3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

EVROPA: Jestem Polakiem

Nebyl jsem „Je suis Charlie“, „Je suis Paris“ nebo „Je suis France“. Platí u mě „I’m not Charlie“, „I’m not Paris“, „I’m not France“. Platí u mě „Je suis František Matějka“. Evropská komise ale nespí a nemůžu ani já.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Čábelka 24.1.2016 13:11

Re: demokracie po Švédsku

.. a zamyslel? Jedná se o naznačený a již obecně vnímaný způsob čeho bylo a má být dosaženo.

J. Šimek 24.1.2016 18:21

Re: demokracie po Švédsku

Já na váš dotaz odpověděl a řetězení dalších a dalších dotazí mě nebaví :o)

V. Hák 23.1.2016 9:23

Dle mého názoru

kdyby EU nebylo musel by si ji autor založit aby měl proti komu bojovat.Jinak dle mého názoru má EU plno nedostatků, ale pořád je lepší být pod vlivem Bruselu než Moskvy.A až přestane vyhovovat těm velkým a důležitým hráčům politiky a ekonomiky zruší ji i bez Matějky.

Ś. Svobodová 23.1.2016 9:33

Re: Dle mého názoru

Nenapadlo vás, že je lepší být samostatní pod žádným vlivem? Že může existovat taková spolupráce mezi státy, ze které by měly prospěch obě strany bez toho, že by jedna druhé diktovala?

V. P 23.1.2016 10:46

Re: Dle mého názoru

Přičemž respektováním suvenity svých slabších sousedů je Moskva pověstná, že ano.

V. Hák 23.1.2016 11:28

Re: Dle mého názoru

to mě napadlo,ale zkuste mi ukázat jeden případ kdy se tak stalo.V dějinách naší civilizace neznám dobu kdy to takhle fungovalo,vy možná ano tak mě poučte.

S. Stoklásek 23.1.2016 9:49

Re: Dle mého názoru

Dnes pod vlivem Bruselu, a když bude Brusel "vládnout" ještě chvíli, tak budeme pod vlivem Imánů. Je možné, že následně si budete přát, aby to byla zase Moskva.

Jak paradoxní. Třeba tuhle triádu za vašeho života ještě stihnete prožít.

P. Harabaska 23.1.2016 11:17

Re: Dle mého názoru

Větší zlo, menší zlo. Které zvolit? A což tak nechtít žádné zlo a chtít dobro? Nemáme snad právo o ně usilovat namísto toho, že bychom seděli na hrnci, drželi hubu a byli poslušni těch, kteří před pár desítkami let zotročovali naše rodiče a prarodiče?

T. Krystlík 23.1.2016 9:13

Hitler byl, autore,

též zcela demokraticky zvolen. Nevíte?

Ś. Svobodová 23.1.2016 9:29

Re: Hitler byl, autore,

Jděte k šípku s takovou demagogií. Polská strana měla jasný program, pro který jí lidi volili a který nyní naplňuje. Budete tvrdit, že Hitlerova strana měla v programu válku, vraždění židů a koncentrační tábory?

P. Vaňura 23.1.2016 15:43

Četla jste Mein Kampf? Tam Hitler hlásá pořebu dobýt

na východě několikrát větší území, než bylo území tehdejšího Německa. Německý rolník tam měl "vzdělávat půdu, dobytou mečem." Hitler totiž chtěl, aby zemědělci představovali dostatečné procento obyvatelstva. jaké a jak k tomu vůbec došel, nevím, to už nenapsal.

Jenže pan Chamberlain, pokud to vůbec věděl, nebral to vážně, patrně se mu to zdálo moc šílené, stejně, jako nám šílené připadají plány zelených na drastickou redukci lidstva...

M. Vondráček 23.1.2016 9:32

Re: Hitler byl, autore,

Patrně takovými hlupáky jako jste Vy ...

T. Krystlík 23.1.2016 10:02

Re: Hitler byl, autore,

Pan Matějka jako kritérium oprávněnosti pl-opatření uvádí, že pl-vláda byla zvolena demokraticky. To ale nic nevypovídá o oprávněnosti jejího počínání: v lednu 1933 nastoupila demokraticky zvolená d-vláda v čele s kancléřem Hitlerem.

J. Svoboda 23.1.2016 13:04

Re: Hitler byl, autore,

Soudruhu Krystlíku (nevím, jak jinak vás oslovit), máte pravdu, že Hitler se dostal k moci demokratickou cetsou. To je však jediná pravda vašeho projevu. Když jste nakousl A, měl byste dokousnout i B a uvědomit si, že Merkelová, která se začíná chovat jako Hitler, se k moci dostala stejně demokratickou cestou, díky těm hloupějším (masa má málokdy pravdu) Němcům, tedy stejně jako Hitler.

Hlavním faktem je v tomto případě to, že do toho, jak si to Poláci doma zařídí vám ani Evropské komisi zhola nic není. Chcete snad do Polska vyvážet demokracii bruselského ražení, stejně jako to Amíci dělali na Středním východě i jinde? Pokud vám jde o uchování koryt pro bruselskou plitickou smetánku, prosím, podpořte je, ale jen a pouze na svoje vlastní osobní náklady.

V budoucnosti se nezapomeňte přiznat ke svému nynějšímu projevu, až i vám začne téci voda do bot.

T. Krystlík 23.1.2016 13:21

Samozřejmě, že EU má právo zkoumat do poměry v PL,

protože PL se při vstupu do EU přihlásilo k zásadám právního státu. Když pl-vláda vyhodila šéfa společné pl-sk-rozvědky se zdůvodněním, že nezabránil sestřelení letadla s pl-prezidentem ve Smolensku...

J. Svoboda 23.1.2016 14:12

Re: Samozřejmě, že EU má právo zkoumat do poměry v PL,

Bohužel, je vidět, že slepě fandíte evropským komunistům. Neustále rajtujete na věcech, které s problémem nesouvisejí. Možná, že EU (pozor tady na fakt, že představitelé EU kromě sebe nikoho jiného nepředstavují - není to málo?) má právo zkoumat poměry v Polsku. Rozhodně to však neznamená, že má právo do toho Polákům kecat, notabene když z toho čouhá jako sláma z bot pravda, že evropským papalášům nejde vůbec o systém v Polsku, ale jde jim jen a jen o svoje koryta. Jejich korytům slouží i hlavně evropské subvence a prakticky všechno, co dělají. Teď je důležitější, že evropský systém subvencí je obrovská evropská zlodějina. Smolensk bych nechal stranou. Na to budou mít dost času historikové.

Poláci jsou hrdý národ a vůbec ne takoví poserové, jako Češi. Možná se nadějeme i s vámi, že budeme Polákům vděčni, že se chovali tak, jak se chovali.

Ve svém příspěvku jsem napsal více věcí, ale vy se jako příslověčný tonoucí stébla chytáte nějakého Smolensku.

T. Krystlík 23.1.2016 14:25

Jistě, nadřazenost EU je prospěšná

Kdyby neexistovala, měli by Češi opět cikánské koncentráky. Jen obava, co by tomu řekla EU, což se projevuje i v toku evropských dotací, je brzdí.

Jestliže stát použije k suspendaci takovou blbost, jak je to asi s právním státem?

P. Vaňura 23.1.2016 16:02

Jaksi Vám uniklo, že až do roku 2004 ČR v EU nebyla

a koncentráky přesto nezřídila.

J. Svoboda 23.1.2016 17:21

Re: Jistě, nadřazenost EU je prospěšná

To jste takový posera, že se tomu, co se vám nelíbí bojíte, nebo neumíte postavit? Pokud jste Čech, měl byste se za nadpis stydět! Určitě nejste ve smyslu Matějkovy věty Polák.

Kdyby ta nadřazenost neexistovala, žilo by se nám daleko lépe!

Nevím, co míníte tou suspendací a jak to souvisí s právním státem.

Je velmi užitečné si přečíst knihu Benjamina Kurase "Jak zabít civilizaci", kde se můžete poučit, jak vypadá "právní stát" z pohledu evropských "elit".

T. Krystlík 23.1.2016 17:46

Kdyby Česko nebylo v EU,

tak by jeho životní úroveň klesla na úroveň RO nebo BG. Cz-výrobky by nebyly v zahraničí konkurenceschopné, v ČR nebyly ani montovny, které drží republiku nad vodou. Ani brambory Češi nedokáží pěstovat levněji než ve Francii!

J. Svoboda 23.1.2016 19:20

Re: Kdyby Česko nebylo v EU,

Pane,musím vám sdělit, če nejste Čech, ale předposraný čecháček. Že jsem trefil hřebíček na hlavičku co?.

Nevidím jediný důvod pro vaše hloupé tvrzení, že by naše "životní úroveň klesla na úroveň RO (asi Rumunska - to víte,nejsem takový světák jako vy) nebo BG (asi Bukharska)". Kdo vám to nakukal? Asi to bude tím, že čtete jen ty cizí tiskoviny a vybíráte si ty nejhorší. S montovnami nesouhlasím, ale vy byste mohl vědět, že drtivá většina montoven tu byla dávno před naším vstupem do EU. Dokonce jsme tu měli mnoho montoven, které od nás ještě před naším vstupem do EU odešly za levnější prací. Opravdu si myslíte, že firma, ketrá tady v Turnově byla, by neodešla do Argentiny kdybychom byli v EU?

Proč by prosím vás naše výrobky neměly být konkurenceschopné? Snad si nemyslíte, že by to zařídil mstivý uál Schulz? Jste zavilý hlupák. Než začnete psát takové hovadiny, zjistěte si, jak je to s dotacemi do zemědělství v EU!

Kdyby Česko nebylo v EU, nikdo by nám nenařizoval, kolik můžeme vyrobit cukru, nikdo by nám nepočítal, jestli jsme nezasadili více vinných hlav, než si přeje jakýsi idiot v EU, nikdo by po naší socialistické vládě nechtěl, aby aplikovala zhovadilé nařízení o energetických štítcích staveb a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Nemá to smysl, protože by to na vás stejně bylo jako házení hrachu na zeď. Náklady na realizaci debilních nařízení EU bychom všechny mohli věnovat na posilování konkurenceschopnosti.

Neměli bychom tu horu staveb, které vznikly jen proto, že bylo třeba vyčerpat evropské fiondy, staveb, o kterých nikdo neví, jak a kdo bude financovat jejich chátrání (nikdo o tom neuvažoval, protože to po něm nikdo nechtěl). Pokud bychom tady měli cyklostezky, museli bychom se spokojit s přiměřenými cenami, nido by netlačil na to, aby cyklostezky odpovídaly požadavkům na dálnice.

J. Svoboda 23.1.2016 14:25

Re: Samozřejmě, že EU má právo zkoumat do poměry v PL,

Nezapomněl už jste snad, že za komančů jsme se neustále hlásili k jakýmsi zásadám?

Nevím přesně, k čemu se kdo při vstupu do EU hlásil a je mi to celkem buřt. K jakýmsi zvrhlým zásadám se možná tehdejší polská vládnoucí věrchuška přihlásila; je to však věcí blbých zásad a ještě blbější tehdejší polské vlády.

T. Krystlík 23.1.2016 14:42

Vaše reakce, pane Svobodo,

J. Svoboda 23.1.2016 17:25

Re: Vaše reakce, pane Svobodo,

Pane Krystlíku, už jsem reagoval dost. Jestli to poládáte za málo, naučte se číst.

T. Krystlík 23.1.2016 14:44

Vaše reakce, pane Svobodo,

prozrazuje, že nic jiného než přiblblá cz-média nesledujete.

J. Svoboda 23.1.2016 17:33

Vaše reakce, pane Krystlíku?

Pane Krystlíku, česká média jsou podle vás přiblblá. Jaká jsou podle vás německá média, která se s informacemi o silvestrovské noci přibelhala po téměř týdnu?

Četl jste tedy v zahraničních médiích, jak probíhal v "právním státu" zveném Holandsko soudní proces s panem Wildersem?

P. Hlosta 23.1.2016 8:20

Správně pane Matějka! S pravdou se musí jít s kůží na trh!

Ihned se ozvou hlasy k tomuto, že Matějka nahrává do karet Putinovskému Rusku. Budou Matějku dehonestovat, protože na to bylo nebezpečí z Ruska stvořeno, aby se s tím mlátilo po hlavách jinak smýšlejících. "Vy jste nepřítel svého lidu, protože mluvíte jinak, než je požadováno a tím se řadíte k nepříteli, kterého jsme si našli v Rusku!" - to je základní motto ideologie EU, potažmo stávající moci. Ta jistě může být změněna demokratickou volbou a k tomu demokracie je. No a z toho má strach od reality občanské společnosti odtržená politická "elita" a samozvaně diktuje a diktuje. Otrocky naučení ji poslouchat vždy budou. Duší demokrati ovšem pochopitelně ne. Jen si musí uvědomovat dnes a dennně, že opět, jako za komunistů, budou dehonestovaní svými kádrovateli podle ideologie z Bruselu.

Níže jistý Vladimír P. je přesný obrázek zbabělého kádrovače, pohrobka komunismu. Nemá ani odvahu nám své plné jméno sdělit. Tak jak byl naučený už komunisty, držet se pěkně ve stínu a s komunisty pokřikovat stejně, když přišel ten První máj!

V. P 23.1.2016 7:41

Poláci by měli radost

Z pochvaly českého putinćíka by Poláci jistě měli radost.

A z nápadů na rozdrobení Evropy na malé státy a státečky v sousedství velikého a rozpínavého Ruska má jistě radost i sám gasudár.

P. Maleček 23.1.2016 5:10

Chcípající kobyla nejvíc kope

Ten bruselský jekot je pochopitelný. Blíží se kolotoč národních voleb po celé EU a polský vzor zajisté mnohde zaujme.

V Bruselu už vůbec nejde o neruskou Evropu (jestli někdy šlo), tamním papalášům jde především o jejich koryta. Sen o jimi s pomocí islámských běženců zglajchšaltované, svobod zbavené a přerozdělováním svázané, tedy centrálně direktivně řízené EU se jim rozpadá pod rukama a tak teď bude dobrý každý měsíc o který budou svůj pobyt u bruselských koryt natahovat.

A tak vědomi si svého konce budou do každého, kdo bude jejich konec urychlovat, zuřivě kopat. Jak říkali už moudří předci - chcípající kobyla nejvíc kope.

J. Svoboda 23.1.2016 12:47

Re: Chcípající kobyla nejvíc kope

Tu kobylu je z hmánních důvodů včas dorazit, aby se zbytečně netrápila.