1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AeroKarel 31.3.2007 17:21

Re: Zrovna ve vcerejsich Hospodarskych novinach

Odkud to ty Hospodářky mají?

Mrazivý dech 31.3.2007 19:14

Re: Re: Zrovna ve vcerejsich Hospodarskych novinach

vypadá to na takový jeden žebříček, kterým nás zásobovalo RP

Papouch 31.3.2007 20:55

Re: Re: Re: Zrovna ve vcerejsich Hospodarskych novinach

je to odsud

podle toho, co pisou, v podstate meri dostupnost a pouzivani internetu obcanstvem, firmami a statni spravou pro vzajemnou komunikaci

Jinak Dansko je snad jedina zeme v Evrope, ktera nema na satelitu TV kanal volne - vsechno kodovane. Kdyz se clovek chce naucit dansky, docela slusny klacek pod nohy.

AeroKarel 31.3.2007 21:02

Re: Re: Re: Re: Zrovna ve vcerejsich Hospodarskych novinach

Takže méně státní správy, menší vyspělost, zřejmě.

F.Vízek 31.3.2007 14:37

Euroústava = shit ?

Zejména Francouzům se zdá, že ona SMLOUVA o založení ÚSTAVY je málo sociální, takže motiv pro její zamítnutí byl zcela opačný ve srovnání s názory současné ODS.  Samozřejmě dojde ke kompromisu, ale jedno je jasné už nyní:  Fungovat v patnácti a fungovat bezmála ve třiceti - to je rozdíl podstatný, který vyžaduje změnu.  Mám text, který podepsalo všech tehdy 25 zemí (včetně ČR) před sebou a dennodenně se přesvědčuji, že je v tom materiálu všechno přehledně "v kupě" a že je vcelku srozumitelný. Jistě je možné Ústavu „zeštíhlet“ tím, že za ni budeme považovat v pravém smyslu slova pouze část č. I. (to je asi 50 stran) a části další povedeme jako jakési její "přílohy" pod jinými názvy: Charta základních práv (20 stran), Politiky a fungování EU (90 stran), Zahraniční činnost EU (25 stran) atd.   Jsem si jistý, že všichni tvrdí kritici (Ústava= shit) ji buď v ruce neměli, nebo NIC nepochopili.  A nevím, nevím, zda jim lze pomoci.

V 50 let trvajícím vývoji Evropy, mnozí vidí ztrátu suverenity, obdobu div ne hitlerovské koncepce "Nové Evropy"  - a já zase vidím, že se konečně poprvé v dějinách ti nejmocnější, nejsilnější, nejvlivnější dostávají díky EU "pod kontrolu" všech a že Evropa má konečně šanci srovnat zbytečné a nebezpečné rozdíly (při zachování rozmanitostí), které vyústily v hrůzné 20.století...

A.S. Pergill 31.3.2007 15:06

Re: Euroústava = shit ?

Pokud se vám návrh "EUroústavy" jeví jako srozumitelný a přehledný, pak jste buď génius, nebo naopak velice silně intelektuálně utlumený. Pokud se vám ten dokument i líbí a považujete ho za prospěšný a pro nás výhodný, potom v zásadě není nutné se moc rozpakovat nad tím, kterou z těch eventualit vybrat ;-D

AeroKarel 31.3.2007 17:23

Re: Re: Euroústava = shit ?

Starému komunistovi se všechno to sociálno a přezákonování musí moc líbit.

Papouch 31.3.2007 21:27

Re: Euroústava = shit ?

Ten dokument ani podpis pod nim k nicemu nezavazuje, podstatna je ratifikace VSEMI staty, coz se nestalo a uz nestane. Ve stavajici podobe je EUstava uzavrena kapitola dejin integrace EU.

Kdo nahledl a pochopil, potvrdi ze je to dokument na urovni nevyhodne smlouvy s prodejcem predrazenych hrncu a nic jineho nez zamitnuti si nezaslouzi - obcane Francie podle mych osobnich informaci (kolegove a pratele ve Francii) hlasovali nejen kvuli socialnu, ale i proto, ze se jim zajida dirigovani z Brusele a potencialni podrizovani se vetsine. Zdaleka ne vsichni Francouzi jsou jako Sego.

hnědka 31.3.2007 22:22

Re: Euroústava = shit ?

Ja chci ustavu EU na 1 stranu. Takovou, ktera garantuje volny pohyb zbozi, osob, kapitalu, prace, sluzeb atd. Ustavu, ktera garantuje soukrome vlastnictvi. Ustavu, ktera omezuje moc statu, prerozdelovani a statni regulace. Nic vice a nic mene. Zadne socialisticke paskvily. Podivejte se na Ustavu US (bez dodatku). Tu bychom si meli vzit za priklad.

F.Vízek 31.3.2007 14:23

Nedejme si ubližovat !?

Panu poslanci europarlamentu patří připomenout, že v článku 59 Smlouvy o založení Ústavy (kterou podepsalo všech tehdy 25 zemí a zatím ratifikovalo 18 zemí) se mimo jiné píše:  Každý členský stát se v souladu se svými ústavními pravidly může rozhodnout vystoupit z Evropské unie. Členský stát, který se tak rozhodne, oznámí svůj úmysl Evropské radě, která toto rozhodnutí přijme...  Atd.  Takže trápit se nemusíme, když nás tak hodně "mučí" a když nám hodným Čechům tolik ubližují, že?

Pan europoslance nestrávil a ani nepochopil 50 let evropské integrace a nechápe, že "bažant" Česko by mělo mít k onomu unikátnímu dílu, které za půl století vykonali jiní, elementární pokoru. To neznamená tleskat všemu, ale vědět, co se sluší a patří a uznat, že jsme - batole!  Nebo se pochlapit a rozjet otevřenou kampaň pod heslem: Česko musí z kola (= evropský mlýn) ven, aby mu bylo líp !

A.S. Pergill 31.3.2007 15:02

Re: Nedejme si ubližovat !?

Neexistuje nejmenší důvod "mít pokoru" vůči něčemu, co naprosto jednoznačně nefunguje (na rozdíl od EHS). To, že existuje formální možnost vystoupit (ale neexistuje žádný předpis, popisující postup, jak to udělat - jinými slovy všechny naše pokusy o vystoupení mohou být dle úřednické libovůle označovány do nekonečna za neplatné), ale tu jsme měli už ve Varšavské smlouvě (a RVHP) a v roce 1968 nám bylo jasně předvedeno, na co takováto "práva" jsou.

ondys 31.3.2007 19:16

Re: Re: Nedejme si ubližovat !?

Obávám se, že EHS byl smysluplný vrchol ve sbližování komplikované Evropy.

AeroKarel 31.3.2007 17:25

Re: Nedejme si ubližovat !?

Jo, holt nový pánbůh. Nejdřív RVHP, teď EU.

qwe 31.3.2007 13:33

Povrchni clanek

Od poslance EP bych ocekaval alespon trochu invence co se moznych reseni tyce. Pouhe konstatovani, ze existuji problemy, mi prijde ponekud ubohe, protoze problemy vzdy existovaly a existovat budou.

pařez 31.3.2007 13:00

USA jsou taky heterogenní zemí

s chudými a bohatými státy  a s jinou strukturou ekonomiky včetně daňového soustavy a přesto ekonomicky dobře fungují s jednotnou měnou. A sám autor nevědomky přiznal nesmysl o bruselkém byrokratickém monstru, když uvedl cifru 21 tis. úředníků - co to je v porovnání s úřednickým aparátem národního státu. A ať neomílá ty hloupé fráze o odpovědnosti národních politiků voličům. Zrovna on sám toho není důkazem, vůbec nevím, kdo to je, a to se o politiku zajímám.

hnědka 31.3.2007 22:25

Re: USA jsou taky heterogenní zemí

Jednotna mena a statni mena obecne nefunguje dobre nikde na svete. I v tom USA generuje monopolizovana mena inflaci a hospodarske cykly. Ostatne tedka v USA horzi recese ;)

tomas 31.3.2007 12:25

pan Strejcek , Cesko a nase stara dobra EU

Pan Strejcek pise o " klamnem a nespravnem nadseni " nekterych Ceskych obcanu pro myslenku EU majici koreny v obdivu Cechu k Tuzexu. Vzdyt  Klausovo Cesko   je naprosto  bezvyznamna velicina v nasi  naprosto svobodne a demokraticke  EU , jejiz  nesporne prednosti ja spolu s mymi 400 miliony spokojenych spoluobcanu  se tesim jiz pres 30 let ! Pan Strejcek  stejne jako Klaus se svymi paladiny  ma s nasi  starou dobrou EU  zkusenosti jen nekolik malo let . Kdyz si precte nahledy  politiku a  nasich obcanu  v nasich novinach - tim nemyslim treba ceske LN ci Mladou Frontu  jsou to nahledy  v naproste vetsine zcela positivni . Diky EU se resi problemy   neustalou snahou o dosazeni konsensu - coz se manifestovalo nedavno treba v problemech kolem Airbus . Samozrejme ze se nase EU stavi  naprosto solidarne  na stranu GB v problemu unesenych vojaku ! Ty zvasty ceskeho Klause a jeho protagonistu stejne jako polskeho Kaczynskeho jsou  pro nas  v EU  jen tezko unosne . At se cesky Klaus s polskym Kaczynskym seberou a tahnou si kam chteji !Bohuzel s tou nasi   vlastni  tuzemskou nacistickou pakazi- ktera stejne jako cesky Klaus  nenavidi nase spolecenstvi a pocituje ji jako osinu v zadku - se musime aranzovat ! Ale s Klausovym Ceskem a Kaczynskeho Polskem urcite ne ! Ti se mohou kdykoli sebrat a odejit . A to by bylo pro nasi EU jen dobre !

Pidra 31.3.2007 12:39

Re: pan Strejcek , Cesko a nase stara dobra EU

Správně, soudruhu, dřív se říkalo, ať si táhnou na ten jejich západ.

Ať žije přátelství ve Svazu by 31.3.2007 12:54

Re: pan Strejcek , Cesko a nase stara dobra EU

Třeste se imperialisté na Wall Streetu a krvaví psi v Pekingu!

ondys 31.3.2007 12:59

Ať žije nerozborné přátelství ve Svazu evropských socialisticko-byrokratických republik

oprava;-O

A.S. Pergill 31.3.2007 12:54

Re: pan Strejcek , Cesko a nase stara dobra EU

Tomáši, nejprve se uklidněte, případně poproste pana primáře o injekci, a potom si o tom něco přečtěte. Současná koncepce EU má opravdu velice mnoho styčných bodů s hitlerovskou koncepcí "nojes jojrópe". Rozhodně víc než s koncepcí sdružení států, které se neúspěšně pokoušel prosadit Jiří z Poděbrad. A je v současné době podstatně víc integrovaná (spíše ke škodě většiny zúčastněných) než byla druhdy "Svatá říše římská národa Německého", které svého času šéfoval Karel, coby císař římský IV., na českém trůnu toho jména I. A mezi hlavní "otce zakladatele" opravdu patří většinou vysloužili nacisté a vysloužilí kolaboranti s nacismem. Vše z toho se dá ještě doložit (za pár let - nevím, to možná budou příslušné archivy uzavřeny, jako u nás za komunistů).

F.Vízek 31.3.2007 14:32

Tot¨éž a jak rozdílné vidění...

Díváme se na totéž - a jak rozdílně vidíme.  V 50 let trvajícím vývoji Evropy, které vyústilo v EU vidíte obdobu hitlerovské koncepce "nojes jojrópe" (jak píšete) a já zase vidím, že se konečně poprvé v dějinách ti nejmocnější, nejsilnější, nejvlivnější dostávají díky EU "pod kontrolu" všech.  Inu - souboj názorů.

A.S. Pergill 31.3.2007 14:56

Re: Tot¨éž a jak rozdílné vidění...

Ta "kontrola" je opravdu jenom v uvozovkách, protože je asi na úrovni pravomocí minoritních akcionářů velké a nepřehledné akciovky. Při jen trochu inteligentním a koncepčním postupu velkých států, především Německa a Francie, nemají menší státy, včetně nás, sebemenší šanci něco (cokoli, coby se nás týkalo) ovlivnit. V úplně havarijním případě mohou koupit, zastrašit nebo vydírat naše zástupce (a ti nejsou za své jednání na úrovni orgánů EU nijak zodpovědní, ani v případě, pokud by jednali v přímém rozporu s výslovným zněním svého pověření - mandátu).

EU není a nemůže být demokratická už proto, že řeší věci, které jsou naprosté většině obyvatel (a tím i jejich zastupitelů) lhostejné, jako např. nám (a prakticky všem vnitrozemským státům) detaily kolem lovu ryb v Atlantiku (které ale mohou znamenat likvidaci norských a skotských rybářů), nebo třeba to, že se do slivovice musí přidávat etanol (což mimo nás nezajímá nikoho). Proto se jen ve výjimečných případech najde proti podobným ptákovinám dostatečná opozice, a ta zase zhasně na minimálních pravomocech volených orgánů EU a bezbřehých možnostech EUředníků obcházet jejich usnesení i v případě, kdy ty pravomoci (nedopatřením) jsou postačující.

AeroKarel 31.3.2007 17:27

"ti nejmocnější, nejsilnější, nejvlivnější dostávají díky EU "pod kontrolu" všech. "

Jo, to by bylo pěkné. Ale spíš ti nejmocnější dostávají pod kontrolu všechny ...... ostatní.

souhlas 1.4.2007 18:46

Re: pan Strejcek , Cesko a nase stara dobra EU

 Souhlasím s Tomasem. Klaus i ten polský trpaslík chtějí, aby si jich v Evropě někdo všiml  jako "státníků", proto ty jejich nesmyslné řeči.

EU je naše jediná šance jak přežít. Proč nebrblají Slovinci, pobaltské státy, Irsko a jiné menší státy?

tomas 31.3.2007 12:03

nase velmi dobra , svobodna a demokraticka stara EU

je spolecenstvi naprosto dobrovolne z nehoz kazdy muze kdykoli zase vystoupit ! Tyzvasty ceskeho Klause a jeho strany se uz nedaji poslouchat . At Klaus a jeho parta jezdi  do Polska  a neopruzujou u nas v nasi  stare dobre EU !!

tomas 31.3.2007 11:57

nahledy ceskeho Klause a jeho strany vcetne LN

paklize ten  neskutecny demagog cesky Klaus je schopen prirovnavat ideu Evropske Unie k ideam nacionalnich socialistu treti rise   a v  jeho strana  Klausovy nahledy v trochu mitigovanejsi  proklamuje kde muze  pak neni jednodussiho reseni ,nez  aby Cesko  ktere si takovouto vladu a jejiho udesneho presidenta ing. Klause  proste u naseho nadherneho svobodneho , demokratickeho a naprosto dobrovolneho spolecenstvi  EU proste vystoupila . Ocas Klaus a jeho  sotva 2 milionova clique  nebude  preci vrtet  nasi 400 milionovou  EU ! At si treba Cesko  udela nejakou jinou unii spolu s Kaczynskeho Polskem !

souhlas 1.4.2007 18:38

Re: nahledy ceskeho Klause a jeho strany vcetne LN

  Zcela souhlasím s Tomasem,  K¨laus, stejně jako ten polský trpaslik chtějí  těmi neuvěřitelnými žvásty dosahnout, aby si jich někdo v Evropě všiml  jako"státníků".

 EU je  pro nás jediná šance na přežití.

 Proč si nežtěžují Slovinci, pobaltské státy, Irsko a další malé státy?

Patrick 31.3.2007 11:41

Proboha, co tam delate!!!

pane Strejcek, Vas komentar je presne  vyobrazeni toho, co delate v EP. Komentujete timto svou vlastni necinnost. Seberte se a jedte zpatky domu, vy stacite na to jen delat postaky.

Misto, aby EU vyresila svou energetickou koncepci, obrannou koncepci, zahranicnepolitickou koncepci, tak pisete takoveto komentare. EU  a jeji uredniky nepotrebujeme na to, aby schvalila recepturu na slivovice, nebo na syr, ale na to aby jste resili dulezite koncepcni otazky. Ale to podle Vaseho clanku vam asi moc nerika. Nechapu, jak panu Zahradilovi a vasi malickosti  podstata vaseho pusobeni v EP unika, vzdyt vy jste vlastne jeden z toho byrokratickeho aparatu, na ktery nadavate. Vasi ulohou je prispet k reseni problemu Evropy a nebyt jeji zavazi. Skoro jak ti fotbalisti - na profesionalni praci  si musime najmout nekoho jineho.

A.S. Pergill 31.3.2007 12:46

Re: Proboha, co tam delate!!!

Patricku, laskavě si uvědomte, že EUroparlament tady není od toho, aby řešil koncepční věci. Je volen voliči z EU a přes složitost a nesmyslnost volebního systému (neexistují evropské strany) alespoň částečně odráží vůli voličů. Proto smí rozhodovat pouze o naprostých ptákovinách (typu definice slivovice nebo rumu nebo marmelády), ale o podstatných věcech rozhodovat nesmí. Není v pravomocích EUparlamentu dělat cokoli z toho, co jste uvedl, maximálně k některým věcem může vyjádřit stanoviska, která úředníky k ničemu nezavazuje.

EU svou koncepcí připomíná orientální despocii (poučte se u Gulikova soudce Ti, třeba), v níž chybí ten despota (ale úředníkům to nevadí, vystačí si sami).