8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 20.9.2010 12:48

Re: Kritika za každou cenu, že ?

Jo, s tím lze souhlasit.

Ale obávám se, že mne EU občast také přivedek expresivnosti.

M. Raabová 20.9.2010 12:18

Re: Kritika za každou cenu, že ?

před miliony let byste to nazvali evolucí, dnes - invaze. Nebo snad chcete říct, že když živočichové vylezli konečně na pevninu byli původní? Jednoduché - buď nasadit přírodní  nepřátelé - stačí si pořídit 1 kachnu a uvidíte, jak s těmi slimáky zatočí - dokonce jeden druh se přímo na ty hnědé specializuje a je pokoj. Tasmánský tygr vadil, tak se vybil a te´d králíci - holt se musí počkat, jen proboha nepomáhejte přírodě, ona to zařídí téměř vždy sama a nejlíp. Někdy to holt chvíli trvá. To, že se posouvají klimatické pásy může být klidně i tím, že se po dvou katastrofách trochu pohla zemská osa, polární kruh si taky dělá co chce, ale ona na to matička Země přijde sama. Čím víc se jí do miliard let zkušeností budeme plést, tím hůř. A to, že se něco někam zavleče, to bylo je a bude. Třeba je to teď trochu rychlejší, ale kdyby to nové nemělo podmínky nevzrostlo nebo nerodilo by se to, takže kdoví- časem by to třeba přišlo samo.

J. Šimek 20.9.2010 12:36

Re: Kritika za každou cenu, že ?

Dobrá, počkáme pár milionů let a králíci a slimácí zmizí. Taky dobrá teorie.

J. Anděl 20.9.2010 13:10

Re: Kritika za každou cenu, že ?

No, ona to je dobrá teorie. Z dlouhodobého hlediska se totiž skutečně nejedná o problém. To myslím vážně, bez sarkasmu.

A teď s trochou nadsázky: jen musíte být trpělivý a zdravě jíst, jestli se toho chcete dožít.

Jde o to, že s dnešní globální dopravou a přepravou zvířat a rostlin (včetně neúmyslně zavlečených druhů třeba někde ve vodě vylitých jako odpad z lodi a jiné a další) mi nepřipadá, že by šlo této biologické rošádě zabránit. 

Globální svět se totálně vymknul možnosti kontroly. Ona tedy kontrola nebyla možná vždycky, ale nižší technologický stav lidstva držel svět poněkud zakonzervovanější. Teď mě nenapadá jiný způsob, jak tomu zabránit, než přestat lítat a jezdit s loděmi mezi kontinenty.

M. Prokop 20.9.2010 13:59

Re: Kritika za každou cenu, že ?

Ano. Tak jsem to měl na mysli také. Pohyb už je na nějaké zabránění příliš čilý a hlavně masový.

J. Kejkrt 20.9.2010 13:15

Re: Kritika za každou cenu, že ?

Bez ohledu na to, co si přejete nebo myslíte, to tak stejně dopadne.

Snad jen ten časový údaj může být i o několik řádů nižší.

J. Šimek 20.9.2010 13:35

Re: Kritika za každou cenu, že ?

No tak já du teda sázet další saláty, když se to těm slimákům tak rapidně krátí.

J. Kejkrt 20.9.2010 13:46

Re: Kritika za každou cenu, že ?

:-) klidně sázejte, ale bacha na slimáky.

Chtěl jsem tím napsaným vyjádřit, že pasta je z tuby venku a že ty slimáky zpátky do Portugalska nenaženeme. Dokonce ani když budeme usilovně mávat Bruselskými glejty. Stejně tak už nezastavíme šedé veverky, asijská slunéčka, klíněnku atd..

Nemyslím ale, že bychom na boj se škodlivostí těchto (nebo některých) měli, při zachování zdravého rozumu, rezignovat. Krom toho vím, jaké se dnes dělají obštrukce, chcete-li dovézt dřevo nebo výrobky z něj a podobně. Takže opatrnost ano, ale blbnout ne.

M. Raabová 20.9.2010 13:16

Re: Kritika za každou cenu, že ?

nepsala jsem, že slimáci zmizí, ale jak se dají likvidovat.  Kdysi byla hospodářství  plná slepic, husí, kachen - volně se potulujících a hubících tuto chamraď. My chceme jen zahrádky  - to druhé je znečisťuje a tak musíme vymýšlet umělotiny, abychom otrávili zničili a zlikvidovali. Pak zjistíme, že ty umělotiny škodí víc než slimáci a vymýšlíme, jak se jich zbavit. Věčně začarovaný kruh, ale způsobený člověkem. A na závěr, je potřeba zlikvidovat hrdličku zahradní - taky nepůvodní tvor.

J. Kanioková 20.9.2010 13:38

Vaše komentáře mi mluví z duše,

jen s tím bolševníkem mám problém.  Připadá mi to někdy jako podobný problém jako postupující poušť. Jak to rozšiřování zastavit..

Ale po šílenostech z EU si taky myslím, že z toho zase vzniknou další fondy a příkazy/zákazy, na kterých se přiživí další příživníci.

J. Šimek 20.9.2010 13:39

Re: Kritika za každou cenu, že ?

Milá paní, máte nějaké další bezva řešení třeba na bolševník a račí mor ? Já jen že zahrádka plná husí a kachen skutečně žádné slimáky nemá, alébrž se stává hliněno-bahnito-exkrementovou uťapanou pustinou, kde slimáci nemají šanci.

J. Anděl 20.9.2010 14:58

Re: Kritika za každou cenu, že ?

S těmi čistými zahrádkami a jedy jste udeřila hřebíček na rakvičku.

Když jsem tu četl o trávě, upravené geneticky k odolnosti vůči roundupu, aby na golfovém hřišti rostla jen tato tráva a žádné sedmikrásky... jak to tak říct?

Snad takhle: jsem dost konzervativní, což mj. znamená ten přístup, že když něco funguje, proč to měnit? Co je špatně na sedmikráskách? Teda kromě lidské mysli.

Vím, že takhle konzervativní nejsou všichni, naopak jiní lidé rádi zkouší stále nové a nové věci (jako třeba hrají golf a ještě se vydávají za konzervativce, stydět by se měli ;-) ). Z mého pohledu je taková travička naprostá pitomost a zbytečnost, která si už ze své podstaty koleduje o průšvih. A to si nemyslím, že pokrok je apriori dílem ďáblovým.

P.S.: u těch zrzavých slimáků jsem četl, že je ani kachny nejedí. No ale když píšete, že nějaký druh si pochutnává obzvlášť na nich, je to možné, nesleduji v této oblasti všechno.

M. Prokop 20.9.2010 8:47

To je snad ze Švejka,

"tak dlouho se pumpuje sláva do prasete, až to prase praskne".

Brave New EU je na nejlepší cestě. I s námi, bohužel.