30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Běh k propasti aneb Do roka a do dne

Nikoli rozvážně kupředu, ale zpět, protože před námi je propast. (Bedřich kníže ze Schwarzenbergu, arcibiskup pražský 1850-1885)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Polanský 2.10.2015 7:04

Autor kritizuje správně intelektualismus,

ovšem řešení nabízí paradoxně intelektuální. Jim popsaná procedura by přivedla spolehlivě Evropy do záhuby. Ten, kdo jsem přijde jí dobrovolně neopustí. Musí zde fungovat prvek násilí, ten v jeho intelektuálním řešení nenacházím.

Když u Borodina byla zničená značná část Napoleonovy armády, Kutuzov stoje nad mrtvými francouzskými vojáky se zeptal: A vůbec, kdo vás sem pozval?

My jsme je do ČR nepozvali. Vy do Německa ANO. Němec potřebuje vůdce, který jej vede do záhuby: tentokráte je to Merkelová. Celý německý národ ví, že je vede do záhuby a přesto zůstává na postu. Šílené.

P. Lenc 2.10.2015 8:45

Re: Autor kritizuje správně intelektualismus,

Víte pane Polanský, v okamžiku kdy se mezi lidem obecným  slovo Intelektuál stane nadávkou, tak to je již pozdě.Je to stejné, jak svého času se slovem soudruh.

V. Vlk 2.10.2015 0:42

Dosti výstižné

až na ten opakovaný nesmyl o Klausovi. Doporučuji si přečíst skutečné Klausovy knihy a projevy . Mluví totiž jako vy. Unie má být svobodný spolek států, řízený demokraticky, s volným pohybem a hlavně bez idiotů, které vy sám kritizujete. Tak bohužel zřejmě z povrchních dojmů mediálních žvanilů a z neznalosti věci, plivnutím na Klause zbytečně kazíte zajímavou úvahu.

J. Babička 2.10.2015 4:49

Re: Dosti výstižné

Zkazil ji ovšem jenom pro vás.

Putin. Jelikož druhý z jmenovaných má v krajích českých četné a

vlivné zastánce, jímá mě obava, aby v součtu všeho nevyměnila má rodná

země ještě poměrně volnou evropskou uzdičku za přitaženější putinskou a

neodplachtila s ní kamsi do poduralských stepí.Do té skupiny řadí Klause, nejen pan Frýbort, ale řekl bych většina čechů

P. Kolar 2.10.2015 8:33

Souhlas

Klaus kope za Putýnku.

B. Mráz 2.10.2015 8:52

Re: Souhlas

Já nevím, ale celým svým politickým životem a konzistentními názory Klaus pro mě jasně ukazuje, že rozhodně kope pouze za náš národ. Hloupá nařčení o jeho putinismu mohou pronášet pouze zaslepenci ovlivnění mediální propagandou "pravdy a lásky".

T. Kočí 2.10.2015 9:06

Re: Souhlas

podepisuji

L. Křivan 2.10.2015 14:39

Re: Souhlas

Já taky.  Kde je pero ?  Václav Klaus toho udělal hodně.  Něco i pokazil, tu aminu dělat neměl,...  ale kdyby nic jiného, tak tím, jak nechal vyděrače Mečiara naběhnout na vlastní kudlu, to nemělo chybu ! To byla krása !!!  Díky mu navěky za rozdělení Československa, které přišlo o půl století příliš pozdě.

J. Kanioková 2.10.2015 12:57

Souhlas

S. Rehulka 2.10.2015 10:02

Re: Dosti výstižné

Zdravím přátelé, odpustte mi, když hned ze začátku přiznám, že jsem rád, že mým presidentem nebyl ani Havel, ani Klaus, natož Zeman ! Každý z jiného důvodu a jsem rád, že jsem Australan českého původu.

Ale to není to hlavní, proč si dovoluji připojit se k debatě, tedy kvůli Putinovi. V České republice má přívržence mezi skalními komunisty, i když on sám se od nich v Rusku (chytře) distancuje, snad právě proto, že je zkušený KGBák ! Další Putinovy obdivovatele tvoří mladí hlupáčci, vesměs už narození ve svobodné republice. Těm zase imponuje jeho iniciativa na Středním Východě, ale oni nevidí, že mu nejde o to, porazit ISIS, ale hlavně zachovat pro Rusko jeho JEDINOU VOJENSKOU ZÁKLADNA na Středním Východu. Samozřejmě, velice mu v tom napomáhá chování toho neAmeričana, socialisty a muslima - Obamy. Tito dva "státníci", by oba zasloužili veřejný soud Svobodného Světa a pak kulku !

L. Křivan 2.10.2015 14:58

Re: Dosti výstižné

K oblibě Putina přispívá silně (a hlavně)  komunistická Evropská komise.

J. Vintr 2.10.2015 0:28

Muselo by se začít jednou zásadní věcí

přestat ty hordy, které se valí do Evropy nazývat "uprchlíky". Tihle lidé v drtivé většině před ničím neprchají, oni sem jen přicházejí s představou, že my se s nimi jen tak rozdělíme o náš blahobyt. Ale i kdyby prchali, nás to nesmí zajímat.Pokud k nim někdo cítí soucit a ohledy, měl by si říct, že daleko víc našeho soucitu a ohledů si zasluhují naše děti, vnuci a další generace, které přijdou po nich. O tom, v jakém světě budou žít (a jestli vůbec budou žít) se rozhoduje právě dnes. Pokud se má tento svět zachránit, je potřeba odložit soucit a ohledy a zacházet s těmi, kteří se sem valí tak, jak to odpovídá realitě - jako s VETŘELCI, které je potřeba zastavit a vytlačit všemi prostředky. A když to nepůjde bez násilí, tak i násilím. Možnosti na to (zatim) ještě jsou.

S. Moc 2.10.2015 6:57

Re: Muselo by se začít jednou zásadní věcí

To, že už nastalou situaci nebude možné řešit bez násilí, je celkem jasné. Otázka zní, máme na to lidi? Myslím tím vojáky nebo policii a nezdá se mi, že jsme schopni se ubránit,natož něco diktovat, až k tomu dojde. Myslím, že bylo chybou zrušit základní vojenskou službu. I kdyby byla jen na šest měsíců, naučila by aspoň kluky rozumět zbraním a dokázat se s nimi zodpovědně chovat A I kdyby je nikdy nemuseli použít, těch šest měsíců by byl dobrý výchovný a discipline učící čas, který každý kluk potřebuje.

P. Aron 2.10.2015 8:57

Re: Muselo by se začít jednou zásadní věcí

Myslím, že Evropa na to má spoustu lidí i prostředků, vše je jen otázka vůle a priorit. Zatím by ani nebylo třeba obnovovat základní vojenskou službu.

Z. Lapil 2.10.2015 14:08

Re: Muselo by se začít jednou zásadní věcí

Taky už mě takové věci napadly, ale nemyslím, že by zrovna povinná vojna něco řešila. Naučit se střílet není až takový problém (sem se to strká a tady se to mačká), zatímco zodpovědné chování k čemukoliv má, řekl bych, osmnáctiletý člověk už hotové, ať v té či oné podobě. Za sebe rozhodně nemám pocit, že by moje roční vojna měla něco společného s výchovou či disciplínou. Smysluplnější jsou i kolektivní sporty, tam se člověk přinejmenším učí spolupracovat a věštit, co ten druhý - soupeř i spoluhráč - udělá.

Pozornost bych spíš zaměřil na něco na způsob skautů: schopnost ujít pár kilometrů (což umí každý, ale ne každý to o sobě VÍ), nebát se v lese, něco základní zdravovědy, nějaký ten bobřík mlčení nebo aspoň modernější bobřík "nejsem na facebooku, klidně i nějaké to proškolení, která strana flinty přijde dopředu a že tekoucí krev obvykle není smrtelná... Tvrdím, že hlavně a především je potřeba, aby člověk uměl převzít zodpovědnost za konání tady a teď. Reakce typu "když se nechám fackovat, budou si mě vážit" fakt nebývají optimální. Prostě proto, že většinu situací obsahujících násilí nelze odložit.

T. Kočí 2.10.2015 9:07

Re: Muselo by se začít jednou zásadní věcí

podepisuji