18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

ESEJ: Menasseho kleště na evropské národy

Evropa je v současnosti velmi zřetelně rozdělena na zastánce a propagátory silou protlačovaného evropského sjednocování (my radši mluvíme o unifikaci) a na odpůrce tohoto – sice s komunismem nic společného bezprostředně nemajícího, ale téměř komunisticky koncipovaného – konstruktivismu lidské společnosti à la thèse.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 2.2.2018 20:41

Re: A hlavně ty nesmysly hlásá česky,

Ano. Smí jen německy nebo francouzsky. Das nouvelle Europa! Heil Schulz! Heil Macron!

J. Kratochvíl 2.2.2018 14:38

Lžete

Víc bez komentáře !!!

M. Prokop 2.2.2018 15:33

Re: Lžete

Doporučuji vám první osobu jednotného čísla.

R. Langer 2.2.2018 12:50

Re: Poznámka na okraj

Tak určitě! Třeba v Řecku přímo řvou štěstím. :-D

J. Kratochvíl 2.2.2018 14:41

Lžete

Budete se divit, ale právě v Řecku je na tom popularita EU větší než u nás. Kdyby tomu bylo tak jak tvrdíte mohou udělat exit jako v Británii.

M. Prokop 2.2.2018 16:45

Re: Lžete

Nesměli by doufat, že jim budou odpuštěny dluhy a dána příležitost nasekat nové.

J. Kanioková 2.2.2018 20:34

Zase paranoia ?

J. Jurax 2.2.2018 20:38

Re: Poznámka na okraj

Popularita EU ... proč to nemůže být také u nás?

No protože slovutná EU si svými hovadnými zámysly a činy i svou "demokratičností" svou popularitu úspěšně kurwí sama.

Jak si jistě vzpomínáte, kdysi dávno do ní bylo vstupováno s nadšením, neboť nevědomost hříchu nečiní, tedy nečinila; a teď naopak vědomost nabádá raději vypadnout, protože zreformovat se to velikášské monstrum patrně už nedá, směřuje ke Čtvrté říši neboli SESRAKu (Svaz evropských socialistických republik a království). Mráz přicházi z brusele.

M. Pesat 2.2.2018 11:30

ja bych rekl, soudruzi

"Z čeho usuzujete, že se dnešní EU NEstala svým členům nepřátelskou silou?"

ja bych rekl, soudruzi, ze pro stromy nevidite les. Stejne jako jsme za soudruha Husaka primarne nenavideli Moskvu, tak realita byla takova, ze hlavni "zasluznou cinnost" vykonavali za Moskvu/KSSS domaci horlivi kolaboranti/pata kolona. V pripade EU/Bruselu je tomu uplne stejne. Na TV se nedivam leta, z ceskych "novin" ctu jen Psa a cca 1/2 hod rano a vecer posloucham verejnopravni CR Radiozurnal a CRo2/dvojka. Coz mi bohate staci k tomu abych "omladl", protoze si pripadam jako za husakovske "normalizace", kdy nam rudobolsevicka media/kolaboranti vyplachovali kebule 24/7. Troufnu si tvrdit, ze takove svinstvo/lzi/propaganda/manipulace snad ani za tech rudobolsanu nebylo. Co je nejvetsi "legrace", ak se vsichni modrobolsani/panbickari/brcalnici/kavarnici vymezuji vuci komunistum, tak soudruh Dvorak, generalni reditel CT, ten zrejmne nikomu nevadi. Soudruh Dvorak je totiz byvaly cernoch/clen predlistpadove KSC, ktery pri vyberovem rizeni na tento post "uplne zapomnel" ze byl v KSC. A zvasty soudruha Klause sr. a soudruha Weigla, o tom, ze za vse muzou levicaci/socialiste a vubec vsichni ostatni a modrobolsevici/tzv. ceska "pravice" jsou parta hochu od bobri reky, to muzte vykladat tak max. v modrem koutku.

Cest :-)

V. Pokorný 2.2.2018 11:00

I u nás

V Česku se podobní extremističtí lidé a kolaboranti se stejnými názory, jako zmíněný Rakušan, najdou. Jsou to lidé kolem tzv, kavárny, hnutí Piráti, tlupa ziskových neziskovek, strana KDU-ČSL a další. Parazité na českém státu.. Mohl bych jich pár vyjmenovat, ale nestojí mi za to, abych na ně plýtval dechem.

M. Valenta 2.2.2018 10:38

Hezká ukázka srážky dvou extrémů,

Rozdíl je v tom, že ten Menasseho je čistá utopie, tedy doufám, kdežto ten Klausův má větší šanci Evropu rozvrátit k velké radosti všichni víme koho.

Výstižný příklad, jak by Evropa národních států vypadala v praxi je dnešní Polsko a jeho poslední výstřelek v podobě zákona, trestající připisování jakékoli odpovědnosti za holokaust Polákům.

M. Prokop 2.2.2018 11:00

Re: Hezká ukázka srážky dvou extrémů,

Komunismus byl taky považován za utopii ...

Evropa národních států by vypadal přibližně tak, jako třeba v devadesátých. Byrokracie a buzerace už narůstala, ale bylo to ještě únosné.

Nikdo nevyloučí, že někdo někde nezačne blbnout. Pokud je to v rámci národního státu, jeho občané na dotyčné(ho) "dosáhnou" a časem si ho narovnají. Pokud je to v rámci celé EUnie, je ohrožená oblast větší, následky horší (evidentně by to zaselo i národní rozbroje) a možnost na dotyčného dosáhnout, při známém demokratickém deficitu, podstatně menší. A že by EUnijní čunitelé byli imunní na blbosti, to snad, jejich výplody vida, nemůžete tvrdit ani vy. Nebo jo?

M. Valenta 2.2.2018 11:43

Re: Hezká ukázka srážky dvou extrémů,

Píšu, že doufám, tedy nic nevylučuji.

V druhém odstavci píšete "buzerace narůstala", jak by to tedy s národními státy vypadalo dnes po dvaceti letech můžeme jen odhadovat. V našem případě, kdy bruselské direktivy ještě opepříme - viz kuřácký zákon, bych to moc růžově neviděl.

Ano, nikdo nevyloučí, že někdo nezačne blbnout. Blbnutí ve skupině jde přeci jenom o poznání hůře.

A. Alda 2.2.2018 13:57

Území, na němž Němci postavili své koncentráky,

připadlo Polsku až po válce.

Poláci mají s těmi koncentráky mnohem méně společného než Češi s pracovním táborem v Letech u Písku.

M. Valenta 2.2.2018 14:21

Re: Území, na němž Němci postavili své koncentráky,

Podle Vás se žádné spolské pogromy, před, ve i po válce nekonaly. Nelžete si kapsy generále.

M. Valenta 2.2.2018 14:24

Re: Území, na němž Němci postavili své koncentráky,

oprava: polské

P. Götze 2.2.2018 10:31

RE

Ja osobne mam nekdy obavu, ze spousta lidi si nejake Cesko vlastne ani nepreji. Ze v podstate smysleji podobne jako Menasse. To je na tom to nejhorsi.

J. Kanioková 2.2.2018 20:34

Ano

J. Chaloupka 2.2.2018 10:09

Souhlasím s jediným: je třeba rozdělit Německo na jednotlivé

státy, např. Bavorsko, Sasko atd. To by možná leccos vyřešilo. Ostatně sjednocené Německo existuje od Bismarka tj. po druhé polovině 19. století.

M. Krátký 2.2.2018 11:32

Re: Souhlasím s jediným: je třeba rozdělit Německo na jednotlivé

A až od této chvíle sjednocení nastává v jejich hlavách ten šílenej mindrák, že se jim to povedlo tak pozdě a tak už dvakrát prohráli světovou válku, zmrzačili 80 % lidstva fyzicjky i mentálně a furt nedají pokoj dokud s pomocí Ajáha se jim to konečně nepodaří definitivně. A současný nástup další vlny komunismu jim k tomu už kujva musí dopomoci.

A. Alda 2.2.2018 14:00

Ano, rok 1871 byl největší tragedií

nejen Pruska, ale celého Německa a celé Evropy.

Sjednocení většiny německých států do jedné říše byl prostě průšvih, to se Bismarckovi vážně nepovedlo. I když to chvíli vypadalo jako dobrá a prospěšná věc...

B. Rameš 2.2.2018 10:03

Je pěkné nemuset se přít,

je ještě pěknější nemít k tomu důvod. Pan Manesse, další mesiáš "já vím nejlépe, jak to má být". Moc rád bych tu jeho mapu čtyř set regionů viděl.

P. Lenc 2.2.2018 10:00

Kdo se

opravdu zajímá o historii 20 st., tak ho musí přímo trknout analogie Hitlera a jeho představa Evropy.Tyto fašizující tendence jsou zřejmně mezi "intelektuály" levičáckého ražení nesmrtelné a o to nebezpečnější.

J. Matuška 2.2.2018 12:04

Re: Kdo se

Pane Lenci, před lety jsem četl Znečištěný pramen od Johna Laughlanda - zřejmě tu knihu dobře znáte. Představy nacistů o Nové Evropě, které jsou zde citovány doslova, potvrzují Vaše slova.

D. Polanský 2.2.2018 9:57

Něco jiného je psát beletrii a něco jiného

je napsat kvalitní monografii doloženou fakty, citacemi atd. To si většina beletristů nechce uvědomit, jelikož dobře ví, že je to makačka. Kupříkladu Elias Cenetti na díle Masa a moc pracoval 20 let. Menasse je jenom jeden z mnoha tisíců beletristů.

I. Polák 2.2.2018 8:57

Tak mi napadá,

zdánlivě nesouvisící věc. Kalergiho cena se uděluje jen jednou za dva roky, letos je to na řadě - kdo ji letos asi dostane?

Ale nějaký spisovatel určitě ne, tu dostávají vždy jen politici.

http://www.coudenhove-kalergi-society.eu/Europapreistraeger

Ale pokud jde o fašizující spisovatele, fašisti, pardon nacisti, byli i němci i rakušáci - akorát ti druzí děljaí jako že ne.

S. Netzer 2.2.2018 8:57

"Historicky vzato,

znamenal „evropský rozum" skutečnost, že byly vyvozeny důsledky z historie nacionalismu. A tyto důsledky vedly k dnešní Evropské unii. Byla to radikálně rozumná idea – říci si, že po všech našich zkušenostech s nacionalismem se pokusíme kontinent usmířit a organizovat ho tak, že se s nacionalismem skoncuje." (R. Menasse)

Proti tomu je veškeré nálepkování různými -ismy a glorifikace "národních států" projev "intelektuálního defektu" a nekvalifikovaná, bezzubá kritika.

P. Zinga 2.2.2018 9:57

Re: "Historicky vzato,

Tak já ti teď budu citovat tvého milovaného expresidenta:

Kdo si představuje, kvazi jako imaginární zástupce světového občanstva, smetení hranic národního státu, nepřetěžuje pouze materiální, teritoriální a sociální možnosti, ale i psychické schopnosti jeho občanů. Dokonce i světu otevřený člověk narazí na své hranice, je -li vývoj, především kulturního druhu, příliš rychlý a dalekosáhlý.... Kultury různých prý mají vedle sebe existovat rovnoprávně a všechny závazné západní představy o hodnotách byly odmítnuty. Chápu, že to na první pohled vypadá tolerantně a světově, ale kam takový multikultralismus ve skutečnosti vede, mi vylekalo. Uhádneš, kdo to řekl?

S. Netzer 2.2.2018 9:59

Re: "Historicky vzato,

Buďte tak laskav a netykejte mi.

Na vaše bolševické manýry nejsem zvědavá.

R. Langer 2.2.2018 12:53

Re: "Historicky vzato,

No jo, ty obdivuješ svoje bruselské bolševiky, Pátá kolono! Tak Čest Bruseli, soudružko!