20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

EVROPA: Islámská internacionála

Je večer. Vypnul jsem počítač a pustil si ČT24. Málo platné, i když nám onen státní zpravodajský kanál neříká vždy celou pravdu a mnohé důležité informace si nechává pro sebe, je to stále dobrý indikátor toho, jak na tom všeobecně jsme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 6.12.2015 0:52

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Hru na citáty já nehraju.

Kladete spoustu otázek, ale nevím, na co se ptáte. Možná, že kdybyste se zeptal přímo, dokázal bych vám odpovědět.

Na konkrétní otázky vám na některé odpovědět můžu, co si myslím, ale nemám pocit, že se dobereme odpovědi na to, na co se ptáte. Nebo já nezjistím, co těmi otázkami chcete dokázat.

Byly ty systémy zřízeny Bohem? Nemyslím. Vládní moc byla a vždy je, domnívám se, vytvořená lidmi, sloužícími fetiši v podobě nacionalismu a socialismu. Někde je vytvořena lidmi, kteří si myslí, že slouží Bohu. Jestli to tak opravdu je, nemůžu posoudit, v jednotlivých případech možná jo, všeobecně pochybuji, ale nevím. Někdy je vytvořena lidmi, řídícími se jinými představami či ideologiemi. I sekularita je de facto ideologie, vytyčuje si ovšem za cíl ponechat náboženství a další věci na lidech a řídit pouze věcný řád země. Mně připadá nejpraktičtější.

Byl hrabě spravedlivě popraven? To záleží na tom, co považujete za spravedlnost. Já neznám všechny zásluhy a nezásluhy hraběte Stauffenberga. Možná to spravedlivé bylo, možná ne, nemám ponětí. S tím, že se protivil Hitlerovi, to nesouvisí. Pokračování níže...

M. Prokop 6.12.2015 0:18

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Stejně by bylo lze říci, že Třetí říše byl sekulární stát, přes ono "Gott mit uns" na pupku. Zpochybňuji pouze onu "sekulárnost", když náboženská diktatura byla nahrazeno polonáboženskou diktaturou (a rovnou přiznávám, že bez diktatury to tam nejde, jen si o žádné nedělám ideály).

J. Jurax 5.12.2015 23:39

Re: ČT nasazuje masovým vrahům masku mírotvůrců

No, on Asád není žádný Mirek Dušín, ovšem všechny jiné reálné alternativy jsou výrazně horší. Viz Libye dokonale arabským jarem rozvrácená a vývoj v Egyptě, kde se nakonec k moci vrátila armáda předtím arabským jarem od moci odstavená. Protože jinak by tam vládli Muslimští bratři a zakrátko IS.

A pokud budou USA pokoutně podporovat rebely prý umírněné a arabskojarní natolik, že vyhrají, stane se Sýrie části IS a nebude síly, která by tomu zabránila. Protože to by znamenalo Sýrii vojensky dobýt a okupovat s vnucenou správou koloniálního střihu na dlouhá léta - a do toho se žádnému západnímu státu celkem pochopitelně nechce; navíc současná politická korektnost Západu znemožňuje něco takového byť jen vyslovit. Irácký scénář - porazit a svrhnout diktátora a krátce nato předat moc místním s předpokladem, že ti nastolí demokracii, se v Iráku tragicky neosvědčil.

J. Jurax 5.12.2015 23:23

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

No jo, ono i v Turecku za Atatürka či generálů, když byl sekulární stát - což je stát, který není vázán na žádnou náboženskou ideologii a současně zaručuje svým občanům svobodu vyznání - Atatürk i ti generálové byli přinejmenším rodem muslimové, byť samotný Atatürk neměl pro islám diplomaticky řečeno moc pochopení.

Takže v Sýrii za Asáda je sekulární stát - tedy na místní poměry; ovšem prezident musí být muslim a zvýhodňováni jsou alavité, k nimž Asád patří; nicméně vládne politická strana Baas, nikoliv náboženští vůdci. A v zemi jsou - byly? - početné komunity křesťanů (10% obyvatelstva, tedy přes 2 milióny)), ba i komunity židů.

J. Sova 5.12.2015 23:04

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Římanům 13,1 "Každý ať se podřizuje vládní moci, neboť není moci, leč od Boha. Ty, které jsou, jsou zřízeny od Boha, takže ten, kdo se staví proti vládnoucí moci, vzpírá se Božímu řádu. Kdo se takto vzpírá, přivolává na sebe soud."

Byl nacismus a komunismus zřízený Bohem? Pokud ne, kdo byla ta vládní moc? Hrabě von Stauffenberg se protivil Hitlerovi, tedy vládní moci. Byl tedy spravedlivě popraven?

J. Jurax 5.12.2015 23:02

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Aha - a že se křesťanů uchylovalo od svého učení tolik?

J. Sova 5.12.2015 22:53

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Zajímavé, co napsal Mistr Jan Hus ve svém díle "Výklad Viery, Desatera a Páteře". Asi si neuvědomil, že kritizuje Ježíše.

„Což ani pán násilím, ani lapka, ani zloděj noční nevezme, toť svatoprodavač vylúdí; ono za zpověď, ono za mši, ono od svátosti … ono za požehnánie, ono za pohřeb … Né, haléřik poslední, jejž jest babička v šlojieřku zavázala, aby ani lapka, ani zloděj jí ho nevzal, ten haléřik ludař a zloděj na ní vylúdí.“

J. Sova 5.12.2015 22:27

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Jeden z podivných Ježíšových výroků. Verš pokračuje - Mk 12,17 "Velice se nad tím podivili."

A nebyli sami. Robert Ingersoll o tom napsal: "Myslel si Kristus, že peníze patřily císaři proto, že na nich byl vyražen jeho obraz a nápis? Patřil denár císaři, nebo člověku, který ho vydělal? Měl císař právo požadovat ho proto, že byl vyzdoben jeho obrazem?" 

Jinde si Ježíš pochvaloval, že chudá vdova dala peníze Bohu: Mk 12,41 Sedl si naproti chrámové pokladnici a díval se, jak do ní lidé vhazují peníze. A mnozí bohatí dávali mnoho. Přišla také jedna chudá vdova a vhodila dvě drobné mince, dohromady čtyrák. Zavolal své učedníky a řekl jim: „Amen, pravím vám, tato chudá vdova dala víc než všichni ostatní, kteří dávali do pokladnice. Všichni totiž dali ze svého nadbytku, ona však ze svého nedostatku: dala, co měla, všechno, z čeho měla být živa.“

V. Kolman 5.12.2015 22:25

Re: ČT nasazuje masovým vrahům masku mírotvůrců

Zapomněl jste pane Malečku ve svém výčtu zloduchů ještě na "krvavého psa Tita"  :-)

J. Kanioková 5.12.2015 22:22

:)))))))))

J. Vintr 5.12.2015 21:32

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Kristus řekl: "Dávejte císaři, co je císařovo a Bohu, co je Boží ..."

M. Prokop 5.12.2015 21:13

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

" Bez křesťanství by evropská kultura, bezpečí a spravedlnost byla dnes někde na úrovni ISILu."

Nebo taky o pěkný kousek dále. Kultura, bezpečí a spravedlnost se začaly upevňovat, když křesťanství bylo odděleno od státu.

M. Prokop 5.12.2015 21:11

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Ovšem v dobách vlády Asadů Sýrie nebyla sekulární, nýbrž vládli alavité.

M. Prokop 5.12.2015 21:09

Re: Očekávání se nenaplnilo.

Na doby Kubalova působení v USA vzpomínám s hrůzou.

M. Prokop 5.12.2015 21:08

Re: Očekávání se nenaplnilo.

A co na tom chcete analýzat? Leda snad, kdo tahá za Asadovy drátky a to bych od Kocába moc nečekal.

B. Rybák 5.12.2015 20:58

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Ano! Křesťané se dopouštěli zločinů, když se od svého učení odchýlili (Karel Veliký... "svatá říše národa německého"). U muslimů je (bylo a bude) tomu přesně naopak!

K. Janyška 5.12.2015 20:29

Ano,

jsou všichni stejní. Nemohou nebýt, Korán je jen jeden... Dzp.

B. Rybák 5.12.2015 20:22

Re: Očekávání se nenaplnilo.

Ano! Je nejlepší odpovědí, když argumenty nejsou a je potřeba, aby si toho lid nevšiml! Pan Kubal má totiž nesrovnatelně lepší kredit než kterýkoli "sluníčkář"!

R. Morava 5.12.2015 19:11

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Přestaňte spojovat nábožentví - křesťanství s islámským wahabismem = ideologií jak tu píšou arabskou internacionálou. Vůbec jste nepochopil článek. Autor právě, píše že vydáváním se za náboženství (typu křesťanství) umožňuje wahabismu ochranu evropských zákonů. Jen tak pro informaci. Proti křesťanství byla zaměřena komuna ve Francii s nějakými miliony mrtvých, ruská revoluce s miliony mrtvých v krátké době. Zatímco středověké bitvy se snažili někdy papežové urovnávat, nedařilo se to zase proto, že se lidé jenom tvářili jako křesťané. Bez křesťanství by evropská kultura, bezpečí a spravedlnost byla dnes někde na úrovni ISILu.

J. Anděl 5.12.2015 18:01

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

No, částečně souhlasím. Nevidím nic špatného na náboženství ani na modlení, ale státu prospívá, je-li sekulární. A to nejen nábožensky, ale i v širším smyslu ideologicky. Proto ani nacismus nebo komunismus (resp. socialismus) nefungoval, nejednalo se totiž o čistou sekularitu.

Ś. Svobodová 5.12.2015 13:59

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

HITLERovo Německo nebojovalo za sekularizaci proti   wahábistickému radikálnímu islámu. Tak proč to sem taháte?

Ś. Svobodová 5.12.2015 13:51

Očekávání se nenaplnilo.

Každý Zemanův prd je zdrojem mohutných rozborů a konstrukcí po mnoho dní. V případě Asada kromě několika internetových serverů, které následující den přetiskly části rozhovoru, je ticho po pěšině. Kromě diskuze ihned po rozhovoru jsem nezaznamenala v TV žádné další analýzy, nebo vyjádření "odborníků", Kocába, ani nikoho jiného s tímto tématem. Tož mlčení je leckdy také odpověď.

I. Schlägel 5.12.2015 12:10

Re: Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

Německo za Hitlera bylo rovněž sekulární stát. No a co? Je snad sekulární stát zárukou toho, že tam nezačne řádit "osvícený diktátor"?

J. Chaloupka 5.12.2015 12:06

Asad řekl jednu důležitou věc, která bohužel zanikla,

ve všeobecném hluku ohledně toho "řezníka z Damašku". A to je, že bojuje a s ním řada dalších za SEKULÁRNÍ STÁT. Všimněte si, že dokud Turecko otec Atatürk sekularizoval, šlo pěkně hospodářsky vzhůru. Teď jde směrem islám a vydělává na uprchlících. Až ty skončí, bude opět v rozvalu, jako osmanská říše. Vždy, když někde zvítězí jakákoliv církev, tak národ přestane pracovat a začne se modlit. Což je případ většiny islámských zemí. No a když se modlíte a nepracujete, tak také moc nezbohatnete. Resp. bohatí jsou jen ti opravdu, ale opravdu nahoře, jako třeba saudská královská rodina, která má tolik, že si může platit celý národ. I proto je nemožné získat jejich občanství, protože prostě nemohou platit všechny. A také neberou žádné uprchlíky. Ano, v Německu postaví pár set mešit. Na ty rádi přispějí, ale sekularismus? Fuj, fuj.

V. Patkoš 5.12.2015 11:38

Re: I to je dobrý rozhovor -

Jojo, Rus opravdu zdá se odhodlán k boji je

http://www.lidovky.cz/atomova-valka-misto-vecernicku-ruska-televize-hrozi-turkum-v-primem-prenosu-184-/zpravy-svet.aspx?c=A151204_144731_ln_zahranici_msl

V. Patkoš 5.12.2015 11:36

Re: ČT nasazuje masovým vrahům masku mírotvůrců

Předpokládám, že když to vaše babička vykládala, tak se dívala směrem k vám.

V. Karda 5.12.2015 10:01

Re: ČT nasazuje masovým vrahům masku mírotvůrců

Malečku o takových chytrácích jako jste vy moje babička říkávala ,, vůl zůstane volem a pařez pařezem".

J. Slanina 5.12.2015 9:21

Re: Souzním, pane autore, prožívala jsem to stejně,

Hezký úvod do absurdního dramatu. Havel by se červenal.

J. Kanioková 5.12.2015 9:17

Re: Masový vrah.... SKUTEČNÉ nezpochybnitelné důkazy ???

17.4.2011 - USA tajně podpořily syrské opoziční skupiny, ukázaly uvolněné důkazy WikiLeaks - https://www.washingtonpost.com/world/us-secretly-backed-syrian-opposition-groups-cables-released-by-wikileaks-show/2011/04/14/AF1p9hwD_story.html

16.5.2012 - Syrští rebelové získat přísun zbraní s penězi sousedů ze Zálivu, USA koordinace - http://www.informationclearinghouse.info/article31337.htm

25.5.2012 - Připravují nás na multi-frontální válku v zastoupení proti Sýrii - http://www.informationclearinghouse.info/article31418.htm

CIA na pomoc při řízení armády syrské opozice - http://www.nytimes.com/2012/06/21/world/middleeast/cia-said-to-aid-in-steering-arms-to-syrian-rebels.html?pagewanted=all&_r=0

CIA se přiznává k vyzbrojení syrských rebelů - http://edition.cnn.com/2013/09/12/politics/syria-arming-rebels/

J. Slanina 5.12.2015 9:15

Re: Ty si taky masový vrah, ty ko.ote !

Ty kluku, ty ses kremlu povedl. Kladivo máš narvané v prrdeli a srp zaseknutý v palici, že? Jedním slovem - zrůdička.

BTW: Jak dlouho v té Sýrii už opruzuješ?