikující křesťan a o celé té historce o Kristově narození mám velmi, velmi silné pochybnosti, čili nevěřím jí. Takže výraz vánoce používám jen ze zvyku, z tradice...

M. Jandáková 5.1.2019 9:38

Re: Tak za prvné:

To jste vystihl. Co si lidský kolektiv nechce nechat vzít, to brání. Ti nejstatečnější z nich se stali mučedníky.

S. Netzer 5.1.2019 9:45

Re: Tak za prvné:

Samozřejmě že vánoční trhy nikde přejmenovány NEBYLY. Stačí konzultovat Google.

Je to fáma, která se houževnatě drží, a objevuje se pravidelně spolu s příchodem Vánoc.

O. Uživatel 5.1.2019 10:02

Uživatel požádal o vymazání
Z. Čábelka 5.1.2019 10:12

Re: Tak za prvné:

Polemizovat s vámi nelze a nemá ani cenu.

Přesto připomenu "připosranost" neomarxistických zbabělců z břemene Vánoc v Bruselu ztělesněnou do vánočního stromu v podobě svítících krabic.

Bylo to opravdu skvělé dílo korektního idiota. Pravdou je, že tento strom (asi míru) zrovna zcela náhodou neshořel. Asi žádného vyznavače té správné islámské víry neoslovil ani neurazil. Ostatně on si moc podobný ani nebyl :o))))

Z. Čábelka 5.1.2019 9:45

Re: Tak za prvné:

Je nesporné, že pro vás jsou Vánoce jen normální festival pivních radostí s malým v. To je ostatně u neomarxistů dnes naprosto normální.

Vy byste se měl zabývat hlavně nesmysly hodnot evropských neomarxistů a ne Vánoc. V nich je tolik kravin, že napravovat je bude brzy absolutně nemožné.

Z. Lapil 5.1.2019 9:57

Re: Tak za prvné:

Ale právě o zvyk/tradici tu jde. Vánoce jsou vánoce i pro nás neznabohy, stejně jako - řekněme - ještě moje máma chodila pro boty "k Baťovi" až do své hluboko polistopadové smrti.

S. Netzer 5.1.2019 10:14

Re: Tak za prvné:

O vzniku této fámy v Německu - https://faktenfinder.tagesschau.de/inland/weihnachtsmaerkte-101.html

J. Fridrich 5.1.2019 6:20

OSN v naší době prostě nemůže spravedlivě fungovat - nyní má

OSN v naší době prostě nemůže spravedlivě fungovat - nyní má 193 členských států a drtivá většina jsou nestabilní, zcela nerozvinuté a k Západu nepřátelské země. To " nerozvinuté " je myšleno nejen ekonomicky, ale hlavně civilizačně - o demokracii a lidských právech se u nich nedá vůbec hovořit. Po Západu chtějí jen a jen pomáhat - a to bez vložení své aktivity a snahy ke změnám k lepšímu s výchovou svých občanů k překonání jejich zaostalosti.. A nyní nám posílají po statisících ty své " vzorky " barbarství do Evropy a Ameriky. Bohužel nynější levicové, pomatené vedení EU si ještě stále neuvědomilo, že k nám neutíkají před válkou, že k nám nejdou ani pracovat, ale že nás jdou ROZVRÁTIT a " přebrat " Evropu do svých spárů.. " Buď dají peníze na zeď, nebo budu blokovat financování úřadů roky, hrozí Trump " - Trump výborně, plní své sliby voličům. Co je vlastně špatného na ochraně svých hranic před nelegálními imigranty ? To je právo, ale i povinnost každého státu. Mad'arský plot zachránil Evropu před daleko větší okupací těmi nepřáteli, co nyní napadají a vraždí v Evropě její občany - a Orbánovi jen nadávali a nepoděkovali..

V. Kain 5.1.2019 9:23

Re: OSN v naší době prostě nemůže spravedlivě fungovat - nyní má

Nepřátelská OSN vůči křesťanství a židovství by mohla skončit.Už dávno neplní své poslání díky infiltraci zemí které jsou vůči nám nepřátelské.Jak by to bylo jednoduché,neposlat jim na jejich provoz finance.Ovšem to bychom se museli nejdříve vypořádat v Evropě s rozlezlými neomarxisty.Předseda EU odhalí sochu Marxe,to je ale ničemnost.Jak se chová Evropa vůči malému státečku Izrael? Vyloženě nepřátelsky,ale na druhou stranu podporuje finančně (a to dosti značně) teroristy Hamásu a zavilé nepřátelé Izraele palestince.

P. Lenc 5.1.2019 9:46

Re: OSN v naší době prostě nemůže spravedlivě fungovat - nyní má

Bohužel, naprosto přesné.

J. Fridrich 5.1.2019 10:58

Re: OSN v naší době prostě nemůže spravedlivě fungovat - nyní má

Souhlas.. Ženvská meziválečná předchůdkyně OSN musela být také nahrazena.. Nyní je na řadě nynější OSN..

J. Chaloupka 5.1.2019 14:45

Neměli bychom tu OSN přestat platit a

založit jinou organizace pouze pro země naší civilizace?

J. Fridrich 6.1.2019 4:50

Re: Neměli bychom tu OSN přestat platit a

Ano, to by bylo správné řešení.. Ale díky zamoření světa levicovými multi-kulty experimentátory to nemůže v naší době projít. Jen pokud se Západ vrátí k zdravému rozumu.

K. Janyška 6.1.2019 9:29

Re: OSN v naší době prostě nemůže spravedlivě fungovat - nyní má

OSN je nátlaková organizace necivilizovaných. Držme se NATO... Dzp.

P. Dvořák 5.1.2019 5:36

Halík je potměšilý černokněžník a k tomu buď

docela obyčejný vzdělaný hlupák, nebo docela obyčejný vzdělaný a zaprodaný hlupák. I když u "vzdělání" náboženského směru je v principu zcela jedno, o jaké náboženství se jedná.

Katolicismus ve jménu své prolhané ideologie "lásky k bližnímu" se překlopil po dvou tísících let vraždění do stádia sebedestrukce a strašně se divíme, když náboženství, které tuto stupiditu v sobě nemá, nás docela Darwinovsky začíná válcovat.

Že by Halík nechápal, co se kolem děje a neblbnul za peníze, o tom bych si dovolil s úspěchem pochybovat.

I. Mertl 5.1.2019 5:29

Slyším-li Halík, slyším ďábel

"Upálit, upálit, upálit!" zní Neviditelným Psem. Sebestředného darebáka, fašizující pravdolásku, ničemu takového formátu! Kde jsme se to octli, vážení? Bohnice či rozvášněný dav defenestrátorů. Lynč?

V. Kotas 5.1.2019 5:57

Re: Slyším-li Halík, slyším ďábel

Lynč ne, ale Bohnice by si Halík zasloužil. Pracuje na tom za pomoci médií neúnavně.

J. Kopis 5.1.2019 8:17

Re: Slyším-li Halík, slyším ďábel

Problémem nejsou Halící, problémem jsou jejich zanícení posluchači. Je to stejné jako když fundamentalistický imám šíří svým kázáním nenávist v duších věřících. Kdyby neměl duševně méně zdatné posluchačstvo, mohl by si kázat do roztrhání těla a nic by se nedělo. Jenže to duševně méně zdatné stádečko si vždy najde svého Halíka!

V. Kotas 5.1.2019 8:32

Re: Slyším-li Halík, slyším ďábel

Tak jest. Halíci jsou problém, když dostávají prostor v médiích.

O. Uživatel 5.1.2019 9:11

Uživatel požádal o vymazání
A. Trick 5.1.2019 9:23

Re: Slyším-li Halík, slyším ďábel

Halík je převtělený doktor Solfernus.

Z. Čábelka 5.1.2019 9:25

Re: Slyším-li Halík, slyším ďábel

Plácáte hovadiny a osočujete! Lidé jiného názoru se jen domáhají svého slyšení. To je stále ještě z jejich strany demokracie. Demokraté vašeho a Halíkova střihu odporným a lživým nálepkováním se snaží lidem zacpat hubu. Není vám hanba druhým vkládat do úst ta vaše odporná úvodní slova! Takto se diskuze fauluje. Vztahy mezi lidmi vy jen hrotíte. Chováte se jako provokatér! Kdo tu porušuje zavedené a uznávané hodnoty?! Ti, co si je chtějí a touží ponechat? Nebo ti, co na lidstvo bezohledně, panovačně valí další a další nesmysly a realizují obludné teorie bez možnosti jednoduše udělat krok zpět?! Jedná se o stejný nenapravitelný zločin proti lidskosti jako neověřené genetické zásahy do DNA člověka.

Odpůrci falešného moralisty Halíka májí právo se vyjádřit a hájit i své hodnoty i svým zastoupením. Pokud to nechápete, tak nejste demokrat ale pouze jen klasický bolševický politruk!

Z. Lapil 5.1.2019 9:46

Re: Slyším-li Halík, slyším ďábel

No... Je pravda, že součástí (co součástí, podstatou!) demokracie je svoboda slova, a tu využívají jak Halík, tak my ostatní. Pan Mertl má ale pravdu v tom, že na Psu se tato debata zvrhává v pokřik "Halík je lump". Což debatu degraduje v hospodskou rvačku a je dobře, že nás na to někdo upozornil.

Z. Čábelka 5.1.2019 10:47

Re: Slyším-li Halík, slyším ďábel

Pane Lapile, k p. Halíkovi a jeho názorům jsem se zde ani tolik nevyjadřoval. Pravdou je, že s ním již dlouho nemohu nesouhlasit. Dovoluji si ale tvrdit, že nevyváženost stran v projevu názorů je evidentní a nálepkování a podsouvaná "bojová hesla" a často i úmysly jsou odpornou módou. Ani p. Halík nemá v tomto čistý práh. Dnes pokrokářské válcování a překřikování odpůrců je pro přemotivovanou levici prostě IN. Velmi to připomíná padesátá léta, kdy svazáci a soudruzi sami řvali:"Pověsit, pověsit!". A pak i věšeli. Tlak vyvozovaný ze všech stran na lidi a jejich soukromí, moralizovaní ze strany nul se neustále zvětšuje. Lidstvo je bezohledně hnáno jako dobytek fanatickými psy, kteří sami neví kam a proč. Kdo to nechápe, tak je opravdu sám vězněm vlastní bubliny.

Z. Lapil 5.1.2019 19:45

Re: Slyším-li Halík, slyším ďábel

Myslím, že nejsme ve při: spor má být veden argumenty, nikoliv dehonestací oponenta. Pan Mertl míní, že v cause Halík překročily debaty na Psu jakousi přijatelnou mez "poměru osobních invektiv", a já s ním souhlasím.

Halík a spol. ať si zametou před vlastním prahem.