1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EVROPA: Brexit v tradici demokracie a nezávislosti

„Kde vidíte parlament, vidíte kus Anglie, neboť Anglie zrodila parlamentarismus. Kde potkáte politickou demokracii, nalézáte kus anglického duchovního teritoria, neboť vytyčila ideály demokracie. A všude, kde platí ideály osobní svobody a důstojnosti, tolerance, úcty k individualitě a nedotknutelnosti lidských práv, tam je kulturní dědictví Anglie.” (Karel Čapek)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 10.2.2019 14:28

No, nevím, na výroky páně MilanProkopovy ke Klausovi

si nemůžu vzpomenout ani nemůžu žádné najít, jenom z jeho historických odpovědí vidím, že nenávidí Rusy a Zemana a miluje Němce, ukrajinské nácky a Schwarzenberga. Taky svým oponentům v diskusích nadává do komoušů, aniž by pro to byl věcný důvod. Takže běžné korelace platné pro místní diskutéry mi říkají, že Klause v lásce nemá (to ostatně dokazuje i jeho poznámka, která thread spustila) a nedomnívám se, že jsem toho kozla trefil.

J. Kanioková 10.2.2019 14:27

Ano, ano, ano, máte pravdu !!!

J. Kanioková 10.2.2019 14:19

Přesně

J. Kanioková 10.2.2019 14:17

KDO ječel ?

Pravdoláskovníci, hlavě Havel.

Ale co mu nikdy neodpustím, je to, když den před referendem o vstupu do EU vystoupil na Václaváku s prohlášením, že členství naší země v EU může vadit jen "mafiánům a šejdířům". Stejně tak mu neodpustím odmítnutí většinového volebního systému na začátku 90. let a pozdější angažmá ve věci Lisabonské smlouvy.

J. Kanioková 10.2.2019 14:08

Re:

Klaus by měl smlouvu podepsat krví, zní z Bruselu - https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/klaus-by-mel-smlouvu-podepsat-krvi-zni-z-bruselu/r~i:article:636703/

O. Uživatel 10.2.2019 14:05

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 10.2.2019 13:55

Uživatel požádal o vymazání
J. Kanioková 10.2.2019 13:52

Houžňák NEmá pravdu.

J. Kratochvíl 10.2.2019 13:42

Re: Přesto si myslím, že

Neznám jak jste na tom vy se svou morálkou, ale mohl byste si alespoň nastudovat fungování EU a její instituce, když o nich chcete diskutovat. Zatím zde předkládáte pouze emocionální argumenty a své pocity nad fakty. Unie je možná částečkou světa, ale dosti významnou a s nejvyšší životní úrovní tohoto světa a jsem rád její součástí a proto ji budu bránit na rozdíl od vás.

H. Bartova 10.2.2019 13:05

Jeste neco

Lidi volili Brexit a vystoupit z EU. Nechteli zadnou dohodu pred vystoupenim. Vedi, ze dohody muzou byt udelane az po vystupu a s jakoukoliv zemi a to take chteji.

Ale P.May, ktera je vlastne opozice Brexitu a jeji "kruh", uvarili dohodu s EU kterou si mysleli ze dokazou propasovat v Parlamente. Ale ani ti politici kteri nesouhlasi s Brexitem nemohli s timto navrhem souhlasit. Proto dostala p. May tak napraskano! No krasa!

Dohoda predlozena nemohla byt rozhodne odhlasovana v Parlamente protoze to prece nebyl zadny odchod z EU. To je jen dalsi smlouva a je jeste horsi nez co je ted, ktera preci drezela VB v EU. Mozna na vzdycky! Britanie by mela platit dal a nemit zadna prava! Kdo by s tim souhlasil? A jeste si EU vymysli problemy s Jiznim Irskem. Tam uz je stejne hranice, je to hranice s technologii a s tim by se dalo pokracovat a zlepsit, kdyby byla vule z EU!

Jasne je, ze Eu si porad vymysli nejake problemy, ktere vlastne neexistuji, ale ti co chteji znemoznit Brexit budou v tomto pokracovat urcite az do posledniho dne.

Ovsem Britove moc dobre vi proc je tomu tak a duvod je, ze ta jejich dojna krava jim utika!

H. Bartova 10.2.2019 12:50

Re: Jeste neco

Lidi volili Brexit a vystoupit z EU. Nechteli zadnou dohodu pred vystoupenim. Vedi, ze dohody muzou byt udelane az po vystupu a s jakoukoliv zemi. a to take chteji.

Ale P.May, ktera je vlastne opozice Brexitu a jeji "kruh", uvarili dohodu s EU kterou si mysleli ze dokazou propasovat v Parlamente. Ale ani ti politici kteri nesouhlasi s Brexitem nemohli s timto navrhem souhlasit. Proto dostala p. May tak napraskano! No krasa!

Dohoda predlozena nemohla byt rozhodne odhlasovana v Parlamente protoze to prece nebyl zadny odchod z EU. To je jen dalsi smlouva a je jeste horsi nez co je ted, ktera preci drezela VB v EU. Mozna na vzdycky ! Britanie by mela platit dal a nemit zadna prava! Kdo by s tim souhlasil? A jeste si EU vymysli problemy s Jiznim Irskem. Tam uz je stejne hranice, je to hranice s technologii a s tim by se dalo pokracovat a zlepsit, kdyby byla vule z EU!

Jasne je, ze Eu si porad vymysli nejake problemy, ktere vlastne neexistuji, ale ti co chteji znemoznit Brexit budou v tomto pokracovat urcite az do posledniho dne.

Ovsem Britove moc dobre vi proc je tomu tak a duvod je, ze ta jejich dojna krava jim utika!

O. Uživatel 10.2.2019 12:46

Uživatel požádal o vymazání
J. Kratochvíl 10.2.2019 12:36

Přesto si myslím, že

občané musí k demokracii dospět s určitou vzdělanostní a morální úrovení. V Anglii měli to štěstí, že tam se demokracie vyvíjela po staletí, ale to neplatí stále a může se to časem měnit. Dále platí, že ne na všechny otázky se lze občanů ptát referendem. Autorovi vadí ekonomická globalizace se kterou musí současné národní státy potýkat, tato globalizace je právě přirozený vývoj společnosti ve 20.a 21. stol., ale zároveň nebere ohled na demokratické názory občanů národních států.

Demokracie má své určité meze a platí to i pro Anglii. Brexit je antiglobalizační a tím je přirozené, že poškodí nejen Anglii proti přirozenému vývoji společnosti.

S. Sidlichovsky 10.2.2019 12:31

Re: Jeste neco

Děkuji za Vaši reakci.

J. Kombercová 10.2.2019 12:29

Re: Jaké "osobně útočit"? Já jsem jenom připomenul,

Trefil jste kozla. Pan Prokop je jedním z už mála Klausovců. Prý troška ironie nikoho nezabije? Ale musí ji poznat. Hezký den.

J. Jurax 10.2.2019 12:25

Příště pište chťouc/nechťouc, to se bude líbit ... :-)

J. Jurax 10.2.2019 12:20

Ano, američtí Indiáni skutečně nelegální imigraci hodně podcenili.

A to, co tu citujete světově anglicky je u nás obecně známo i prostému lidu, neboť je o tom film Kód Navajo ... :-)

Z. Lapil 10.2.2019 12:19

Re: A Prokopové ječeli, že ji tam musí dát,

Nevím, jak je to s tou krátkou pamětí, ale přihlášku do EU dával předseda vlády V. Klaus v r. 1996, a to za všeobecného souhlasu; přinejmenším si nevzpomínám, že by někdo ječel. V letech 2003-2004 bylo referendum, podpis přístupových dokumentů (Klaus - prezident a V. Špidla - předseda vlády).

Pochybnosti o příčetnosti apod. byly až při podpisu Lisabonské smlouvy, která jakž takž přijatelnou "maastrichtskou" EU změnila k nepoznání.

Z. Lapil 10.2.2019 12:05

Re: Britské impérium už neexistuje

Jo, já vím, umělá inteligence na obzoru. Všechny nás budou živit počítače a v důsledku toho umřeme hlady.

O. Uživatel 10.2.2019 12:02

Uživatel požádal o vymazání
F. Houžňák 10.2.2019 11:51

Jaké "osobně útočit"? Já jsem jenom připomenul,

že různí prokopové - jestli to byl nick "Prokop" sám, nevím, ostatně pod stejnými nicky se tady vyskytují různé fyzické osoby, takže používám "prokop" jako generický pojem - kteří dneska vyčítají Klausovi, že podal přihlášku do EÚ, tenkrát ječeli, že ji tam musí dát. Pokud si na to nepamatujete, máte buďto hodně krátkou paměť nebo lžete, tertia non datur. A v okamžiku, kdy nějaký "Prokop" začne operovat argumentem, že Klaus sice varoval, ale přihlášku podal, tak je jasné, že k těm, co tenkrát ječeli, že Klaus musí, patří. To je prostá logika, že ano. To nemá s nějakými emocionálními postoji nic společného.

J. Kulheim 10.2.2019 11:48

Re: Jeste neco

Pane Sidlichovsky, nemáte proč stydět se za lidi, kteří nejsou vychovaní a nectí názory jiných. Nejsou schopni pochopit to, že jestli v nějakém spolku chci být a nebo něco nechci rozhoduje každý sán. Nejsou schopni nebo nechtějí pochopit, že pro někoho je svoboda státu a jednotlivce, na prvním místě hodnotového žebříčku.

Ať se stydí sami za sebe nebo nech se stydí jejich rodiče. Jsou to nevychovanci. Jsem přesvědčený o tom, že jsou to často lidé, kteří žijí v jiném státě a za to, že se narodili v ČR se stydí. Nemají domov. Jsou frustrovaní, že se narodili zde a v Německu budou navždy občany druhého nebo dalšího řádu.

F. Houžňák 10.2.2019 11:37

No a neječeli jste snad?

Ječeli. Tak co se rozčilujete.

J. Chaloupka 10.2.2019 11:36

Ale oni se na poslední chvíli dohodnou. Myslím EU a VB.

To nás jen krmí "prodavači emocí" dříve novináři. A když se nedohodnou no tak VB zůstane. Jenže když se ukáže, že vydělala? Toho se v Bruselu nejvíce bojí. Já věřím v Brity, myslím ty původní ne ty, co se tam nastěhovali minulých 50. let,

S. Sidlichovsky 10.2.2019 11:24

Re: Jeste neco

Ano, k tomu to spěje. Už se zase opakuji, ale když čtu komentáře pod články k Brexitu, tak to je 10:0 pro "no deal". Jenomže "no deal" bude hodně bolavý i pro těch 27. Moc věcí v Bruselu nyní rozhoduje za Junckera Selmayr a to je EU fanatik, kterému je ekonomika šuma fuk, ztrestat Británii je dle něho úkol nejvíce žádoucí, tak aby nikdo už nedostal nápad podobný. Telegraph nyní publikuje seriál o vlivu "no deal" na jednotlivé státy EU - většinou jde o názory think tanků. Včera Holandsko, Německo a Francie v minulých 2-3 dnech.

Pokud někdo potřebuje vědět, kdo je Juncker, pak vřele doporučuji z dnešního Telegraphu článek Dana Hannana. (včetně srovnání platů těch bossů světa). https://www.telegraph.co.uk/politics/2019/02/10/jean-claude-juncker-embodies-everything-britain-detests-eu/

R. Hanuš 10.2.2019 11:10

Re: Jeste neco

Tak tedy za b) Ať padají bez dohody. Kdo jim brání?

S. Sidlichovsky 10.2.2019 10:43

Re: Jeste neco

Tak to není.

Už se opakuji, ale Barnier (2016): "Splnil jsem svůj úkol, když finální dohoda bude pro Brity tak tvrdá, že se rozhodnou raději zůstat"

Sabine Weyand (zástupce Barniera): dohoda vyžaduje, aby Britové zůstali v Celní Unii. Musí se přizpůsobit, ale EU si zachová plnou kontrolu (řízení, ovládání).

EU by dohodu chtěla, potřebují si zachovat těch 92 miliard obchodního přebytku ve zbožové výměně, jen Airbus odhaduje ztrátu z "no deal" na 1 miliardu týdně, ale ta dohoda dle EU by znamenala kaptulaci Británie.

S. Sidlichovsky 10.2.2019 10:32

Re: Jeste neco

Díky i Vám za jasná slova.

Hluboce se stydím se, když tu na NP čtu "Britain, fuck off" (Británie, táhni do pr!dele)" nebo "doufám, že mí představitelé (míněno EU) je podojí co se do nich vejde, co je mi po nich"

R. Hanuš 10.2.2019 10:28

Re: Jeste neco

Zřejmě sledujete nějaký jiný Brexit než ostatní.

a) Eu sjednala s vládou UK dohodu o vystoupení. Tu následně parlament UK odmítl

b) EU říká UK, nechcete dohodu? Nevadí vystupte bez dohody. My to berem. Ale parlament UK vřeští, že vystoupení bez dohody se jim nelíbí. A v Ulstru vybuchla první bomba.

Shrnuto a podtrženo, pozice EU je jasná. Vystupte s dohodou, nebo bez dohody, ale hlavně už táhněte.

Pozice UK je ubohá. Nechcem dohodu, nechcem vystoupení bez dohody, vlastně se na ničem neshodnem ani mezi sebou v parlamentu.

S. Sidlichovsky 10.2.2019 10:23

Re: Vládnout si sami

Snad za vzpomínku ještě stojí vystopení tehdejšího stínovového ministra vnitra Andrew Rosindella.

Rosindell: "Mluvím s lidmi ve svém volebním obvodu a všichni chtějí referendum".

"Upřímně věřím, že český president Vacvlav Klaus udělá něco pro Británii a pro celou Evropu a vydrží tak dlouho, abychom mohli mít naše referendum po parlamentních volbách".

Ale byl to osamocený hlas.