5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EVROPA: Dějiny se opakují

Byl to Ján Kollár, kdo jako první literárně propagoval Ruskou říši jako záchranu Čechů a radil, abychom "přichýlili k mocnému tomu tam se dubisku". Od nadšených českých panslavistů se prakticky a jednoznačně distancoval Karel Havlíček Borovský, který na rozdíl od naprosté většiny z nich Rusko poznal na vlastní kůži, aby se vrátil s památným výrokem "jel jsem na Rus jako Slovan, vracím se jako Čech".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Mach 17.5.2014 21:23

Re: Vladimir Vladimírovič Putin nás zachrání

A tenhle hovadský názor jste si vycucal z kterýho prstu? Existují možná desetitisíce mezinárodních a bilaterálních smluv upravující stovky různých oblastí počínaje drobným přeshraničním stykem, přes ověřování dokladů až po obchodní smlouvy a spolupráci v oblasti  vojenství. Kdyby  se tyto smlouvy měly zneplatnit pokaždé když padne nějaký zkorumpovaný diktátor tak v mezinárodních vztazích panuje takový bordel, že jste to v životě neviděl. Smlouva byla stále platná, rusko se ani nenamáhalo ji vypovědět a zahájilo agresi vůči suverénnímu státu (stejně jako kdysi vůči Finsku, Polsku a dalším pobaltským zemím). Dnes a  okupuje výsostné území Ukrajiny stejně jako nacistické Německo okupovalo Sudety.

P. Vaňura 17.5.2014 21:56

Ta paralela se Sudetami sedí asi nejvíce, zejména

ve spojení s pozdějším výrokem K. H. Franka, že "Říše se nemůže vzdát kontroly českého prostoru a jeho obyvatelstva." Přesně TOTÉŽ tvrdil Lavrov o Ukrajině.

B. Rybák 18.5.2014 12:18

Re: Vladimir Vladimírovič Putin nás zachrání

Smyslem dohod mezi velmocemi je pochopitelně dosažení pro ně přijatelné rovnováhy mezi nimi. To, že "majdanským" pučem vzniklá, nelegální, nedemokratická, proti-ruská "vláda", která si usurpuje právo na celou, tedy i proruskou část Ukrajiny, tuto rovnováhu výrazně porušila.

Opačné tvrzení je tak zhovadilé, že musí být hodně dobře zaplacené! Např. v Itálii po celou dobu "studené války" měla výraznou převahu komunistická levice, která pochopitelně nesměla vládnout, natož si vynucovat vystoupení z NATO, stejně jako naši "osmašedesátníci" nesměli vystoupit z RVHP (nová studená válka se tentokrát více hodí rozkládajícímu se "západu" ).

Oni měli nacisté v Sudetech smluvně zajištěné vojenské základny, jejichž funkce by byla nějakým pučem v ČSR ohrožena? Oni Sudety někdy patřili k Německu? Nějak se Vám to všechno v hlavě plete!

P. Vaňura 17.5.2014 22:05

Re: Vladimir Vladimírovič Putin nás zachrání

Toto je přímo "geniální" názor, přeloženo znamená, že smlouvu o územní celistvosti sousedního státu budeme dodržovat jen do té doby, pokud nás tamní vláda bude POSLOUCHAT.

Jinak, smlouvy nedodržoval už Lenin a bolševici to vykládají jako důkaz jeho "geniality," totiž to, že podepsal Brest-Litevský mír s Německem s tím, že předpokládal, že Německo válku prohraje a tak si nebude moci dodržení té mírové smlouvy vynutit. Podobně se zachovali komunisté ke Gruzii, s níž podepsali mírovou smlouvu, kde zaručovali její hranice výměnou za to, že neumožní dopravu vojenského materiálu pro bělogvardějského generála Děnikyna přes své území. A jakmile porazili Děnikyna, napadli Gruzii a připojili ji ke své říši.

M. Stuchlik 17.5.2014 23:53

Re: Vladimir Vladimírovič Putin nás zachrání

dějiny bolševiků jsou dějiny obrovských hajzlovin, nic jiného

M. Stuchlik 17.5.2014 23:49

Re: Vladimir Vladimírovič Putin nás zachrání

Co to meleš? Copak si nová vláda pořídila jaderné zbraně?

J. Babička 18.5.2014 3:53

Re: Vladimir Vladimírovič Putin nás zachrání

Pane Rybak, to snad nemyslite vazne. Vzdyt tim omlouvate i Hitlera.

A. Reček 17.5.2014 16:18

Chce to klidek. Mrkněte na kratičké video o našincích

ve Lvově - http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/na-vychode-ukrajiny-se-strili-lvov-tanci-tango/1079354

B. Rybák 17.5.2014 14:58

Zapomenuté dějiny se opravdu opakují

A proto nesmíme zapomenout na to, kdo pro nás byl (až na chvíle svých porážek), trvalým smrtelným ohrožením ani na toho, kdo zničil skvělou česko-bratrskou reformaci a především pak na ty státy, které náš demokratický stát zradily a pak dokonce vydaly nacistům a pak prodaly bolševikům. Kulturně patříme sice na "západ", ale ten se morálně rozkládá a v EU jsme jako nevelký slovanský nekatolický národ sami jako "kůl v plotě"!

Zachránit se pochopitelně nemůžeme bez vlastního úsilí. Byli bychom opravdu "padlí na hlavu", kdybychom přiměřeně nevyužili nepřátel, našich aktuálně nejnebezpečnějších nepřátel. Stačí, že jsme byli takoví hlupáci, že jsme vyklidili své tradiční pozice na ruském trhu našim EU-"přátelům". Německo si nedávno zajistilo Ukrajinu a Polsko obcházející ropovod z Ruska (má v Gaspromu svého bývalého kancléře) a cvičí prý dokonce i speciální ruské jednotky. Francii ani nenapadne, že by zrušila miliardový kšeft dodávky moderních válečných lodí Rusku. Polsko, které dlouho okupovalo velkou část Ukrajiny, má pochopitelně svůj historický zájem na obnovení svého vlivu (vytvoření svého východního EU-protektorátečku, z něhož by Německo nemělo radost).

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/336023-francie-navzdory-krizi-na-ukrajine-doda-rusku-valecne-lode.html

http://www.rp.pl/artykul/13,1107617-Zachodni-sojusznicy-Putina.html

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/136598-polsky-ministr-nemecko-je-trojskym-konem-ruska/

P. Pokorný 17.5.2014 15:09

Re: Zapomenuté dějiny se opravdu opakují

Souhlasím, že problém je v nás. Zrada na Bílé hoře, zrada Biľaků, Indrů či Koldrů, zrada dnešní, kdy velký vůdce Sobotka, aby byl v dějiných, otočí totálně kormidlem a šaškové koukají z konečníků Brusele. Svoboda vydrží vždy několik málo let.

P. Mach 17.5.2014 16:54

Re: Zapomenuté dějiny se opravdu opakují

Ano, neměli bychom zapomínat, že rusáci nás v roce 1938 hodili přes palubu stejně jako francouzi a smrtelným ohrožením od roku 1945 byl pro nás jen a pouze sssr. A určitě bychom neměli být takoví pitomci abychom jim znovu lezli do zadku jako po roce 1948, což nás stálo zruinovanou ekonomiku a dopláceli jsme na to ještě i po roce 89, kdy nikdo samozřejmě pozice v rusku nevyklízel ovšem jen a pouze zkrachované rusácko nebylo sto platit za realizované dodávky.

J. Babička 17.5.2014 17:33

Re: Zapomenuté dějiny se opravdu opakují

V te propagande, ktera se uspesne zahnizdila v hlavach cechu za 40 let komunisticke vlady se podarilo vymazat fakta, ze Rusko, Tedy Sovetsky Svaz, uznal Mnichovskou dohodu, uznal Slovensky Stat a navazal s nim diplomaticke styky na urovni velvyslanectvi, naridil zavreni ceskoslovenskeho velvyslanectvi a velvyslance vypovedel se zeme. A ze druha svetova valka zcla se SSSR na strane nacistickeho Nemecka. Jenze kdyz spojenci na "vecne " casy nacisticke Nemecko a SSSR napadli Polsko, tak spojenci vyhlasili valku jen Nemecku, na Rusko proste nemeli sil. Ovsem nemecka atmada proti Francii mela tanky pohanene sovetskou ropou a vojaky zivene ruskym obilim.Nemecka letadla pri bitve o Britanii byla pohanena ruskym benzinem, Ten sok Stalina, kdyz ho Hitler zradil, a obratil se proti nemu byl tak hrozny, ze se na 14 dni zavrel do sveho bytu a s nikym nekomunikovat. A  nepripravena Ruda Armada bez veleni krvacela a nemci ji masakrovali jak kobylky.

Dale je tam vymazano, ze jediny velky stat, ktery neuznal, Mnichovskou dohodu a nechal fungovat dale ceskoslovenske velvyslanectvi bylo USA.

No a jak mate komunikovat s lidmi, kteri misto skutecnosti znaji jen pohadky?

B. Rybák 17.5.2014 20:11

Re: Zapomenuté dějiny se opravdu opakují

Dějiny ale nezačínají r. 1945 a nezačínají dokonce ani r. 1917 kdy Prusko v zapečetěném vagonu exportovalo do rozvráceného Ruska virus západního marxismu (-leninismu).

P. Mach 17.5.2014 21:07

Re: Zapomenuté dějiny se opravdu opakují

Jestli chcete stavět svoje názory a postoje na událostech sahajících do neolitu je to vaše věc. Je to sice dementní ale nakonec je to vaše právo. :-) Já se při formulaci svých názorů na současnost nechám ovlivňovat maximálně tím co se  událo ve 20. století. Ovšem taky beru v úvahu pouze relevantní události, například bolševiky zaviněný ukrajinský holodomor. Trapné výmluvy například o tom, že rusáci 80 let terorizovali své okolí a sami sebe a způsobili smrt desítkám milionů lidí kvůli jednomu vlaku, rozumný člověk v úvahu opravdu ale opravdu brát  nemůže.

P. Vaňura 17.5.2014 22:13

Ono nejde o jeden vlak ale o podporu, kterou Německo

poskytlo bolševikům proto, aby rozvrátili Rusko a vyřadili je z války. DOKONCE existují názory, že pomstou Dohody byla podpora těch politiků, kteří chtěli naopak rozbít Rakousko-Uhersko, což ale časově nesedí.

J. Babička 17.5.2014 18:07

Re: Zapomenuté dějiny se opravdu opakují

Jenze to jsou pohadky, ktere se neustale opakuji a pomahaji nam,. Jsme mali chudacci, kterym stale nekdo ublizoval, za jijich dobrotu, neustale zrazoval, my nezne holubice trpime nepochopenim a stale hledame nekoho, komu by sme se byplakali na prsou. Po druhe svetove valce Francie a Britanie prestaly zbrojit, v obou zemich bylo levicove a mirove hnuti tak silne, ze kazdy pokus o to byl okamzite zamitnut. A slogan byl, jiz nikdy nedopustime valku. Mlada francousla inteligence na sjezdu si prisahala, ze nenastoupi do armady a za si lehnou na koleje, ktere by vezly v ojaky na frontu. No a Nemecko zatim zbrojilo. Takze politici predstavovali jen vuli svych narodu, nemohli jednak jinak. No a bez vojenske sily, ktera by za nimi stala,  politici representujici sve volice, zadajici mir, mohli Nemecku jen ustupovat. Britanie k nam nemela zadne zavazky to neustale diveni, proc Francie nesla do valky a neprohrala o rok driv, se asi bude opakovat do nekonecna. To ze skoro polovina obcanu Ceskoslovenskeho statu nemela na jeho existenci zajem a byli to prakticky jen cesi, co ho chteli hajit se take nepriznava. Takze situace byla takova, ze proste bojovat neslo. Jenze je zajimave, ze se nejen zapad, ale ani cesi nepoucili a cesi se chovaji se dnes stejne jako pred valkou  francousi, nechteji zbrojit, chteji mir za kazdou ceni, nechteji bojovat. A stale to pri tom francousum vycitaji.No a cela Evropa opakuje to co pred valkou, odmitaji dat penize na zbrojeni, nikdo nema armadu, co by stala za rec a bez USA by cele  NATO byl jen bezzuby diskusni klub. A Rusko neustale zvysuje na armadu a urychluje zbrojeni. Pred valkou bylo Htlerovske Nemecko, nejvetsim obchodnim partnerem Ceskoslovenska a upozornovalo se jak ne tom vydelavame. Dnes se upozornuje, jak by sme mohli videlat na partnerstvim s Ruskem, a stale se zasiva semena rozkolu, jako pred valkou, kdyz sme nemeli jedineho pritele holem. Ackoliv stejne jako tekrat mame s Polskem stejneho nepritele,

J. Babička 17.5.2014 18:58

Re: Zapomenuté dějiny se opravdu opakují

Oprava. Po prvni svetove valce Francie a Anglie prestaly zbrojit.

P. Vaňura 17.5.2014 22:29

Zvolili jste hanbu a budete mít válku - W. S. Churchill

Generál František Moravec líčí situaci r. 1938 úplně jinak, Německo mělo celou armádu na našich hranicích a na celé západní frontě mělo jen 7 divizí. Francie mohla proti nim vrhnout sto divizí.

A r. 1938 bylo Německo výrazně SLABŠÍ, než r. 1940. Např. slavná tanková divize generála Rommela, která se vyznamenala při francouzském tažení byla vyzbrojena českými tanky!

Mnichovská dohoda je považována za jeden z největších vojenských omylů historie, "protože bez ní by Hitler nezískal nepoškozenou československou výzbroj ani nepoškození zbrojní průmysl."

Pokud jde o Polsko, to s námi přerušilo předtím poměrně dobré vztahy poté, co jsme podepsali r. 1935 spojeneckou smlouvu s SSSR, to píše také gen. František Moravec.

Že Francouzi nechtěli bojovat je ovšem pravda a platí to dokonce i pro r. 1940. A zaslouženě utrpěli nakonec větší ztráty, než Británie. Pokud by se řídili Machiavellim, nemohli se takovéto chyby dopustit, neb "nelze se vyhnout válce, pokud by v budoucnu vypukla stejně za pro nás nepříznivějších podmínek."

J. Navrátil 17.5.2014 18:16

Re: Zapomenuté dějiny se opravdu opakují

http://www.nwoo.org/view.php?cisloclanku=2014050068

J. Fleiszner 17.5.2014 13:04

Lžou všichni!

Rusko lže, USA lže a EU lže. Lžou protože něco zkrývají. EU lže hlavně sobě. Rozdíl je hlavně ten, že USA a Rusko je schopné krom lží i něco podniknout.

Lidé, kteří mají špatnou zkušenost s dobou, kdy nás Rusko ovládalo se dnes možná přehnaně bojí. I když je možné, že při dnešné ekonomické EU-autodestrukci se tu bude za pár let mluvit arabsky. Pak bych tu měl radši ruské vojska.

J. Anděl 17.5.2014 13:24

Re: Lžou všichni!

Je v naší moci zabránit tomu, aby se tu mluvilo arabsky, i bez ruských vojsk. Tvrdit opak sice není vlastizrada, ale u mocichtivých fanatiků to může vlastizrádné jednání podporovat.

P. Pokorný 17.5.2014 15:05

Re: Lžou všichni!

U nás je nejstrašnější, že zde není možná diskuze bez nálepkování. Můžete něco napsat sebepoctivěji, pokud se to někomu nelíbí, tak vrazí kudlu do zad. To zde myslím dnes už média, od čt, až po iDNES, lidovky apd. O politicích nemluvě. Přitom by mohlo být zdrojem velkého zájmu. Okamžitě natočit důkazy.

P. Vaňura 17.5.2014 12:33

Takže, jeden příklad za všechny. Pokud by se DNES

u nás dostal k moci někdo jako Putin, do několika let by zmizel fotovoltaický tunel, exekutorský boom by rychle skončil, byly by pozavírány herny a žádný zloděj by se neoháněl tím, že se dopustil pouze přestupku, neboť cena jednotlivě ukradené věci nepřesáhla 5000 Kč. A už vůbec by nepřipadalo v úvahu, že by někdo spolu se zjednaným bouchačem, napadl místostarostku v jejím vlastním bytě, protože mu nepřiznala sociální dávky.

P. Pokorný 17.5.2014 12:34

Re: Takže, jeden příklad za všechny. Pokud by se DNES

Takže v Rusku je mír a klid a uzákoněná vůdčí strana Putina?

J. Anděl 17.5.2014 13:26

Re: Takže, jeden příklad za všechny. Pokud by se DNES

Bohužel právě v tom se pletete. Jen by se vyměnili ti, kteří to provádějí. A ještě ne všichni.

M. Prokop 17.5.2014 16:07

Re: Takže, jeden příklad za všechny. Pokud by se DNES

A získali větší oporu a beztrestnost.

M. Prokop 17.5.2014 16:06

Re: Takže, jeden příklad za všechny. Pokud by se DNES

Ty ideály vám skoro závidím, byť nesdílím.

Vida, co jiného a horšího by se sem s takovým jakoPutinem nastěhovalo.

Kontrolní otázka, proč se Rusové stěhují do EU a ne Evropané do Ruska?

P. Kmoníček 17.5.2014 16:37

Re: Takže, jeden příklad za všechny. Pokud by se DNES

A nakonec by tady nikdo nezbyl mimo Vás,protože by všichni utekli do zemí EU.

D. Nowodny 17.5.2014 16:56

Re: Takže, jeden příklad za všechny. Pokud by se DNES

Takže soudruh miluje diktátory ! Milujete STB a LM v plné "akci"  a gulagy  BRAVO !!

P. Pokorný 17.5.2014 12:20

Neskutečně pitomostí v diskuzi. A pak to jede vlastní

cestou.

Onen pan Drápal to napsal složitě a mnozí se neorientují. Proto také může být zmatená diskuze. Aby bylo možné zjistit, na čí straně je větší díl pravdy (100% na žádné) musíme si dát časovou osu. Naprosto srovnávat s láskou k Rusku, Putinovi a bolševismu je podraz. Ale zjistit, na čí straně je větší díl pravdy ano. SSSR se rozpadlo, za určitých podmínek zůstal Rusku Krym. Musel zůstat, geopolitická ochrana Ruska jako USA na druhé straně prostě nic jiného nedovolila. Ostatní výklady jsou žvásty. Všude zmizela vojska SSSR a byli jsme šťastni. Pak Havel zavelel mír, přestali jsme vyráběz zbraně (nejvíc doplatili Slováci) a nakvartýrovali se tam Američani. To byl první zločin.  Pokračování