1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EVROPA: Brexit v tradici demokracie a nezávislosti

„Kde vidíte parlament, vidíte kus Anglie, neboť Anglie zrodila parlamentarismus. Kde potkáte politickou demokracii, nalézáte kus anglického duchovního teritoria, neboť vytyčila ideály demokracie. A všude, kde platí ideály osobní svobody a důstojnosti, tolerance, úcty k individualitě a nedotknutelnosti lidských práv, tam je kulturní dědictví Anglie.” (Karel Čapek)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Sidlichovsky 10.2.2019 11:24

Re: Jeste neco

Ano, k tomu to spěje. Už se zase opakuji, ale když čtu komentáře pod články k Brexitu, tak to je 10:0 pro "no deal". Jenomže "no deal" bude hodně bolavý i pro těch 27. Moc věcí v Bruselu nyní rozhoduje za Junckera Selmayr a to je EU fanatik, kterému je ekonomika šuma fuk, ztrestat Británii je dle něho úkol nejvíce žádoucí, tak aby nikdo už nedostal nápad podobný. Telegraph nyní publikuje seriál o vlivu "no deal" na jednotlivé státy EU - většinou jde o názory think tanků. Včera Holandsko, Německo a Francie v minulých 2-3 dnech.

Pokud někdo potřebuje vědět, kdo je Juncker, pak vřele doporučuji z dnešního Telegraphu článek Dana Hannana. (včetně srovnání platů těch bossů světa). https://www.telegraph.co.uk/politics/2019/02/10/jean-claude-juncker-embodies-everything-britain-detests-eu/

O. Uživatel 10.2.2019 12:02

Uživatel požádal o vymazání
H. Bartova 10.2.2019 12:50

Re: Jeste neco

Lidi volili Brexit a vystoupit z EU. Nechteli zadnou dohodu pred vystoupenim. Vedi, ze dohody muzou byt udelane az po vystupu a s jakoukoliv zemi. a to take chteji.

Ale P.May, ktera je vlastne opozice Brexitu a jeji "kruh", uvarili dohodu s EU kterou si mysleli ze dokazou propasovat v Parlamente. Ale ani ti politici kteri nesouhlasi s Brexitem nemohli s timto navrhem souhlasit. Proto dostala p. May tak napraskano! No krasa!

Dohoda predlozena nemohla byt rozhodne odhlasovana v Parlamente protoze to prece nebyl zadny odchod z EU. To je jen dalsi smlouva a je jeste horsi nez co je ted, ktera preci drezela VB v EU. Mozna na vzdycky ! Britanie by mela platit dal a nemit zadna prava! Kdo by s tim souhlasil? A jeste si EU vymysli problemy s Jiznim Irskem. Tam uz je stejne hranice, je to hranice s technologii a s tim by se dalo pokracovat a zlepsit, kdyby byla vule z EU!

Jasne je, ze Eu si porad vymysli nejake problemy, ktere vlastne neexistuji, ale ti co chteji znemoznit Brexit budou v tomto pokracovat urcite az do posledniho dne.

Ovsem Britove moc dobre vi proc je tomu tak a duvod je, ze ta jejich dojna krava jim utika!

S. Sidlichovsky 10.2.2019 10:32

Re: Jeste neco

Díky i Vám za jasná slova.

Hluboce se stydím se, když tu na NP čtu "Britain, fuck off" (Británie, táhni do pr!dele)" nebo "doufám, že mí představitelé (míněno EU) je podojí co se do nich vejde, co je mi po nich"

J. Kulheim 10.2.2019 11:48

Re: Jeste neco

Pane Sidlichovsky, nemáte proč stydět se za lidi, kteří nejsou vychovaní a nectí názory jiných. Nejsou schopni pochopit to, že jestli v nějakém spolku chci být a nebo něco nechci rozhoduje každý sán. Nejsou schopni nebo nechtějí pochopit, že pro někoho je svoboda státu a jednotlivce, na prvním místě hodnotového žebříčku.

Ať se stydí sami za sebe nebo nech se stydí jejich rodiče. Jsou to nevychovanci. Jsem přesvědčený o tom, že jsou to často lidé, kteří žijí v jiném státě a za to, že se narodili v ČR se stydí. Nemají domov. Jsou frustrovaní, že se narodili zde a v Německu budou navždy občany druhého nebo dalšího řádu.

S. Sidlichovsky 10.2.2019 12:31

Re: Jeste neco

Děkuji za Vaši reakci.

L. Písařík 9.2.2019 20:02

Vládnout si sami

ve své zemi, sami rozhodovat o sobě, spolupracovat v obchodní i mezinárodní oblasti podle svých podmínek. Jenom se divím, že ani Klaus neodhadl, co to vznikne za stvůru v Bruselu jako nikým nevolená EK. Podvod jako Himaláj.

M. Mikulec 9.2.2019 20:49

Re: Vládnout si sami

Klaus byl jediný politik, který varoval. Ostatní ratlici kolem nej se třásli na tepla mistecka daleko od voličů .

M. Prokop 9.2.2019 21:41

Re: Vládnout si sami

Ano, ale dal tam přihlášku.

M. Mikulec 9.2.2019 22:23

Re: Vládnout si sami

Protože nebyl absolutní monarcha! Bohužel.

F. Houžňák 9.2.2019 23:11

A Prokopové ječeli, že ji tam musí dát,

že oni do EÚ mermomocí chtějí a že když ji tam nedá, že ho sesadí a zavřou do blázince. A teď najednou, jakto, že ji tam dal. Typické.

M. Prokop 10.2.2019 0:33

Re: A Prokopové ječeli, že ji tam musí dát,

Nemusíte svou hloupost demonstrovat tak intensivně. Ale chcete-li být za ještě většího blba, tak proč ne.

I. Štípek 10.2.2019 8:43

Re: A Prokopové ječeli, že ji tam musí dát,

Pan Houžňák má pravdu. Je to poznat i z vašeho nechutného útoku na něj.

R. Brzák 10.2.2019 9:02

Re: A Prokopové ječeli, že ji tam musí dát,

A to, že pan Houžňák začal osobně útočit jako první, Vám uniká?

Já Klause nemusím (byť v posledních pár letech s ním souhlasím celkem často) - a proto si všímám, že pan Prokop má vůči Klausovi mnohem méně emocionální postoj, než jsem kdy měl já - a především, než má drtivá většina našich spoluobčanů...takže s tím ječením Prokopů se pan Houžňák zcela mýlí.

F. Houžňák 10.2.2019 11:51

Jaké "osobně útočit"? Já jsem jenom připomenul,

že různí prokopové - jestli to byl nick "Prokop" sám, nevím, ostatně pod stejnými nicky se tady vyskytují různé fyzické osoby, takže používám "prokop" jako generický pojem - kteří dneska vyčítají Klausovi, že podal přihlášku do EÚ, tenkrát ječeli, že ji tam musí dát. Pokud si na to nepamatujete, máte buďto hodně krátkou paměť nebo lžete, tertia non datur. A v okamžiku, kdy nějaký "Prokop" začne operovat argumentem, že Klaus sice varoval, ale přihlášku podal, tak je jasné, že k těm, co tenkrát ječeli, že Klaus musí, patří. To je prostá logika, že ano. To nemá s nějakými emocionálními postoji nic společného.

J. Kombercová 10.2.2019 12:29

Re: Jaké "osobně útočit"? Já jsem jenom připomenul,

Trefil jste kozla. Pan Prokop je jedním z už mála Klausovců. Prý troška ironie nikoho nezabije? Ale musí ji poznat. Hezký den.

J. Kanioková 10.2.2019 14:19

Přesně

F. Houžňák 10.2.2019 14:28

No, nevím, na výroky páně MilanProkopovy ke Klausovi

si nemůžu vzpomenout ani nemůžu žádné najít, jenom z jeho historických odpovědí vidím, že nenávidí Rusy a Zemana a miluje Němce, ukrajinské nácky a Schwarzenberga. Taky svým oponentům v diskusích nadává do komoušů, aniž by pro to byl věcný důvod. Takže běžné korelace platné pro místní diskutéry mi říkají, že Klause v lásce nemá (to ostatně dokazuje i jeho poznámka, která thread spustila) a nedomnívám se, že jsem toho kozla trefil.

M. Prokop 10.2.2019 15:35

Re: No, nevím, na výroky páně MilanProkopovy ke Klausovi

Vidíte, ale blbě.

U Klause, Rusů, Zemana, Němců, Schwarzenberga, ... vidím jejich dobré i špatné stránky. Občas to napíšu.

Máte pravdu, že se to míjí s vaším "čtyři nohy dobré, ...." a vůbec těmi dětinskými emocemi okolo.

Netrefil jste kozla, jen pláčete na špatném hrobě.

J. Kanioková 10.2.2019 14:08

Re:

Klaus by měl smlouvu podepsat krví, zní z Bruselu - https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/klaus-by-mel-smlouvu-podepsat-krvi-zni-z-bruselu/r~i:article:636703/

J. Kanioková 10.2.2019 13:52

Houžňák NEmá pravdu.

M. Prokop 10.2.2019 15:31

Re: A Prokopové ječeli, že ji tam musí dát,

Nepochopil Houžňák, nepochopil jste vy.

Pokud by Klaus přihlášku nepodal, pogratuloval bych mu.

F. Houžňák 10.2.2019 11:37

No a neječeli jste snad?

Ječeli. Tak co se rozčilujete.

J. Kanioková 10.2.2019 14:17

KDO ječel ?

Pravdoláskovníci, hlavě Havel.

Ale co mu nikdy neodpustím, je to, když den před referendem o vstupu do EU vystoupil na Václaváku s prohlášením, že členství naší země v EU může vadit jen "mafiánům a šejdířům". Stejně tak mu neodpustím odmítnutí většinového volebního systému na začátku 90. let a pozdější angažmá ve věci Lisabonské smlouvy.

Z. Lapil 10.2.2019 12:19

Re: A Prokopové ječeli, že ji tam musí dát,

Nevím, jak je to s tou krátkou pamětí, ale přihlášku do EU dával předseda vlády V. Klaus v r. 1996, a to za všeobecného souhlasu; přinejmenším si nevzpomínám, že by někdo ječel. V letech 2003-2004 bylo referendum, podpis přístupových dokumentů (Klaus - prezident a V. Špidla - předseda vlády).

Pochybnosti o příčetnosti apod. byly až při podpisu Lisabonské smlouvy, která jakž takž přijatelnou "maastrichtskou" EU změnila k nepoznání.

K. Janyška 10.2.2019 9:02

Re: Vládnout si sami

Ale do EU bez LS. Zazlívám mu dnes, že ji podepsal. Měl odstoupit nebo se nechat mordovat ujetými rudočernými socialisty. Byl by skutečně slavný... Dzp.

J. Kanioková 10.2.2019 14:42

Byl to děs, co tu propuklo....Z té doby –

Kvůli LS a EU se strhla nejen u nás nenávistná protiklausovská hysterie. Stačí si přečíst titulky článků a blogů: "Zrůdný gauner, terorista a sprostý vyděrač Klaus; Klaus hraje s Evropou poker, karty má ale falešné; Evropské bahno pohlcuje Klause; Soudruh Klaus v Moskvě; Velezrádce Klaus, nebo nebeská kráva Gajdůšková; Já píšu Vám, graždanin Klaus; Václav Klaus a KGB; Parlament by měl napravit svoji chybu volby a měl by Klause zbavit pravomoci...”

Taky hlavně doktor Hnízdil, který se svou partou usiloval, aby byl Klaus zbaven příčetnosti !

S. Netzer 10.2.2019 15:55

Re: Byl to děs, co tu propuklo....Z té doby –

Škoda, že se tak nestalo.

L. Písařík 10.2.2019 8:00

Re: Vládnout si sami

Máte pravdu, Klaus byl jediný. Taky si myslím, že jako jediný návrh Lisabonské smlouvy přečetl, ale asi v ní bylo ovládání Evropy pomocí EK tak zamaskované, že je neobjevil, snad by nás varoval důkladněji. Přiznávám, že jsem se snažil Lisabonskou dohodu přečíst, ale má angličtina nebyla na té úrovni, abych porozuměl - vzdal jsem to. I kdybych přečetl - psí hlas do politického nebe nevolá. Držím palce Velké Britanii, aby se povedlo dokázat, že i bez EU je možno existovat a obchodovat.

S. Sidlichovsky 10.2.2019 10:16

Re: Vládnout si sami

Chtěl bych nabídnout ještě jedno - jiné - vysvětlení, proč VK podepsal. Krátce před jeho podpisem se konala konference konzervativců v Manchesteru. ODS byla tehdy přesvědčena, že má-li se něco pozitivního s EU stát, musí to být ruku v ruce s britskými konzervativci. Bohužel, v Manchesteru žádná jasná slova nepadala.

Cameron: zorganizuji referendum k Lisabonu, jestliže se stanu britským premiérem před tím, než to všichni ostatní ratifikují. Bylo velmi pravděpodobé, že to všichni ratifikují před britskými parlamentními volbami. Cameron dále řekl, že retrospektivní referendum organizovat nebude, ale bude se snažit vyjednat s EU lepší podmínky pro UK. V případě referenda by vedl kampaň proti Lisabonu.