29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

EVROPA: Gigantické dluhy jihu

My jsme Evropa. To je název manifestu evropských intelektuálů, který vyzývá k novému založení Evropy zdola. Jde o výzvu, kterou inicioval německý profesor sociologie Ulrich Beck, autor velmi úspěšné knihy Riziková společnost a francouzský politik a sociolog Daniel Cohn-Bendit, ke kterému se brzy připojily stovky dalších intelektuálů z celé Evropy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 8.6.2012 17:06

Pan Hvížďala už dávno nepřekvapí

Krátce před tím, než došlo k onomu panem Hvížďalou popisovanému aktu politické solidarity v USA potvrdili američané svou loajalitu vůči svému státu tím, že zvítězili ve válce s největší velmocí té doby. To jim ale nezabránilo v tom, aby vůči federaci uhájili pro své státy mnohá práva, která my už dnes vůči EU nemáme (každý americký stát je např. zastoupen v senátu 2 reprezentanty, zatímco v Radě (ministrů) EU mají velké státy víc hlasů než státy malé). Nicméně ani v tom nejchudším americkém státu se nestalo, aby nějaký představitel USA byl zpodobňován podobně nenávistným způsobem jako např, paní Merkelová v Řecku (v nacistické uniformě). A o tom to je. Kde není (politický) národ, nemůže existovat stát.

J. Sinnreich 6.6.2012 18:46

Ekonomicke fiasko

Solidarni Evropa. Tento projekt nemuze fungovat z jednoducheho duvodu, protoze je zalozen na principu bruselskeho"demokratickeho socialismu" (zdurazneno socialismu). Pri tom prave socialismus ma byt tou dojnou kravou, ktera to vsechno uzivi. Sliby socialniho zabezpeceni a vsemozne programy byly provadeny za predpokladu , ze volny trh vsecko zabezpeci. Najednou se vsak ukazuje, ze socialne rizena ekonomika nemuze proste tyto naklady utahnout. To samozrejme neplati jen pro Evropu. Podobne problemy jsou i v USA. Otazkou je jenom, jak dlouho bude tento system fungovat, nez vyjdou do ulic davy lidi, kteri povazuji vsechny socialni vydobytky za svoje zakladni lidske pravo. Bez ohledu na to, jak do systemu sami prispivaji, nebo jak system ekonomicky funguje. Cim drive se evropska intelektualni "elita" podiva pravde do oci, tim lepe.

T. Petřek 6.6.2012 16:45

Srandu si děláte?

Cohn-Bendit, že je elita? Tak to je kolosální, astronomická, nukleární a nekonečná blbost!!! (elita-Jelita)

Chcete srovnávat Evropu se Severní Amerikou? Taktéž blbost! V Evropě se nachází státy (národy), jež mají za sebou tisíciletou historii,  rozdílný kulturní vývoj. Prakticky co stát, to jiný jazyk. Zkuste z toho udělat jeden superstát a průšvih je na světě - viz bývalá Jugoslávie. Evropská integrace může probíhat jen pozvolna, bez donucování, jinak hrozí konflikty.

Po ekonimické stránce se Evropa propadá, ztrácí konkurenceschopnost. A Vy chcete ještě více, toho co za tím stojí (dotační politika, dluhová unie, ESM, fiskální pakty...o "pomoc" se už hlásí i Španělsko), což přinese ještě větší propad. Tak si představujete Evropu čelící nově se etablujícím mocnostem?

B. Rybák 8.6.2012 14:29

Re: Srandu si děláte?

Ano. Evropa ztrácí konkurenceschopnost propadá do hospodářského chaosu a její EU-elita dává přednost budování své politické moci před nezbytnými ekonomickými reformami. Takové "elity" zatím vždy končili na smetišti dějin.

R. Langer 6.6.2012 12:27

He he,

podle pana Roučka níže jih žádné ekonomické problémy nemá... :-D

M. Vondráček 6.6.2012 10:20

autorovi

Můžete mi vysvětlit, co Vás vede k závěru že Cohn-Bendit, P.Pithardt či Tomáš Halík jsou intelektuální elitou ??

T. Blecha 6.6.2012 19:33

Re: autorovi

Dnes už je intelektuální elitou každý kdo má odvahu se za ni prohlásit.

V. Mlich 6.6.2012 10:03

Fiskální unie by byl další krok do srabu

Zajímavé, že u nás na vsi se k placení používá úplně stejná koruna, jako třeba v Praze, a nikomu nevadí, že abych vydělal stovku, musím si máknout mnohem víc než nějaký Pražák, ale taky si tady za ni víc koupím. A není přitom vůbec nutné, aby nám někdo diktoval, jaký máme mít rozpočet obce.

Po fiskální uni, eurobondech, eurovalech atd volají jen mocichtiví velikáši.

P. Fiala 6.6.2012 9:46

Dluhy vlád = států, podstata půjčování

Jsou to Eura, Kč, USD, která si masy občanů ukládají do všelikých finančních institucí (spořitelny, důchodové fondy, pojišťovny, banky, atp.), která jsou půjčována těmito institucemi (médií nazývaná "investory") vládám obvykle na bázi politických stran sestavených a ty s nimi hospodaří. Finanční instituce také půjčují vklady občanů ekonomické sféře soukromé. Jednotlivé Eura, Kč, USD z těchto pújček jsou stále v OBĚHU, plní svou funkci nejmobilnějšího KAPITÁLU. Tento, v nich obsažený KAPITÁL, je ekonomickými operacemi formován do státních investic (veřejné infrastruktury všeho druhu) či soukromých investic (rozšíření výrobních kapacit, pořízení nových). Oba druhy investic musí fungovat efektivně.

Soukromá sféra si efektivitu setsakramentsky hlídá - očekává je ZISK - fungují efektivně.

Státní sféra nemá motivaci jako soukromá, málokdy funguje efektivně a navíc sleduje i politické zájmy, za které nějaké ty Euro, Kč, USD masí vydávat.

Je třeba rozlišovat státní dluh vnitřní-národní a státní dluh vnější-mezinárodní. Když se nesplácí dluh národní je to mezi občany a vládamí - politickými stranami. Pokud se nesplácí dluh mezinárodní je to o Mezinárodním právu, o ochraně investic. Řekové z 50% dluží  zahraničním finančním institucím, které spravují vklady=Eura jejich občanů (jsou to Eura Němců, Francouzů i Čechů v ČR viz Komerční banka).

A jen tak mimochodem, myslíme si, kdyby vlády nebyly zadluženy, že by existovaly ty tisíce km dálnic i silnic, železnic, či vybavení letišť, a přístavů lodních, atd., atp.?

V. Mlich 6.6.2012 10:08

Silnice na dluh

Bez vládního zadlužování by určitě ty opravdu důležité dálnice existovaly a dokonce by nás stály mnohem méně a byly by v lepší kvalitě. A stejně tak by některé dálnice, co vedou odnikud nikam, viz. třeba Řecko, bohudík neexistovaly.

P. Joch 6.6.2012 13:47

Re: Dluhy vlád = států, podstata půjčování

V poslední době pozoruji, že reakce pana Fialy začínají být kritické a mít hlavu a patu.

A jen tak mimochodem, zkuste zapátrat v historii a zjistíte, že páteř našich železnic stavěli společnosti soukromé, naopak výstavba státní železničníční sítě měla za následek investiční bublinu v druhé polovině 19 století. O stavbě silnic bych radši pomlčel, většina silnic 1 tříd jsou přeasfaltované formanky, často s dlažbou v podloží. Pokud by se silniční daň, dálniční poplatky a daň z benzínu používala na investice do silniční sítě, máme lepší cesty než v reichu, nemyslíte?

L. Gryc 6.6.2012 8:17

Co na to Řekové

V tom případě by se měli bankrotující - v tomto případě jsou na řadě řekové - rozhodnout, buď to za ně zaplatíme a oni budou POSLOUCHAT, takový novodobý protektorát Čechy a Morava, nebo ať si uchovají tu svoji hrdost a se vztyčenou hlavou jdou vstříc svému osudu, ale bez našich peněz ( v historii se taková hrdost často rovnala osudu být vyhuben jako národ silnějším, tohle se už dneska naštěstí nenosí ). Oni by chtěli peníze s tím, že jim do ničeho nemáme co kecat.

J. Schwarz 6.6.2012 7:39

No, co je solidárního

na tom, když  bohatý  "chudému" navrhne - já za tebe zaplatím dluhy, ale ty mne za to budeš poslouchat! Pokud jde o ony "intelektuály" pak ať svou "solidaritu s jihem" projeví tak, že si sami sníží příjmy na polovinu namísto kázání o "zlých bankách". V těch bankách totiž mají své úspory "obyčejní lidé" a bankéři je jen spravují. Jestli dobře nebo špatně, "riskantně" nebo konzervativně je jiná báseň. Ale bankéřům banky nepatří. Konečně, sami oni "intelektuálové" či elity mohou potrestat zlé banky tím, že své vlastní účty v nich zruší  a peníze poukáží na "záchranu EURa". A nezaměstnanost mladých je taky problémem právě oněch "elit" a jejich "vizí". Proč by měl být mladý člověk nezaměstnaný, když solidního řemeslníka neseženete a když, řekne si o šest stovek na hodinu? Jenže mladí raději vystudují politologii , "administraci veřejného sektoru" , kulturní antropologii nebo ekologii s tím, že je až do důchodu zajistí stát a úřady. A potom se diví, že jsou nezaměstnaní. Když jim před školou právě ony "evropské elity"  tvrdily že právě v jejich vzdělání je ona "perspektiva", že Evropa bude světu prodávat jejich "ideje". Jenže svět se, jak vidno, zajímá o evropské "ideje" jen jsou-li doprovázeny tučnými svazky peněz. Evropská "idea" boje proti klimatickým změnám je pro svět taky zajímavá jen potud, pokud z toho kynou finanční transfery. Pokud Evropa neskončí s velikášskými bludy projevující se multikulturalismem a globálním spasitelstvím, skončí v úpadku. Naprosto po zásluze. Howgh.

J. Kunes 6.6.2012 5:21

Kdo je Evropa?

Pane Hvizdalo je velmi priznacne, ze poslanec evropskeho parlamentu napise text s titulem ''My jsme Evropa''. Vubec nepochybuji o tom, ze si to o sobe opravdu mysli. Ja si naopak myslim, ze cim driv mu evropane ukazou, kdo je Evropa ve skutecnosti, tim lepe. Vase srovnani s USA dost kulha. Oni totiz v USA pred 200 lety nebudovali socialne-trzni ekonomiku, ktera je pro jednoho socialni a druheho trzni. Zvlaste, kdyz ti dva mluvi ruznymi jazyky. Mimochodem je velmi zajimave podivat se na nektere projevy jineho MEP, Nigela Farage, ve kterych pred par lety popisuje budouci vyvoj EU. Nelze se pri nich ubranit dojmu, ze ''ten clovek k tomu snad psal scenar''.

R. Langer 6.6.2012 12:19

Re: Kdo je Evropa?

Přesně!

J. Kanioková 6.6.2012 1:41

P&L a - Cohn-Bendit,

Tomáš Halík, Petr Pithart, to mi stačí...  pořád dokola - Vize, občanská společnost, sny, utopie.... něco...  Krutibrko, vždyť to  „něco“ musí mít hlavu a patu. Musí být efektivní a realistické!

Prý Manifest "zdola",  stvořily ho a podepsaly "největší" evropské intelektuální elity.... No, fakt zdola...  Jako EU, co vznikla od střechy, nalákala další země na daný obsah, a poté, po "troškách" a časových intervalech - sprostě nedemokraticky ho mění! A seshora, proto je nová forma nelegitimní, stále zvětšujícím počtem Evropanů odmítaná, proto neživotaschopná, krachující...

Kritizují Evropské technokraty, a zároveň je vyzývají, aby tento program realizovali a finančně podpořili, spolu s národními vládami a soukromým sektorem. Takže co vlastně Manifest říká? Evropě vládnou neschopní a nekvalitní politici a od nich chce naplnění P&L "vizí".... uff... Když ti neschopní neumí "řídit" ani to zatím, jen mají imperiální chutě ovládat!

Vzpomněla jsem si na Kohoutova slova - "Hlavní poučení pro Českou republiku je, že tzv. vyspělé evropské země již nejsou pro nás vzorem." která jsou hluboce pravdivá....!

P. Kolář 6.6.2012 10:43

Re: P&L a - Cohn-Bendit,

Je to přece ten samý pán,který roce 68 usilovně rozbíjel kapitalismus ve Francii a později proslul řekněme trochu neortodoxními názory na sex s dětmi?Jak stárnul,tak postupně zezelenal a zase měl potřebu přes Evropský parlament natřít celou Evropu na zeleno?Může mi někdo říci,proč mám k němu nedůvěru?Že by už neplatila ta Werichova moudrost,že z mladého vola může vyrůst jedině starý vůl?

J. Kanioková 6.6.2012 23:37

:)))))))))))))