3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

EVROPA: Hrdinové boje za svobodu?

Hoďte ho v USA. Zastřelí vás. Dost možná ho hodit ani nestihnete, bude stačit, když neuposlechnete výzvu, abyste ho položili. Hoďte ho na Ukrajině a jste hrdina boje za svobodu. Možná za to dostanete metál, prachy, nebo politický azyl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 26.2.2014 23:44

Naprosto s článkem souhlasím!

Postoj EU k Ukrajině je ostudný!

K. Drobková 26.2.2014 15:53

Re: Nejhoší na tom všem je, že objektivní fakta... těžko..

http://gloria.tv/?media=540709

P. Beránek 26.2.2014 11:48

Re: Byl to boj za svobodu

Svoboda?

Svobodu má dneska ten kdo má peníze.

Svobodnější než za Husákovců, Jakešovců a Bilakovců jsou dnes právě ti  vychcánkové a podvodníci, kteří většinou (i právě proto) ty peníze mají. Šmejdi, kteří mají svobodu okrádat staré lidi, exekutoři, kteří mají svobodu okrádat lidi v nouzi, atd.

Takže jste se asi zařadil.

P. Šebesta 25.2.2014 21:29

Re: Byl to boj za svobodu

Přesně tak. Život není čokoládová tyčinka a nic není bohužel stoprocentně dobré nebo špatné. I v Treblince občas zasvítilo slunce. Důležité je, že život,jaký chcete, je pořád lepší za deště, než ten, který vám vnutí i se sluníčkem.

P. Šebesta 25.2.2014 21:24

Re: a vy víte, nezpochybnitelně,

Ano, vím, kdo je platil, to je něco, viďte? A kupodivu za tím není židovsko tatarská oligarchie ani kapitalista z Wallstreetu.

B. Rudolf 25.2.2014 5:00

Byl to boj za svobodu

Nechat si pomoci od Ruského impéria může jenom člověk neznalý historie. Svoboda totiž  v obchodech s Ruskem platidlem bývá.

Na revolucích budou vždycky vydělávat vychcánkové a podvodníci. Jako u nás. Měli jsme si tu snad kvůli tomu nechat bolševiky na věčné časy?

Sice nám vládnou lidé jako Klausovci, Zemanovci, Grossovci, Rittigovci, Bémovci, Janouškovci, Šloufovci a jim podobní, ale jsme svobodnější než za Husákovců, Jakešovců a Bilakovců.

P. Vaňura 24.2.2014 22:03

Víte, Arthur Kemp, jihoafrický historik, napsal asi toto

Když si bílí (na jihu Afriky byli bílí daleko dříve, než černoši, co tam převládají dnes, bylo tam, když 17 století přišli Holanďané, jen pár Křováků v poušti) nechali do své země (JAR) nalézt tolik černých, že je několikrát přečíslili, bylo pro ně už skoro nemožné zemi udržet.

Albánci se začali s požehnáním Mussoliniho stěhovat do Kosova ve velkém za WW2, bylo to součástí Mussoliniho projektu Velké Albánie. Za Tita stěhování pokračovalo, přijímal odpůrce režimu v Albánii.

Pohroma, které se tam Srbové, kteří se ocitli ve velké menšině, dočkali byla skoro zákonitá. Neměli už šanci vyhnat Albánce zpátky.

CELÁ EVROPA může dopadnout stejně, nezastaví li imigraci z Třetího světa !!!!

Svědčí o to už 5000 let psané historie!

R. Brzák 24.2.2014 22:00

Re: Já nelžu - napsal jsem přeně jak to bylo, totiž když

Dobrá, pak se omlouvám - pokud se dá příklad Řecka vztáhnout na celou EU, pak jste tedy nelhal (domníval jsem se, že Vámi uvedený příklad zastřeleného molotovovrhače je současný). Avšak pokud jde o příklad USA, pokud by dnes vrhali zápalné láhve po policistech a zapalovali budovy a vozy a ničili majetek, byly by oni studenti nejspíše vyzváni, pak varováni a následně by se s nimi nepárali vůbec. Nedej bože, aby snad byl některý policajt v USA rovnou zapálen - jak bylo například možno sledovat i v našich spíše promajdanovských médiích, taková situace tam byla dlouho v podstatě tolerována ustupující policií.

J. Sládeček 24.2.2014 21:59

Jo, je to přesně

tak, demokracie je jedna velké lež a špína.

P. Vaňura 24.2.2014 21:47

A ještě, tady Vám pro pohodlí kopíruji příslušný odstavec

"Hoďte Molotovův koktejl kdekoli v EU a zastřelí vás taky

Hoďte ho v USA. Zastřelí vás. Dost možná ho hodit ani nestihnete, bude stačit, když neuposlechnete výzvu, abyste ho položili. Hoďte ho na Ukrajině a jste hrdina boje za svobodu. Možná za to dostanete metál, prachy, nebo politický azyl."

Myslíte vážně, že TOTO je pravda???!!!

Taky bych mohl napsat "namiřte na policii dětskou hračku, přesnou kopii AK-47 v měřítku 1:1 a zastřelí Vás." To se také stalo, a to v USA. A též si myslím, že kdyby někdo mířil na Obamu vzduchovkou s dalekohledem, tak jako nějaký pitomý mladík u nás mířil na Klause, ochranka by ho patrně nezatkla, jako u nás, ale hned zastřelila. Ale ten, co s pistolí na nějakou hru vystřelil několikrát na Klause, mohl mít klidně skutečnou pistoli a zabít ho. Reagana též postřelil na ulici nějaký cvok.

U nás se za komunistů také stalo, že policie (tehdy VB) zastavila někde v Motole auto kvůli nějakému přestupku a řidič oba policisty zastřelil. Ty policisty VŮBEC NENAPADLO, že je toto možné. V USA by se to téměř určitě nastalo, tam by při podezřelém pohybu policie vytáhla dotyčného z auta. Ne, že by ho zastřelili, ale znehybnili. Říkají to lidé, co tam byli.

J. Kanioková 24.2.2014 21:29

Tak to je pro mě nová informace,

že Jednotky sniperů mají J E N státy.

P. Vaňura 24.2.2014 21:27

Já nelžu - napsal jsem přeně jak to bylo, totiž když

v Řecku JEDNOM PŘÍPADĚ policista NEDOPATŘENÍM zabil mladíka, dostal za to doživotí! Tak byli policisté zastrašováni levicovou justicí. To se stalo PŘED nepokoji kvůli úsporným opatřením.

Poté byly "demonstranty" použity stovky, možná i tisíce (to opravdu nevím) molotovových koktejlů. Jimi byla, za NEČINNOSTI POLICIE vypálena pobočka jedné banky, kde, jak jsem napsal, uhořeli tři úplně nevinní lidé včetně těhotné ženy.

Teď jsem se díval na Hyde Park. Tam byla též zmíněna událost v USA, o které jsem psal jinde. Rok jsem nevěděl přesně, teď vím, že to bylo r. 1968. To dav studentů zaútočil v obrovské přesile na příslušníky Národní gardy, což nejsou policisté, ale něco jako aktivní vojenské zálohy a velí jim guvernér příslušného státu. Nejsou cvičeni na činnost při demonstracích. Gardisté se polekali, začali střílet a byli tam 4 mrtví. Jak mě znovu potvrdili v té diskusi, o tom "masakru" se mluví v USA DODNES.

Pro porovnání, USA jsou mnohem větší, než ČR, kde při demonstracích r. 1969 zastřelili komunisté 5 lidí. O tom se u nás v médiích moc nepíše, ač to všichni vědí.

M. Stanovský 24.2.2014 21:16

Re: Kdo umí, ten umí ! :-)

Nojo, v roce 1989 jsme si mysleli to samý.

M. Stanovský 24.2.2014 21:14

Říše Byzantská

No co chcete, maminka mi vždycky říkala, že Byzanc (ona se štítila říkat Balkán, neb Byzantská říše byla slavná, dobrá, leč poněkud jiná než Evropa), tak tedy Byzanc začíná na tom mostě hned za Hodonínem. Já si z ní dělal srandu, ale v poslední době vidím, že to byla hluboká pravda. Nic ve zlém, ale říše Byzantská je opravdu jiná, než Evropa. Promiň maminko, vzpomínej na mě v dobrém.

M. Prokop 24.2.2014 20:53

Re: Nejhoší na tom všem je, že objektivní fakta... těžko..

Stačí jen trochu logicky uvažovat:

Kdo je schopný prakticky bez kontroly rozhodovat a jak moc bude v problémech EU bez Ukrajiny, případně Rusko bez Ukrajiny.

Pak je možno část hoaxů eliminovat.

M. Prokop 24.2.2014 20:51

Re: a vy víte, nezpochybnitelně,

Jednotky sniperů mají JEN státy.

Takže otázka zní, Janukovyčova Ukrajina, nebo Putinovo Rusko?

Schopnosti a odvahu na setí větru má jen Rusko. EU vůbec a USA s Obamou také ne.

M. Kosejk 24.2.2014 20:16

Re: a vy víte, nezpochybnitelně,

Velký Žid? Strýček Sam s doutníkem? Impérium? Jan Tleskač? Nebo které konspirační  verzi veříte vy? :))

Jako už jsem četl reakce, že policajti, co na záběrech prokazatelně střílí ostrými, jsou vlastně převlečení opozičníci. Začíná to připomínat konspirační blábolení o 11/9. Vždyť už i Janukovyčovi spolustraníci od bývalé vlády dávají ruce pryč a nezpochybňují, že tohle vláda přepískla...

M. Kosejk 24.2.2014 19:56

Re: Nejhoší na tom všem je, že objektivní fakta... těžko..

Nezpochybnitelným faktem je například to, že Janukovyčova vláda dala přednost vyklizení blbého náměstí před lidskými životy. Nezpochybnitelným faktem je také to, že na demonstrace vláda reagovala tak, že dále přitvrzovala v antidemokratických krocích.

A určitě se ani nepokoušejte zpochybnit, že naprosto každá demokratická vláda by se musela pakovat za střelbu ostrými do demonstrantů v případě, že střílející tím neodvraceli akutní ohrožení života - už jen proto, že taková vláda nezvládala situaci a nechala to takhle daleko zajít. A z některých záběrů je prokazatelné, že tohohle barbarismu se ukrajinská vláda dopustila.

J. Kostelanský 24.2.2014 19:20

Výborné zhrnutie

S p. Matejkom nie vždy súhlasím, ale tentoraz musím. Možno tie názory sú až príliš radikálne, ale rovnako príliš radikálne - iba v opačnom smere - sú aj oficiálne názory z EÚ a USA.

Kardinálna otázka v kauze Ukrajina a výrazného ovplyvňovania udalostí na Ukrajine zo strany EÚ a USA je: v akom okamihu má národ morálne právo na ozbrojené vystúpenie proti svojej vláde?

Ak by sa Majdan uskutočnil v Bielorusku, nemám najmenší problém ho podporiť. V prípade Ukrajiny som dosť rozpačitý.

V prvej polovici 20.storočia stála americká doktrína na pevných základoch. To isté platilo aj v EÚ (predtým EHS) takmer do konca 20.storočia. Potom začali USA aj EÚ vyznávať kadejaké zvrátené hodnoty. A politika postavená na zvrátených hodnotách nemôže prinášať pozitívne účinky.

Obávam sa, že pre Ukrajincov teraz začnú tvrdé časy. Kým transformujú svoju ekonomiku na parametre EÚ, ešte veľa vody v Dnepri pretečie. A aj v samotnej EÚ rýchlo schladne nadšenie, keď sa milióny Ukrajincov vydajú na Západ. Poľský exodus bol oproti tomu len slabým odvarom. Na druhej strane - určite bude lepšie, keď v západnej Európe pribudne 10 miliónov Ukrajincov ako 10 miliónov Arabov...

J. Kanioková 24.2.2014 19:13

a vy víte, nezpochybnitelně,

kdo ty snajpery financoval ? V čí prospěch ? a k policii - hodně dlouho tam trčela spíš jako terč..

Kdo seje vítr ? Kdo všechno a v jaké míře ?

J. Kanioková 24.2.2014 19:10

Nejhoší na tom všem je, že objektivní fakta... těžko..

NÁZOR: Násilí na Majdanu není pokojný protest. Akce vyvolává reakci. - http://jdem.cz/9px57

Ukrajinská ekonomika nad propastí. Je možné ji léčit? [ANALÝZA] (polsky)- http://jdem.cz/9p5u2

P. Šebesta 24.2.2014 19:00

!

Správně, lidi mají sedět doma a držet hu*u! Kdyby, jako každý slušný a spořádaný občan, odešli hned poté, co je 30/11 Berkut zmastil, mohl být klid. Možná by se našel nějaký moudrý pan Matějka, který by vládní garnituře vysvětlil, že není úplně OK, když drtivou většinu majetku vlastní lidi, které spočítáte na jedné ruce. A ještě jej vyvádějí do EU. Že nepřispívá k blahu obyvatel, když vás mohou za opoziční názor nejen zavřít, ale třeba odvézt do lesa, seřezat a nikdo to neprošetří. Že by možná stálo za úvahu uvolnit pouta mezi poslanci a oligarchy. Anebo by se takový člověk mohl postavit na náměstí s kopretinou a vždycky, když se z toho dá dohromady, se tam vracet! To by šly změny rán na ráz!

Jen pro ucelený přehled: toto je střílení sniperů na Instytutské ulici (od nějaké 10. minuty)http://www.youtube.com/watch?v=dOWno2regUM. Tohle se dá nějak omluvit? Tady policie používá titušky k mlácení lidí http://www.youtube.com/watch?v=5t30ZsFikEo (taky OK?!). Ještě bych pochopil střelbu policie v sebeobraně nebo v nějaké obraně vůbec, ale tohle?! No jen doplním, že spousta mrtvých a raněných je díky tomu, že do "roit gunů" policie ládovala olovo místo plastu a gumy. Jestli nemá občas právo postavit se tomuto, tak čemu?

M. Prokop 24.2.2014 18:26

Re: Kdo umí, ten umí ! :-)

Komunistům se Klausova demokracie nelíbí?

M. Prokop 24.2.2014 18:25

Re: podivné podpory začaly již v Jugoslávii

Na Jugoslávii (hlavně Srbsku, ale nejenom) bylo vidět, jak snadné je nahradit komunismus nacionalismem. A ve jménu nacionalismu začít hubit menšiny. Opět nejvýkonější Srbové, ale nejenom.

O. Horák 24.2.2014 18:19

podivné podpory začaly již v Jugoslávii

kdy původní obyvatelé dostávali po tlamě, protože nechtěli stále ustupovat Albánské menšině.

Vrcholem pokrytectví bylo humanitární bombardování a jako třešinka na dortu uznání podivné země.

R. Brzák 24.2.2014 18:13

Re: Pane Matějka LŽETE

Nu, zjevně se pan Matějka zmýlil. Uvažoval totiž v intencích zákonů - které jsou i ve Francii vůči lidem, kteří hážou molotovy, stejně tvrdé, jako na Ukrajině - a vůči lidem zahalujícím si na veřejnosti tvář i tvrdší.

Avšak Vy lžete - neboť onen Vámi zmiňovaný řecký mladík i podle Vašeho tvrzení zemřel následkem střelby policisty poté, co hodil molotov - tudíž páně Matějkovo tvrzení jste nevyvrátil, nýbrž potvrdil.

P. Vaňura 24.2.2014 15:03

Nevím, proč tak touží po územní

celistvosti. Země je rozdělena co do představ o dalším směřování a není jednoduché najít nějaký kompromis.

Ono ani v Československu nešlo do té míry o národnostní spory. Též to bylo o rozdílných názorech zejména na ekonomickou politiku.

M. Moravcová 24.2.2014 14:29

Re: Kdo umí, ten umí ! :-)

jo, i takhle se dá "argumentovat". Už máte nabito na ty, které nemáte rád?

M. Rastislav 24.2.2014 14:17

Česko-Slovensko a Ukra-jina

Narodil jsem se jako Čechoslovák a žil v přesvědčení, že Češi a Slováci jsou si ve společném státě bratry. Pak přišla sametová revoluce a demokracie umožnila fanatickým slovenským radikálům rozbít toto bratrství za vysněnou židličku v EU. Václav Havel tehdy řekl: „ Společný stát je třeba mít hodně rád a my, mlčící většina, jsme asi měli Československo rádi málo“. Nikdo v zahraničí neměl zájem na rozbití Československa, přesto politologové tvrdí, že ani referendum s kladným výsledkem pro zachování republiky by nezabránilo té menšině šmejdů pokračovat v rozeštvávání obou národů, které by jen vedlo jen k postupné eskalaci násilí. Takže jediný kladný výsledek tohoto rozpadu lze spatřovat v tom, že nedošlo k opakování krvavého rozkladu v JUGO, ale v klidné výměně „bratrství“ za „sousedství“ v EU. Tvrzení některých politiků, že dnešní sousedské vztahy jsou mnohem lepší, než předchozí bratrské, beru s rezervou.

Dnešní Ukrajina, podobně jako bývalé Československo, je umělým celkem. Nevěřím, že morální apel na zachování územní celistvosti Ukrajiny, při rozdílných zájmech zahraničních sousedů, něco přinese. Začíná to jako u nás zdůrazňováním různých historických kořenů a rozdílné výkonosti ekonomiky „Východní“ a „Západní“ části Ukrajiny. V nastalém politickém chaosu se jistě objeví nějaká menšina politických extremistů, která s vidinou lukrativních postů ve státní správě a své účasti na privatizaci státního majetku, započne aktivně rozklad společného státu. A nějaké referendum nebo výzva ke zdrženlivému přístupu přece nezabrání těmto vlastencům, resp. šmejdům (v obou částech Ukrajiny) ukončit své rozbroje dříve, než budou mít jistá svá „koryta“ i svoji „židličku“ buď v EU, nebo Rusku. Rád bych se mýlil, ale nezbývá mi nic jiného, než popřát Ukrajincům aspoň stejně klidný rozchod jako u nás.

M. Kosejk 24.2.2014 14:05

Re: ---

Četl, pochopil, ale nesouhlasím. Ale to stejně nepřijmete, protože dogmatici nepřijímají nic, co se jim nehodí ho krámu. Tak si mě mějte klidně za vola, je mi to fuk.