12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

EVROPA: Europoslanci ČSSD opět zdražují elektřinu

Zdražování elektřiny prostřednictvím tzv. podpory obnovitelných zdrojů prosadila u nás vláda ČSSD již v roce 2005. Díky této politice boje s "globálním oteplováním" stouply všem domácnostem a firmám u nás ceny elektrické energie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Kaňka 22.5.2013 14:52

Re: já tomu moc nerozumím

Proč jste tak agresivní? To je vždycky projevem slabosti, ne síly.

Rakouští technici a inženýři, když mají to jasno a je to tak jednoznačné, měli přesvědčit ostatní. Nebo myslíte, že před referendem neprobíhala celonárodní diskuze? V Rakousku asi nebude víc blbců než třeba ve Francii. Nebo tady. Končím. Čaues.

R. Langer 22.5.2013 15:40

Re: já tomu moc nerozumím

Ale to víte že je v Rakousku víc blbců než u nás, u nás totiž jaderné elektrárny zatím ještě fungují a produkují tak nejlevnější elektřinu ze všech současných elektráren v Evropě. A ve Francii je ještě menší počet blbců, tam je podíl jaderné energetiky na celkovém výkonu skoro 80%. Z toho by se Rakušáci i vy asi zbláznili... :-P

F. Navrátil 22.5.2013 15:13

Re: já tomu moc nerozumím

   Pane Kaňka, říká se, že když se nechce je to horší než když se nemůže. Vy sice přesně nevíte, zda na př. vyhořelé palivo je neřešitelný a globální problém, tak pak je nejlepší JE zrušit. Tyto t.zv. pseudoproblémy najsou ničím novým. Když se začaly stavět železnice, tak mnohé moudré hlavy varovaly před strašnými následky. Počínaje narozenými dětmi a konče tím, že krávy nebudou dojit. To že ztráty životů na silnicích mnohonásobně přesahují ztráty na životech v důsledku havarií JE, se nijak nebere v úvahu. Zkrátka JE je nutno co nejdříve a úplně zlikvidovat. To, že atomová puma je skutečně nebezpečná pro celé lidstvo, se bere asi jako nutný fakt a nikdo se moc nepozastavuje nad tím, že zločinecké státy jako je třeba KLDR bez problémů nejenom přežívají, ale i zasedají v OSN a vyhrožují ostatním státům svoji vojenskou silou. Takže jenom skutečný blbec se pohoršuje nad JE, ale vlastnictví jaderných zbraní ve státech, které jsou řízeny zločnci jim nějak nevadí.

R. Langer 22.5.2013 12:39

Re: já tomu moc nerozumím

Ano, proto to raději nechte těm expertům, a nadále se už neztrapňujte... :-P

E. Tocháček 22.5.2013 9:40

Re: já tomu moc nerozumím

Pane Kaňko nevěřím, že nevíte že v těchto dvou případech "odpadu" je naprosto zásadní rozdíl. Samozřejmě že vyhořelé palivo JE je " odpad " z pohledu současné průmyslové technologie výroby elektřiny. Na rozdíl od časem zdegenerovaných solárních článku je tento odpad stále mohutně nadupán energii. To ale klidně pomiňme, zásadní rozdíl je přeci v množství energie vyprodukované na 1kg toho kterého odpadu. Ten nepoměr je tak obrovský, že nemůžete myslet vážně pokládat je vedle sebe. Je mi líto, ale takový názor je podle mne čistá manipulace.

J. Salek 22.5.2013 9:57

Re: já tomu moc nerozumím

Jaderne elekrarny vuyuzivajici uran byly vyvinuty pro vojenske ucely k vyrobe plutonia. Existuji i reaktory na thorium, ktere ma polocas rozpadu par desitek let a palivo lze zrecyklovat. Na vyvoji pracuji.... kupodivu Cinane. Americane vyvoj zastavili ve stadiu pokusneho reaktoru.

J. Vyhnalík 22.5.2013 14:17

Re: já tomu moc nerozumím

Největší zásoby thoria na světě má patrně Indie. Ti se o svou energetickou budoucnost bát nemusejí.

P. Vaňura 22.5.2013 12:06

Já vím co s vyhořelým jaderným

palivem: Přepracovat a recyklovat.

http://en.wikipedia.org/wiki/COGEMA_La_Hague_site

Chce to ovšem odstavit od moci zelené.

R. Langer 22.5.2013 12:38

Re: já tomu moc nerozumím

Co s vyhořeným jaderným palivem ví spolehlivě každý, kdo ho používá. Neví to jenom (techničtí) analfabeti jako vy, kteří nemají ani sebemenší potřebu zjišťovat, jak se věci ve skutečnosti mají, a plácají naprosté blbosti. :-P

B. Mráz 22.5.2013 8:22

Re: já tomu moc nerozumím

Pane Kaňko, píšete, že tomu nerozumíte - tak proč se účastníte diskuse?Já když něčemu nerozumím , tak se k tomu nevyjadřuji.

A. Kaňka 22.5.2013 8:40

Re: já tomu moc nerozumím

Už jsem tady diskuzí absolvoval víc. Z této zkušenosti vím, že nás takových, kteří nerozumějí a účastní se, je víc. Kdyby Váše stanovisko mělo být uplatněno v praxi do důsledku, bude v diskuzích na Psu ticho. Naprosté. A nejen v diskuzích. Chyběly by i články. 

R. Langer 22.5.2013 12:42

Re: já tomu moc nerozumím

Ano, kdyby si místo takových zbytečných diskuzí lidé jako vy něco o jaderné energii nastudovali, tak by tady skutečně mohlo být naprosté ticho. Nebylo by totiž potřeba ty vaše blbosti vysvětlovat.

P. Zeman 22.5.2013 8:26

Re: já tomu moc nerozumím

Docela slušného a spolehlivého podílu na výrobě energie se, bohužel dobrovolně a zcela iracionálně zbavují samotné západní státy. Jadernou energii nahrazují dotovanými kktinami typu fotovoltaiky tam, kde slunce nesvítí či větrníky tam, kde vítr nefouká. Spalování fosilních paliv se stává i přes veškerou modernizací technologií překonané, ale bohužel díky nesmyslného rušení JE nutností.

I kdyby soudruzi z ČSSD se vými všemi levicovými a zelenými kumpány prohlasovali 100 procent tzv. obnovitelných zdrojů, jaký myslíte, že to bude mít vliv na největší světové znečišťovatele?

A. Kaňka 22.5.2013 8:49

Re: já tomu moc nerozumím

U jádra mám pocit, že jsme jako civilizace tak trochu v pozici čarodějova učně.

K dopadu na znečišťovatele. Lepší změnit aspoň to, na co mám vliv. To je jako s pořádkem před barákem. Je lepší ho mít než jen nadávat na to, že celý město je špinavý.

M. Konupčík 22.5.2013 9:19

Re: já tomu moc nerozumím

a když se kácí les ... ale máte rech, koneckonců je lepší vyhubit pár milionů lidí v rámci boje za jejich lepší život, než mít ruce v klíně a nedělat nic (když už nemám efektivní nápad, který by pomohl). Já to říkám taky pořád, na chudý lid patří přísnost. Zatímco pan Kaňka tady má SPRÁVNOU MYŠLENKU, vy ostatní jenom zesměšňujete jeho touhu po lepším světě a matláte sem nějaké nesourodé nesmysly o Číně, Indii a vůbec.

Jo a Kaňka, nenechte se od realistů ničím odklonit. Vždycky můžete zdanit ty naše miliardáře a jejich jachty a tak..

A. Kaňka 22.5.2013 9:44

Re: já tomu moc nerozumím

Mně se zdá, že "realisté" přehlížejí fakt, že naší civilizaci "reálně" hoří koudel.

J. Salek 22.5.2013 10:01

Re: já tomu moc nerozumím

Evrope skutecne hori koudel, ale zapalila si ji sama. Fosilnich paliv je jeste na stovky let a globalni oteplovani je prkotina. Nevim jake fotovoltaicke clanky bude mozne vyrobit za 100 let a kolik budou stat, ale vsadim se ze jejich parametry budou vyrazne lepsi nez ty soucasne. Proc tedy zavadet technologii predcasne a za velke penize, kdyz staci pockat par desitek let a mit to za hubicku?

E. Tocháček 22.5.2013 10:04

Re: já tomu moc nerozumím

Pane Kaňko, je mi líto, ale z vaší strany stále to semé dokola. " Já mám pocit ", " Mě se zdá ". Vybodněte se na ty emoce. Ve vědě a politice je to vždy cesta do pekla.

A. Kaňka 22.5.2013 10:21

Re: já tomu moc nerozumím

Tak dobře. "Realisté" přehlížejí fakt, že naší civilizaci hoří koudel, hehe.

E. Tocháček 22.5.2013 10:26

Re: já tomu moc nerozumím

No pokud vám to takto stačí. Mějte se hezky, nashledanou.

A. Kaňka 22.5.2013 11:28

Re: já tomu moc nerozumím

No vám to asi takhle taky stačí. Přeju Vám to samé.

V. Vovák 22.5.2013 10:30

Re: já tomu moc nerozumím

Nevím co je vám k smíchu. Každé civilizaci hoří koudel. A každé jinak dlouho. Té evropské se hoření hodně zrychluje.

Realisté o té hořící koudeli věděli od okamžiku, kdy politici a zelení blouznivci rozjeli záchranu planety.

M. Prokop 22.5.2013 10:59

Re: já tomu moc nerozumím

Já jen podotknu, že ono řešení "hořící koudele" je pro některé vychcánky sakra zisková záležitost.

Pak není divu, že "hoří koudel" všude tam, kde se na tom dá něco trhnout.

A. Kaňka 22.5.2013 11:31

Re: já tomu moc nerozumím

Smál jsem se podle mě trochu naivní představě pana Tocháčka o tom, jak funguje racionalita. Takto přemýšleli osvícenci (18.stol.).

Jinak mi nic moc k smíchu nepřijde.

A. Kaňka 22.5.2013 12:00

Re: já tomu moc nerozumím

Smál jsem se podle mě trochu naivní představě pana Tocháčka o tom,

jak funguje racionalita. Takto přemýšleli osvícenci (18.stol.).

Jinak mi nic moc k smíchu nepřijde.

M. Prokop 22.5.2013 11:01

Re: já tomu moc nerozumím

Já jen podotknu, že ono řešení "hořící koudele" je pro některé vychcánky sakra zisková záležitost.

Pak není divu, že "hoří koudel" všude tam, kde se na tom dá něco trhnout.

R. Langer 22.5.2013 12:45

Re: já tomu moc nerozumím

Možná že hoří něco vám, mě do toho ale netahejte... :-P

A. Bocek 22.5.2013 8:32

Re: já tomu moc nerozumím

Průmysl založenýna OZE je cesta do kopru !

E. Tocháček 22.5.2013 8:36

Re: já tomu moc nerozumím

A není důvod proč " tomu nerozumíte " v tom, že svůj postoj stavíte " na pocitu " a ne na racionálním vyhodnocování faktů, oproštěném o emoce? Já například vůbec neumím odhadnout jak mnoho je potřeba k tomu " poslat do kopru celou planetu ". Už byla celá žhavá, celá pod ledem, bombardovaná obrovskými meteority a život si vždy cestu našel. Neobáváte se ve skutečnosti o pohodlí nás lidí, zejména těch co máte rád?  

P. Vaňura 22.5.2013 10:17

Ekonomika, založená na spalování

KLASICKÝCH ZDROJŮ nejde do kopru, naopak, V USA, v důsledku těžby břidličného plynu, zažívá renesanci.

A emise CO2 lze snadno snížit přechodem na jadernou energii a navíc to ZLEVNÍ elektřinu, na rozdíl od OZE!!!

Nevěřte zeleným ŽVÁSTŮM, pokud vadí CO2, stačí přejít na atom!