16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

EVROPA: Jednotní v bezradnosti

Mnozí pociťují střetávání západní propagandy, která démonizuje Putina, a východní propagandy, která démonizuje Západ, jako nepříjemný zmatek, v kterém je těžké se vyznat. Cítí, že pravdu nemá ani jedna, ani druhá strana.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 8.9.2014 17:09

Za rozpoutání WW2 v Evropě

může samozřejmě Hitler a nikdo jiný. POLITICKOU odpovědnost ovšem mají ale i ty západní státy, které mu to celé nezatrhly, dokud jeho vojenská moc ještě nebyla tak velká, že k jeho likvidaci bylo zapotřebí koalice se Stalinem a 60 milionů obětí!

Dá se říci, že jiná politika vedoucích zemí EU mohla vést k jinému, méně krvavému konci, i v Jugoslávii.

Evropa a hlavně Německo to celé pomohly rozpoutat, aniž to ovšem dokázaly zvládnout. Trapná úloha nizozemských vojáků OSN při masakru ve Srebrenici je toho ukázkou! Václav Klaus opakovaně varoval před uznáním nezávislosti Chorvatska bez vyřešení postavení srbské menšiny.

Mimochodem, války v Jugoslávii skončily teprve tehdy, když se do toho vložily USA! Možná si nepočínaly ideálně ani spravedlivě, ale vraždění zastavily!

J. Klepal 8.9.2014 10:04

jen dvě stručné poznámky

Traduje se, že původním autorem myšlenky evropské integrace nebyl Jean Monnet, ale Jiřík z Poděbrad, který za tím účelem poslal po Evropě řadu delegací.

Státy nikdy nemohou vznikat přirozeně, přirozeným způsobem nebo dokonce přírodně, všechny jsou umělé, neboť jsou dílem lidí a jsou vývojovým pokračováním kmenového uspořádání. Státní hranice vždy vznikly s tužkou na mapě a někdy vyhovovaly dávným místním zvyklostem, etnickému rozdělení, přírodním podmínkám apod.

P. Vaňura 8.9.2014 21:33

Jared Diamond popisuje ve své knize Osudy lidských

společenství dva základní způsoby vzniku států. Prvním je spojení se proti vnějšímu nepříteli a druhým podmanění jednoho státu druhým a jeho postupně začlenění do vítězné země.

P. Vaňura 8.9.2014 9:58

Ve své charakterizaci evropské

DEGERACE má Putin 100% pravdu. Byl by hloupým politikem, kdyby toho, co kromě přiblblých intelektuálů vidi i slepý, ve své propagandě nevyužil.

Jeho charakteristika plánované celní unie je ovšem lež jako věž, on např. vůbec neuznává existenci Ukrajinců, Kazachů atd. atd. Jeho "federace" má být unitární diktatura, vedená nedemokratickým Ruskem.

Pokud jde o degeneraci Evropy, ta poskytuje nepřeberný arzenál munice nejen Putinovi, ale také ISLAMISTŮM všech zaměření.

Viděl jsem iránskou karikaturu "pokroková Evropa r. 2015," kde uzavírají manželství člověk a domácí zvíře, pravděpodobně osel.

P. Lenc 8.9.2014 10:27

Re: Ve své charakterizaci evropské

Ano, pane Vaňuro, k vašemu příspěvku není co dodat, pouze se připojit.

Š. Hašek 8.9.2014 17:40

Re: Ve své charakterizaci evropské

Asi tak.

Do roka a do dne zjistíme, že můžeme vydržet s Putinem (on si vládne tam v Rusku). Ale nelze vydržet s vysavačovými marxisty z brusele (ti nám ovšem zatím budou vládnout stále pevnější rukou).

J. Kanioková 8.9.2014 20:00

:)))))))))

.

K. Janyška 8.9.2014 9:35

Jděte s tím do řiti, Payne.

Lidský svět táhne k lepšímu a do budoucna jen civilizace obchodem a řídí spontánní řád lidské interakce. Ne politici, ne státy. Ony jsou civilizace produktem a jejím vrcholem jsou dokonce státy národní, coby prvky světového spontánního řádu. S ostatním jděte do háje... Dzp.

Z. Rychlý 8.9.2014 10:37

Re: Jděte s tím do řiti, Payne.

Lidský svět táhne k lepšímu ??

Tohle že pravil Béďa Fonhájek ? A definoval už to "lepší" ? On si to "lepší" vysvětluje každý po svém a nejhorší jsou v tomto "vysvětlování" inženýři lidských duší.

Takže to bude asi vaše osobní konstrukce. V historii je ovšem mnoho důkazů, že po rozkvetlých civilizacích následovaly mnohá období děsivého temna. Pro koho to bylo "lepší" to netuším. Lidstvo asi tyhle poklesy ke své existenci potřebuje. Není sporu o tom, že technický pokrok ve světě jako celku existuje. Ale jak vytvořit společenství dlouhodobě fungující, tak na to ještě nikdo nepřišel. Zaplať pánbůh !!!!

Konec konců, i ty politické strany a politici nejsou ničím jiným, než produkty spontánního řádu. Možná je tohle slepá ulička, ale zatím nikdo za posledních 2000 let lepší cestu neobjevil.

P. Gábriš 8.9.2014 9:15

omyl

S článkem se dá celkem souhlasit, zaráží mě ale jedna neuvěřitelná sentence, a to, že při zachovaní Československa by bylo nutné na Slovensku vyslat armádu. Je to naprostý blábol, čouhá z toho, bohužel, to zoufalé čecháčkovství, kterého nejsme schopni se zbavit. Byl jsem v těch dobách na Slovensku, a to celkem aktivní i v politickém životě, vím o čem mluvím.

J. Kuka 8.9.2014 16:33

Re: omyl

S tim musim souhlasit , to je blbost , ale podle meho by se CSR stejne nakonec rozpadla , ty nacionalisticke tendence byly na slovensku evidentni . Vydrzelo by to dalsi 3-4 rokya rozpad by bolel nejspise jeste vice .

Š. Hašek 8.9.2014 17:46

Re: omyl

Nebyl bych si tak jistý. Jsme sice národ švejků a kecání u piva, ale někdy stačí málo.

Ale zbytečná teorie, co si budeme namlouvat, Klaus s Kalvodou dokázali tehdy vše bezvadně. A zachránili těžké peníze , které by nadále na Slovensko šly. Stačilo vidět ty překvapené tvářičky slovenských národovců (ono už se nebude žít za české peníze?).

Srovnej s plkáním soudruha Pitharta (tehdy a vlastně stále). Inu - komunista.

B. Mráz 8.9.2014 9:07

Díky, pane Payne

za vynikající článek.

Š. Hašek 8.9.2014 17:47

Re: Díky, pane Payne

Slušný článek, souhlas.

V. Petrová 8.9.2014 8:48

Byli jsme před Rakouskem a budeme i po něm,

řekl také Palacký a opravil dřívější tvrzení, že si ho musíme vytvořit.

Z. Rychlý 8.9.2014 7:18

Jó, Putin to řekl móc hezky.

A pravdivě. Ovšem desítky (či sto) let zkušeností okolních národů s Ruskem hovoří jasnou řečí. Jisté opatrnosti se nelze diviti. S přimykáním se k mocnému tomu dubisku bych chvíli počkal. Nicméně ideový obsah Putinovy řeči se mi líbí a zdá se mi velmi pravdivý.

J. Podešva 8.9.2014 8:34

pozor s obdivem k Putinovi

Putin nepředkládá názory. Provádí propagandu. Má svůj cíl - obnovit sílu Ruska, nejlépe v hranicích SSSR. A kdyby to šlo, získat i nárazníkový pás, který neblahé paměti tvořilo i Československo. Jeho propaganda je jen součástí realizace tohoto záměru. Domnívat se, že Putin bude dělat to, co říká, je bláhové. On je důstojníkem KGB a lež je jeho běžným pracovním nástrojem. Jestli si pan Payne myslí, že Putin bude dodržovat jakékoliv sliby, mýlí se. Jestli si pan Payne myslí, že Putin má zásady, mýlí se. Stačí se podívat na to, jak zatočil s Čečenskem. Jinak je to ale celkem dobrá kritika chování EU. Že má EU na ukrajinském dění svůj podíl je nepochybné.

R. Gramblička 8.9.2014 8:49

Re: pozor s obdivem k Putinovi

Ale no tak, to neznamená, že Rusko jako nepřítel nemůže mít v lecčems pravdu. A že si my nemůžeme vzít některé jeho výtky k srdci bez toho, že by jsme se mu museli tlačit do prrrdele.

J. Mannheim 8.9.2014 8:55

Re: pozor s obdivem k Putinovi

na to, že mu nedůvěřujete ani omylem, se tu za něj bijete docela hrdinně - takže vlastně takový užitečný idiot, dalo by se říct (není to urážka, tento termín použil předchůdce Vladimíra Vladimíroviče, sám velký soudruh Lenin)

J. Podešva 8.9.2014 8:55

ještě jednou, pozor s obdivem k Putinovi

Pane Grambličko, vaše formulace : "že si my nemůžeme vzít některé jeho výtky k srdci" by měla opodstatnění, kdyby nám Putin dával dobře míněné rady. Jako když si povídáte s přítelem a dáte mu přátelskou radu. Putin nedává přátelské rady. Vše, co říká, slouží tomu, čeho chce dosáhnout. A jestli je to pravda nebo lež je jedno. Ale jak jsem již napsal, samozřejmě, že EU se dopustila chyby už tím, že Ukrajině nabídla členství v EU (pozor, zatřím je ve hře jen asociační dohoda). Současná, ani loňská Ukrajina do EU nepatří. To ale neomlouvá Putinovu agresi.

J. Mannheim 8.9.2014 9:18

Re: ještě jednou, pozor s obdivem k Putinovi

sympatizuji s Vámi, ale v jednom až tak pravdu úplně nemáte, Ukrajina měla podepsat asociační dohodu, ale o členství ani jedna strana v blízké budoucnosti neuvažovala. Právě Janukovič, který tuto asociační dohodu už pak podepsat nechtěl (aby se zalíbil, hádejte komu), si našel záminku podmíněním členstvím v EU, protože dobře věděl, že mu to EU nevezme. Ale na tom, že Putin je profesionální lhář, čekista a nebezpečný člověk, se určitě shodneme.

Z. Rychlý 8.9.2014 10:53

Re: ještě jednou, pozor s obdivem k Putinovi

Není JEDNO, jestli říká pravdu nebo lež. Propaganda je směsicí pravdy a lží, to si pak musí každý, kdo trochu přemýšlí, přebrat.

Když Putin řekne - nemáme na Krymu ani živáčka - jen hloupý uvěří. Když Putin řekne - euroatlantická civilizace boří základy na nichž vznikla - jen hloupý zaslepenec řekne: Putin zase lže, jako obvykle lže každý ruský potentát.

Putin bohužel nemá co svým ruským ovečkám nabídnout, ale má pravdu v tom, že ubírat se trnitou cestou k socialismu západního střihu je taky poněkud mimo mísu.

T. Kočí 8.9.2014 9:09

Re: pozor s obdivem k Putinovi

Myslím, že máte pravdu.

J. Mannheim 8.9.2014 6:32

a ovečky bečely

Putin, Putin, dobrý, dobrý, západ, západ, špatný, špatný

R. Gramblička 8.9.2014 6:59

Re: a ovečky bečely

Vyto taky bečíte, jen v obráceném gardu

J. Mannheim 8.9.2014 8:15

Re: a ovečky bečely

když věříte důstojníkovi nejhrůzostrašnějších tajných služeb, tak vám pomoci moc není

R. Gramblička 8.9.2014 8:42

Re: a ovečky bečely

Já mu nedůvěřuju ani omylem, ale stejně tak nevěřím politikům EU ani Husejnovic administrativě (což ale neznamená, že člověk, kterému nevěříte nemůže mít v něčem pravdu)

J. Schwarz 8.9.2014 6:31

S tím zachováním

národní osobitosti a samostatnosti v eurasijské unii by to chtělo nějakou praktickou ukázku - třeba jak se tyto bohulibé zásady zachovávají v samotné Ruské federaci. Zatím tam po nich není ani potuchy.

I. Teren 8.9.2014 3:54

Jack Matlock

Byvaly americky velvyslanec v ZSSR komentuje na porusene "gentlmenske" dohody zapadnych statov s Gorbacovom na nerozsirovanie NATO do strednej Europy, Kosovo, opravneny strach Putina z obklucenie zakladnami NATA..

https://www.youtube.com/watch?v=Ox9iV6aGFLk

J. Podešva 8.9.2014 8:39

jen bych podotknul ...

Co se týká České Republiky, jsem velmi rád, že NATO tu "gentlemanskou dohodu" porušilo. Jsem moc rád, že jsme v NATO. Pobaltské státy to asi pociťují ještě intenzivněji.