19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

EVROPA: Hrozba pro naši zemi

Ve většině komentářů, které se v našich médiích v poslední době objevily na téma brexitu, dominuje škodolibé zadostiučinění z problémů, v nichž se potácí nešťastná britská premiérka Mayová, a nadšení nad jednotným a tvrdým postojem EU vůči Británii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Stary 7.10.2018 13:41

Re: Vlada v Cechach

Ale byl. I Praha by tady byla. Ne diky Rudolfovi II mluvi Cesi cesky. Ale Cesi byli tenkrat vlastenci. Ti vymreli. Premier je cizinec a byvaly komunista. Mame proruskeho prezidenta. A narod je kam vitr tam plast. S touto mentalitou by nas stihl osud Polabskych Slovanu. S Rudolfem II i bez neho.

P. Čech 7.10.2018 19:00

Re: Vlada v Cechach

Neříkal jsem, že díky Rudolfovi II mluví češi česky. Rudolf však pozvedl Prahu z druhořadých měst do téměř čela. Premiér je sice bývalý komunista s tím se nedá nic dělat, ale není cizinec. Je českým občanem stejně jako je karel Schwarzenberg a nebo byl Jan kavan. A národ? Co je to národ? Umí tento pojem někdo jednoznačně definovat? Podle mne v Evropě žádný národ neexistuje.

R. Stary 8.10.2018 16:24

Re: Vlada v Cechach

Srovnavat statni prislusnost pana Babise se statni prislusnost pana Schwarzenbergera je odvaha. Pan Schwarzenberg ma svycarske a ceske obcanstvi. Je rodily Svycar a narodil se v Praze. Babisova otcina je Slovensko a materska zeme je Izrael. Podle evropskych norem je papirovy Cech. A s tou vasi theorii o narodech, bych napriklad na Balkane nebo na Slovensku moc neoperoval. Mohlo by to spatne skoncit.

F. Netopil 6.10.2018 11:47

Bože to jsou kecy

Co také čekat od autora, jenž je protagonistou IVK. A přitom je to tak prosté.

Pan VB se rozhodl že ho už manželství s paní EU nebaví a že by si mohl mnohem více užívat jako rozvedený. Nic proti tomu. Je to jeho nezpochybnitelné právo. Pan VB tedy požádal o rozvod a jeho žádosti bylo bez problémů vyhověno. Nastaly však klasické porozvodové problémy. Pan VB k svému úžasu a zděšení zjistil, že bude muset vrátit klíče od bytu, prát si sám své špinavé prádlo a sám si také vařit večeře. Takovéto sprosté chování jeho bývalé manželky svědčí o jejím pokřiveném charakteru, když chce takto trestat svého bývalého manžela, místo toho, aby mu nabídla co nejtěsnější spolupráci do budoucna.

Buď jsem blbej já nebo autor.

A. Nový 6.10.2018 11:50

Kdej ste přišel na ten VB?

Určitě platí to druhé! :-))

F. Netopil 6.10.2018 11:52

Re: Kdej ste přišel na ten VB?

Jsem rád že se mnou souhlasíte !

P. Zinga 6.10.2018 13:20

Re: Kdej ste přišel na ten VB?

Já nesouhlasím! Protože tvoje přirovnání je směšné, vole.

J. Kanioková 6.10.2018 19:25

Ano, přesně !

S. Deringer 6.10.2018 14:07

Re: Kdej ste přišel na ten VB?

František Netopil Souhlas s tim ze to druhe :)

P. Grigar 6.10.2018 14:23

Re: Bože to jsou kecy

.. pane Netopile, dovolím si připsat druhé dějství vámi nastíněného dramatu.

Paní si bude muset zvyknout na život bez manželova příspěvku do domácnosti, který výrazně převyšoval jeho spotřebu. Také si bude muset sehnat jiného bodyguarda k procházkám po lese, ve kterém na téměř bezbranou ženu číhají ti zpustlí ruští mužici. Nedosti na tom, část jejího příbuzenstva už v průběhu rozvodového řízení jeví snahu i nadále udržovat pro ně ekonomicky výhodné kontakty s bývalým partnerem. Druhdy štědrý strýček Sam zpoza oceánu hodlá činit totéž, prý už do nevyvedeného manželství investoval dosti, je načase, aby se každý staral o své a za své.

Expozici, kolizi i krizi máme zřejmě za sebou, zbývá už jen peripetie a následně katarze.

Čeho se ujmete?

J. Jurax 6.10.2018 18:09

No, stran otázky, již jste byl položil v závěru Vašeho příspěvku bych si dovolil přiklonit se k možnosti první.

J. Kratochvíl 7.10.2018 15:35

Souhlasím

s vámi pane Netopile.

P. Foltán 6.10.2018 10:23

Pane autore, velký dík

Toto do kamene tesat!

F. Netopil 6.10.2018 11:54

Re: Pane autore, velký dík

A tím kamenem pak pana autora do hlavy, že ?

P. Zinga 6.10.2018 13:21

Re: Pane autore, velký dík

Ty už máš ránu do hlavy za sebou, co?

J. Jurax 6.10.2018 18:12

Pana autora ne, nevidím důvod. U Vás jsem ale na rozpacích.

Š. Hašek 6.10.2018 8:48

Článek sedí.

P. Lenc 6.10.2018 9:14

Re: Článek sedí.

ANO!

K. Janyška 6.10.2018 9:19

Re: Článek sedí.

Hitler také říkal, že jedna jedna jsou dvě. A měl pravdu... Dzp.

R. Langer 6.10.2018 10:03

Re: Článek sedí.

Ano, některé věci jsou pravda bez ohledu na to, kdo je říká, že?

J. Nový 6.10.2018 11:03

Re: Článek sedí.

Přesně tak. Ale mnozí to nechtějí pochopit a slepě věří tomu, že je všechno pravda, co říká jejich oblíbenec a všechno lež, co tvrdí jejich neoblíbenec. Tak si prostě zjednodušují život. Bohužel mám takové známé i ve svém okolí.

Občas si je otestuji nějakým prohlášením nebo větou a oni, místo aby na to prohlášení reagovali, tak se nejdříve zeptají, kdo to řekl. A v tu chvíli už se usmívám.

S. Sidlichovsky 6.10.2018 10:13

Re: Článek sedí.

Ano, souhlas.

Všichni eurojásalové by měli jít ty bláboly o velké naději, kterou EU prezentuje, vykládat těm 43,2 % nezaměstnaným mladým v Řecku - a to ještě poté, co jich už 450 000 ze země odešlo (a to jsme na vrcholu evropské konjuktury), 33,8 % ve Španělsku, 31,9 % v Itálii, 22,4 % na Kypru, 20,8 v Portugalsku, 20,4 ve Francii a např. 17,9 na Slovensku a nezapomeňte si obléct neprůstřelnou košili.Bez ní bychom tady asi vaše bláboly museli postrádat.

F. Kusák 6.10.2018 11:02

Re: Článek sedí.

No nevím, jestli zrovna za nezaměstnanost může sjednocená Evropa. Řecku také nikdo nenutil Euro, byla to ambice některých řeckých politiků, kteří neprohlédli některá úskalí společné měny. Jiná věc je, jaká by byla úroveň ekonomiky, kdyby Řecko stálo mimo eurozónu. Problém je, že je to všechno pouhopouhá spekulace. Podle mě, není problém ve sjednocené Evropě, ale ve způsobu, jak EU funguje. Já si myslím, že Evropa by měla couvnout někam k EHS, ale zachovat některé, v praxi ověřené funkce EU, například Schengen nebo společný pracovní trh, ale dostatečně liberální.

J. Nový 6.10.2018 11:06

Re: Článek sedí.

Chcete zachovat Schengen, ačkoliv EU neumí ohlídat hranice? A ani moc nechce, naopak odsuzovala ty, kteří je chtěli hlídat 'Maďaři)?

S. Sidlichovsky 6.10.2018 12:26

Re: Článek sedí.

Zkorumpovat pár politiků v asi kterékoliv zemi zas není nějaký velký problém. V EU všichni věděli, že ty řecké účetní knihy byly "uvařeny", za pomoci super-bank. Ale ta bruselská lobby věděla, že to bude velké rito - např. se připravovala athénská olympiáda. A tak se i stalo. (Dnes to vše vybudované německými a francouzskými firmami chátrá).

Když to prasklo, tak ministr řecké vlády dostal 20 let vězení, strýc Yanise Varoufakise rezignoval na funkci generálního ředitele zastoupení Siemens, když dostal příkaz "korumpujte, uplácejte. Ty dodané německé ponorky se po dlouhou dobu neudržely na vodě, jak je to dnes - nevím.Jeho nástupce měl ke správnému výkonu funkce dokonce genetické předpoklady, už jeho tátu Řekové po válce soudili za kolaboraci. Synáčkovi se podařilo na poslední chvíli zdrhnout do Německa, i tam dostal za ty neskutečné zlodějoviny rok vězení a odseděl si celých 28 dní. Německé a francouzské banky zase tak nic neriskovaly, dobře věděly, že až to praskne, zaplatí to evropští daňoví poplatníci. Podle průzkumu 2 německých ekonomů si z 1. a 2. záchranného balíčku řecká vláda "sáhla" na 5 %. Řecko dostala do kolen nesmyslná terapie EU. Nesmysly pokračují, Řecko má mít do roku 2023 přebytek rozpočtu 3.5 % a pak až do roku 2060 v průměru 2,2 %.

P. Zinga 6.10.2018 13:48

Re: Článek sedí.

Řecku nikdo Euro nenutil, ale bylo to přání sjednotitelů EU a jejich bank.

Bylo to "politické zadání". Asi jako Turecko v NATO a příjem "gastarbajtrů" z Turecka

J. Jurax 6.10.2018 18:19

Zrovna Schengen kombinovaný s nechráněnou vnější hranicí je celkem blbý nápad.

F. Netopil 6.10.2018 11:51

Re: Článek sedí.

Ach jo, kde jsou ty doby s RVHP, kdy se o práci nemusel nikdo obávat. Vzpomínám se slzou v oku.

J. Jurax 6.10.2018 18:17

Ano.

Nicméně ti nezaměstnaní na to nejspíš nahlížejí jinak, bez Vaší ironie. To jsou ty paradoxy, že ...

K. Janyška 6.10.2018 8:47

PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

ZEJMÉNA RUDOČERNÝCH SOCIALISTŮ.

Jak známo, vývoj lidského světa je tažen civilizací jednotlivců obchodem, tedy jejich vyšším a vyšším osamostatňováním. Takoví lidé jsou pak už dlouhá tisíciletí tahouny dalšího jeho vybavování technickými prostředky, neboť svojí nekoordinovanou aktivitou vygenerovali neosobně a nezáměrně spontánní řád lidské interakce a lidského světa, který je svými evolučně vyvinutými pravidly řídí a nutí k efektivním a produktivním druhům jednání.

A přinutil je založit evoluční cestou bez původního záměru vlastní správní jednotky, národní státy.

Pomiňme tu eskapádu historických událostí, které vedly k dnešku a podívejme se na to, co je. Co vniklo a co dál vzniká. Jen za poslední 3 dekády vznikly desítky nových národních států a nikdo se jich, tedy každý toho svého, nechce vzdát. Jak to ? Vždyť EU je přece prý jakousi novou lepší formu lidského světa. Tak proč ne ?