27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EVROPA: EU je americkým protektorátem a užívá si to!

Poslední události kolem ukrajinské krize ukázaly, že z vojensko-strategického hlediska je Evropská unie stále zcela neschopná akce. Na rozdíl od Ruska, které vojenskou sílu má a dokáže ji i efektivně použít, je EU v situaci zcela opačné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 5.4.2014 10:48

Smutná pravda

V americkém "atomovém skleníku" přežila západní Evropa celou "studenou válku", která byla pro ni pouze "studenou" hlavně proto, že USA vedly (Korea, Vietnam..) i za ni válku i velmi horkou.

To jí ale nijak nepřekáželo (Francie, Švédsko..) v získávání ekonomických výhod od bolševiků za své protiamerické postoje ("boj za světový mír") ani v budování "neokoloniálních", tedy bez příjmů z "kolonií" neufinancovatelných sociálních států.

Mezi hlavním mocenskými bloky je i dnes vojenský střet prakticky vyloučen. Místo něho mezi nimi zuří hospodářská a masmediální (ideologická) válka (t.zv. globalizace), v níž teď "západ" ztratil převahu a snaží se ji zablokovat v dosažených pozicích m.j. i vznikem nové "studené války".

Žalostný stav EU je především důsledkem toho, že hyper-sociální státy "jádra EU" ( Německo...), místo nezbytných hospodářských a zásadních politicko-ideových reforem vedou vyčerpávající a do značné míry sebezničující "rudo-zelenou" hospodářskou válku proti "zbytku EU".

Ten jim po přeměně na hospodářské "protektoráty" má zajistit jejich blahobyt. Vznikající "zelená" říše evropská národa německého, by Evropu přivedla do stejných "pekel" jako všechny její předchůdkyně. Pokud by ji tedy "kulturně" etnicky a politicky vůbec přežila!

V. Vaclavik 4.4.2014 10:36

Re: Stát, který se ke své armádě chová tak,.

No tak samozrejme chyby byly, ne ze ne. Ale historicka vzpominka stejne bude mnohe vojaky a i nevojaky strasit, vcetne dalsich generaci. Osobne jsem neco takoveho (kapitulaci) videl poprve v zivote, i kdyz uz taky nejsem zadny mladik. To si clovek teprve doopravdy uvedomi, jak strasna je to vec. Skoro by se cloveku zachtelo prece jen bojovat a byt zmasakrovan, jako to byvalo v davnych casech, nez zit s tou potupou.

V. Vaclavik 4.4.2014 10:30

Re: Brdy

Dekuji za reakci, ale myslim, ze mluvite o necem jinem. To o cem ja mluvim mam nejspis urcite z nejakeho clanku napsaneho k tomu radaru panem Klausem a nejspis zverejnem tady, anebo v novinach a sem se dostal odkaz na ten clanek (nekdo napsal kritiku na ten clanek sem na NP, jak se to tu obcas deje i s jinymi autory). Jsem si skoro jisty, pri te prilezitosti jsem to tenkrat taky patricne okomentoval. Ta slova mam zhruba dodnes v pameti a urcite to nebyl z nejake tehdejsi navstevy USA.

Pan Klaus behem sve politicke kariery vyslovil nekolik podobnych velice vymluvnych nazoru a v takovych chvilich je jasne, ze mluvi opravdovy Klaus, nikoli politik davajici si pozor na to co rika. Jsou to chvile, kdy clovek pozna cloveka. A neni to co nekde v hovoru rekl, ale co napsal, a to je horsi, a zvlast u cloveka, ktery je tak pintlich na presnost i jen vyslovenych slov, natoz napsanych.

J. Jurax 4.4.2014 1:27

Re: Kez by ty evropske staty prestaly

Jak chcete prinuti nekoho aby daval zivot za neco co mu nic nerika?

No, pane Prosek, vy jste byl ve Vietnamu, nemýlím-li se, že se ptáte - někoho povoláte do armády, vycvičíte ho a vysadíte na nějaký plac v džungli, kde se po něm střílí - a on začne střílet taky, i kdyby byl v civilu květinové dítě ...

Ostatně smyslem není dávat život za vlast, ale přinutit toho parchanta na druhé straně, aby dal život za tu svou ... tak nějak to řekl Patton

J. Jurax 4.4.2014 1:18

Re: Poprvé veřejně.

"Dodáváme Americe krev pro její války a punc mezinárodnosti," ... no, pokud myslíte ČR, tak počet všech padlých v zahraničních misích je menší než počet obětí dopravních nehod v republice za měsíc.

J. Jurax 4.4.2014 1:15

Re: Moc jsme nezmoudřeli,

No, jak tak čtu Váš názor - tak očividně něktečí z nás nezmoudřeli.

Stále je ještě mezi námi příliš mnoho pacifistických primitivů a užitečných idiotů domnívajících se, že nepřítele lze porazit ušlechtilými pacifistickými žvásty.

Armádu pokud možno co nejlepší si můžeme dovolit máme mít proto, abychom ji nepotřebovali. Protože kdybychom ji neměli, mohli bychom ji zatraceně brzy potřebovat a kdybychom ji potřebovali a neměli ... jenže výcvik obyčejného pěšáka trvá minimálně půl roku. A vycvičené zálohy jsou dnes u nás pomalu čtyřicátníci a starší - mladší neví, kterým koncem puška střílí ...

A naše armáda je miniatura se zastaralou výzbrojí; té moderní je zoufale málo - 14 Gripenů, stovka Pandurů, pár protitankových a protiletadlových komplexů ...

J. Jurax 4.4.2014 0:51

Re: Ach jo.

No, za Pandury kasírovala ČSSD, za Gripeny taky ...

Na obranu máme NATO - jen do něj - resp. do svých armád - víc přispět.

A armáda EU je zbytečná dvojkolejnost - a pod velením těch pacholků rudých komisařů z brusele je to celkém děsivá představa ...

J. Jurax 4.4.2014 0:37

Re: Brdy

Souhlas. Bohužel.

J. Jurax 4.4.2014 0:35

K té schopnosti evropských států bránit samy sebe

autor jmenoval, že snad Velká Británie a Francie. No, s tou Velkou Británií bych byl opatrný - dnes už by Falklandy nedobyla - ale po mém soudu autor zapomněl na Německo.

P. Sulc 3.4.2014 23:09

Re: Kez by ty evropske staty prestaly

Nic nerika ?  Ale podivejme se. Kde zijete, na Mesici ?  Kolok je dnes v CR komundiru, kolik lidi vzpomina na stare dobre casy pred r.89 ? Kolik jich je antiamerickych a proruskych? Co se armad tyce, ten hlupak chce omezeni. Stale jeste plati ; Chces-li mir, pripravuj valku.

J. Kostelanský 3.4.2014 21:22

Kto chce mier, pripravuje sa na vojnu

Základné pravidlo mierového spolunažívania je: kto chce mier, pripravuje sa na vojnu.

P. Vaňura 3.4.2014 20:43

Re: Kez by ty evropske staty prestaly

Zeptejte se Stalina, ten byl na to odborník. Je to např. ve vhodném uspořádání vojáků, zbabělce do první linie s kulomety zvláštních oddílů SMERŠ v zádech.

A základní pravidlo je toto "protože jsi nechtěl padnout jako hrdina, budeš zastřelen jako zbabělec." To platilo v SSSR od začátku do konce!

P. Vaňura 3.4.2014 20:38

Ti šašci v Bruselu se rádi vymezují proti USA, ANIŽ by

ovšem toto měli podloženo vlastní vojenskou silou. Své dobrodince ještě podrážejí!

P. Vaňura 3.4.2014 20:34

Jinak, kdo nechce platit vlastní armádu, BUDE platit

CIZÍ (c) Napoleon Bonaparte

A to ještě není vše, ta cizí armáda ho klidně použije jako kanonenfutr. Nejlépe to bylo předvedeno ve velkofilmu Trója, kde Agamemnon, přitáhnuvši v čele vojska před Tróju klade následné podmínky.

1) Helena bude vrácena Meneláovi.

2) Trója se mi podrobí a bude bojovat kdekoliv já přikáži.

Taková byla NORMA.

P. Vaňura 3.4.2014 20:21

Zákon silnějšího platil, platí a BUDE PLATIT

A lidé jako Vy jsou použitelní např. k prošlapávání minových polí. A to myslím VÁŽNĚ, takto totiž ti, co se ze zbabělosti nebránili, často končí. K prošlapávájní minových polí naháněli severokorejští vojáci jihokorejské cibilisty v korejské válce, Němci ukrajinské civilisty za WW2 a Rusové vlastní vojáky i zmobilizované civilisty za WW2 za trest za to, že např. nesplnili něco co splnit nebylo v jejich silách.

Naivní pacifisté si myslí, že když nebudou bojovat, budou mít POKOJ. OMYL, nepřítel pro ně "využití" najde, tak tomu bylo už od počátku psané historie!

Jinak, osvědčenou metodou, jak zainterestovat vojáky před bitvou bývalo např. to, že se jim dobyté území dalo v plen, muslimové to dokonce měli uzákoněno, vojáci, kteří dobyli město mohli 3 dny beztrestně drancovat a znásilňovat. Sovětští vojáci na to zákon neměli, ale dělali to na dobytém území ve velkém.

Jedině vojenská síla může zemi před těmito "přijemnostmi" ochránit.

F. Vejr 3.4.2014 17:29

Re: Brdy

Jste asi velký pomlouvač pana Václava Klause, protože pravda je opačná. A sice ve Waschingtonu pronesl to, že kdysi Brežněv vzkázal západu, že rok 1968 je"naše věc" a nyní náš vzkaz k Rusku zní: "Je to našeš věc!" Přesná slova Klause pane Václavíku ale je to i dále - protikappaˇvedl Kačer, Fischerová, Troška a další umělci kterých se podepsalo 50 a nakonec přinejmenším by žádali plebiscit, ačkoliv věděli že není zákon dodělán. Podobných lží tu čtu více, ale dnes jsem reagoval.

V. Vaclavik 3.4.2014 16:03

Re: Brdy

Ohledne toho radaru, nevyslovil se ve spojitosti s nim nas tehdejsi jeste prezident Klaus, v tom smyslu, ze jsme se zbavili Ruske armady a ted bychom meli mit Americkou armadni pritomnost na nasem uzemi... tedy ze Klaus ve funkci prezidenta postavil americke vojsko na roven toho ruskeho... coz je samozrejme skandal v ocich kazdeho uvazujiciho cloveka.

V. Vaclavik 3.4.2014 16:00

Re: No,

Tech je, tedy tech jmenovcu, i kdyz jsem myslival, ze to neni prave typicke ceske jmeno.

Hlavni problem jak to vidim, se uz stal, tedy naprosta ztrata duvery v Rusko a pad vsech smluv kdy s Ruskem uzavrenych, ty se tou anexaci a vyroky z Ruska k ni, premenily v pouhe cary papiru, zvasty, kterym dnes muze verit jen kdo verit chce.

Dal uz Rusko ani nic konat nemusi a nejspis jak rikate, nebude. Ale jak to bude, to bude zalezet jen na jeho libovuli a to je spatne, i kdyz nakonec dal nic podobneho delat nebude, protoze prave tak by delat mohlo, to nikdo nevi jake hnuti mysli v tech hlavach mocnaru v Rusku probehne.

V. Novák 3.4.2014 15:56

Stát, který se ke své armádě chová tak,.

že z 18000 vojáků na Krymu jich 16000 podepsalo přestup do ruské armády, si nic jiného nezaslouží.

Stát o 46 milionech obyvatel, který má v případě potřeby 6000 (snad) bojeschopných a k boji ochotných vojáků včetně genštábních krys, asi udělal někde nějakou chybku, ne?

J. Cervenka 3.4.2014 14:14

Brdy

nejlepe ukazuje evropskou (ceskou) mentalitu fakt, ze 70% lidi bylo proti umisteni americkeho radaru v Brdech. Zjistit duvody pro tuto reakci Cechu velmi jasne ukazuje budoucnost evropskeho mysleni (idiotsky antiamerikanismus "intelektualu" a i jinych primitivu v prvni rade..., atd, &cetera)

L. Severa 3.4.2014 14:07

Jdeme příkladem,

protože jsme se podělali, když měl stát v Brdech radar.

K. Frauknecht 3.4.2014 13:54

No,

pomineme-li východní oblast Ukrajiny, neočekávám od stávajícího ruského vedení žádný úlet. Ten východ je krizový, zejména bude-li se stupňovat napětí před květnovými volbami. Mají to "demokratické" síly v Kyjevě ve své moci :-)).

Takže dnes = do změny ruského aparátu.

PS: Jestli jste Václav a nejste z Plzně, tak tam máte jmenovce :-).

K. Frauknecht 3.4.2014 13:35

Nepochybně,

jinak by situaci takto nehrotili. Leda, že by zkoušeli, kam až mohou dojít, jako zpovykanej harant. Obojí byla blbost, protože bylo nad slunce jasné kam to povede (a to nejsem absolvent "mezinárodních vztahů" :-)).

V. Vaclavik 3.4.2014 13:33

Re: Kez by ty evropske staty prestaly

Tak prinutit ho muzete, ale vysledek nebude valny. Ja bych taky nesel bojovat za ty nase spidly, necase, zemany, na obranu te nasi otrocke prerozdelovaci spolecnosti. Mate naprostou pravdu.

V. Vaclavik 3.4.2014 13:02

Re: Naprostý souhlas!

Mel byste definovat 'dnes' a 'budoucnost'. Aby to nebylo jako kdyz politici rikaji 'v tuto chvili'... nebo jako ten pan padajici z mrakodrapu, ktery kdyz letel kolem dvacateho poschodi, tak si rikal, ted je to dobre, uvidime jaka bude budoucnost.

V. Vaclavik 3.4.2014 12:57

Re: S článkem plně souhlasím

Ja take nepovazuji moznost vnitroevropskeho valceni za neco ze sfery scifi, bohuzel.

Toho Iranu bych se ale moc neobaval (to by aspon byla valka povetsinou tam u nich), obavy bychom meli mit spise prave z te nejake mozne valky mezi nasimi 'spojenci', ovsem spojenci na baterky...

R. Langer 3.4.2014 12:53

Re: Moc jsme nezmoudřeli,

Pán by hlavně šel ruské tanky radostně přivítat jako osvoboditele...

R. Langer 3.4.2014 12:51

Re: Naprostý souhlas!

Jestlipak si to o Rusku na Ukrajině mysleli taky?

V. Vaclavik 3.4.2014 12:49

Moc pekne pojmenovani situace, dekuji.

Protektorat snad nemusi byt vzdycky nejak vnuceny, ale muze o nej zeme i pozadat. Byva to sice obvykle zalezitost pozadani zbabelych, ci vyprodanych predstavitelu zeme, ale kdyz je cela zeme vyprodana, zbabela, je mozne ze protektoratni usporadani je prijato demokratickym procesem, nebo i mlcky bez neho, jako v pripade statu Evropy.

Ukrajina nam ted ukazala tuto zalezitost v krystalicky ciste podobe, v primem prenosu, jak funguje ukazka sily ozbrojene armady, jak ti, kteri si na vojaky jen hrali pred tou moci museli stahnout ocasy mezi nohy a se sklonenymi hlavami potupne vyklizet sve zakladny. Ti vojaci z toho nejspis budou mit dozivotni trauma a nejen oni, cely Ukrajinsky narod si takto napsal jednu cast sve historie. My si nemame co fandit, skoncili bychom uplne stejne jako oni.

R. Langer 3.4.2014 12:47

Re: Kez by ty evropske staty prestaly

Ne, takovou armádu, jako jsme měli před rokem 89 bych nám opravdu nepřál...