7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

EVROPA: Deutschland, Deutschland, zahl’ für alles

zahl’ für alles in der Welt, zahl’ für Griechenland, zahl’ für Portugal, ganz Europa braucht Dein Geld.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Zima 1.12.2011 9:36

Jak je možné, že

takové žvásty na úrovni Bohnického hlasatele může Tomský a spol. cpát do kdejakých novin. A k tomu přijdou stejné výkony mme Hrstkové na HN a ČT kde mnohý analytik také dokáže plně využít poezie a v Česku tak oblíbeného lidového vypravěčství, atd., to vše jenom proto, aby převážná většina Čechů plácala o € stejné nesmysly, jako kLaus.

A přitom je právě $ momentálně rozhazován ve zvláštní nabídce, Číňané museli snížit povinné reservy, v Německu stále klesá počet nezaměstnaných, zakázky na vysoké úrovni, inflace se blíží 3%, což Němce znepokojuje, Tomis mají dvakrát tolik a dělají si, jako čeští Bédové starosti o €.

Ve starostech o € jsou Češi ti nejdojemější, jako Tomský splácají vše dohromady, od Irska po Řecko a podsunou Němcům, že na € doplácejí, což je momentálně, stále ještě nesmysl. To, že momentálně Amis vyhráli bitvu bombardováním $em, neznamená pro €, že je po všem, ale i kdyby bylo po všem, Němci jsou připraveni na všechny eventuality, včetně magnetického inkoustu, tím se liší od Čechů, kteří nejsou schopni myslet ve strukturách.

M. Prokop 1.12.2011 10:13

Re: Jak je možné, že

Když to bude často opakovat, třeba pochopíte i vy, etalonis nepoučitelnosti.

J. Hejna 1.12.2011 14:02

Re: Jak je možné, že

To pochopit nelze.

K. Kužel 1.12.2011 10:14

Re: Jak je možné, že

Nedalo mi to, a znovu jsem si přečetl článek pana Tomského. Došel jsem k závěru, že reagujete na nějaký úplně jiný text úplně jiného autora.

M. Prokop 1.12.2011 10:21

Re: Jak je možné, že

Spíš reaguje stále stejně na jakýkoliv podnět.

M. Zima 1.12.2011 10:32

V tom článku jsou

kromě pár plausibilit, jenom blbosti, Některé jsem už uvedl, autor tvrdošijně odmítá se informovat např. o případu Irska, Italie, atd. místo toho, jak ho zřejmě nacvičili vede třídní boj za kLausovskou svobodu, proti € a fakta ho nezajímají, závěry jsou většinově nesmyslné, jak to známe od kLause.

Že lidé jako Prokop, kteří kompensují vlastní deficity vírou, nejsou v stavu zmíněné souvislosti pochopit, neznamená, že by ty souvislosti a fakta neexistovaly. Proto se zkuste koncentrovat a najděte něco v tom článku, na co jsem já špatně reagoval.

K. Kužel 1.12.2011 10:49

Re: V tom článku jsou

Nenašel jsem nic, na co byste JAKKOLI konkrétně reagoval. Emocionální výkřiky na mne moc nefungují.

M. Zima 1.12.2011 12:01

Vy to asi čtete pozadu,

jinak byste musel najít např., : že ten soustavný falešný soucit Tomského s Německem je blbost, Německo na € doposavad vydělává, proto jsem napsal, jak je to s ekonomickými ukazateli, Německo vydělává dokonce i na úrocích dluhopisů, protože úroková houpačka stlačila německé úroky pod hodnotu před €em, atd. stejně jsem oponoval v případě Irska, Tomský podsouvá Němcům doměnky, které nemají, je všeobecně známo, že Irsko se nedostalo do potíží gaunerskou vládou, ale americkým trikem s Lehmany, ostatně Irsko je již za těmi problémy, stejně tak s Italií je to úplně jinak, nežli popisuje Tomský a na to jsem upozornil, atd. Kde tam vidíte emoce, to by mě zajímalo.

J. Schwarz 1.12.2011 12:47

Re: Vy to asi čtete pozadu,

Herr Winter, běžte už s tím svým zastydlým antiamerikanismem do haj..e! Irsko se nedostalo do potíží žádným "Americkým trikem s Lehmany" ale prostě proto, že si občané začali masivně půjčovat levná EURa na stavby a koupě nemovitostí a doplatili vpodstatě na stejný mechanismus jako Španělé. Během krize ceny nemovitostí poklesly, banky se dostaly do potíží a irská vláda se za svoje /privátní/ banky zaručila, čímž se dostal do potíží celý stát. Žádné "americké kejkle", kdyby se Irští občané, plni optimismu nezadlužovali, nebylo by Irsko v problémech. Nakonec třeba Maďaři se taky zadlužovali /občané, ne stát/ v CHF, protože při zhodnocování Forintu, které se jim jevilo jako nikdy nekončící, to bylo výhodnější. Že by se mohl trend otočit nikoho nenapadlo.

S. Donát 1.12.2011 14:17

Re: Vy to asi čtete pozadu,

A možná i napadlo, ale jeho hlas zanikl, nebo se třeba ani neozval, aby nebyl za zpátečníka a pesimistu :-)

M. Prokop 1.12.2011 15:17

Re: Vy to asi čtete pozadu,

Španělsko stejný případ, levné úvěry, výstavba neprodejných nemovitostí - na rozdíl od Irska navíc nepružný pracovní trh.

J. Schwarz 1.12.2011 9:18

No jo,

když současná demokracie není demokracií antickou, ale spíš "lidovou". A v té opravdu misí politici slibovat hory doly, chtějí-li si udržet koryta. "Lidová" demokracie obsahuje systémovou chybu, a tou je právě ona "všelidovost". Blbost má totiž vlastnost entropie a ta v uzavřeném systému roste. Politici budou vbrzku vstavu slíbit "demokratické veřejnosti" třeba perpetuum mobile jako stálý a "ekologicky čistý" zdroj energie. Za jásání davů vyhlásí příslušný rozvojový program , založí "vědecké ústavy", nové vysoké školy a deklarují úmysl propracovat se v "perpetuovském" oboru během deseti let na světovou špičku. S růstem počtu na perpetuu zainteresovaných darebáků bude třeba "Lidu" zdůvodnit neúspěchy programu - jak jinak než nedostatečným nasazením "skeptiků a kverulantů" - t.j. těch, co myšlenku perpetua považují za blbost. Na financování "vědců" se zvýší daně a odpůrci programu budou prohlášeni za diverzanty, sabotéry a nepřátele "pokroku". Víra v perpetuum se stane státním náboženstvím - pokud nebude existovat pojistka - právo těch, kterým se nelíbí nějaké "demokratické a většinové" rozhodnutí, na neúčast. Ať si většina dělá co je jí libo, ale menšina by měla mít právo zůstat mimo. Ani tohle by ale nedokázalo odvrátit zkázu, kterou hrozí t.zv. "humanismus". Ten je příčinou současné "dluhové krize" i masakru ve Rvandě. Kvůli "blahu člověka" furt něco "zachraňuje" a neuvědomuje si, že problémy jen odsouvá, hrne před sebou a zvyšuje míru budoucí katastrofy.  Namísto řady malých firem které mohou vznikat a zanikat jsou velké neefektivní firmy a instituce "zachraňovány" pomocí stále větších kejklů až do stavu, kdy se zhroutí celá konstrukce. Totéž v bleděmodrém platí pro "humanitární akce" v Africe a slzení nad "ubohými černoušky". Celebrity adoptují africké sirotky aby předvedly svou ušlechtilost a velkomyslnost, "vyspělé veřejnosti" se derou slzy do očí - jak úžasná "reality show", že. A přitom připravují jen Rwandu v planetárním rozsahu. Pitomci. Howgh.

K. Kužel 1.12.2011 10:00

Re: No jo,

1. všelidovost demokracie jako systémová chyba: Souhlasím, odkazuji na článek, který to vtipnou formou vysvětluje:

http://joch.blog.idnes.cz/c/119109/Proc-demokracie-zanikne.html

2. perpetuum mobile jako nosný program unie: pane Schwarzi, moc to nerozšiřujte, nebo se toho bruselští plánovači opravdu chytnou!!!

3. ostatní myšlenky: souhlas, komentář snad netřeba.

M. Novák 1.12.2011 15:55

Re: No jo,

Taktéž souhlasím. Píšete přesně to, co se mně taky honí hlavou, jen to narozdíl od Vás neumím tak srozumitelně a čtivě napsat.

Přesto mám jedno ale...

Čím se naše doba liší od těch předchozích, že bychom právě dnes měli takhle dopadnout? Cožpak před sto nebo padesáti lety nemohl někdo slibovat perpetuum mobile? Tehdy nebylo dost idiotů, kteří by něčemu takovému uvěřili???

Teď nás víc ovlivňují média, to ano. Ale jejich působení není jen negativní, jak se může zdát. Já jsem v zásadě optimista. Lidská blbost je sice ohromná. Ale já mám pocit, že "protiblbost" roste...

P. Gabriel st. 1.12.2011 8:33

Stále stejné nesmysly pane Tomský.

Píši vám to pod každý váš (ne)chytrý článek na toto téma. Bohužel, vy jste stále nepochopil, že maastrichtská kritéria nejsou, jak píšete "únosná rozpočtová omezení", ale pastí na mamuta, kterou si mamut sám vykopal a nyní stojí na hraně a je jenom na něm, zda se svobodně rozhodne do jámy nepadnout a postupně ji zasypávat tím, že okamžitě přestane dělat dluhy a začne racionálně hospodařit tak, aby vycházel s tím, co získá jako příjem rozpočtu, splácel své závazky, šetřil na krizové situace a na financování udržitelného rozvoje. Maastrichtská kritéria trvalého života na dluh musí být jako neudržitelná a také nemravná zrušena. To je jediná cesta! Zřejmě zcela mimo schopnost vašeho chápání.

M. Prokop 1.12.2011 10:20

Re: Stále stejné nesmysly pane Tomský.

S tím vaším chápáním bude nějaký problémek.

Pan Tomský to napsal jasně, srozumitelně a správně. Donekonečna nelze žít na dluh, společná měna pro nespolečné zvyklosti také nefunguje.

P. Gabriel st. 1.12.2011 15:09

Re: Stále stejné nesmysly pane Tomský.

Společná měna nenese na ničem vinu. Je to mrtvý nástroj, který se chová tak, jak s ním lidé zachází. Do stejné blízkosti krachu by to přivedl kdokoliv s jakoukoliv měnou, pokud by se řídil pravidly nastavenými uvnitř eurozóny. Bez ohledu na jakési specifické zvyklosti - holý nesmysl. A kořen je u maastrichtských kritérií, která deklarují přípustnost trvalého žití na dluh. A nezaznamenal jsem, že by pan Tomský ani v tomto, ani v předchozích článcích explicitně vyjádřil, že trvalý život na dluh je neudržitelný. Naopak strefuje se do Eura, jako takového a chybí mu fetiš růstu. Skutečné řešení ale nenabízí.

K. Kužel 1.12.2011 10:22

Re: Stále stejné nesmysly pane Tomský.

Maastrichtská kritéria jsou kritéria pro členské státy Evropské unie pro VSTUP do Evropské hospodářské a měnové unie (EMU) a pro zavedení společné měny – eura.

Protože teď se asi nikdo další do eurozóny drát nebude, nemají kriteria nadále smysl a není je třeba rušit.

Pokud se týká dalšího hospodaření zemí eurozóny, budou se zavádět stále přísnější a moudřejší regulační opatření, která však bohužel budou ho*no platná.

M. Prokop 1.12.2011 12:03

Re: Stále stejné nesmysly pane Tomský.

Původně ale měla být dodržována i po vstupu, ne? Jako pakt stability, či jak se to jmenovalo.

K. Kužel 1.12.2011 14:21

Re: Stále stejné nesmysly pane Tomský.

Nejsem si jist, do jaké míry pakt stability kopíruje m-kriteria. Je možné, že opravdu ano. Jisté je, že ho největší země, tedy Německo a Francie, samy porušily.

P. Gabriel st. 1.12.2011 15:27

Re: Stále stejné nesmysly pane Tomský.

Maastrichtská kritéria stanoví hranici mezi teoreticky sankcionovaným a nesankcionovaným národním hospodařením. Je to fiskální rámec pro země EU a eurozóny. Překročení deficitu 3,5% HDP mělo být sankcionováno.( Nikdy ale nebylo. ) Ve skutečnosti se ale stalo pravidlem legalizujícím trvalý život na dluh a to velmi vysoký, vzhledem k tomu, že příjem rozpočtu každé země je zlomkem HDP, takže deficit v přepočtu na příjem rozpočtu, jako základ přesahoval i 10%. A lídrem tohoto hospodaření byli Němci, Francouzi, Angličané. Nemají co kázat, po Řecku, Španělsku ... jsou s dluhy nad 80% HDP nejzadluženější právě oni.

Hospodařit takovýmto způsobem, to může napadnout jenom naprostého trotla. Je to podobné, jakoby se vodohospodář divil, proč má prázdnou přehradu, když mu do ní přitéká 100 a on odpouští jenom 103,5. Že tento na liberálních národohospodářských teoriích založený experiment prosadili Němci a Francouzi, to se ví, že to povede ke krachu na to upozorňovali konzervativní národohospodáři. A že se s výjimkou Lucemburska nenašel nikdo, kdo by zvolil jiný způsob, to je smutný fakt. A co se prožralo, bude se muset zaplatit řízeně, nebo neřízeně. Řízeně je lepší, protože předvídatelné a méně bolavé, neřízeně = krach. A nářky pana Tomského nad odchodem talentů na tom nic nezmění. Třeba se ti talenti naučí ve světě hospodařit. :-)

K. Janyška 1.12.2011 7:43

Nad Evropou se v první řadě snáší hrůzy socialismu... Dzp.

P. Rajman 1.12.2011 5:49

Přízrak 2. sv. války

postihuje především ty, kteří se sice považují za vítěze, ale tak trochu nedoceněné. V jejich čele stojí od konce 2. sv. války Anglie a po pádu komunismu, kdy se k ní přidalo Rusko také jejich spojenec v Evropě nejvjernější totiž Česko. Vzniká tu jakási nová podivná "osa zla", která se netáhne již od Berlína po Řím, ale spíš z Londýna přes Prahu ( rozuměj Pržský hrad ) kamsi k  Moskvě ( a možná i Bělehradu ). Spojenectví tradičního britského izolacionismu, společně s ruskou xenofobií spojenou ( jako kdysi v Německu ) s rozpínavostí vyvolává v době krize nová pnutí. Pokud se Česko nepokusí tuto krizi překonat spojenectvím s Amerikou a respektem k demokratickému Německu, není vyloučeno, že se díky k dosavadnímu despektu k evropské integraci stane podobnou obětí londýnsko-moskevských hrátek jako v letech 1938 hrátek mnichovských.

M. Prokop 1.12.2011 10:22

Re: Přízrak 2. sv. války

To jste sám, vlastní hlavou?

P. Brodský 1.12.2011 11:13

Re: Přízrak 2. sv. války

Takovéto infantilní pošklebky považujete za diskuzní příspěvek?

M. Prokop 1.12.2011 12:02

Re: Přízrak 2. sv. války

Slyšel jste někdy úsloví o pytli a záplatě?

K. Kužel 1.12.2011 10:43

Re: Přízrak 2. sv. války

Opravdu děsivá představa: Rusko nás vytrhne zpod laskavého dozoru evropských komisařů a zavede u nás pravoslaví a povinnou konzumaci vodky (na vnucování komunizmu nevěří snad ani pan Rajman). To vše za tiché podpory britských izolacionistů. Mnohonásobně zalomená osa zla (Londýn, "Pržský hrad", Moskva, Bělehrad) vyvolá svojí rotací strašlivé víry v ubohé Evropě!!!

Nezůstane na kameni kámen. Amen.