26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ESEJ: Intelektuálové opět selhali

Pod neuvěřitelně hysterický myšlenkový paskvil se v uplynulých dnech podepsala skupinka 30 evropských intelektuálů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Sedláček 30.1.2019 14:47

Re: Rozdmýchávání nepomůže.

Ano, přesně tak. Díky

J. Vlček 30.1.2019 14:46

Re: A Kanioková jako vždy

Pane Stirský, zatímco paní Kanioková opojena blahem ucmrndává hvězdičky, tak vy si nenávistně ucmrndáváte do kalhot, že. Doufám, že jste si nezapomněl vzít pemprsky.

S. Netzer 30.1.2019 14:41

Re: A Kanioková jako vždy

Od vás taková poznámka sedí.

S. Netzer 30.1.2019 14:40

Re: 1*****

Populismus, dobrá ženo, není na rozdíl od u vámi a vašimi soukmenovci oblíbených výrazů jako "sluníčkáři, havlisté, havlojedi, eurohujeři, euromarxisté, gedneristé, vítači, dobrosXrové, pravdoláskaři, multi-kulti, pražská kavárna" a pod., žádná nálepka, nýbrž přesně definovaný pojem, označující druh politické strategie.

Ti kdo "vyvolávají napětí ve společnosti" nejsou vámi opovrhovaní "evropští vlastenci a intelektuálové", kteří naopak před ním varují, nýbrž vámi ohvězdičkovaní lháři z IVK a jejich soukmenovci, kteří vyvolávají strach a polarizují společnost katastrofickými scenárii a spikleneckými teoriemi nejprimitivnějšího druhu.

M. Moravcová 30.1.2019 14:37

Re: Pro Radovana Brzáka, který vyvozuje špatně

To my u máme o Evropské unii taky přesnější informaci. Dokonce takovou faktickou, prožitou. Budeme opakovat referendum o vstupu do EU? Mají čeští občané právo se znovu rozhodnout? Kde jsou slovutné elity, aby vznášely tyhle otázky?

M. Moravcová 30.1.2019 14:35

Re: IVK opět lže

Vy můžete navrhovat co chcete a je vám to prd platný. To je věc Britů. Nikoho jiného.

J. Kanioková 30.1.2019 14:27

Souhlas

R. Tesařík 30.1.2019 14:25

Re: A Kanioková jako vždy

No panečku, to jste ji to teda nandal...těch argumentů .......

J. Kanioková 30.1.2019 14:13

Přesně !

J. Kanioková 30.1.2019 14:09

A má naprostou pravdu

M. Pivoda 30.1.2019 14:06

Pro Radovana Brzáka, který vyvozuje špatně

Já jsem nikdy nikde nenapsal (čeština si může dovolit tři zápory), že dnes už mají briští občané úplnou informaci. Napsal jsem, že dnes mají britští občané přesnější informaci!!! Napsal jsem výše toto, cituji: "... Britští občané mají nárok svou občanskou volbu provést při přesnější informaci (o následcích Brexitu). To je čistě technická záležitost. ..."

Úplnou informaci nebudete mít nikdy v ničem. A dokonce i když se už některé události staly, stále se najsou jejich popírači - viz například dnešní popírači holocaustu během 2. světové války.

Opakování referenda se vyplatí tehdy, pokud výsledky toho prvního referenda byly velmi těsné. A to je právě případ Brexitu. Jde mi technickou stránku věci.

Poslední odstaveček vašeho diskusního příspěvku je vysloveně demagogie. K tomu se nebudu vyjadřovat.

J. Kanioková 30.1.2019 14:03

1*****

"Populismus" vítězí, když "elity" selhávají a ignorují zájmy občanů. A to, kdo je a kdo není populista, to rozhodují tito .... "intelektuálové"? Nebo vznikne něco jako Ministerstvo pravdy ?

Populismus je nálepka, která má vyřadit z politické soutěže konkurenci. Spisovatelé, kteří petici podepsali, stojí, bohužel, na špatné straně. Tihle "Evropští vlastenci, intelektuálové"... píší nesmysly, bez důkazů a faktických dat, a vyvolávají napětí ve společnosti.

Všechny zásadní světové konflikty se odehrávaly uvnitř Evropy a tak je tomu i dnes, i když Evropa už není na světě nejdůležitější. Tento rozpor, který, doufám, nepřeroste ve válku, je konfliktem mezi těmito "elitami" a běžnými občany. Ono se vše předkládá k uvěření jako za "Anticharty".

D. Stirský 30.1.2019 14:00

A Kanioková jako vždy

opojena neskutečným blahem ucmrndává své hvězdičky. Možná IVK hledá asistentku nebo uklízečku. I když tam bych si tipnul spíše na asistenty a uklízeče. :-)

D. Stirský 30.1.2019 13:56

Šlo by také napsat:

Institut Václava Klause opět neselhal! :-)

S. Donát 30.1.2019 13:51

Re: IVK opět lže

Smrt z vyplašení je ten nejhorší způsob.

J. Kanioková 30.1.2019 13:45

:))))))))))

S. Netzer 30.1.2019 13:43

Re: Vyloženě

Filip Dewinter - https://de.wikipedia.org/wiki/Filip_Dewinter

S. Netzer 30.1.2019 13:41

Re: IVK opět lže

To není jediná lež v tomto článku.

M. Prokop 30.1.2019 13:41

Re: Vyloženě

https://en.wikipedia.org/wiki/De_Winter

M. Prokop 30.1.2019 13:39

Re: No jo, copak pokrokáři a dobrotrusové

Vám stačí xenofobové a pravicoví populisté, nebo máte taky slovník bohatší?

M. Prokop 30.1.2019 13:38

Re: IVK opět lže

Nelže IVK, lže, jako obvykle, UI Pivoda.

R. Brzák 30.1.2019 13:37

Re: IVK opět lže

Je jasné, že nejste filozof - ale zároveň, a to je skutečný problém, Vám uniká elementární logika. Jinak byste nemohl napsat - "Britští občané mají nárok svou občanskou volbu provést při přesnější informaci (o následcích Brexitu)." - Jaké následky Brexitu mají možnost občané Velké Británie posoudit? Vždyť Brexit ještě nenastal!! A informace o tom, jaké BUDOU následky exitu, nejsou informacemi, ale SPEKULACEMI!

Ve světle tohoto je pro mne malou záhadou, jak se mohlo vědci, jako Vy, stát, že tak snadno podlehnete strachu - a následkem toho se stane vyplašeným ideologem...

S. Donát 30.1.2019 13:33

Re: No jo, copak pokrokáři a dobrotrusové

Nechybí. Je jich jako much na lejně.

Š. Hašek 30.1.2019 13:31

Re: Pokud se budu rozhodovat o operaci slepého střeva,

Trefná poznámka.

A přiznám, že od těch, kteří "to ženou napříč politickým spektrem", se snažím držet dál.

Š. Hašek 30.1.2019 13:29

Re: 1000 krát ano

Přesné.

Š. Hašek 30.1.2019 13:28

Re: No jistěééé..

Možno.

S. Netzer 30.1.2019 13:27

Re: Vyloženě

Tvoje soudružka určitě nejsem, separatisto.

Mimochodem Dewinter se píše dohromady.

M. Pivoda 30.1.2019 13:21

IVK opět lže

IVK: "Ukazuje rovněž, jak podepsaní slovutní filozofové, historikové a spisovatelé nechápou příčiny evropských událostí a zmateně je zaměňují s následky. Volají po opakování hlasování o brexitu, ..."

Nejsem filosof, nic jsem nepodepsal, ale i já navrhuji opakování referenda o Brexitu. Proč? Britští občané mají nárok svou občanskou volbu provést při přesnější informaci (o následcích Brexitu). To je čistě technická záležitost. Žádná skrytá idelologie. Toto své sdělení považuji za svou odbornou povinnost (vlastním totiž vědecký titul CSc v oboru Teorie řízení).

I referendum o rozdělení Československa, které bez občanského referenda zařídil právě hlavní představitel IVK, by možná mělo smysl, pokud by došlo na zničení Evropské Unie.

V. Petr 30.1.2019 13:21

Pokud se budu rozhodovat o operaci slepého střeva,

dám na mínění lékaře a nebudu se ptát popové hvězdy ani nedám na výsledek všeobecné diskuze či shody napříč politickým spektrem.

Bohužel, intelektuálové si osobují právo žvanit do věcí, ke kterým jsou stejně "kvalifikovaní" jako k operaci slepého střeva.

F. De Winter 30.1.2019 13:16

Re: Vyloženě

Přesně naopak soudružko. Všechny ty věci nevidět může jen naprostý ignorant.