29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Doufej v nejlepší, připrav se na nejhorší!

Nedělám si nejmenší iluze, že umírající eurounijní kobyla nebude zběsile kopat. „Liberální“ demokracie se již zcela otevřeně přeměnila v nechvalně proslulou demokracii „lidovou“, což ve skutečnosti není nic jiného než prachsprostý socialismus toho nejhoršího ražení, rozuměj totalita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 3.1.2019 17:29

Přesně !

P. Sinclair 3.1.2019 11:47

Re: Pane Štěpánku,...

Štěpánek napsal přesná a adresná slova, pane Vlčku? Cituji: "Byrokracie, příkazy, zákazy, doporučení, nesmyslné dotace, práskačství, cenzura. Přibyla ještě politická korektnost..." 1) Byrokracie tu byla vždy a jak řádila před lety si můžeme přečíst třeba v dílech Dickense, Gogola, Kafky či Haška.

2) Nikdo mi nepřikazuje, abych dělal něco proti své vůli. 3) Nikdo mi nezakazuje, abych dělal něco, co chci dělat. 4) Nikdo mi nic nedoporučuje, kromě lékařů. 5) S žádným případem práskačství jsem se nesetkal. 6) Nikdo necensuruje to, co píšu, stejně tak, jako nikdo necensuruje Štěpánka. 7) Politická korektnost znamená pouze nahrazení několika slov slovy jinými a to je zcela bezvýznamné. Máte slovo.

J. Uzel 3.1.2019 11:58

Re: Pane Štěpánku,...

7) nahrazením jedněch termínů za druhé se samozřejmě posouvá i smysl a debata pak nevyhnutelně vede ke známému "já o koze, vy o voze".

P. Sinclair 3.1.2019 12:09

Re: Pane Štěpánku,...

Nojo, ale kolik je takových slov? Dvacet, třicet, sto? Mark Twain psal o negrech a oni si tak taky říkali a dnes to neprojde. Českoslovenští komunisti zase udělali z hasičů požárníky a z metařů počistovače a co? Nechápu, jak tohle může někoho rozčilovat.

V. Student 3.1.2019 12:14

Re: Pane Štěpánku,...

No, ti dnešní udělali z metařů manažery úklidu. Dneska je manažer, kam se podíváte.

J. Uzel 3.1.2019 12:22

Re: Pane Štěpánku,...

...a z vlastenců nácky atd.

O. Uživatel 3.1.2019 12:30

Uživatel požádal o vymazání
P. Sinclair 3.1.2019 12:32

Re: Pane Štěpánku,...

Prázdní lidé řinčí prázdnými slovy, aby se ukázali na výši doby.

'Definice optimální kombinace požadavků se dnes stává aktuálnější i při řešení pozic exekutivního charakteru...' Ani si neuvědomují, že mince má druhou stranu a že vyjádření myšlenky slovy 'Musíme si vyjasnit, jaké vedoucí potřebujeme' příjemce jen uvítá a ve větě mu nic chybět nebude.

J. Kanioková 3.1.2019 17:32

Ano, řičíte prázdnými slovy..

Z. Lapil 3.1.2019 13:57

Re: Pane Štěpánku,...

I jedno může být příliš. Třeba hasič je přes hašení, ale přes co že je požárník? Viz hned první dva odstavce: https://www.milujemecestinu.cz/citanka/Bradbury-Ray---451-stup%C5%88%C5%AF-Fahrenheita.pdf. Což je samozřejmě extrém.

Jsou-li to ovšem slova podstatná, posouvají (ne úplně mění, jen posouvají) význam. Polopravda není totéž, co pololež. Přidáte-li k tomu překlady překladů, jste na přímé cestě k babylonské věži: prostě nikdo neví, o čem PŘESNĚ je řeč.

Stačí obyčejné "děti". Běžně je dítě zhruba do 12ti let, jakž takž přijatelně do patnácti, ale označíte-li za dítě někoho lehce pod 18, ne-li v USA pod 21, tak prostě matete posluchače. A to ještě nezmiňuju kultury, kde je dvanáct let ten správný věk pro nevěstu a 13 let ten správný věk, kdy má kluk střílet prakem po vojácích. A nemusíme ani do ciziny, třeba u nás 15. rokem končí ten správný věk pro kapesního zloděje.

T. Černý 3.1.2019 12:58

Re: P.Sinclair

2)P.Sinclair není pravděpodobně kuřák a nechodí na pivko. Jinak by

měl PŘIKÁZÁNO kouřit před restaurací. 3)Jako cyklista má ZAKÁZÁNO dát si třeba jen 1 pivko. 4)ČT a mainstreamová media nám stále DOPORUČUJÍ chovat se jako liberální demokraté a věřit ve smysluplnost utopického plánu sjednocené nadnárodní Evropy. 5)O PRÁSKAČSTVÍ českých politiků projednávaného v EP jste jistě také slyšeli. 6)CENZURA probíhá na FB běžně, poslechněte si např. rozhovor p. Bobošíkové s V. Klausem ml. na XTV.cz. 7) Politická KOREKNOST nejsou pouze slova, ale znamená uznání vítěze voleb, slušnou diskuzi ve střízlivém stavu a nepoužívání "podpásovek"!

J. Vlček 3.1.2019 14:39

Re: P.Sinclair

Přesně tak, pane Černý.

Nehledě na to, že autor se svým článkem obrací na západní společnost a popisuje spíše situaci v západních státech, ve kterých jsme my vždy spatřovali náš vzor, ke kterému bychom se měli snažit přiblížit. Časy se ale zatraceně změnily.

J. Jurax 3.1.2019 15:33

No, víte, abyste se nedivil. Kupříkladu kdyby Vás napadlo zapálit si v putyce, nesmíte ... :-) ... a byrokracie - zkuste si na vlastním pozemku postavit barák a uvidíte. Že jste se nesetkal s práskačstvim, no tak to máte kliku a nebo o tom nevíte nebo si to nepřipouštíte. A že nikdo necenzuruje co píšete ... tak tady na Psu zkuste napsat censor se z.

A politická korektnost znamená, že něco nesmíte říct vůbec a něco smíte říct pouze způsobem, který zaručuje, aby se nedalo poznat, co říkáte.

Zkuste například veřejně, na přednášce, v médiích etc. obhajovat tvrzení, že průměrné IQ černochů je cca 80. Nedejž bohové, abyste to dokonce dokládal výsledky výzkumu. Nezáleží na tom, zda je to pravda nebo ne, jen za vyslovení této teze budete dehonestován, budete mít potíže v práci (podle toho kde pracujete) nejspíš i žalován. Diskuze nebude možná. Na Západě určitě. A výzkum zaměřený na zjištění průměru IQ černochů bude nepřípustný, nedostane grant etc., neboť jen odporný rasista může atd.

P. Sinclair 3.1.2019 16:37

Re:

Já ale nedělám věci proti své vůli. Je mi jedno, že se v putykách nesmí kouřit, a i kdybych kouřil, zákaz by pro mne nebyl důvodem k naštvanosti, povinnost získat stavební povolení nepovažuju za byrokracii nebo buzeraci, dodržování pravidel mi nedělá problém... Kdepak, naše Evropa pro mne nikdy nebyla krásnější a mladší a svobodnější. Pěkný večer.

J. Jurax 3.1.2019 18:37

Re:

No dobře ... ale barák jste nestavěl a papíry si k tomu neobíhal, že? Taky patrně nepodnikáte ...

A kdybyste kouřil a chodil do hospody na pivko, velice pochybuju, že by Vám zákaz kuřby v putykách nenaštval.

A dodržování pravidel je chvályhodné, ovšem některá pravidla mnozí - Vy možná ne - právem chápou jako buzeraci. Výčet takových pravidel - a furt je jich víc - by byl obsáhlý; ale možná holt jdou mimo Vás.

S tezí, že naše Evropa nikdy nebyla krásnější a mladší a svobodnější by se dalo souhlasit (tedy vyjma toho mladší, to je u kontinentu nonsens), nicméně to nemusí být setrvalý stav. Té svobody jaksi furt ubývá - pochopitelně v zájmu dobré věci, jak jinak. Vzpomínáte třeba bufetovou vyhlášku?

A nakonec - že neděláte věci proti své vůli - že je nemusíte dělat - Vám nevěřím. Ledaže byste byl - bez urážky prosím - hodně poddajná, submisívní povaha a ještě založením flegmatik. A nemusel se živit prací ...

P. Sinclair 3.1.2019 18:52

Re:

Milý pane, já opustil Československo v roce 1968 ve věku devatenácti let a jel jsem do Anglie začít nový život, v kapse devizový příděl pěti dolarů, nikoho jsem v Londýně neznal, anglicky jsem uměl pár slov. Ještě tu noc jsem měl nocleh, za dva měsíce práci, a zůstal jsem tam dvacet let. Zase někdy, jo?

J. Jurax 3.1.2019 19:19

Re:

Aha.

Při vší úctě - žijete tady nebo v Anglii? Pakliže tady, pak holt máte názor, pakliže v Anglii nebo někde jinde, ale ne tady, pak nejspíš kulové víte, ale taky máte názor.

Ale něco jsem pochopil - jste stejně stár jako já. V tomhle věku se nás už dost věcí netýká a nad některé se dokážeme - byť se skřípením zubů, máme-li je, povznést - někdy. Vy jste holt smířlivější.

J. Jurax 3.1.2019 19:21

Re:

Jo a to A nemusel se živit prací jsem měl raději napsat A nemusel se ve žhavé tuzemské přítomnosti živit prací ...

P. Sinclair 3.1.2019 10:08

Pro lepší porozumění

myslitele Štěpánka, doporučuju texty písní našeho malého velikána.

http://www.petrstepanek.cz/web/index.php

:-)))

V. Chrastina 3.1.2019 10:07

EU se zvrhlo v diktaturu menšin a imigrantů

I u nás máme menšiny, které svorně diktují těm dolním deseti milionům a bezostyšně se jimi nechají vydržovat.

D. Polanský 3.1.2019 9:44

A nechtějí ho do té Rady

a nechtějí. A přitom tak se snaží, píše, facebookuje a nic a nic. Přitom jsou tam takoví, co ani neví co to vůbec facebook je a napsat by nezvládli ani návod na uvaření čaje. Tohle jsou mi pořádky.

K. Janyška 3.1.2019 9:39

Křiváku, teď se chystáš sloužit komu ?

Nehaňbo, jak se říká na Moravě... Dzp.

D. Polanský 3.1.2019 9:44

Re: Křiváku, teď se chystáš sloužit komu ?

To je tajemství.

O. Musil 3.1.2019 9:38

FB a VK

No, potíž není ani tak v tom, že by chtěl sám facebook něco cenzurovat. Jakožto bohatá americká společnost je spíš případným vhodným cílem mnohaciferných pokut za šíření nevhodného obsahu. Takže holt musel nasadit nějaké obranné mechanismy, které se bohužel dají cíleně "využít" a občas jsou poměrně absurdní.

Jinak samozřejmě můžete klidně používat jiné služby typu VK.com nebo další, případně si vytvořit vlastní Svobodnou Knihu, pokud chcete, a šířit zde velké pravdy v mezích zákona.

Mimochodem Rusko na facebook útočí vcelku průběžně, když už jsme u tamních serverů...

P. John 3.1.2019 9:14

zdravý rozum a pokora

Můžu se jedině ztotožnit s celým článkem.

V. Student 3.1.2019 8:40

Typuji to na mlaďasy.

Komunismus nezažili, nevědí, že jdou ve stopách mládežníků vizionářů, ve skutečnosti ovšem - dnešní terminologií řečeno - užitečných idiotů.

Zkušenost je nepřenosná. Tahle pravda by se měla tesat do kamene.

I. Mertl 3.1.2019 9:07

Re: Typuji to na mlaďasy.

Tesejte, tesejte, studentíku. A rychle, než rozpoznáte, jak je to s těmi užitečnými idioty.

P. Lenc 3.1.2019 9:19

Re: Typuji to na mlaďasy.

Přesné!

P. Lenc 3.1.2019 9:22

Re: Typuji to na mlaďasy.

Reakce na pana Studenta.

V. Student 3.1.2019 11:16

Re: Typuji to na mlaďasy.

Zorientoval jsem se, děkuji. Od p. Mertla nicméně vtipné. A také šikovně nekonkrétní, takže zároveň mazané. Chytrý člověk, ten pan Mertl, to se musí nechat...