6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ESEJ: O historických kořenech migrace

Pod rouškou recenze zveřejnil redaktor Martin Šorm v časopisu Dějiny a současnost obsáhlý historický výklad, v němž předložil křečovitě šablonovitou představu o historických příčinách současné migrační krize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Kubeš 1.1.2019 13:46

Jediný lék

Razantně zredukovat nepotřebné humanitní vyysoké školy, které produkují takové idioty !!

J. Jurax 1.1.2019 13:44

Nekrmte trolla. Echtgermán Zima je nejen zde proslulý kastrovaný samec túra domácího.

J. Jurax 1.1.2019 13:40

Stát má akorát ouřady.

Ovšem továrny nás živí. Přemnožení pfilozófové, genderblbky, kulturní antropologové etc. a nakonec i ti historici, jsou-li též přemnoženi, ne.

Bohužel medicína nebo technika či přírodověda jsou obory nákladné a taky náročné - na rozdíl od oborů pfilozóficky kecavých - nicméně potřebné, ba nezbytné. Takže buďtež aspoň zčásti dotovány.

Š. Hašek 1.1.2019 13:13

Re: Blbost některých "humanistů" je nekonečná

Vidím to stejně.

R. Brzák 1.1.2019 12:26

Re: Autor má jistě pravdu,

Zejména s Vaší poslední větou souhlas.

O zbytku se dá dlouze debatovat. Ale obecně jistě, odpovědnost je především na bedrech Afričanů samotných - pokud tedy nechceme být nadutými rasisty a tvrdit, že jsou nesvéprávné děti.

Co se týče pomoci - pomoc je možná a je lidská. Ale za podmínky pomoci osobní, z vlastních prostředků - která je podmínkou osobní zodpovědnosti na obou stranách "transakce". A také zpětné reflexe v případě jejího zneužití. Jinak jde o medvědí službu či danajský dar.

Osobně si dovedu představit pomoc obchodem - oboustranně výhodným, to znamená bez celních a jiných bariér. A pokud již aktivně vystupovat v zemích Afriky, pak za svými zájmy, budováním vlastního byznysu - který bude přirozeně výhodný i pro místní pracovní sílu a přes ni pro celou tu kterou zemi. Nejefektivněji se totiž chováme za účelem vlastní dlouhodobé prosperity. Ta prostřednictvím obchodní spolupráce prospívá i mému sousedu.

P. Jášek 1.1.2019 12:10

Re: Proboha,

Máte většinou pravdu, ale stát nemá dotovat nic.

protože jak k tomu přijde někdo, jehož děti si budou tvrdě platit třeba historii, že někdo bude studovat strojařinu zadarmo?

Stát má nějaké továrny?

J. Ráž 1.1.2019 12:01

Re: Proboha,

Trh ukazuje, jaké obory jsou potřeba dnes a existují studie, jaké obory bude potřeba studovat, aby se potřeby digitalizovaného hospodářství naplnily v budoucnu.

PS.Za 40-60 tis./rok školeného, ať si rodiče i studenti sami rozhodnou co se budou učit a navrhnou to jako studijní obory rektorům. Ti budou jen rádi, neb jako "asáky" zaměstnají jinak v praxi neuplatnitelné absolventy humanitních oborů.

Medicínu a technické obory bude stát dál dotovat a tak se bude selektovat, kdo chce studovat obory v praxi uplatnitelné a kdo chce studovat obskurní studijní programy jen pro titul před jménem, jako dnes studuje "zadarmo" naprostá většina studentů pedagogických fakult, gender, či evropských studií a všech ostatních pseudovědeckých oborů, jejichž jediným uplatněním v praxi je vystát si frontu na pracáku nebo rozmnožit počty státních úředníků.

J. Ráž 1.1.2019 11:49

Re: Blbost některých "humanistů" je nekonečná

Co mne irituje je reklama UNICEF na pomoc hladovějícím dětem. Idealisty zblblá dcera kamaráda jela pomáhat do Afriky v roce 2015. Její přítel, spolu s kamarády tam vykopal studnu a postavil rezervoár na vodu. Ona učila (!!!) místní ženy pěstovat zeleninu, což díky dlouholeté humanitární potravinové pomoci zapomněly.

Vloni se tam jeli podívat na plody svého snažení. Studnu nikdo nečistil, takže byla plná bahna i prázdných PET lahví, políčka zlikvidovaná, ale na návsi stál náklaďák UNICEF, ze kterého noví zblblí idealisté rozdávali místním mouku a rýži, spolu s bednami balené vody.

Slyšet ji dnes, co říká o humanitární pomoci Africe, to by neziskovky divily.

V. Kotas 1.1.2019 11:42

Re: Za co dluží Evropa.....

Atattürkovo Turecko, islámský svět za Hanzelky, Zikmunda, bylo co ?

P. Jášek 1.1.2019 11:41

Re: Proboha,

Všechno!

Studenti a jejich rodiče/peníze rozhodnou, které obory jsou důležité!

Opravdu si myslíte, že v dnešní době potřebujeme tolik techniků co v RU průmyslu za komoušů?

J. Ráž 1.1.2019 11:38

Re: Autor má jistě pravdu,

Odmítám tezi, že ten, kdo dodává zbraně do Afrických zemí, je vinen tomu, že se tam válčí a lidé se tam vzájemně vraždí. Zatím se naštěstí Afričané vraždí často jen mačetami a ne kobercovým bombardováním civilního městského obyvatelstva, jako to vzájemné vraždění dovedli k dokonalosti Evropané a Američané vylepšili prostřednictvím jaderných bomb.

Kdo dodával zbraně Evropanům, když se navzájem vyvražďovali od samého počátku, co se zde usadil člověk? Kdo jiný, než sami Evropané mohli, že si museli nejprve nesmyslnou třicetiletou válkou zredukovat počet obyvatel Evropy o 65%, aby přišli na to, že náboženské války jsou nikam nevedoucí nesmysl?

Že vzájemné vyvražďování není ten nejlepší způsob kooperace mezi národy, na to musí přijít Afričané sami.

PS. Afričané jsou přemnoženi a dřív nebo později tam nevyhnutelně začne "velká válka" o zdroje potravin a vody. Čím méně do tohoto procesu budou Evropané "humanitárně" zasahovat, tím dřív se tam počet lidí zredukuje a život se navrátí k přirozenému koloběhu. Pomáhat problému Afriky s přemnožením kšeftem s humanitární pomocí a řízenou migrací přebytek lidí vozit do Evropy, je naprostá pitomost!

P. Jášek 1.1.2019 11:38

Re: Blbost některých "humanistů" je nekonečná

To je „humanitární“ perpetum mobile

– v A hladoví 100 černoušků, dovezeme mouku, mlíčko a injekce, zachráníme je a oni se rozmnoží...

– za dva roky v A hladoví 1 000 černoušků, tragédie...dovezeme mouku, mlíčko a injekce....

– za dva roky v A hladoví 10 000 černoušků...to už obměkčí každého...dovezeme...– 100 000....dovezeme...– 1 000 000... dovezeme...

No nerve Vám to srdce? Jo, víčka se odevzdávají v místní sámošce, jakási holčička potřebuje invalidní vozík... Tak šup, šup. Do práce...v A hladoví...... Ku*.va, kde je ten bli.jící smajlík?

V. Kotas 1.1.2019 11:37

Re: Proboha,

Technické obory snad raději ne.

J. Chaloupka 1.1.2019 11:31

Ne, ale příroda by zasáhla. Jenže když tzv. novináři

nám lifrují zprávy o hladomorech a chtějí, abychom je zachránili.

M. Malovec 1.1.2019 11:30

Proboha,

Chocholoušku, kde jsi?!!

J. Chaloupka 1.1.2019 11:29

Souhlasím, ale nesmíme to říkat moc nahlas, aby

se k nám nestěhovali ti, co chtějí z práce našich předků a naší, kořistit.

J. Chaloupka 1.1.2019 11:26

Přestat živit tzv. rozvojové země.

Už více než 50 let jim Evropa posílá jídlo, protože nemůže vidět umírat děti. Ale když otcové raději dají peníze za kvér místo chleba pro své děti? Jak jim pomoci? Jen tím, že tzv. rozvojovou pomoc přestaneme posílat.

R. Brzák 1.1.2019 11:19

Re: Na žádný pád

Jednoduchost tvrzení předřečníka vnímáte - ale Vaše "...samet jim musel být vnucen" Vám jako zjednodušení nepřipadá?

J. Ráž 1.1.2019 11:16

Re: Pan Šorm je šílenec, to je jisté

Šorm je šílenec, to je jisté a hrůzou je, že takových šílenců produkují fakulty humanitních studií v celém světě každý rok desetitisíce. Osobně nevím, proč bychom se měli finančně podílet na geometrickou řadou stoupajícím růstu počtu takových šílenců, jejichž uplatnění je jen a pouze v organizacích přisátých na veřejné rozpočty a realizovat v praxi jimi vymyšlené absurdní programy humanitární pomoci, jejichž jediným účelem je odnaučit obyvatele "třetího světa" nutnosti postarat se o sebe a tak zajistit členům takových spolků slušný život za cizí peníze.

L. Písařík 1.1.2019 11:13

Re: praxe prověřuje teorii

Myslíte, že když byste jim zabránil "řezat do sebe kalachy", že by se množili méně?

P. Jášek 1.1.2019 11:02

Re: Šmankote, to je řečí!

To není pravda, tento burdel nastal až se socanům podařilo křesťanství vytlačit z veřejného života.

Co je křesťanské je pro křesťany!

J. Ráž 1.1.2019 10:59

Blbost některých "humanistů" je nekonečná

Nepomáhat Afričanům léčit důsledky svého přemnožení je bezcitnost? Bezcitnost je dávat Afričanům potraviny a tím je odnaučit starat se o sebe a umožnit jim nekontrolovaně se množit, tak to je bezcitnost. Nigérie: V roce 1960 50 milionů obyvatel, v roce 2016 190 milionů obyvatel a odhad pro rok 2050 je 1 miliarda obyvatel,

To samé Egypt: rok 1960 23 milionů, rok 2016 98 milionů, prognóza pro rok 2050 280 milionů.

Jestli v těchto zemích nevypukne hladomor, genocidní válka nebo pandemie zatím neznámé nemoci, kterou humanitární lékaři nebudou umět léčit, co s těmi lidmi bude, když jim hloupí Evropští humanitární idealisté a kšeftaři se soucitem odnímají pocit odpovědnosti za svoje životy..

Recept humanitárně multikulturních blbů by na toto přemnožení zřejmě zněl: Když se lidi přemnoží v Nigérii, či v jiné africké zemi, musíme jim umožnit nastěhovat se do Evropy, že ano?

P. Jášek 1.1.2019 10:54

Re: Proboha,

Na to je jediný lék, všechno školství po ZŠ za peníze.

To by asi ubylo genderistů, evropských studentů nebo antropologů komiksu atd.

V. Církva 1.1.2019 10:46

Pan Šorm je šílenec, to je jisté

Takoví statisticky byli vždy. Horší je, že dnes takoví vystudovali vysokou školu, kde je podobní šílenci navíc ovlivňují. Špatné tedy je především to, že se šílenci dostali na školy a do veřejného prostoru. A jsme u dlouhého pochodu institucemi, franfurstké školy atd. a nezájmu nebo tolerance neomarxistů mlčící většinou.

Jinak je tu v diskusi zmíněna odpovědnost Západu za arabské jaro, invazi do Iráku či Afghánistánu. Tak především pan Šorm popisuje vzdálenější historii na kterou se tento článek zaměřil. A zaměřil se především na muslimské země z kterých přichází nejproblematičtější migranti. Těm opravdu nic nedlužíme.

Co se týká těch posledních 30 let historie. Osobně jsem zastáncem nulového válečného vměšování do muslimských států a zároveň nulové tolerance ilegální migrace z těch zemí. Ale v případě Kuvajtu šlo o pomoc při obraně, Afghánistánu předcházela válka proti USA (napadení mrakodrapů). Jinými slovy, jako vše v politice, není možné s jistotou říct, že role naší země na BV je proti zájmům domorodců.

O. Uživatel 1.1.2019 10:45

Uživatel požádal o vymazání
M. Zima 1.1.2019 10:43

Na žádný pád

"Nejlépe v českých dějinách" je sice pro mnohého potěšitelná okolnost, ale nejenom jednoduchost toho tvrzení je problematická, skutečností je, že taková situace nastává, jestliže nedojde k extra zvratům, vlastně pravidelně. Za komoušů to bylo taky tak, protože se "přecijenom něco udělalo". BTW : Proto byli Češi v podstatě spokojeni a Samet jim musel být vnucen.

R. Brzák 1.1.2019 10:41

Re: Autor má jistě pravdu,

Mohli bychom dlouze debatovat o rozdílech mezi servilitou a spojenectvím, o trhu se zbraněmi a výbušninami a snahou teroristy si je pořídit, o uzavíráni smluv z pozice silnějšího a většího (to ČR není, zato EU, jíž jsme členy, ano). Můžeme shodnout na hodnocení našich vrcholných politiků (a potom probrat, jestli je to výběrem nevhodných, nebo samotným systémem moci nad druhými lidmi). Neshodneme se hodnocení návrhů na řešení migrace - protože jakkoliv slabomyslný a nekonstruktivní návrh řešení v místě, odkud migrace vychází, je radikálně efektivnější, než migraci podporující "řešení" vytvářením podpůrného systému pro příchozí v zemích cílových, třeba v Evropě. Toto vše je ale vedlejší. Můžu totiž spolu s Vámi říci - máme podíl, máme vinu a to vinu značnou. S vinou v libovolném případě je tomu ale tak, že pokud nejde o dítě bez rozvinuté vůle, nejde téměř nikdy najít někoho, kdo je bez viny. A tak je v situaci migranta vinen Čech, nebo jiný Evropan (a nehodnoťme pro tuto chvíli, jaký poměr viny je mezi nimi), ale je vinen i libovolný příslušník národa, přes jehož zemi migrant prochází, je vinen i libovolný příslušník národa z podobné civilizace s velkou vnitřní integritou danou společným náboženstvím. Je vinen také člen národa v zemi, která s místem zdroje migrace přímo sousedí (tam je největší potenciál okamžité reakce na dlouhodobě neutěšené poměry). Je také vinen každý příslušník národa země té, která je sama oním zdrojem migrace - včetně migranta samotného. A je na velikou diskuzi, jaké procenta která ta vina představuje.

V situaci člověka, která je neutěšená, má největší vinu za selhání ten, kdo má největší moc nějakou změnu udělat či podpořit. Velké peníze však nemusí být mocí větší, než přímý kontakt se situací. Velké peníze naopak mohou problém prohlubovat - i na cestě dlážděné dobrými úmysly (příklad dlouhodobé potravinové pomoci, či dotací diktátorským tamním režimům). A teď suďme všechny okolo - a nehodnoťme, jakou moc má ve svém životě sám migrant?

M. Zima 1.1.2019 10:31

Re: Copak o to, těšit se můžeme všichni.

Odpověď viz 10:22 ---- BTW : Právě mi to komentář sežralo.

R. Langer 1.1.2019 10:24

Re: Za co dluží Evropa.....

Nebyl. Jenom jsme o tom nevěděli.

R. Langer 1.1.2019 10:23

Re: Bylo to v českých poměrech

No, výsledkem je, že se zatím máme nejlépe v českých dějinách. Je to dostatečně jasná odpověď?