4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Děravá bezpečnost

Vraždící běsnění Mohameda Meraha ve francouzském Toulouse evokuje legitimní otázku, zda bezpečnostní systém Francie něco nepodcenil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Novák 29.3.2012 20:43

Re: To záleží na to,, jak se začlenění, multikulturalismus, podaří.

Co Chánov. Zkuste Rumburk, SATA a třeba Letanovce na Slovači.

P. Novák 29.3.2012 20:41

2 autor: Zase ten obvyklý omyl

Ten magor děti NEPOPRAVIL!!!! Ten magor je ZAVRAŽDIL!!!! Poprava je od slov PO PRÁVU!!!

 Udivuje mne, že člověk vašeho vzdělání a zkušeností totoé neumí rozlišit.

P. Sulc 28.3.2012 22:53

Re: "Multikulti zakázali trest smrti".

S fanatickou Netzerkou nema smysl se hadat. Ona je pathologicky kverulant. Nikdy jsem od ni necetl nekaky rozumny prispevek, vzdycky se jen do nekoho navazela. Bohuzel, je dost kretenu , kteri se jen dokazi do lidi navazet bez jakychkoliv argumentu.

P. Sulc 28.3.2012 22:48

Re: Hergot, co to zvanite?

Zamejslet se muzete jak chcete, ale to vam nepomuze, myslenim fanaticke vrahy neodstranite.Nebo myslite ze Rasin , ministr financi, malo premejslel, nez jej rudy fanatik zastrelil? A mimo to, ja nejsem sentimentalni trouba, ktery argumentue "detmi". Mate za to, ze je mene trestuhodne vrazdit starenky a dedecky? Kdyz pri autonehode se zabije par deti, tak to stoji za zminku, zatimco kdyz se zabije vase dcera, ktera prave udelala doktorat, tak uz to za zminku nestoji? Prece uz neni detatko, tak nebudeme plakat, ze?  Proste zivit je zivot, bez ohledu na vek, ale asi mam blbej nazor, mordovanim starecku se konec koncu statni kase ulevi

J. Šejnoha 28.3.2012 21:59

Re: Všeho moc škodí !

Pokračování:  Ostatně, proč nezůstanou Muslimové v Muslimských zemích, když jsou Islám

( jako ideologie) i Muslimové (jako lidé) tak super ? Nedostatek dělnických pracovnáích sil v EU se dá vyřešit  najímáním pracovníků na konkrétní

čas a práci bez  udělování občanství.

Ostatně to tak dělají Arabské ropné státy.

Vyměnit za 100 let polovinu obyvatelstva je idiotský nápad. 

J. Šejnoha 28.3.2012 21:54

Re: To není krach multikulturalismu,

Gheta  si, až na vyjímky, vytváří  menšiny samy aby se semkly  a udrželi si svou identitu v odlišném prostředí.  Gheta nevytváří majorita. 

Snad jednou dokážou i Češi žít v ghetu.

J. Šejnoha 28.3.2012 21:51

Všeho moc škodí !

Sebemocnější civilizace  je odsouzena k zániku  jakmile  ztratí vůli bránit se.

Rozpoutala se zde  vášnivá, ale  naprosto nesmyslná,  diskuze,  jak lze integrovat  desetimiliony imigrantů v Evropě  a  jak  má správně  vypadat multikulturní společnost.

Přitom je to jednoduché - když se multikuturalismus  neosvědčil ( nikde v Evropě  to nedělá dobrotu), tak od tohoto dogmatu ustupme !

Na závěr jedno moudro  Beduinských kmenů: "Když přicházejí do tábora  dva  nebo tři, tak jsou to hosté, když jich přichází třicet, tak to jsou nepřátelé."

A ještě  České: "Všeho moc  škodí" nebo "Dobré ploty dělají dobré sousedy"

S. Netzer 28.3.2012 18:32

"nezvládají vyplnit ani formulář na pracáku"

vždyť takový náročný úkol nezvládají ani někteří autochtoní Němci!

J. Schwarz 28.3.2012 18:00

Re: Píšu, že by se mohl vyskytnout - a tedy i vraždit.

Hacker se asi neodvolal k "soudu pro lidská práva" ve Štrasburku...

J. Schwarz 28.3.2012 17:57

Re: To záleží na to,, jak se začlenění, multikulturalismus, podaří.

Robert Bales už měl plné zuby "vrahů z Toulouse", pitomců co zabíjejí na potkání neznámé lidi protože jsou "rozhořčeni"  že někdo spálil pár listů koránu / samozřejmě někdo úplně jiný než ti zabití / či si dělal legraci z "Proroka". Pitomců, které takový Sevrát omlouvá a jejich rozhořčení "chápe". Jinak by se už dávno rozohňoval nad stovkami atentátů v pakistanu, Afghanisranu, Iráku - v nichž nikdy nefigurovali žádný Bales ani Breivik. Jak to, že pokud Taliban podřeže 10 vesničanů protože spolupracovali s vládou tak nic, pokud se v Pakistanu odpálí atentátník před mešitou a pobije pár desítek lidí tak nic, ale kvůli páru spálených papírů, karikatuře nebo kvůli několika zabitým "nevinným civilistům" je celý muslimský svět vzhůru nohama? Muslim může být "spravedlivě rozhořčen" když mu divně přiodějí "Proroka" a americký seržant nemá právo na "rozhořčení" když jeho kamarádovi utrhnou nohu?

V. Novák 28.3.2012 17:24

Píšu, že by se mohl vyskytnout - a tedy i vraždit.

Ale nenašel by podporu, ať už morální nebo fyzickou, a hůř by se schovával. S potomky přistěhovalců ve druhé a třetí generaci se toho moc nenadělá, ty nelze ani deportovat, ani ve svobodné společnosti k ničemu nutit. Dá se s těmi, kdo přichází čerstvě a něco chce.

Zvláštní, ale nedávno jem četl, že právě ve Francii je velký problém s gramotností přistěhovalců, kdy umějí arabsky číst i psát, umějí slušně i francouzštinu - ale nezvládají vyplnit ani formulář na pracáku. Snažili se to řešit dobrovolnými kursy, jenže je uspořádali na prefektuře - a už jen přesvědčit přistěhovalce, že ho nelapnou sotva vleze do budovy, bylo nadlidské.

Ale něco se bude muset dělat. Když nejde v rámci svobody nařídit pobyt, nelze nařídit spoustu jiného. Ani zakázat. Osobně mi připadá, že Francouzi to vzali z nejhoršího konce - bojují proti symbolům, třeba šátku, a kašlou na základnu.

Mimochodem - nechápu, proč není možné vydat štvavého imáma domů do Jordánska. Britové tuhle vydali do USA "hackera", kterému v USA hrozí mnohem vyšší trest než v UK. A žádný soud mu nepomohl...

E. Sevrát 28.3.2012 16:59

Re: To záleží na to,, jak se začlenění, multikulturalismus, podaří.

Dále viz americký seržant Robert Bales

S. Netzer 28.3.2012 16:16

Re: To záleží na to,, jak se začlenění, multikulturalismus, podaří.

Tato ghetta se vytvářejí spontánně (SŘLI!). Zpravidla se ti, kteří se odmítají integrovat, usazují mezi svými, ve čtvrtích s levnými nájmy. Ve svobodných zemích nemůžete nikomu přikazovat, kde smí bydlet a kde ne. Ti uspěšní, integrovaní, jsou rádi, že ghettu unikli.

U přistěhovalců z Maghrebu je otázka francouzského jazyka a písma ten nejmenší problém. Obojí se vyučuje na tamnějších školách. Pouta mezi Francií a bývalými severoafrickými koloniemi jsou stále velmi silná.

Vrah z Toulouse nebyl žádný přistěhovalec, a i mezi těmi neintegrovanými a neintegrovatelnými, extrémním jevem. Proti psychopatům takového kalibru je každá společnost bezmocná, viz Norsko.

V. Novák 28.3.2012 16:15

Můj kamarád - Afghánec - emigroval před talibanem. Po jistých peripetiích

se dostal do Maďarska, kde musel požádat o asyl - samozřejmě chtěl do Česka, neb česky umí, s maďarštinou na tom byl jako většina Čechů. Ale lapli ho už tam - a tak požádal v první bezpečné zemi.

Asyl dostal, po nějaké době vyjednal i rodinu, požádali o občanství. Musel on i manželka složit zkoušku z maďarštiny a maďarské historie - naučili se, složili, mají zaměstnání, sehnali si dům -  dostali občanství.

To je postup, který funguje. Mimochodem - manželka se chodí koupat do veřejných bazénů v plavkách, ač jí to stát nenařizuje. Přitom zůstali Paštuny, otec učí děti o jejich dějinách, matka se modlí a zůstává muslimkou - ale nikomu to necpe.

Chceš něco? Třeba asyl, pobyt, podporu, natož občanství - tak se podle toho chovej. Necháme t žít v  aší společnosti, když v té vaší jsi žít nemohl. Ale netahej sem tu svou společnost, která ti nevyhovovala ani doma! Co je na tom složitého?

R. Langer 28.3.2012 15:29

Re: To záleží na to,, jak se začlenění, multikulturalismus, podaří.

A už jste byl nějakým multikulti nařizovat, co mají dělat - třeba chodit na nějaké kurzy, že v tom máte tak jasno? :-P

V. Novák 28.3.2012 15:24

To záleží na to,, jak se začlenění, multikulturalismus, podaří.

Když necháme příchozí, aby si vytvořili ghetto, za chvíli tam vznikne paralelní politika, včetně bezpečnosti - a státní policajti se tam budou moct odvážit jen v BVP. V Chánově máme našlápnuto.

Pokud příchozí přijmou kulturu přijímající země a ta je nebude nijak vyčleňovat, diskriminovat, nebezpečí etnické a kulturní ghettoizace nehrozí a tudíž nehrozí ani maléry do budoucna.

Jenže to by se muselo s multikulturalismem skutečně začít - a nežvanit o něm. Základem by měly být povinné kursy čtení a psaní latinkou - takový Afghánec zná běžně tři jazyky, paštu, darí a urdu a nemá problém naučit se další. Ovšem číst a psát umí - pokud vůbec - upraveným arabským písmem a to je mu v Evropě na dvě věci. Totéž mnozí maghrebané - tam ovšem jde o jiné jazyky. Přezkoušení ze znalosti jazyka hostitelské země a z jejích reálií, z občanské výchovy, atd. před vydáním povolení k pobytu. A mnohé další.

J. Kanioková 28.3.2012 14:52

Ano....PROČ ? Příčina je vždycky nejdůležitější...!

Proto bych ty dva nedávala vedle sebe, byť důsledek byl šílený a oba si zaslouží trest smrti..

J. Kanioková 28.3.2012 14:49

Ano..

J. Kanioková 28.3.2012 14:48

Víte, co je "optimální míra,počet", který lze bezpečně "rozpustit, zařadit" do společnosti...?

Bez potenciálních budoucích krizí..

V. Novák 28.3.2012 13:44

To není krach multikulturalismu,

ale důsledek toho, že se o multikulturalismus nikdo ani nepokusil. Multikulturalismus není vytváření monokulturních ghett a de facto apartheid. Multikulturalismus je pomoc se začleněním jiných kultur do společnosti a naopak zase přijetí hostitelské země a jejích zákonů a pravidel příchozími. S pomocí státu. Příkladem v tomto může být kupodivu Maďarsko.

V zemi bez ghett, skutečně multikulturní zemi, by se Merah mohl taky vyskytnout, ale rozhodně by nezískal podporu. A nebyl by problém takové Merahy kontrolovat, kdyby jich nebylo tolik.

V. Novák 28.3.2012 13:26

a co teprv negramotnost...

...

V. Kusý 28.3.2012 13:26

Re: "Multikulti zakázali trest smrti".

Oni multikulti jsou totiž ze stejného vrhu s politickokorektníky,tedy stejná verbež. Jinak bych čekal, že jako Češka jste četla Švejka a víte, co se tam píše o hovně a argumentu.Nadávky o Vás vypovídají víc, než by Vám bylo libo.Ale nešť, alespoň víme s kým máme tu pochybnou čest.

V. Novák 28.3.2012 13:25

Ne, v takovém kontextu se slovo "poprava" nepoužívá.

Používá se ve spojení "mafiánská poprava", čímž je míněno, že bezbranná oběť je seznámena s "rozsudkem" a je "popravena" nějakým ritualizovaným způsobem.

Ten vrahoun prostě střílel jak vzteklej - a tomu se poprava neříká.

V. Kusý 28.3.2012 13:21

Re: "Multikulti zakázali trest smrti".

.Věru argument k zamyšlení.Haf, hafhaf,haf.Ještě že mi nemůžete počurat nohavici.

R. Langer 28.3.2012 13:11

Re: "Multikulti zakázali trest smrti".

Ha ha ha... Přidávejte smajlíky...

R. Langer 28.3.2012 13:10

Re: Hergot, co to zvanite?

Nicméně blbost autora takového výroku to nijak neomlouvá...

S. Netzer 28.3.2012 13:04

Re: "Multikulti zakázali trest smrti".

Obvyklá sešlost diskusních lejn, a jedno pitomější než druhé, sice bez argumentu, ale zato přesvědčené, že zákaz trestu smrti mají na svědomí multikulti. :-))))

R. Tesařík 28.3.2012 12:55

Re: "Multikulti zakázali trest smrti".

ona je blbá a netuší, jak to s těmi samjlíky je.. Několikrát jsem ji upozorňoval, že je nemá používat. Je to ale umanuté multi kulti stvoření.

R. Langer 28.3.2012 12:50

Re: "Multikulti zakázali trest smrti".

No, zatím nejste střelená, tak se smějte. Ale víte - ono se uvidí, kdo se bude smát poslední... :-P

S. Netzer 28.3.2012 12:47

Re: "Multikulti zakázali trest smrti".

Vy budete asi stejný alternativní inteligent, jako ten Jonák. :-)))