18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

EVROPA: Barcelona, Berlín a Vídeň

Všechny formy a důsledky brutálního chování španělské vlády v Katalánsku byly již u nás a v zahraničí rozsáhle komentovány. Nerad opakuji, co říkají ostatní, a proto chci na víkendové události v Katalánsku pohlédnout v trochu širších souvislostech. Co třeba takhle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 5.10.2017 12:00

Re: Chytrák Robejšek se snaží, ale hloupě.

Oni se v tom Španělsku navzájem nepotřebují? A proč sem taháte neziskovky?

R. Morava 5.10.2017 13:01

Re: Chytrák Robejšek se snaží, ale hloupě.

Jestli se potřebují, to musí vědět především oni, já věřím že ano? Vy jste ale řešil Pražáky a severní Moraváky. Já Vám vysvětluji, které "Pražáky" na Moravě neradi. Jinak samozřejmě nejsou to jen nepotřebné neziskovky (protože neziskovkou je i potřebná Charita), ale jacíkoliv šizuňkové. Podstatné je, že většinu Pražáků na severní Moravě rádi mají, i když budou mít silné řeči.

M. Prokop 5.10.2017 12:55

Re: Chytrák Robejšek se snaží, ale hloupě.

zato nechytrák Valenta pitomě.

Pokud by vláda vládla tak blbě (u některých bych se ani nedivil, třeba u té současné, která má ale štěstí na období růstu), že by se chachaři chtěli trhnout, tak je jediné možné řešení: Chcete? Jděte!

Standardizované platy škodí ekonomice, nic víc, nic míň.

M. Valenta 5.10.2017 13:27

Re: Chytrák Robejšek se snaží, ale hloupě.

Máte rád jednoduchá řešení, ovšem potom by podle Vašeho receptu "Chcete, jděte", brzy nezůstal kámen na kameni - jinými slovy Vy být v situaci Madridu, tak byste nedělal NIC, pouze přihlížel. Jak velkorysé.

A kde vlastně vidíte ony standardizované platy?

R. Houška 5.10.2017 9:53

A proč ne rovnou návrat k městským státům?

Jen tak dál, pane Robejšku, rozdrobme Evropu rovnou na městské státy, v případě Prahy, ta je moc velká, bych navrhoval dva, Pravobřeží a Levobřeží. Putinovi, Arabům nebo Číňanům, pak bude stačit přijet ve třech dodávkách, aby to tu postupně převzali.

Nicméně ano, vzít pendreky a gumové kulky na babičky s deštníky a volebními lístky v rukou, byla nebetyčná blbost španělské vlády, která bude mít katastrofální následky pro celou Evropu.

M. Mikulec 5.10.2017 10:13

Re: A proč ne rovnou návrat k městským státům?

Nejste vy extrémista, pane Houško? Proč hned městské státy? Stačí státy tak, jak v Evropě jsou zavedeny. Podle zákona akce a reakce čím víc EU tlačí na pilu integrace, tím víc odstředivých tendencí sklidí. Fyzikální zákony neokecáte.

R. Houška 5.10.2017 10:31

Re: A proč ne rovnou návrat k městským státům?

Možná mi něco uniklo. Katalánští separatisté, oblbující ty babičky s deštníky (mimochodem nikdo neví, jestli tam konkrétní babička chtěla vhodit ano nebo ne), jsou ti, co chtějí uchovat v Evropě zavedené státy? Od kdy je Katalánsko zavedeným, evropským státem?

M. Prokop 5.10.2017 10:46

Re: A proč ne rovnou návrat k městským státům?

Uniklo vám, že si to hodně lidí v Katalánsku (i jinde) prostě přeje. Ne proto, že by je vybláznili nějací separatisté, ale proto, že vláda vyššího celku udělala nějaké chyby. Moc zadlužovala (tam se taky ukázalo, že € je pro Španělsko nevhodné), moc přerozdělovala a nechtěla se toho vzdát. Následek je logický, mnoho lidí si přeje mít věci pod kontrolou blíž, tam, kde na politiky jakž takž dosáhnou.

P. Han 5.10.2017 11:06

Re: A proč ne rovnou návrat k městským státům?

Nejde o to, jestli tam babička chtěla vhodit ano nebo ne, ale o to, že ji seřezali, protože tam chtěla vůbec něco vhodit. Příště už jí bude jasné, koho má radši.

J. Kombercová 5.10.2017 11:55

Re: A proč ne rovnou návrat k městským státům?

Jj. v porovnání s Hamburkem se může zdát, že volební lístek v ruce babičky je výbušnější než dlažební kostka či Molotovův koktejl v ruce mladého antifašisty. :)

R. Morava 5.10.2017 11:51

Re: A proč ne rovnou návrat k městským státům?

Atomizovat státy či Evropu na malé celky které se hádají a nenávidí je cesta do pekel.

Tady jde o něco jiného. Decentralizaci na funkční decentralizované celky které mají díky tomu rychlé, krátké a účinné zpětné vazby, aby mohly fungovat. Tyto celky pak samozřejmě musí spolupracovat mezi sebou a k tomu potřebují i koordinační centrum.

V EU je ale toto centrum odstřižené od rality a zpětných vazeb těch menších celků. Místo aby posilovalo tyto zpětné vazby od států, posiluje opačný direktivní směr a restrikce směrem dolů. Protože je mimo realitu je centrum direktivní tam kde má mlčet a nekoná tam kde by konat mělo (tlak proti předlužování)

Dle mne je samozřejmě separace Katalánska blbost, ale zdá se že viníkem nejsou jen Katalánci, ale především to, že je Madrid ignoroval.

Š. Hašek 5.10.2017 10:14

Re: A proč ne rovnou návrat k městským státům?

Domnívám se, že vláda (klidně řeknu "moderní vláda v intencích brusele"), která na lístky v rukách občanů nasadí gumové projektily, bude schopná i horších věcí!

Váš druhý odstavec dost koliduje s tím prvním.

M. Prokop 5.10.2017 10:43

Re: A proč ne rovnou návrat k městským státům?

Pokud by po těch městských státech lidé toužili, tak by to časem tak dopadlo.

A nic tragického by se nestalo, přes strašení Číňany, Putinem.

A Arabáky sem pouští současné vedení socialistické EU.

J. Chaloupka 5.10.2017 9:50

S cizinci je to jako s kořením: přidáš špetku a jídlo

je pikantnější, dáš půl kila a můžeš celé jídlo vyhodit.

Š. Hašek 5.10.2017 10:20

Re: S cizinci je to jako s kořením: přidáš špetku a jídlo

Takový Dienstbier to nerozlišuje.

Přijmout během deseti let sto tisích rodin z Ukrajiny, Moldavska, ......... na venkov. A nalifrovat během roku totéž z těch mladíků z Afriky! Mladému Stropnickému také vyhovují více ti "obohacovači naší zasmrádlé kultury" bez jediného dokladu.

V. Javora 5.10.2017 9:44

Tak co k tomu řícti?

Bravo realisti!

M. Krátký 5.10.2017 9:17

Naprostý souhlas a děkuji

jen jezevčík a pan Rudolf to nechápou ( asi schválně ).

Ta pravda pana Robejška ale nutí Putina aby si mnul ruce jako Harpagon v Lakomci

M. Malovec 5.10.2017 9:03

Většina komentátorů

neříká tak, ani tak, česká vláda pokrytecky mlčí. I za mne díky, pane Robejšku.

P. Lenc 5.10.2017 9:43

Re: Většina komentátorů

Dovolím se připojit.Dík!

S. Netzer 5.10.2017 8:55

To je galimatyáš!

Vrcholící "myšlenkou", že "globálně standardizované výrobky, mzdy anebo myšlenky nás nebaví" a z toho důvodu "si Katalánci zaslouží naši podporu".

P. Rudolf 5.10.2017 9:28

Re: To je galimatyáš!

Když člověk tady čte něco od české svaté trojice (IVK-svobodní-surrealisté), tak má dojem, že už vrcholu blbosti a lží bylo dosazeno.. Ó, jak se plete. Oni se nevzdávají a ještě přihodí.

M. Mikulec 5.10.2017 10:17

Re: To je galimatyáš!

Proč to čtete? Nedrásejte se něčím, s čím bytostně nesouhlasíte. Najděte si vám blízké mainstreamové informace a budete šťastnější. Tohle je na vás moc, a život je tak krátký.:-)

M. Prokop 5.10.2017 10:49

Re: To je galimatyáš!

No aby dělal chytrýho ... (a byl zase za blba).

M. Prokop 5.10.2017 10:48

Re: To je galimatyáš!

Co na tom nechápete? Vše, že?

S. Netzer 5.10.2017 11:20

Re: To je galimatyáš!

Váš obvyklý "argument".

Pokud váš odpůrce "neblbne", což je druhá variace.

Už byste si konečně měl vymyslet něco nového.

M. Rubáš 5.10.2017 8:47

Robejšek má pravdu!

Robejšek má pravdu! Katalánsko má právo na secesi. Elity mají plná ústa svobody a demokracie a propagují ji jen tehdy, když jim to přijde vhod. Když jim to vhod nepřijde, tak říkají, že se jedná o nebezpečný populismus musí to být zakázáno. Elitám jde jenom o moc, o nic dalšího, teď vidíme dukaz. EU elity teď dokázali, že jsou totalitní.

http://www.epshark.cz/clanek/148/demokracie-v-katalansku

M. Drašner 5.10.2017 19:23

Re: Robejšek má pravdu!

Souhlas! Neúspěšný pokus Skotska o secesi podporu EU MĚL. Nejspíš ze zlomyslnosti, aby museli Angličané (a vlastně Britové obecně) myslet na něco jiného než brexit.

F. Navrátil 5.10.2017 8:34

Souhlas

"Národní identitu vymezuje stejný prostor, národní jazyk, tradice, sdílené zkušenosti a společné sociální znalosti."

Velmi dobře definováno. Současně to objasňuje, proč lidé, kteří splňují všechny podmínky s výjimkou tradice a společných sociálních znalostí, nejsou schopni se začlenit a po několik set let jsou vnímáni jako cizorodý prvek.

A. Alda 5.10.2017 8:23

Naprostý souhlas, pane.

Hutné a výstižné. A hlavně pravdivé.

P. Rudolf 5.10.2017 8:09

Surrealistický eintopf

navíc nepoživatelný.

V Katalánsku vrcholí pocit menšího národa, že doplácí na chudší regiony Španělska. V Německu jde přesně o opak, o narůstající nespokojenost převážně Ossis s tím, že mají pocit lidí druhé kategorie vůči Wessis. Rakousko udělalo vcelku rozumné rozhodnutí, neb zahalování tváří na veřejnosti je v Evropě naprosto nežádoucí včetně toho náboženského (i když to vlastně u muslimů má s náboženstvím jen málo společného).

Prostě cíl - rozděl a panuj.