17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
chetgar 20.10.2006 11:37

Re: Genocida Arménů v roce 1915

jenže zatímco Arméni onen odsun plánovitě nepřežili, Sudeťáci ano...

Jiri 20.10.2006 21:15

Re: Genocida Arménů v roce 1915

Doktore, je uz na case, abyste navstivil lekare - uroven vasich prispevku prudce upada a rekl bych, ze by to uz zaslouzilo pozornost odborniku.

kopretina 20.10.2006 23:50

Re: Genocida Arménů v roce 1915

Mýlíte se. Nesrovnávala bych arménskou genocidu s odsunem Němců. Armnénská genocida stejně jako židovský holocaust bylo systematické vyvražďování lidí.To, že Arménů nezemřelo 6.000.000 ale 1.000.000 bylo dáno tím, že Turci neměli plynové komory či jiné efektivní vraždící nástroje.

Co se týče odsunu Němců, tak divoký odsun prováděný Rudými gardami byl zavrženíhodný, kultivovaný byl naplněním Postupimské konference.

jan zahradil 20.10.2006 10:01

Doležal se chytil

Jen pro pobavení : potrefená husa se chytla. Komentátor MFD Bohumil Doležal (který je autorem kurzívou zvýrazněného citátu)označil ve svých komentářích můj článek za vlajkařský,patřící do Práva a nepřímo doporučil Lidovým novinám, aby nic podobného netiskly. Nic překvapivého, Doležal by zřejmě cenzuru rád, kdyby mohl. Když jednou MFD neotiskla reakci mého kolegy Bednáře na jeden obzvláště pitomý Doležalův článek, napsal jsem mu, zda by se v rámci plurality názorů nepostaral o zveřejnění on sám. Tento "významný konzervativní publicista" (jak o sobě sám jednou nechal zveřejnit)mi odpověděl, že umanuté texty p. Bednáře nemají na stránkách seriózních novin co dělat.

jerry 20.10.2006 10:14

Re: Doležal se chytil

Nejedná se o cenzuru, Vaše články totiž nejsou ani tak nepohodlné,jako spíš ,co do úrovně špatné.Pan Doležal to myslel spíše tak, že by si takový list jako LN měl zachovat určitou úroveň článků.Vaše ubohé čecháčkovství je dobré tak pro pouliční drbny a celkem je to zbytečné dávat na papír i na net. Odjeďte do Bruselu a bavte se se Špidlou o nutnosti vybavovat zedníky opalovacími krémy. Moc lidem byste tady nechyběl. 

Ivan 20.10.2006 13:46

Re: Re: Doležal se chytil

Cenzura prováděná  u Lidovek, MFdnes a jiných německou skupinou ovládaných novin je evidentní.

Loki 20.10.2006 10:24

Re: Doležal se chytil

A vy zas tak nejak verejne nerikate, ze ve skutecnosti je vam nejake turecko u konecniku, vlastne mozna ze to tenkrat i genocida byla, ale je treba utuzit boj proti direktivam z EU, je treba prihrat polivcicku, u tech, kteri uz treba pozapomneli, ze jste to vy, kdo se stara o zajmy CR v EU. Jdete k sipku, i s vasimi vitezoslavnymi komentari kdo se zas na co chytil ... jak malej vena.

Zkuste uprimne ric, myslite si opravdu ze to tenkrat na Armenech genocida nebyla, nebo tema pouzivate jako bic proti byrokratismu, narizovani a direktivam z luna EU? Uprimne?

KD 20.10.2006 17:46

Re: Doležal se chytil

(1) Doležalova otázka je celkem zajímavá, škoda, že se nedozvíme odpověď. Ale protože Francouzi mají ve věci vysídlení Němců taky máslo na hlavě, lze předpokládat, že s námi drží basu.

(2) Jaký je rozdíl mezi Vaším žádoucím "sbližováním a strategickým partnerstvím s Tureckem" a nepřípustným "privilegovaným partnerstvím". Asi jen ten, že o strategickém partnerství mluví Vašimi ústy ODS (bravooo), o privilegovaném třeba CDU (fuuuuj).

(3) Nechápu, jak je možné relativizovat hrůzy holocaustu tím, že se budou správně pojmenovávat jiná podobná zvěrstva a zločiny. Tato zvěrstva se podle Vás nesmí "vytrhávat z kontextu". To bych blil, když slyším nebo čtu podobné kecy. To se mi vždycky vybaví všichni ti politruci minulého režimu a to jejich "musíte to vidět v tých, no k...a, v súvislostech".

Plzák 20.10.2006 9:35

Souhlas s autorem.

Ještě před čtvrt stoletím bylo Turecko vítaným partnerem v NATO a všech dalších evropských institucích. Byla to zem bránící sovětské rozpínavosti na Blízkém východě. Sovětský svaz se rozpadl a tak je dnes Turecko nepotřebné. Turecko je most, který na Blízký východ potřebujem. I nám se může turecký trh, se svými 65ti miliony obyvatel hodit. Hospodářsky samo o sobě by rozhodně Turecko pro EU představovalo větší přínos než Rumunsko s Bulharskem. To ovšem místní ksenofobové nemohou vědět. Pro ně jsou Turci to, co byli už za našich babiček - nevěřící machometáni.

Mimochodem: Kdo nutí Rusko aby přiznalo všechny ty genocidy, které v minulosti napáchalo? V pohledu do minulosti musí být někde konec. Jinak zachvíli budem obviňovat Italy z brutálních výpadů Říše římské a žádat omluvu. K přemílání neslavné minulosti evropských národů bohatě stačí holocaust.

Auiam 20.10.2006 9:38

Rusko se necpe do EU.

Plzák 20.10.2006 9:54

Re: Rusko se necpe do EU.

A proto jsou genocidy spáchané Ruskem méně zavrženíhodné?

Auiam 20.10.2006 9:57

Re: Re: Rusko se necpe do EU.

Absolutne ne. Jen to vysvetlkuje, proc se ma v tuto chvili zpovidat Turecko, pokud chce patrit do Evropy.

Plzák 20.10.2006 10:09

Re: Re: Re: Rusko se necpe do EU.

A když by se tedy Turecko omluvilo. Co potom? A byla by to stejně jen omluva potomků, kteří by to samozřejmě udělali z důvodů čistě zištných.

Jedná se stejně jen o snahu Francie a Německa udržet si odstup od Turecké konkurence a hlavně jejich pracovních sil.

jerry 20.10.2006 10:19

Re: Re: Re: Re: Rusko se necpe do EU.

Pokud Turecko chce do EU ,mělo by se podle evropských norem chovat. Jinak si nejsem jistý,jestli je tam potřebujeme.Obhajování minulých zločinů nelze považovat za místní folklór.Podotýkám, že mám jinak Turecko jako zemi docela rád,ale to je pohled turisty.

Plzák 20.10.2006 12:37

Re: Re: Re: Rusko se necpe do EU.

Pokud by EU přijala Turecko do svých řad, nebyla by to žádná dobročinnost právě tak, jako když přijali nás. Nic si nenamlouvejme. Naši sousedé nás právě tak málo milují, jako my je. Sňatky se uzavírají občas z lásky. Aliance se uzavírají ze vzájemné potřeby. Čili Turecko by se na jednu stranu hodilo, obzvlášť turecký trh a na druhou stranu už méně. Hlavně kvůli množství lidí, které by se hrnulo do Německa, Rakouska a Francie na práci. Proto ta zásadovost zmíněných států. Jenže! Němci a jiní pomalu vymírají a za chvíli nebudou mít nikoho na práci, na živení důchodců. Tak že Turecku se dvířka nepřibouchnou tak, aby se nedala v pravý čas otevřít. O žádné náboženské problémy nejde. Cožpak si myslíte, že někomu záleží na tom, jestli se Polák plazí v kostele před Panenkou Marií Čenstochovskou a nebo moslem provozuje gymnastiku směrem k Mekce?

zdeněk 20.10.2006 10:01

Re: Re: Rusko se necpe do EU.

tato genocida je neustále živá stejně jako holokaust protože vztah arménů a turků se nijak nezměnil. Arméni mají z historie velkou podporu francie.

genocidy spáchané ruskem byli hlavně spáchané na vlastním národě tedy rusech, kdo by se tedy měl komu omlouvat? Jediný kdo by se měl omlouvat je car a komunisti, resp. stalin. Vládnoucí třída.

Elvíra 20.10.2006 10:31

Re: Re: Re: Rusko se necpe do EU.

a co genocida,kterou páchali Francouzi...např.v Alžírsku?Pokud se nepletu tak jsou dokonce zakládajícím členem...

Papouch 20.10.2006 11:09

Re: Re: Re: Re: Rusko se necpe do EU.

ze strany Francouzu zadna nebyla - jinak by dnes bylo porad Algerie Francaise

ale etnicka cistka tam skutecne probehla - Arabove odsunuli zhruba milion a pul Francouzu, "pied noirs", vcetne vrazd a zabaveni majetku

Sch.glosátor 20.10.2006 9:25

Nepotřebujeme "strategické partnerství"

A už vůbec ne sbližování. Protože sbližování znamená vzájemné přizpůsobování se. Jediné co potřebujeme, je ropovod a plynovod přes turecké území. K tomu postačí standardní obchodní vztahy. Není nic lepšího a stabilnějšího než vzájemně výhodné standardní vztahy. Jakýkoli "nadstandard" a zejména jednostranné výhody vedou  k závislosti. Viz naše závislost na dodávkách ropy a plynu z Ruska za výhodnější, t.j. nestandardní cenu. Protože žádné výhody nejsou zadarmo. Výhody zadarmo jsou jen iluzí. Nebezpečnou iluzí. Třebaže přitažlivou pro politiky nepřemýšlející za horizont svého volebního období. Ono strategické partnerství a sbližování jsou jen bezobsažné  fráze. Falešná a prázdná slovíčka...

Plzák 20.10.2006 9:47

Re: Nepotřebujeme "strategické partnerství"

Souhlas s Sch. glosátorem. Oboustranně výhodné obchodní vztahy, to je to, co potřebujem.A vzájemné respektování zákonodárství v hostitelské zemi. A jsme u zrušení EU.

Auiam 20.10.2006 8:11

Genocida byla definována v roce 1948

a její novou definici tudíž není třeba hledat

http://www.hrweb.org/legal/genocide.html

Auiam 20.10.2006 8:06

Tlusté čáry nefungují

Ach jak já vám rozumím!!! Tlusté čáry za minulostí se velmi hodí těm, kdo se na zvěrstvech podíleli, milý pane. Naopak v obětech zanechávají navěky pocit křivdy a nepotrestaného zla. V tzv. šedé zóně vede nevyrovnání se s minulostí k pocitu, že silnější může všechno a nikdy za své skutky nebude volán k odpovědnosti. Tím dochází k rozmělnění hodnot. Tak, jako si Turci budou muset přiznat podíl svých předků na vyvraždění a vyhnání Arménů, a možná přepsat učebnice dějepisu, tak Češi budou muset vzít na vědomí fakta z poválečné a komunistické éry.

Tlustou čáru za minulostí je možno udělat tehdy, pokud jsou zločinci své doby zlynčováni davem a zavěšeni na pouliční lampy, nikoliv v právním státě, kde jest zločin vyšetřován a trestán standardními institucionalizovanými mechanismy.

Své vlastní minulosti nikdo neuteče. Existuje ještě jedna instituce, která bdí nad dodržováním jistého člověčího rozměru soužití, ač se vám to může zdát nepravděpodobné, vzhledem k vaší, patrně ateistické, výchově. Vězte, že ti nejhorší bastardi se velmi báli zemřít.  

Loki 20.10.2006 10:28

Re: Tlusté čáry nefungují

Jojo, zato hodni se umrit nebali .... umrit nechce nikdo, to jen vam se to libi na to roubovat vasi predstavy a viru.

se zbytkem ovsem souhlasim ... :)

Auiam 20.10.2006 10:58

země bez hrdinů - země bez zločinců

Člověk, který je se svým životem smířen, umírá klidněji. Mnoho zločinců má před smrtí potřebu se ze svých zločinů alespoň vyzpovídat. To je ovšem zkušenost nepředatelná.

Není náhoda, že totalitní režimy se snažily zbavit především duchovního rozměru ovládnutých kultur, neboť když nefunguje spravedlnost pozemská, mají lidé alespoň potřebu spravedlnosti vyšší. Jedině existence svědomí může zabránit tomu, že konkrétní lidé odmítnou splnit zvrácený rozkaz z důvodu vyššího principu mravního, a to i za cenu vlastní perzekuce. Lidé, kterým ono vnitřní měřítko chybí, nejsou schopni rozpoznat dobro od zla a hrdinu od zločince.

olaf 20.10.2006 14:04

Re: země bez hrdinů - země bez zločinců

Nu a také bychom mohli tvrdit, že totalitní režimy udělaly obrovskou chybupotlačováním víry. Vždyť totalita nejtvrdší a nejdelší (feudalismus) měl jako jeden z pilířů církev. Ta přeci rozdělemí pán / kmán vysvětlila a prohlásila za nejlepší. Nebo se mýlím?

Ludva 20.10.2006 7:31

A to ještě EU zapomnělo

na vyvražďování Řeků v Malé Asii. Pravda, genocida se nepovedla, protože někteří stačili naskákat na lodě a odplavat.

Hnyk 20.10.2006 7:15

A což takhle být iniciativní pane Europoslanče

A navrhnout v EP, že napříště se v EU pod trestem vězení smí říkat "genocida" jen když jde o vyvražďování Židů?!!? Při vraždění civilního obyvatelstva jiných etnik by se smělo říkat jen "exces", "politováníhodná událost" a nebo třeba "justiční omyl". Tím byste mohl elegantně zavřít hubu takovému "jednomu publicistovi".

A jestli bylo vyhnání Němců část denacifikačních opatření, tak stále čekám kdy v ČR začnou podobná dekomunizační opatření. 

mila 20.10.2006 6:12

autorovi

holinky a hodinky, ze jo?to same, ale islamizace evropy neni zadna sranda, za druhe, co by se nam stalo kdyby jsme rekli a ze treba naci "bojovnici za svobodu" kteri spolupracovali s nacky, se po valce chteli ocistit, a opravdu povrazdily civilni obyvatelstvo nemeckeho puvodu, cimz nechci se zastavat nacistu, ale neco jineho je zavrazdit, spise popravit Heydricha, to byl vojak, jel se svou strazi, a neco jineho by bylo kdyby misto neho odpravili jeho manzelku a deti, co se nestalo, ponivadz se jednalo o vojaky a ne o teroristy, tak si to poslance nejdrive rozmyslete nez o necem kecnete

Petr H 20.10.2006 3:14

Více než znění francouzského vyhlášení

by měla turecká politická reprezentace číst sdělení vyslané mezi řádky a to,ženejsou v Evropě vítáni a Evropan je tam nechce.Jestli se klasicky turecky zabejčej je jen jejich problém,stejně nebudou v Evropě vítáni,i přes jejich zabejčení a Širákovy omluvy.Hlavou zeď neprorazíš.

LubosTX 20.10.2006 2:57

Skutecne, pane Zahradile?

Rikate: "Česká zahraniční politika proto musí jasně říci následující: stojíme o sbližování a strategické partnerství s Tureckem, nikoliv o opak. " Musi to rici? Co kdyz vetsina obcanu Ceske republiky o to VUBEC nestoji? Za koho, pane Zahradile, hovorite? Vite, co znamena islamizace Evropy? Vite, ze nasilne drzeny sekularismus v Turecku zrejme padne se vstupem do Unie? Jste zastance multikulturalismu a zavedeni prava saria v Evrope? O cem to VLASTNE HOVORITE, PANE POSLANCE?8-o